Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Zero

Bericht 24 Aug 2014 17:23

Re: Katten Topic <3

Dit is mijn nieuwe katje Xabi! :cheering:

Afbeelding
Afbeelding

Mis mijn oude kat echt nog enorm, ze was in mijn ogen echt perfect :snik: maar deze nieuwe boef houd me wel bezig.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Aug 2014 17:29

Re: Katten Topic <3

@Nigella heel jammer dat de kat niet het karakter heeft was je voor ogen had. Je zegt "maar haar naar het asiel terug bregen vind ik ook weer zo cru" of iets dergelijks. Het klinkt een beetje alsof je daarover twijfelt? Dat zou ik echt enorm zielig vinden. Een kat uit het asiel, of een kitten, je weet nooit 100% zeker hoe een beestje gaat zijn. En als ik lees dat je jouwe schuw is breekt mijn hart als ik er aan denk dat ze misschien weer naar het asiel gaat. Ik hoop dat je dat echt niet doet! Misschien kun je er een tweede kat bij nemen? Misschien een kitten die van jongs af aan aan jou gewend zal raken?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Aug 2014 18:02

Re: Katten Topic <3

Nigella wat ik zou doen is er véél tijd in steken. Ik heb er toen echt dagen ingestoken om haar wat rustiger te krijgen. Helaas heeft ze er niet meer van kunnen genieten maar oh wat zat ze lekker spinnend op schoot de laatste weken voor we haar 4 wkn terug in hebben moeten laten slapen. Juist ook de momentjes pakken voor ze naar je toe komt. Als ze rustig zit te eten en ontspannen is dan haar voorzichtig aaien.

Afgelopen woensdag heb ik een nieuw kitten uitgezocht. Ze is prachtig zwart. Was erg nieuwsgierig maar lag ondertussen ook lekker bij haar nu nog baasje op schoot. Moeders was ook erg lief en besloot halverwege de avond dat ik wel EEG lief was en ze prima op schoot kon liggen. Nu nog wachten tot ze oid genoeg is om weg te mogen.
2015 💙
<<

Nigella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 113

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 24 Aug 2014 20:44

Re: Katten Topic <3

Carrie, ik ga haar niet terugbrengen naar het asiel, het gaat over een dier met gevoel en geen gebruiksvoorwerp.
In het asiel zat ze alleen in een hokje, ze kon niet met de andere katten samen. Een kat erbij nemen doet waarschijnlijk meer kwaad dan goed, die gok is te groot om te wagen.

Ze is heel schrikachtig, gisteren heeft ze een middagje verstopt gezeten omdat ik moest stofzuigen. Maarja, dat zijn toch dingen die moeten gebeuren. Ik laat haar gewoon met rust en soms komt ze wel even kijken, maar bij t minste geluid (op de tv, een geluid buiten) schrikt ze en gaat ze weer naar haar hoekje.

Het asiel had haar omschreven als een 'kat uit de boom kijker', die in een rustige omgeving ontpopt tot knuffeldier. Nu lees ik op internet dat het een paar weken, maanden duurt voordat een kat zichzelf is, maar ik ben inmiddels ruim een half jaar verder. Ik begin een soort van te twijfelen, aan mezelf. Vandaar dat ik jullie om ervaringen vraag.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 24 Aug 2014 20:49

Re: Katten Topic <3

Twisted angel, wat fijn zeg! Super!

Ellus, wat lief <3

Zero wat lief!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Nigella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 113

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 24 Aug 2014 20:59

Re: Katten Topic <3

Minx, dank voor je reactie. Ik zal van de week eens in haar buurt gaan zitten met wat snoepjes.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Aug 2014 22:28

Re: Katten Topic <3

Nigella schreef:Carrie, ik ga haar niet terugbrengen naar het asiel, het gaat over een dier met gevoel en geen gebruiksvoorwerp.

Dat bedoel ik toch ook :thumbup:
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 24 Aug 2014 23:03

Re: Katten Topic <3

Peyton schreef:Joan, wat erg dat jullie kat alleen is gelaten in een woning, kan me wel voorstellen dat ze nu niet alleen in een ruimte wil/kan zijn. Onze katten komen ook op bed hoor, juist zo gezellig :heart:
Springt jullie kat dan naar de deurklink en doet ze hem zo open?


Ja, zielig. Ik snap zulke dingen nooit zo goed. Ondanks haar angstige houding in het begin is ze wel veranderd in een iets meer sociale kat. Nieuwe mensen vindt ze altijd nog wel wat eng maar bij bekende gezichten komt ze nu wel steeds vaker even gedag zeggen. Ze springt inderdaad naar de klink als de deur dicht is. Soms heel handig, als de bank toch wel heel lekker zit en zij graag naar boven wil ;)
<<

Anoniem287

Bericht 25 Aug 2014 13:20

Re: Katten Topic <3

Ik weet niet of dit al een keer genoemd is hier, maar ik wil het even kwijt omdat ik er zo enthousiast over ben: Sinds 4 maanden heb ik een nieuwe kattenbak en kattenbakvulling, het PeeWee-systeem: http://www.peeweenederland.nl/nl/

Ik had eerst gewoon normale kattenbakkorrels maar ik was al dat stof en die korrels op de vloer door het hele huis verspreid zo zat, dat ik online ben gaan zoeken. Om nog maar niet te beginnen over die ammoniakgeur elke keer trouwens. Ik kwam hier op uit en wat er op de website gezegd wordt klopt gewoon echt! Ik ruik echt helemaal geen ammoniakgeur meer en omdat het houtkorrels zijn is er ook geen sprake van stof. Ik zou zeggen, check it out als je je huidige kattenbakvulling zat bent om bovenstaande redenen! Oh en het is ook nog eens heel duurzaam, qua milieu, maar ook voor je portemonnee. Op de website staat dat je 4 maanden doet met een zak van 14 liter, en dat klopt echt! Ik heb 2 katten die dezelfde kattenbak gebruiken dus ik doe er 2 maanden mee, logisch. 16 euro voor 2 maanden, ik ben echt zo goedkoop uit nu!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Aug 2014 14:35

Re: Katten Topic <3

dat ziet er goed uit siamsa. Ik begrijp uit de website dat je wel een andere kattenbak moet? Ik ben alleen bang dat mijn oudste kat daar niet op wil. We hebben altijd korrels en wel eens geprobeerd met houtkorrels van de supermarkt maar hij ging er niet op. Hadden jou katten daar geen last van ?
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Aug 2014 14:37

Re: Katten Topic <3

zero wat een lieverd. Is toch normaal dat je je oude kat mist. Die is nooit vervangbaar

mijn boefje Ben heeft wat nieuws zodra wij de wc open laten gaat hij uit de wc drinken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 25 Aug 2014 14:40

Re: Katten Topic <3

Ik ben het helemaal eens met Siamsa! Ik heb sinds een maand of twee ook de Peewee kattenbak en ik zou willen dat ik deze al veel eerder had. Nooit meer last van bende op grond en vieze geurtjes. Ook ben ik veel minder geld kwijt aan houtkorrels, omdat dit veel duurzamer is!

Het ziet er wel schattig uit Sarah, ook al is het niet de bedoeling haha.
<<

Anoniem287

Bericht 25 Aug 2014 15:17

Re: Katten Topic <3

sarah1985 schreef:dat ziet er goed uit siamsa. Ik begrijp uit de website dat je wel een andere kattenbak moet? Ik ben alleen bang dat mijn oudste kat daar niet op wil. We hebben altijd korrels en wel eens geprobeerd met houtkorrels van de supermarkt maar hij ging er niet op. Hadden jou katten daar geen last van ?


Klopt, je moet ook wel echt een kattenbak van PeeWee kopen, anders heeft het geen zin (er zit namelijk een dubbele bodem in). Toen wij gingen verhuizen heb ik in het nieuwe huis ook gelijk de nieuwe kattenbak neergezet. De eerste dag hebben ze er niets op gedaan, maar ook niet op de grond ofzo, gewoon helemaal niets. Of dat door de nieuwe kattenbak kwam of door de stress van de verhuizing weet ik niet 100% zeker natuurlijk, maar ik denk door de stress vd verhuizing. Ze zaten namelijk ook onder de bank de hele dag en nacht. En in het oude huis heb ik regelmatig van kattenbakvulling gewisseld en daar deden ze dan nooit moeilijk over.

Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 25 Aug 2014 16:57

Re: Katten Topic <3

Nigella, merk je wel al verbetering? Ook al is het maar een beetje?

Onze Yuga is heel schuw, het heeft weken geduurd voordat hij ons vertrouwde. Nu vertrouwt hij enkel mijn vriend en mij en als er bezoek is komt hij niet of hij komt heel voorzichtig kijken maar meestal blijft hij op afstand. Voorheen bleef hij gerust een hele dag onder het bed liggen, of onder de deken verstopt omdat hij zo bang was als er bezoek was. Wij zien dus echt verbetering maar het schuwe zal er bij Yuga nooit helemaal uitgaan denken we. Bij ons zijn beide katten trouwens geen schootkatten al merken we wel dat Yuga steeds vaker even op schoot komt staan of liggen. Hij vindt het ook heel fijn om op ons te liggen als we zelf liggen. Onze Nousch is wat meer op zichzelf, ze komt knuffelen als ze er behoefte aan heeft en komt ook bij ons liggen en vindt het ook fijn om geaaid te worden maar ze laat ook merken als ze dat niet wilt. Als er bezoek is komt ze ook kijken maar laten aanraken of aaien door het bezoek laat ze echt niet toe.
Yuga gaat ook rennen voor de stofzuiger hoor, hij trilt dan zelfs, zo verschrikkelijk vindt hij dat ding. Sinds kort hebben we een robotstogzuiger en die maakt minder lawaai en daar is hij niet bang voor, het is ook niet dat hij er heel dichtbij zal komen.
Voor andere harde geluiden loopt hij ook weg, hij schrikt snel en dat zal altijd blijven maar als er geen bezoek is komt hij gewoon kijken en bij ons liggen/zitten of in hun kattenren als wij thuis zijn.

Een half jaar vind ik ook wel lang maar hoe oud was ze toen je ze geadopteerd hebt? Yuga was nog kitten maar als een schuwe kat ouder is kan het denk ik wel meer tijd kosten.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 25 Aug 2014 17:35

Re: Katten Topic <3

Joan schreef:
Peyton schreef:Joan, wat erg dat jullie kat alleen is gelaten in een woning, kan me wel voorstellen dat ze nu niet alleen in een ruimte wil/kan zijn. Onze katten komen ook op bed hoor, juist zo gezellig :heart:
Springt jullie kat dan naar de deurklink en doet ze hem zo open?


Ja, zielig. Ik snap zulke dingen nooit zo goed. Ondanks haar angstige houding in het begin is ze wel veranderd in een iets meer sociale kat. Nieuwe mensen vindt ze altijd nog wel wat eng maar bij bekende gezichten komt ze nu wel steeds vaker even gedag zeggen. Ze springt inderdaad naar de klink als de deur dicht is. Soms heel handig, als de bank toch wel heel lekker zit en zij graag naar boven wil ;)


Nee ik snap dat ook niet, heel erg! Echt fijn om te zien dat ze veranderd is in een iets meer sociale kat en dat ze zelfs bij bekende gezichten steeds vaker gedag komt zeggen, echt knap! Dat ze, ondanks wat ze meegemaakt heeft, toch mensen (weer) is gaan vertrouwen. Merk dat ook aan onze katten (Yuga is gedumpt met zijn moeder en broertjes en zusjes, Nousch leefde met haar familie (in erbarmelijke omstandigheden) op een boerderij, ze was erg ziek en zwanger) en ben zo blij dat ze nu zo gelukkig zijn.

Wel handig inderdaad dat ze de deur dan zelf open kan maken haha :wink:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 25 Aug 2014 20:38

Re: Katten Topic <3

Siamsa schreef:Ik weet niet of dit al een keer genoemd is hier, maar ik wil het even kwijt omdat ik er zo enthousiast over ben: Sinds 4 maanden heb ik een nieuwe kattenbak en kattenbakvulling, het PeeWee-systeem: http://www.peeweenederland.nl/nl/

Ik had eerst gewoon normale kattenbakkorrels maar ik was al dat stof en die korrels op de vloer door het hele huis verspreid zo zat, dat ik online ben gaan zoeken. Om nog maar niet te beginnen over die ammoniakgeur elke keer trouwens. Ik kwam hier op uit en wat er op de website gezegd wordt klopt gewoon echt! Ik ruik echt helemaal geen ammoniakgeur meer en omdat het houtkorrels zijn is er ook geen sprake van stof. Ik zou zeggen, check it out als je je huidige kattenbakvulling zat bent om bovenstaande redenen! Oh en het is ook nog eens heel duurzaam, qua milieu, maar ook voor je portemonnee. Op de website staat dat je 4 maanden doet met een zak van 14 liter, en dat klopt echt! Ik heb 2 katten die dezelfde kattenbak gebruiken dus ik doe er 2 maanden mee, logisch. 16 euro voor 2 maanden, ik ben echt zo goedkoop uit nu!



Oh, wat ben ik blij dat je dit gedeeld hebt! Ik vind onze huidige kattenbak, de standaard zeg maar, echt zo hopeloos. Het trekt in de bodem dus die moet ik altijd bedekken met kranten, en een vuilniszak. Het neem superveel grit, dat ook nog stuift als een malle dus voor de kat ook niet prettig is en het stinkt. Bah! Ik ga 'm aanschaffen, ik ben heel benieuwd! Thanks!
<<

Anoniem287

Bericht 26 Aug 2014 12:39

Re: Katten Topic <3

Haha ik WIST dat ik er een aantal mensen blij mee ging maken! :D
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 26 Aug 2014 13:07

Re: Katten Topic <3

Siamsa, gingen je katten er ook meteen op? Klinkt echt super zeg! Ik had er al wel eerder over gelezen maar was toen niet meteen om haha maar het werkt dus echt! :D Je bent echt goedkoop uit en je kan er veel langer meedoen als met normaal kattengrit.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 26 Aug 2014 13:15

Re: Katten Topic <3

En er is dus weinig tot geen uitloop? Wij gebruiken nu Cat's best Eco Plus. Ook al 100% biologisch afbreekbaar maar het loopt zo ontzettend uit. Met het oog op de toekomst en dat wij graag kinderen willen zou ik graag ander kattenbakvulling willen. Als het kindje gaat kruipen moet het niet door kattenbakvulling kruipen. :P Dit spul ziet er wel heel goed uit.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem287

Bericht 26 Aug 2014 15:01

Re: Katten Topic <3

Af en toe ligt er zo'n grote korrel op de grond bij de kattenbak (dus ivm stikgevaar met kruipende kids niet heel handig misschien), maar daar ontkom je bij geeneen kattenbak aan. Als je hem gewoon elke dag bijhoudt komt er geen zaagsel (een korrel die urine opgenomen heeft en uit elkaar valt) mee naar buiten nee. Als je het niet goed bijhoudt elke dag kan er wel zaagsel mee naar buiten komen ja, maar dat is dan je eigen schuld :wink: Bij die kleikorreltjes die ik eerst had van de AH kwam er hoe dan ook altijd grind mee naar buiten. Ik hou het goed bij dus ik kan zeggen dat er echt weinig tot geen uitloop is. En je moet ook niet een te hoge laat korrels erin doen. Max 2 cm, anders kan het zaagsel niet door de laag korrels heenkomen, want dat zaagsel moet dus in die onderste bak vallen. Als je dus een te dikke laag korrels hebt blijft het tussen de korrels zitten en dan krijg je dus uitloop. Het is dus maar net of je je aan de 'voorschriften' houdt en hoe goed je het elke dag bijhoud. Ik heb echt bijna nooit last van uitloopzaagsel.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 26 Aug 2014 15:34

Re: Katten Topic <3

Oke, bedankt voor de uitleg. Ik schep nu ook twee keer per dag. (hebben vier katten en vijf bakken) Ik ga er binnenkort eens één aanschaffen. Eens kijken of ze er op willen. Dan langzaam alle andere bakken ook vervangen. Ik had er wel eens van gehoord maar nooit echt in verdiept.
10-08-2017 ♥
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 26 Aug 2014 20:41

Re: Katten Topic <3

Oh bedankt voor de tip Siamsa! Ik ga ook eens kijken of we die kunnen aanschaffen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 28 Aug 2014 19:29

Re: Katten Topic <3

We hebben de PeeWee bak gister ontvangen en in de avond direct in elkaar gezet. Ze is er jammer genoeg nog niet op geweest. Meestal is ze erg makkelijk en niet snel van slag als er veranderingen zijn maar van grit naar hout is voor haar denk ik ook wel een beetje wennen. Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen allemaal!
<<

Anoniem287

Bericht 29 Aug 2014 21:49

Re: Katten Topic <3

Doen ze hun behoefte inmiddels wel op de Peewee Joan?
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 31 Aug 2014 08:16

Re: Katten Topic <3

Wij gebruiken inmiddels al jaren deze korrels en ik vind het geweldig! Kan gewoon in een normale bak en ik verschoon hem soms maar 1 keer in de maand met twee katten. (Onze katten gaan wel naar buiten) Goed alternatief dus als je geen nieuwe bak aan wil schaffen.
Afbeelding
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers