Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Fiene

Bericht 25 Aug 2014 19:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat lastig al die kindjes die zo moeten wennen. Als juf kan ik jullie hopelijk wel geruststellen dat het echt goed komt, kinderen moeten even hun draai vinden en bij sommigen kost dat flink wat kruim. Maar je zult merken dat het iedere keer wel wat beter gaat, misschien niet meteen de eerste week maar soms met kleine stapjes. De meeste kinderen huilen ook echt alleen maar wanneer mama/ papa erbij is, zodra ze uit het zicht zijn is het vaak al over.
Wanneer het echt zo moeilijk blijft zou ik gaan kiezen voor halve dagen naar school. Ze gaan dan toch gewoon even en blijven in het ritme maar kunnen thuis ook weer even bijkomen.


R heeft gelukkig geen moeite gehad met wennen, was erg enthousiast na school.
Ik als juf;) heb hem helemaal niet gezien vandaag en heb zelf weer een heerlijk clubje bij elkaar. Op advies van onze deskundige heb ik de kinderen nu wel verteld over het ernstig zieke kind op school ( natuurlijk wel in kleutertaal) maar het was een mooi fijn gesprekje.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Aug 2014 19:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiene, fijn dat R. weer enthousiast was! En goede beslissing om de kinderen over het zieke kind te vertellen. Ik heb bij mijn dochter gemerkt dat de kinderen daar mooi en goed over kunnen praten. Vorig jaar is er een kleuter overleden uit 1 van de kleuterklassen en daar zijn ze zo mooi mee omgegaan op school. Er was altijd ruimte en tijd om erover te praten.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 25 Aug 2014 19:11

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan: Fijn dat ze het zo leuk vond! Maar ik snap dat je haar het liefst zelf weg brengt. Zou ik ook hebben hoor.

Er is gelukkig wel genoeg tijd en ruimte om afscheid te nemen. We mogen haar in de klas brengen en we hebben in principe een kwartier. Heb met de juf afgesproken dat ze J de komende tijd van ons overneemt bij het afscheid en dat J dan naast de juf of bij de juf op schoot mag zitten in de kring. Dus er wordt ook vanuit school alles aan gedaan om het voor haar zo 'makkelijk' mogelijk te maken. En als ik het prettig vind kan ik een halfuurtje na het wegbrengen bellen met de conciërge en dan gaat ze even kijken hoe het met J gaat zodat ik hopelijk ook gerustgesteld ben.

Ze gaat trouwens de eerste tijd halve dagen: eerst tot de lunch (11.45), dan tot net na de lunch (12.30) en daarna pas de hele dag (14.30).
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fiene

Bericht 25 Aug 2014 19:17

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan schreef:Fiene, fijn dat R. weer enthousiast was! En goede beslissing om de kinderen over het zieke kind te vertellen. Ik heb bij mijn dochter gemerkt dat de kinderen daar mooi en goed over kunnen praten. Vorig jaar is er een kleuter overleden uit 1 van de kleuterklassen en daar zijn ze zo mooi mee omgegaan op school. Er was altijd ruimte en tijd om erover te praten.


***
Laatst gewijzigd door Fiene op 25 Aug 2014 20:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 25 Aug 2014 20:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiwen, vreselijk om je kind zo achter te laten. N. heeft er ook veel moeite mee, maar bij hem is het nu wel zo over als ik weg ben. Ik hoop dat het snel wat beter gaat met het weg brengen. Het zal even de tijd nodig hebben.

Alibi en mien, vervelend dat het bij jullie ook niet zo lekker ging met weg brengen vanmorgen. Was het weer de eerste schooldag?

Leipe loetje, wat fijn dat he geen zo goed met jullie dochter gaat op school! Misschien had ze deze extra uitdaging juist wel nodig.

Sabje en razz, wat goed van jullie kindjes zo op de eerste schooldag! Bij ons moeten ze ook zelf de billen afvegen, gaat voor hier ook nog niet geweldig hoor.

maia, spannend de eerste schooldag, succes morgen met J.

saar, wat rot van je dochter, het is wel even wennen dus misschien gaat het over een paar dagen beter. Hier mag je wel mee tot in de klas, maar zo te lezen hier is het heel verschillend dus.

Liandan, fijn dat je dochter het zo naar haar zin heeft in groep 3!

Hier ging het vanmorgen redelijk, nog wel huilen en de hele tijd maar uitstellen tot ik weg ging, maar wel minder heftig. Ik hoop dat het zo steeds iets beter gaat. Hij heeft het wel naar zijn zin op school, want hij verteld er wel enthousiast over (wat hij dan verteld). Wel heel zielig, hij heeft vandaag bij in zijn broek geplast. Ze waren in de kring aan het vertellen en toen durfde hij niet te zeggen dat hij moest plassen. Gelukkig had ik reservekleding in zijn tas gedaan.
2010 2012 2015 2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 25 Aug 2014 21:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ohh.. al die verdrietige kindjes. Wat sneu om te horen! Dit brengt mij geen goede moed... Ik hoop gauw dat alle kinderen zich fijn gaan voelen op school en ze met plezier naar school gaan.
<<

Fiene

Bericht 25 Aug 2014 21:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Parisienne, het komt veel vaker voor de kinderen moeten huilen de eerste keren dan dat ze dat niet doen. Ze zal echt geen uitzondering zijn maak je niet ongerust. De juf weet vast wel hoe ze ermee om moet gaan.

Edit; natuurlijk brak ook mijn moederhart toen R zo enorm verdrietig was tijdens het wennen. Maar mijn juffenhart weet dat het ook weer heel snel overgaat en dat hij een geweldige juf heeft. Maar als moeder heb ik ook wat traantjes gelaten hoor hahaha mijn ventje zo klein en zo verdrietig (bij het wennen in febr dus, nu is het allang over en ziet hij me niet eens staan)
<<

Anoniem121

Bericht 25 Aug 2014 21:47

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ons mannetje gaat woensdag voor het eerst wennen. De komende 4 weken gaat hij 1 ochtend per week wennen en daarna gelijk hele dagen. Vanmiddag is juf langs geweest en sindsdien is ie helemaal in de gloria omdat hij naar school gaat.

En daar sta je dan bij Blokker een beker en broodtrommel uit te zoeken en in de sportwinkel z'n gymkleren en schoenen... Tot de dag van vandaag heb ik er totaal geen moeite mee gehad dat hij naar school zou gaan en nu zie ik hem trots met z'n beker, broodtrommel en tas spelen in huis en bedenk ik me dat ie nu wel echt groot wordt. Ik zie mezelf nog zó zitten 4 jaar terug met die ienieminie babykleren en over twee dagen pakt ie z'n tas en gaat naar school :cry:

Het is op school wel de bedoeling dat de ouders mee gaan de klas in. Even 10 minuten een boekje lezen of wat spelen en om half negen begint de school. Wat nog wel even een uitdaging wordt is dat er alleen fruit mee mag naar school. Meneer is bij vlagen nogal kieskeurig en fruit eten is niet z'n hobby. Verder vind ik het een goed initiatief maar ik weet ook dat hij erg gek is op een broodje, nu heeft ie voor de middag al 4 sneeën brood op.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 26 Aug 2014 07:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Onze oudste dochter heeft ook heel lang gehuild als ik haar naar school bracht, de ene dag erger na de andere. En na een vakantie begon het weer opnieuw. De allereerste dagen huilde ze ook nog als ik haar ging ophalen, maar al snel kwam ze met hele verhalen uit school. Voor mij een teken dat ze het er wel naar haar zin had, maar ze vond het afscheid nemen gewoon heel moeilijk (ik ook trouwens). Ik probeerde het moment altijd zo kort mogelijk te houden en er ook een soort vast ritueel van te maken, de juf nam haar dan van me over zodra de bel ging. Maar ik vond het ontzettend moeilijk :( Maar het is helemaal goed gekomen en dat zal vast voor jullie kindjes ook zo zijn. Tot die tijd heel veel sterkte voor de meiden die op dit moment in dat schuitje zitten :hug:

De oudste heeft nog een weekje vakantie. Ik hoorde gisteren dat ze helaas een andere juf krijgt dan vorig jaar, dat was eigenlijk niet de planning. Dus nu moet ik haar daar nu nog even op voorbereiden, hoop dat ze het niet heel vervelend vindt, want ze was nogal gehecht aan die juf...
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem255

Bericht 26 Aug 2014 07:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

Goedemorgen!

Hoe is het deze ochtend gegaan?
Ik ben expres later gegaan zodat ze er niet teveel bij stil kon staan.
Toen ze zag dat bijna alle ouders al weg waren zei ze: kom. We zijn laat. We doen een mega supersonisch goed afscheid oké mama?
Dus ik ben nu veel geruster weg gegaan :)

Ze kwam gister ook enthousiast thuis en ze had een hele tas vol met knipsels en plaksels :)

Hopelijk is de tweede ochtend voor jullie ook beter verlopen.
<<

Anoniem193

Bericht 26 Aug 2014 08:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Onze jongste is nu voor de 4e keer en het ging voorbeeldig ;) Ik bracht hem in de klas, hij liep zelf voorop, loopt de kring in en pakte een boekje. Ik heb hem op het bankje tussen 2 kinderen ingezet en daar ging hij rustig bladeren. Een kus en ik mocht gaan. Tot vanmiddag mam kon er nog net vanaf. Hopelijk gaat de rest van de dag ook goed, mijn gevoel is iig een stuk beter dan gisteren.

Mien: Dat klinkt als een fijn afscheid!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 26 Aug 2014 09:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fijn Mien dat het zo veel beter ging vandaag!

Alibi, wat heerlijk. Kan me voorstellen dat het ook niet altijd leuk is als ze je niet 'nodig' hebben en zo groot worden maar nu zou ik er alles voor over hebben als ze me bij wijze van spreken de klas zou uitduwen "ga maar mama".

Hier was het weer drama, toen ze haar ogen open had begon ze al te huilen dat ze niet naar school wilde. In de klas ging het op zich goed tot de bel ging en ik dus weg moest, toen was ze weer helemaal over stuur en heeft de juf haar van me overgenomen. Ik moest echt haar armpjes rond mijn nek lostrekken, zo hard klampte ze zich vast.
Wat wel heel lief was, toen ik de klas uit liep (met tranen in mijn ogen) zei zo'n 'stoere' vader tegen me "het komt echt goed hoor" en de directeur heeft me nogmaals op het hart gedrukt dat ik altijd mag bellen en dat er elk jaar wel een kindje is dat het moeilijker heeft dan de andere kindjes en dat we alle tijd en ruimte mogen nemen om haar rustig te laten wennen. Dus halve dagen zolang het nodig is, en geen druk om zo snel mogelijk hele dagen te gaan.
Hoe moeilijk ik het ook vind en hoe graag ik haar ook weer gewoon mee naar huis zou nemen, ik ben zo ontzettend blij dat we voor deze school gekozen hebben.

Morgen is ze een dagje vrij (kleuters hebben elke woensdag vrij) dus we gaan iets leuks doen. Nog geen idee wat want J mag kiezen.

Ohw, herkennen jullie het ook dat je niet naar huis wil als je je kindje naar school gebracht hebt? Ik vind dat thuis komen in een 'leeg' huis zo naar. Ik krijg ook echt niks uit mijn handen. Had me voorgenomen om als J op school was alles te poetsen en zo maar ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten. Ben na het wegbrengen eerst gaan uithuilen bij mijn moeder en nu ben ik thuis en hang ik maar een beetje aan de keukentafel met een kop koffie... (Elke 5 minuten op de klok kijkend of het nog geen tijd is om haar op te halen :redface: )
Laatst gewijzigd door Fiwen op 26 Aug 2014 09:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 26 Aug 2014 09:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiene schreef:Parisienne, het komt veel vaker voor de kinderen moeten huilen de eerste keren dan dat ze dat niet doen. Ze zal echt geen uitzondering zijn maak je niet ongerust. De juf weet vast wel hoe ze ermee om moet gaan.


Dat weet ik inderdaad. Bijna elk kind zal het moeilijk hebben. Maar op het KDV hangt N. nog steeds elke keer gillend aan mij en moet ik haar vastgeklampte armen van mijn nek loshalen. Dat is dan maar één keer in de week. Daarbij komt het feit dat ze zelf zegt helemaal niet naar school te willen. Ze wilde al stoppen met eten, zodat ze niet zou groeien, zodat ze ook geen 4 jaar wordt. Dit alles bij elkaar maakt me er niet geruster op. Maargoed, we gaan het zien. Gelukkig ben ik doordeweeks thuis, we kunnen het rustig opbouwen als dat nodig is.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 26 Aug 2014 09:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiwen, wat moeilijk zeg. Voor zowel jou als J. Maar wat een ontzettend fijne school hebben jullie getroffen. Zo meelevend, zo lief allemaal. Ondanks dat je met een rotgevoel thuis de tijd weg zit te kijken, zal het je toch enigszins rust geven dat ze daar omringd is door lieve, begripvolle mensen.
<<

Anoniem75

Bericht 26 Aug 2014 09:12

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier ging het net als gisteren weer goed gelukkig. Hij heeft nu wel een andere juf dus ik ben benieuwd wat hij van haar vind. Zij is er op dinsdag en woensdag en zijn andere juf op maandag, donderdag en vrijdag.

Fiwen ik heb dat niet maar dat komt denk ik ook dat ik T. nog heb. Ik heb mezelf voorgenomen om deze week gewoon echt eens uit te rusten en volgende week het huis eens goed onder handen te nemen qua poetsen en opruimen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 26 Aug 2014 09:13

Re: Schoolgaande kinderen topic

Parisienne, alsof je het over J hebt... Die twee lijken echt veel op elkaar (jammer dat we ze niet samen naar school kunnen sturen :wink: ). Helaas kan ik je geen geruststellende woorden geven, maar ik weet wel precies hoe je je voelt. En soms is dat ook fijn (gedeelde smart). Werd op een gegeven moment schijtziek van al die mensen die dan zeiden "ohw, misschien verbaast ze je wel en valt het allemaal wel mee"... Dan kon ik alleen maar denken "dan ken je J zeker nog niet".
Wanneer gaat ze beginnen op school? Heel veel succes, en je weet me wel te vinden op FB als je even je hart wilt luchten hè.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 26 Aug 2014 09:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Razz schreef:Fiwen ik heb dat niet maar dat komt denk ik ook dat ik T. nog heb. Ik heb mezelf voorgenomen om deze week gewoon echt eens uit te rusten en volgende week het huis eens goed onder handen te nemen qua poetsen en opruimen.


Hahaha ik zei al tegen mijn man, we moeten gewoon nog een kindje krijgen dan heb ik weer wat te doen nu J naar school is :angel:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem75

Bericht 26 Aug 2014 09:20

Re: Schoolgaande kinderen topic

Haha ik zou er gewoon over beginnen :smile:
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 26 Aug 2014 09:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Haha ja, ik zei het als geintje omdat ik dacht dat hij echt geen 2e kindje meer wilde maar nu zei hij tot mijn verbazing "we zullen wel zien als J straks wat meer gesetteld is op school" dus wie weet :P
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 26 Aug 2014 09:29

Re: Schoolgaande kinderen topic

Inderdaad Fiwen, ze lijken erg op elkaar. En juist, gedeelde smart... :wink: Ik hoor het inderdaad ook vaak. Snap dat het geruststellende woorden zijn, heel lief bedoeld, maar soms wil ik dat op een bepaald moment gewoon even niet horen. Maargoed, we laten alles over ons heen komen. Als ik me er te druk om ga maken heeft dat ongetwijfeld ook invloed op N. En dat is nou nét wat we niet moeten hebben.

Ze gaat 21 september voor het eerst. We gaan eerst nog twee weken op vakantie volgende week. Ik vind het eigenlijk wel goed zo. Dan zijn de meeste kleuters al gewend, zit de kleuterklas al helemaal in een bepaald ritme en kan N. daarin gelijk mee gaan draaien.

Bedankt voor je aanbod.. ik weet je te vinden. We houden contact!

Enne.. spannend.. wie weet toch nog een kindje :wink:
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 26 Aug 2014 11:49

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wow, dit is het laatste wat ik verwacht had...

Kom haar net ophalen en het eerste dat ze tegen me zegt is "er zat geen brood in mijn tasje, ik wil de volgende keer echt brood mee hoor want ik wil ook langer blijven". Dus ik zeg tegen haar dat we dat dan donderdag zullen doen en dat ik dan om half 1 naar school kom. Zegt ze "ja, om even te kletsen hè en daarna ga je weer naar huis toch?" :shock:

Ze had blijkbaar nog 10 minuten gehuild en daarna was het goed. Ze heeft gespeeld, mee gedaan met de gymles en ze heeft zelfs al een vriendinnetje. De juf vertelde dat ze gisteren heel stilletjes en teruggetrokken was maar dat ze J vandaag al een meerdere keren heeft zien lachen en dat ze al heeft laten zien dat ze soms een sterk eigen willetje heeft.

Ik heb niet de illusie dat ze donderdag zonder moeite bij de juf blijft als ik weg ga maar dat ze het nu al na een paar moeilijke minuten zo leuk heeft had ik echt niet durven dromen. Ze huppelde lachend en kletsend het schoolplein af, terwijl ze gister alleen maar aan me vastklampte, huilde en steeds zei dat ze echt niet meer naar school wilde.

:cheering:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fiene

Bericht 26 Aug 2014 11:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat fijn Fiwen.

Parisienne; had je nog contact kunnen leggen met de juf van N?

Ik vond het de eerste weken dat R op school zat ook vreselijk en nu vind ik die rust ook wel weer fijn, al loopt N natuurlijk ook nog rond. Denk dat het ook wel scheelt dat hij natuurlijk op 'mijn' school zit.
<<

Anoniem103

Bericht 26 Aug 2014 12:04

Re: Schoolgaande kinderen topic

J. is vandaag thuis. Hij moet altijd op dinsdag naar fysiotherapie en voor de vakantie bleef hij dan thuis de rest van de dag. Ik had gezegd dat hij na de vakantie wel naar school moest na de fysiotherapie. Maar hij keek er zo lief bij toen hij vroeg of hij alsjebliiiiiiieeeeeft nog voor 1 keer thuis mocht blijven :laughcry:
<<

Anoniem193

Bericht 26 Aug 2014 12:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat fijn Fiwen!!

Net heb ik T. opgehaald van school en hij vond het leuk vandaag. De juf zei ook dat het stukken beter was gegaan als gisteren. De juf vroeg of hij op de paarse dag weer wilde komen, ja zei hij dat is donderdag hè :D
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 27 Aug 2014 12:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

Vanochtend ging het eindelijk goed met weg brengen. Niet gehuild en kon vrij snel weg gaan. Nog wel een beetje sip kijken maar verder ging het goed. Dat is heel wat beter weg gaan! Volgende week hebben we een informatie avond op school, ben benieuwd. Dit is alleen wel later in de avond dus hoop dat we oppas kunnen vinden.

Fijn fiwen dat het iets beter ging gisteren. En vanmorgen?

Mooi alibi dat het bij T. ook wat beter ging gisteren.
2010 2012 2015 2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kira