Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 18 Sep 2013 12:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dochter heeft ook lang (veel) nachtvoedingen gehad. Rond 1 jaar is het een tijd wat minder geweest. Een paar weken geleden was het zoals Sanne ook omschrijft; heel onrustig, bovenop me willen liggen, oh nee, toch niet, links, rechts, links, rechts. Even door bed rollen, toch maar weer bovenop me. Dat kon ik niet goed hebben, op die manier sliep ik zelf ook nauwelijks meer. Toen ben ik actief de nachtvoedingen af gaan bouwen, wat eigenlijk heel soepel ging. Nu wordt ze ergens tussen 3 en 5 wakker, drinkt één keer actief, en slaapt daarna weer rustig verder. Voor een kindje van zes maanden vind ik het geen vreemd gedrag vaak kleine beetjes te willen drinken, maar het kan wel opbreken ja. Ik weet ook niet hoe ik het vol zou houden als er nog een ouder kindje rond zou lopen. Hopelijk verlopen je nachten snel wat rustiger.
februari 2012
november 2015
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 18 Sep 2013 14:14

Re: Het grote borstvoedingstopic

Caroow schreef:R drinkt ongeveer 3 keer per nacht. Gelukkig slaap ik tijdens de voeding, ik word alleen wakker van het aanleggen. Alsnog ben ik soms heel moe.

+1
En dan wordt dochter vaak rond 7 u wakker en die slaapt niet meer s'middaga helaas.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Sep 2013 11:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wie denkt even mee?

Morgen gaan we om kwart voor 1 naar Schiphol, maar we vliegen pas rond 7 uur. Ik wil in het vliegtuig gekolfde melk geven, ik heb te veel last van mijn oren om live te voeden. Dat betekend 2 flesjes melk mee. Ik kolf overdag nooit zoveel tussendoor, en helemaal niet in een vreemde omgeving. Maar meenemen van thuis gaat ook niet toch? Of kan het wel als ik het nu gelijk (net gekolfd) in de koelkast zet?

Of zal ik proberen te kolven op schiphol en aanlengen met water? Of gewoon water geven?
R. 2013
D. 2016
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 20 Sep 2013 12:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Heb je niet iets van n koeltasje met element? Dan kan je het gewoon meenemen lijkt me
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Sep 2013 12:04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat vergat ik te zeggen; we hebben geen koeltas en als we een koeltas en de luiertas meenemen hebben we zelf geen tas meer voor handbagage, dus dat is niet heel handig.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 20 Sep 2013 12:07

Re: Het grote borstvoedingstopic

En in een thermosfles doen?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Sep 2013 12:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Kan dat wel? Dan moeten we die morgenochtend nog even halen.

Ik heb wel zo'n zakje van de luiertas met alumiumachtige binnenkant. Als ik het nu in de vriezer doe en morgen daar in meeneem, zou dat kunnen?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 20 Sep 2013 12:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Caroow schreef:Kan dat wel? Dan moeten we die morgenochtend nog even halen.

Ik heb wel zo'n zakje van de luiertas met alumiumachtige binnenkant. Als ik het nu in de vriezer doe en morgen daar in meeneem, zou dat kunnen?


Oja, dat is een nog betere oplossing! Dan kan het gewoon langzaam ontdooien.

Maar ga je hem de hele vlucht niet zelf voeden? Want pijn in je oren is toch alleen met stijgen en landen?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Sep 2013 12:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja maar ze adviseren om een baby tegen diezelfde oorpijn te laten drinken tijdens het stijgen en landen, dus dan krijgt hij zijn flesje. En ik neem dan liever te veel mee dan te weinig. Maar met voeden in het vliegtuig zelf heb ik geen probleem.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem97

Bericht 20 Sep 2013 13:00

Re: Het grote borstvoedingstopic

Als je kolft ( dus verse melk) dan is het buiten de koelkast nog 5 a 10 uur houdbaar. Dus het is geen probleem om dat mee te nemen zonder koelelement!

Als het uit de vriezer komt, dan is het een uur houdbaar buiten de koelkast.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 20 Sep 2013 13:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

En n koeltasje van Medela? Ja toch n tasje, maar die zijn niet zo groot, kan gewoon in je luiertas... Ik heb m van bij mn kolf, fijn tasje, element blijft ook lang koud.
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 20 Sep 2013 13:21

Re: Het grote borstvoedingstopic

Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem28

Bericht 20 Sep 2013 14:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

ik zou het invriezen samen met wat flesjes water. Als je dat meeneemt in een dichte tas hou je het tot schiphol wel bevroren. Daarna de flesjes water daarna weggooien en dan weet je zeker dat het niet kan bederven.
<<

Khaleesi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 33

Geregistreerd: 10 Sep 2013 15:46

Bericht 20 Sep 2013 20:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoe weet je wanneer je productie stabiel genoeg is om overdag niet meer te hoeven kolven (als ik op mijn werk ben)? Mijn dochter is 11 maanden en ik kolf nu nog 2x op mijn werk, maar ik begin dat een beetje beu te worden om elke keer te moeten doen in mijn eigen tijd. Ik gok dat ik sowieso nog 1x moet kolven omdat ik anders last krijg (ik ben twaalf uur op een dag weg). Maar dan heb ik niet genoeg melk voor haar overdag (als ze dus op het KDV en zo is)? Sowieso heb je dan helemaal geen melk meer als je stopt met kolven. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik vraag me sowieso af hoe ik kan gaan afbouwen (niet dat ik dat nu wil gaan doen). Ze komt 's nachts nog ongeveer drie keer en ze slaapt dan niet totdat ze even mag drinken (ik leg haar meteen aan, scheelt een hoop tijd). Het liefst laat ik haar zelf afbouwen maar ik vind de nachten zo wel vermoeiend (en de extra tijd die ik kwijt ben door het kolven).
<<

Anoniem28

Bericht 20 Sep 2013 20:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Meestal is de productie tussen de 9 en 12 maanden zo stabiel dat je geen terugloop hebt als je overdag niet meer kolft. Ik ben na de negen maanden één keer per dag gaan kolven en ik wil vanaf volgende week kijken of ik kan stoppen met kolven. Ik heb nog voor ongeveer vier maanden voorraad in de vriezer, dan krijgt ze één flesje van 150ml mee naar de gastouder en daarna is het over. Dan krijgt ze ipv een flesje borstvoeding een flesje koemelk of wat yoghurt ofzo. Ik hoop/ga ervan uit dat mijn productie zo stabiel blijft dat ik 's avonds en 's nachts en op vrije dagen gewoon kan blijven voeden.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Sep 2013 20:46

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik werk twee dagen per week en ben ongeveer 11 uur per dag van huis. Ik ben ook rond elf maanden gestopt met overdag kolven. Maar doordat ze gewoon overdag thee en water kreeg redde ze het al zonder. Dan kwam ik om half vijf/vijf uur thuis en dan begon ze gelijk bij me te drinken. Ook flink. En mijn productie is nog steeds prima. Als ze nu nog overdag drinkt is het volgens mij erg weinig wat er uit komt. Maar aan het eind van de middag wel nog een hele voeding.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem136

Bericht 20 Sep 2013 20:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben gestopt met kolven rond 9 maanden, toen was mijn productie stabiel. Ik voed nu nog en ik heb genoeg melk ook als ik eens een keertje overdag voed (ik voed vrijwel altijd alleen 's ochtends en 's avonds).

Ik heb ook een vraag. Mijn zoon is nu 17 maanden en krijgt dus nog 2 keer per dag bv. Nu ben ik na een maand of 9 weer ongesteld geworden en sindsdien heel onregelmatig en heel heftig. Er zit van 20 tot 28 dagen tussen en ik ben meestal 7 dagen ongesteld. Iemand die dit herkent van het (lang)voeden icm menstruatie?
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 20 Sep 2013 20:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben na negen maanden een keer gaan kolven, in mn pauze. Eind augustus ben ik hiermee gestopt. Wel kolf ik nog voor ik zelf ga slapen. L krijgt dat dan overdag, plus nu vaak nog wat uit de vriezer. Als ik overdag thuis ben drinkt je gewoon bij mij
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Sep 2013 20:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Lucy schreef:Ik ben gestopt met kolven rond 9 maanden, toen was mijn productie stabiel. Ik voed nu nog en ik heb genoeg melk ook als ik eens een keertje overdag voed (ik voed vrijwel altijd alleen 's ochtends en 's avonds).

Ik heb ook een vraag. Mijn zoon is nu 17 maanden en krijgt dus nog 2 keer per dag bv. Nu ben ik na een maand of 9 weer ongesteld geworden en sindsdien heel onregelmatig en heel heftig. Er zit van 20 tot 28 dagen tussen en ik ben meestal 7 dagen ongesteld. Iemand die dit herkent van het (lang)voeden icm menstruatie?


Die menstruatie klachten herken ik niet.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem136

Bericht 20 Sep 2013 21:06

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik herken het ook niet van mijn oudere kinderen. Toen heb ik ook redelijk lang gevoed maar niet deze klachten.
<<

Khaleesi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 33

Geregistreerd: 10 Sep 2013 15:46

Bericht 20 Sep 2013 21:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dan ga ik vanaf aankomende week over naar 1x kolven, scheelt al een hoop. Even kijken hoe dat gaat en misschien dan al vrij snel naar niet meer kolven overdag :cheering: . Zoals ik het begrijp van de reacties verschilt het wat jullie kindjes toen nog overdag te drinken kregen? Het is dan ook geen must meer dat ze overdag nog bv krijgen bij de oppas?

Lucy ik kan er helaas nog niets over zeggen, ik ben nog steeds niet ongesteld geworden.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 21 Sep 2013 17:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Zijn er dames die koemelkvrij eten voor de klein (Linda?)? Ik ben begonnen aangezien Julie ook plots huiduitslag krijgt o te kijken of het helpt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 21 Sep 2013 17:22

Re: Het grote borstvoedingstopic

Slakje schreef:Zijn er dames die koemelkvrij eten voor de klein (Linda?)? Ik ben begonnen aangezien Julie ook plots huiduitslag krijgt o te kijken of het helpt.


Ja, ik dus.
Ik gebruik geen melk, ei, soja en noten. Ik doe dit al vanaf dat zoon 2 weken oud is (noten kwam ik wel pas later achter).
Wat wil je weten?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 21 Sep 2013 17:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat ik wel nog mag eten. Ik kwam er net achter dat ik mijn vlees niet kon bakken in de bakboter die ik nog had (en ik had natuurlijk net geen olie in huis).

Ik veel koek, lekkers, gebakjes, chocolade, sausjes, kaas, ...

Ik at normaal altijd yoghurt, nu heb ik sojayoghurtjes gekocht en ik moest best wennen aan de smaak.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 21 Sep 2013 17:59

Re: Het grote borstvoedingstopic

Je kan het beste gaan bakken in olie, kokosolie of plantaardige boter (wajang is koemelkvrij).

Babies met een koemelkallergie zijn over het algemeen ook vaak allergisch voor ei en soja. Dus ik zou even goed opletten of ze niet op de soja reageert.

Pure chocolade is koemelkvrij (wel even ingrediënten lezen).
Van die goedkope speculaasjes mogen ook vaak.
Je mag nog veel meer dingen hoor, ik zal zo uitgebreider reageren. Ben nu aam het koken.

Hier kan je ook nog kijken:
http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/m ... l_2013.pdf
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers