Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 19 Aug 2014 00:02

Re: Sollicitatietopic

Ik had vandaag een gesprek en heb morgen al het tweede gesprek.... whaaaa :hulde:
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Aug 2014 07:13

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd Green_Pepper en wat fijn nijntje4!

Ik ben niet zo actief in dit topic, maar ik hoor hier nog steeds (jammergenoeg) thuis. Ik mag niet klagen, want ik heb een vaste baan, maar ik ben niet tevreden op het werk en nog steeds aan het rondkijken.

Inmiddels is de vakantie over en ben ik weer 1 week aan het werk. Er is te weinig werk, er wordt steeds slechter gecommuniceerd en zal als je wat zegt van de communicatie krijg je een reactie zoals: "maar het is toch opgelost nu?". Er is gewoon geen ruimte voor feedback en verbetering, het wordt gewoon slap afgedaan. Dit terwijl hier qua structuur wel naar gestreefd wordt... Ik heb gewoon het idee dat de directeur eigenlijk met zijn handen in het haar zit (financieel) en geen zin heeft in gedoe. Effectief wordt het personeel er alleen niet zo blij van... Ik heb steeds meer het geval dat ik weg wil!

Vorige week ben ik ook benaderd door een recruiter die mijn CV had gevonden. Deze is doorgestuurd naar een groot internationaal bedrijf. De functie sluit aan bij mijn huidige werkzaamheden, maar beslaat veel meer. Ik verwacht er in ieder geval meer uitdaging in te vinden. Nu afwachten... hopelijk vliegt er binnenkort ook een andere leuke vacature voorbij. Ik zou best in het (HBO) onderwijs terecht willen komen!
08/2018
05/2021
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Aug 2014 08:10

Re: Sollicitatietopic

Nou de vacature waar ik voor de vakantie op gereageerd had heb ik een afwijzing op gehad, te weinig ervaring. Sollicitatie van vorige week: afwijzing wegens niet goed genoeg aansluiten op het gezochte profiel. Gister weer een brief verstuurd en maar weer afwachten...

Kwam ik in het zkh iemand tegen die vervangen moet worden, was dat ook al net geregeld. Balen en maar weer afwachten...
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem186

Bericht 25 Aug 2014 12:20

Re: Sollicitatietopic

***
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 26 Aug 2014 18:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Aug 2014 12:50

Re: Sollicitatietopic

Ik ben een tijdje weggeweest uit dit topic maar ga nu weer actief meelezen en reageren. Heb deze week als het goed is 2 gesprekken op de planning staan, wacht nog op bevestiging van 1 afspraak. Bij 1 bedrijf weten ze al dat ik zwanger ben, bij de ander nog niet maar dat zal duidelijk worden tijdens het eerste gesprek.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 26 Aug 2014 09:35

Re: Sollicitatietopic

Jans, wat balen zeg! Probeer de moed niet op te geven, er is echt wel een bedrijf wat jou heel graag wil hebben!

Mezzoforte, succes deze week.

Miss Energy, heb jij al nieuws?

Ik ben dus al soort van aangenomen bij een ziekenhuis hier in de buurt. Heb zo een kennismakingsgesprek en arbeidsvoorwaardengesprek, spannend vind ik het!
Maar...gisteren ben ik nog bij een ander ziekenhuis geweest op sollicitatiegesprek. Die mensen zijn heel enthousiast over mij (oke, dat zegt nog niks...) en de baan is daar ook heel erg leuk! Wel lastig, ik ga natuurlijk wel voor het eerste ziekenhuis, dat is dichterbij en ook een super leuke baan en leuke mensen. Maar ja, stiekem kriebelt die andere baan ook wel een beetje.
Het is echt een luxe probleem dus eigenlijk, excuses voor zo'n verhaal terwijl sommigen zo'n moeite hebben met het vinden van een baan.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 26 Aug 2014 11:50

Re: Sollicitatietopic

Ik kom mij hier ook weer even melden!
De vakantie is bijna voorbij en ik heb nu voor 1 dag werk (ik ben leerkracht).
Nu ben ik aan het werk zo'n 40 km bij mijn huis vandaan en ik ben dus op zoek naar iets wat dichterbij is.
Genoeg keuze zou je zeggen in richting Rotterdam, maar er is vrijwel niets! Ik hoop dat er deze week weer nieuwe vacatures online komen van mensen die met verlof gaan / ziek zijn geworden o.i.d. en dus vervangen moeten worden en hopen er op deze manier in te rollen.

Wat gaaf Green_Pepper voor je! Andere dames ook veel succes!
Doen jullie trouwens iets met je LinkedIn profiel?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 26 Aug 2014 14:05

Re: Sollicitatietopic

Ik ben net bij het ziekenhuis hier in de buurt geweest. Ik twijfel niet meer, ik ga maandag daar gewoon beginnen! Qua salaris had ik een voorstel gedaan en hier waren ze mee akkoord, dat is ook erg fijn dus.

Succes allemaal nog met het zoeken van een baan :)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Aug 2014 15:39

Re: Sollicitatietopic

Nou, Ekiaam, hier (noord-holland noord) is er ook gewoon niets aan vast werk te krijgen voor leerkrachten... Ik ben nu ook als inval leerkracht aan het werk maar ja, je wil toch liever een eigen klas..

Ik heb op mijn LinkedIn staan dat ik op zoek ben naar een baan, maar ik heb niet het idee dat mijn LinkedIn bekeken wordt..
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 26 Aug 2014 16:15

Re: Sollicitatietopic

Green_pepper, wat een goed nieuws! Fijn dat je de knoop hebt doorgehakt nu. Nu lekker dus een paar dagen vrij. En trouwens, geen reden om je schuldig te voelen hoor naar ons (over je luxe positie) ! Het is je gegund :D

Ik doe trouwens wel veel met mijn LinkedIn profiel. Ik kijk er naar vacatures, dus ben ook lid van heel veel interessante groepen/bedrijven. Zodra zij vacatures uit hebben staan komen deze in je voorkeuren. Verder probeer ik deel te nemen aan discussies (zou ik meer moeten doen). Ook kijk ik weleens op profielen van bepaalde mensen, zij zien dat en voilà, je bent in the picture! Als ik solliciteer kijk ik ook altijd even of er mensen zijn in mijn netwerk die bij dat bedrijf werken en ik kan benaderen.

Maar ik ben ook nog steeds zoekende trouwens. Ik zie zo weinig leuke vacatures...
Wel fijn om in dit topic te lezen en elkaar te volgen, want soms heb je het idee dat je de enige bent. :)

Nijntje04, hoe gaat het trouwens bij jou? Je was toch door naar een tweede gesprek?
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 26 Aug 2014 16:55

Re: Sollicitatietopic

Helix schreef:Nou, Ekiaam, hier (noord-holland noord) is er ook gewoon niets aan vast werk te krijgen voor leerkrachten... Ik ben nu ook als inval leerkracht aan het werk maar ja, je wil toch liever een eigen klas..

Ik heb op mijn LinkedIn staan dat ik op zoek ben naar een baan, maar ik heb niet het idee dat mijn LinkedIn bekeken wordt..


Ik zou momenteel al blij zijn als ik een verlof mag doen, dan ben je in ieder geval ergens binnen in deze regio. Natuurlijk is het fijner om een eigen klas te hebben (die heb ik 1 dag in de week ;)) dat is helemaal waar!
Op onderwijsvacaturebank zie ik wel regelmatig Amsterdam voorbij komen maar dat is dan te ver voor jou waarschijnlijk?
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 26 Aug 2014 16:56

Re: Sollicitatietopic

Lara schreef:Green_pepper, wat een goed nieuws! Fijn dat je de knoop hebt doorgehakt nu. Nu lekker dus een paar dagen vrij. En trouwens, geen reden om je schuldig te voelen hoor naar ons (over je luxe positie) ! Het is je gegund :D

Ik doe trouwens wel veel met mijn LinkedIn profiel. Ik kijk er naar vacatures, dus ben ook lid van heel veel interessante groepen/bedrijven. Zodra zij vacatures uit hebben staan komen deze in je voorkeuren. Verder probeer ik deel te nemen aan discussies (zou ik meer moeten doen). Ook kijk ik weleens op profielen van bepaalde mensen, zij zien dat en voilà, je bent in the picture! Als ik solliciteer kijk ik ook altijd even of er mensen zijn in mijn netwerk die bij dat bedrijf werken en ik kan benaderen.

Maar ik ben ook nog steeds zoekende trouwens. Ik zie zo weinig leuke vacatures...
Wel fijn om in dit topic te lezen en elkaar te volgen, want soms heb je het idee dat je de enige bent. :)

Nijntje04, hoe gaat het trouwens bij jou? Je was toch door naar een tweede gesprek?


Ik vind LinkedIn & onderwijs heel lastig, omdat het vaak geen bedrijven zijn die je even opzoekt zeg maar. En niet alle besturen/stichtingen hebben een pagina op Linkedin van basisscholen heb ik al gemerkt!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Aug 2014 17:20

Re: Sollicitatietopic

ekiaam87 schreef:
Helix schreef:Nou, Ekiaam, hier (noord-holland noord) is er ook gewoon niets aan vast werk te krijgen voor leerkrachten... Ik ben nu ook als inval leerkracht aan het werk maar ja, je wil toch liever een eigen klas..

Ik heb op mijn LinkedIn staan dat ik op zoek ben naar een baan, maar ik heb niet het idee dat mijn LinkedIn bekeken wordt..


Ik zou momenteel al blij zijn als ik een verlof mag doen, dan ben je in ieder geval ergens binnen in deze regio. Natuurlijk is het fijner om een eigen klas te hebben (die heb ik 1 dag in de week ;)) dat is helemaal waar!
Op onderwijsvacaturebank zie ik wel regelmatig Amsterdam voorbij komen maar dat is dan te ver voor jou waarschijnlijk?


Amsterdam zie ik ook wel geregeld voorbij komen, maar dat is voor mij zo al 50 min rijden, zonder files..
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 26 Aug 2014 17:20

Re: Sollicitatietopic

Ik heb de baan gekregen!! Nog niet getekend en nog wel wat onduidelijkheden...

Plus dat ik vandaag te horen heb gekregen dat ik bij een ander gesprek door ben naar de 2e ronde. En dat vind ik eigenlijk ook heel erg leuk dus ik voel mij een beetje gestrest hoe ik dit allemaal ga doen enzo :omg:

Zoveel ineens na zo'n lange tijd zoeken!

*niet quoten*
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 26 Aug 2014 18:16

Re: Sollicitatietopic

Helix schreef:
ekiaam87 schreef:
Helix schreef:Nou, Ekiaam, hier (noord-holland noord) is er ook gewoon niets aan vast werk te krijgen voor leerkrachten... Ik ben nu ook als inval leerkracht aan het werk maar ja, je wil toch liever een eigen klas..

Ik heb op mijn LinkedIn staan dat ik op zoek ben naar een baan, maar ik heb niet het idee dat mijn LinkedIn bekeken wordt..


Ik zou momenteel al blij zijn als ik een verlof mag doen, dan ben je in ieder geval ergens binnen in deze regio. Natuurlijk is het fijner om een eigen klas te hebben (die heb ik 1 dag in de week ;)) dat is helemaal waar!
Op onderwijsvacaturebank zie ik wel regelmatig Amsterdam voorbij komen maar dat is dan te ver voor jou waarschijnlijk?


Amsterdam zie ik ook wel geregeld voorbij komen, maar dat is voor mij zo al 50 min rijden, zonder files..


Ja dat is ook niks inderdaad (ik had tot de zomervakantie een reistijd van 45 min zonder files en vond dat al verschrikkelijk)

@Nijntje, gefeliciteerd!! Straks moet je kiezen :)
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 26 Aug 2014 23:04

Re: Sollicitatietopic

Ah ja, in het basisonderwijs zal LinkedIn wel anders gebruikt worden :)

Wow Nijntje, Gefeliciteerd!!! :cheering:
In wat voor sector is het?
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 27 Aug 2014 10:08

Re: Sollicitatietopic

Gister kreeg ik van MissEnergy (klopt toch??) een vacature als projectmedewerker voor tijdens de kinderboekenweek. Gesolliciteerd en vandaag werd ik al gebeld, voor een soort kennismakingsgesprek. Alvast wat dingen doorgenomen en nu stuurt zij alles door naar degene die er over gaat en hoor ik deze week wat meer :) :banaan:
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 27 Aug 2014 13:34

Re: Sollicitatietopic

Lara schreef:Ah ja, in het basisonderwijs zal LinkedIn wel anders gebruikt worden :)

Wow Nijntje, Gefeliciteerd!!! :cheering:
In wat voor sector is het?


Marketing/communicatie!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Aug 2014 15:03

Re: Sollicitatietopic

ekiaam87 schreef:Gister kreeg ik van MissEnergy (klopt toch??) een vacature als projectmedewerker voor tijdens de kinderboekenweek. Gesolliciteerd en vandaag werd ik al gebeld, voor een soort kennismakingsgesprek. Alvast wat dingen doorgenomen en nu stuurt zij alles door naar degene die er over gaat en hoor ik deze week wat meer :) :banaan:


Ik had hem inderdaad gestuurd en top joh! :yes:
08/2018
05/2021
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 28 Aug 2014 11:22

Re: Sollicitatietopic

MissEnergy schreef:
ekiaam87 schreef:Gister kreeg ik van MissEnergy (klopt toch??) een vacature als projectmedewerker voor tijdens de kinderboekenweek. Gesolliciteerd en vandaag werd ik al gebeld, voor een soort kennismakingsgesprek. Alvast wat dingen doorgenomen en nu stuurt zij alles door naar degene die er over gaat en hoor ik deze week wat meer :) :banaan:


Ik had hem inderdaad gestuurd en top joh! :yes:


Ja met al die forumnamen weet ik het soms niet meer hoor haha ;)

Mag morgen op gesprek komen :D
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Aug 2014 13:55

Re: Sollicitatietopic

ik word echt helemaal gek van solliciteren,de ene keer heb ik te veel diploma's de andere keer te weinig ervaring. Dan woon ik te ver weg. Dan ben ik te goed. pfff word er gek van hebben jullie dat ook?
Afbeelding
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 29 Aug 2014 18:13

Re: Sollicitatietopic

Ik niet Sarah, er zijn hier gewoon geen vacatures ;)

Maar ik heb wel mazzel, ik mag komen. Dus ik ga 2 weken lang (tijdens kinderboekenweek) een heleboel kinderen vermaken die met hun klas naar de bieb komen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Aug 2014 19:40

Re: Sollicitatietopic

Volgens mij moet ik jobcoach worden, ik heb voor al 2 mensen een geschikte baan gevonden!
08/2018
05/2021
<<

Anoniem186

Bericht 29 Aug 2014 19:41

Re: Sollicitatietopic

MissEnergy schreef:Volgens mij moet ik jobcoach worden, ik heb voor al 2 mensen een geschikte baan gevonden!


Ik hou me ook sterk aanbevolen. :)

Gefeliciteerd, ekiaam.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 01 Sep 2014 15:53

Re: Sollicitatietopic

Ja ik ben vanmorgen op sollicitatie geweest en meteen te horen gekregen dat ik de baan heb! Super blij mee, per 1 november. Dus dan heb ik totaal 4 maanden 'thuis' gezeten.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers