Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Fiene

Bericht 21 Aug 2014 16:12

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier is de vakantie 12 juli begonnen en eindigt maandag. Hier hebben alle schoolkinderen 6 weken vakantie in de zomer. Het begint en eindigt alleen niet in iedere regio hetzelfde. Dit wisselt per jaar, je hebt 'vroeg-midden-laat' en dat wisselt dus.

Maar jullie scholen Slakje, die duren toch niet tot 18 uur? dan zit er toch opvang bij lijkt me?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 21 Aug 2014 16:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Aah, op die manier. Ik dacht dat jullie allemaal standaard 2 weken later dan ons begonnen met de zomervakantie.

Nee, dan zit ze in de opvang. Ze krijgt er geloof ik een drankje, maar moet dus nog iets meegeven. Ik zat zelf vroeger altijd elke dag in de opvang van 8u tot 18/19u en kreeg 1 koek mee en dat was voor mij toen echt wel te weinig.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 21 Aug 2014 16:58

Re: Schoolgaande kinderen topic

Tania schreef:Zijn jullie kindjes ook zo moe? J. ligt nu bovenop me tv te kijken en valt bijna in slaap, normaal is het een soort wervelwindje. We gaan maar een half uurtje eerder eten zodat hij een uurtje eerder naar bed kan.



Ik had gedacht dat ze hier ook zo moe zouden zijn, maar ze denderen maar door! De inzinking komt vast nog wel :)
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 21 Aug 2014 20:04

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier zijn ze 'gelukkig' wel moe! Ze lagen er stipt 19 uur in en gingen meteen slapen.
Het lontje is ook erg kort.

Mijn oudste is helemaal gelukkig dat ze weer naar school kan.
Heerlijk weer de regelmaat en duidelijkheid in een week!
Dat vind ik stiekem trouwens ook hoor,
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 21 Aug 2014 20:17

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat rot Mida en Nosa, het is echt niet leuk om je kind zo verdrietig achter te laten. Mijn dochter heeft dat alleen de allereerste keer dat ze naar school ging gehad, daarna nooit meer gelukkig. Maar ik vond het verschrikkelijk om haar zo achter te laten.
Ik denk dat mijn zoon volgend jaar meer moeite zal hebben en ik heb al besloten dat ik dan maar iets langer in de klas blijf, maar dat ik hem niet helemaal overstuur achter laat. Al hoop ik natuurlijk dat hij er geen moeite mee gaat hebben en ik gewoon meteen weg kan gaan.
Hier nog een paar dagen vakantie en maandag weer de eerste schooldag. Mijn dochter heeft heel veel zin om naar school te gaan.
Morgen gaat ze eerst nog een keer uit logeren (nog even 'oefenen' want over 1,5 maand gaat ze al op schoolkamp).
<<

Anoniem115

Bericht 22 Aug 2014 19:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem115 op 25 Jul 2015 23:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 22 Aug 2014 22:29

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier ook de eerste week gehad. N vind groep 3 erg leuk! Hij neemt het ook allemaal bloed serieus, zijn werkjes oo school wilt hij perfect maken en thuis oefent hij ook veel met schrijven. Ontzettend leuk om te zien! Moe is hij ook wel maar slapen ging niet. Dus hij heeft lekker tot 21:00 bij ons beneden gezeten.

J gaat aankomende week 2 ochtenden wennen en begint die week erna. Ineens kwam van de week het besef bij me dat ik mijn kleine meisje straks best veel ga missen, dat maakte me ineens zo verdrietig! Ze vind het zelf best spannend maar heeft er veel zin in!!
Mother of 3 adorable children
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 25 Aug 2014 09:19

Re: Schoolgaande kinderen topic

Pfffff net het zwaarste moment uit mijn leven gehad... Mijn kleine meisje compleet over stuur bij de juf achter moeten laten. Het liefst had ik haar weer mee naar huis genomen en over een paar maanden wel weer opnieuw geprobeerd maar gelukkig kon ik zo rationeel zijn om te weten dat dat het probleem niet oplost. Hier moeten we toch doorheen maar mijn hart brak echt (en ik ook). Met van die uitgestrekte handjes helemaal in paniek gillend "mama ik wil met jou mee naar huis, ik wil niet alleen hier blijven"
Ik was zo blij dat mijn man mee was want ik heb in de auto zo hard zitten huilen. En ik ben ook heel blij met de school en hoe ze er mee om gaan, de juf die er eigenlijk alleen was voor de jaaropening is een half uurtje langer gebleven om J van mij over te nemen en ze belde me net om te zeggen dat ze weer rustig was. Over 1,5 uur mogen we haar gelukkig al weer ophalen, maar ik vrees dat de komende tijd heel zwaar gaat worden voor ons allemaal. :snik:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem103

Bericht 25 Aug 2014 09:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ah Fiwen, zielig hè. Dan breekt je hart echt als je je kindje zo ziet. Ik heb de eerste keer ook heel hard gehuild toen ik terug fietste. Het liefst had ik hem gewoon weer meegenomen en lekker thuis gehouden. :hug:
<<

Anoniem193

Bericht 25 Aug 2014 09:34

Re: Schoolgaande kinderen topic

Heel sneu Fiwen. Gelukkig belde ze later om te vertellen dat het goed ging.

Hier was het vanmorgen ook weer zo :(
Ik snap het wel. Op het kdv hadden we nooit problemen, daar kon hij naar binnenlopen en mocht hij gaan spelen, mij wat laten zien etc. Nu komt hij in de klas en moet hij gaan zitten in de kring, terwijl hij mij van alles wil vertellen en laten zien, maar dat kan niet.
<<

Anoniem255

Bericht 25 Aug 2014 09:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Och wat sneu Fiwen.
Hier was dat ook. En bij vlagen nog steeds en vanmorgen dus ook.
Ze had wel heel veel zin in school maar ik denk dat ze het heel spannend vond.
Afgelopen nacht had ze ook in bed geplast.

Vandaag begon haar nieuwe juf. Haar normale juf was niet aanwezig.
Dat vond ik echt heel jammer. Er is al zoveel veranderd (extra klas, 1 juf weg, stagiaire weg en veel vriendinnetjes weg naar groep 3 of de nieuwe kleuterklas) en dan komt zo'n klein kindje na 6 weken terug en zit er een vreemde juf.
Een juf die ook totaal niet opmerkte dat ze zo'n verdriet had.
Bah. Ik heb haar met zo'n rotgevoel achter gelaten.
Fijn begin van het nieuwe schooljaar...
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 25 Aug 2014 10:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ohw Mien, wat sneu voor haar! Daar zou ik ook echt geen fijn gevoel bij hebben.
Bij ons was het alles behalve prettig maar niks dan lof voor haar juffen hoe ze er mee omgingen, dat gaf wel me wel het gevoel dat het goed zou komen. Maar als het zo als bij jullie zou zijn geweest had ik haar denk ik mee terug naar huis genomen :redface:

Jullie ook allemaal heel veel sterkte en succes de komende dagen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 25 Aug 2014 10:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Och Mien en Fiwen en al die andere mama's waarvan de kinderen het zo moeilijk vinden.... :hug: Dit was ook mijn grootste angst. Ik hoop voor jullie dat het snel wat makkelijker zal gaan!
Wij zijn vandaag begonnen aan de 2e week en het gaat allemaal vlekkeloos. Je kunt echt zien dat ze het naar haar zin heeft en van haar juffen krijgen we ook veel complimenten en horen we ook dat ze overal enthousiast aan meedoet. Ze zien haar daar dan ook van genieten. We zijn zo blij en opgelucht!! Kinderopvang plus is ook nog langs geweest ter ondersteuning, maar ook zei was alleen maar positief. Over anderhalve week hebben we daarvan de afsluiting. Morgen krijgt ze een ADOS-test (kenmerken autistisch spectrum), maar eigenlijk hoop ik dat ons voorgevoel uitkomt. Met een beetje (extra) tijd komt ze er wel en dat lijkt ze nu dubbel en dwars te bewijzen :)
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 25 Aug 2014 10:43

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wij beginnen volgende week weer. Kijk er wel naar uit zeg, even weer wat regelmaat. Ben ook benieuwd hoe het met de jongste zal gaan. Die heeft heel lang gehuild met het wegbrengen. Ach, komt vast goed.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 25 Aug 2014 11:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik kan sinds vandaag hier ook mee schijven. Gisteren is ons mannetje vier geworden en vandaag meteen naar school. Ik was bang voor het afscheid, maar viel 100% mee. Wel een beetje een pruilgezichtje maar verder geen moeite. Hij had ook goed meegedaan met alles. En hij wil dadelijk weer :D.

Fiwen en Mien :hug: . Ik ken het gevoel. Heb het een hele tijd gehad op het kdv.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem193

Bericht 25 Aug 2014 12:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ons ventje heeft het heel zwaar gehad vanmorgen. Continue strijd met de juf. Ik hoorde zelfs dat hij de tweede keer naar buiten niet mee mocht, maar binnen moest blijven. Daarvan wil ik nog even weten hoe het exact is gegaan, want daar ben ik het echt niet mee eens. Zijn problemen komen deels voort uit de continue bewegingsdrang die hij heeft, dan helpt het zeker niet om hem binnen te gaan houden.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 25 Aug 2014 12:53

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiwen wat sneu voor je dochter zeg, lijkt me zoooooo moeilijk!! Hopelijk went het snel voor haar. Ik zag het ook wel in de klas bij N vorig jaar en kon dan al bijna meehuilen met voor mij vreemde kindjes. Het idee dat ze zo'n verdriet hebben breekt idd je hart.

Mien, wat vervelend dat er zoveel veranderingen zijn zeg. En jammer dat de juf niet opmerkte dat ze verdriet had.

Alibi wat rot zeg en wat een vervelende consequentie. Eigenlijk maakt het niet uit wat hij gedaan heeft, een kind binnenhouden van buitenspelen vind ik geen gepaste 'straf' voor niks niet. Heb je het nog nagevraagd?

J mag morgen oefenen, ze is heel aanhankelijk de laatste dagen, soms ook huilen om 'niks' dus ik denk dat ze het wel heel spannend vindt. Gelukkig is alles daar bekend voor haar, de kinderen, de juffen, de klas. En in de klas naast haar zit N. Ik ben benieuwd!

N heeft het enorm naar zijn zin in groep 3! Trots op wat hij leert, en gaat blij heen. Dus ik ben heel blij dat we hem niet nog een jaar hebben laten kleuteren en hem door hebben laten gaan naar groep 3.
Mother of 3 adorable children
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Aug 2014 13:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiwen, wat rot is dat om je kind zo achter te laten. Bij mijn dochter ging het de eerste keer precies zo en ik kan me daar nog rot over voelen. Ik hoop voor jullie dat het met J. net zo gaat als bij mijn dochter want zij is daarna altijd heel blij naar school gegaan. Alleen de eerste dag had ze heel veel moeite.

Mijn dochter heeft vandaag de eerste dag in groep 3. Ik ben zo benieuwd!
Ik ben aan het werk dus hoor vanavond Hoe ze het gehad heeft.
<<

Anoniem193

Bericht 25 Aug 2014 13:42

Re: Schoolgaande kinderen topic

@Maia: Natuurlijk is het spannend voor J. In eens naar school, ik zou het ook spannend vinden als ik een kind zou zijn.
Ik heb het nog niet nagevraagd, ben nu aan het werk. Ben ook bang dat ik puur uit emotie ga reageren dus denk dat ik het maar even laat zakken tot morgen of overmorgen.
Wow, N. is echt een late leerling. Fijn dat hij het leuk vind.

@Liadan: Vast helemaal tof. Groep 3 is leuk volgens mijn dochter ;)
<<

Anoniem75

Bericht 25 Aug 2014 14:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier is de eerste schooldag goed gegaan. Meneer zwaaide ons uit en tussen de middag vroeg hij steeds of het nog geen tijd was om te gaan. Hij kwam vanochtend alleen naar buiten met zijn knoop van zijn broek los en zijn hemd uit zijn broek. Hij was dus duidelijk naar de wc geweest en ook nog eens gelijk voor een grote boodschap ;) Hij moest alleen wel van de juf zijn eigen billen afvegen wat dus eigenlijk nog niet zo goed lukt want hij kan er eigenlijk niet goed bij en zijn broek krijgt hij nog niet zelf dicht. Ik dacht dus eigenlijk dat ze bij zoiets in het begin nog wel wat hulp kregen maar dus niet. Is/was dat bij jullie ook gelijk?

Fiwen en Mien wat sneu zeg. Hopelijk gaat het de komende dagen wat beter.
<<

Saar

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:42

Bericht 25 Aug 2014 15:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hoi,

Ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven al ben ik nog niet zo bekend hier. Mijn dochter is sinds vorige week ook aan het wennen in groep 1 en ik merk dat ik toch ook wel behoefte heb om hier mijn vragen te spuien en met jullie mee te praten.

Mijn dochter I. is al ruim een half jaar zindelijk, maar ze heeft beide keren in haar broek geplast. De eerste keer werd ik tijdens het wachten (tijdens het ophalen) van het schoolplein opgehaald door haar juf. I. zat huilend op de wc toen ik aankwam. Het brak echt mijn hart. De juf wilde haar jurk niet openritsen, ze wilde dat ze haar jurk gewoon omhoog hield, maar dat vond ze lastig. Toen ging het mis. De 2e ochtend ging het weer mis.
Ook hebben ze in een regel op haar school dat je niet mee mag in de klas, je dient afscheid te nemen op de gang. Heel logisch, maar ik nam aan dat je de eerste paar keer dus wel mee mag. Niet dus. De 2e keer dat ik haar weg bracht, had ze het er best moeilijk mee. Maar de juf was erg duidelijk dat dit niet de bedoeling is. Ik moet zeggen dat ik wel wat meer empathie had verwacht. Lastig. Morgen gaat ze weer wennen.
@ Alibi: Wat vreemd dat je zoon niet mee naar buiten mocht, erg zielig ook. Ik zou daar ook het gesprek over aan gaan met de juf.
@ Fiwen, wat ontzettend sneu zeg! Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo moest huilen. Ik hoop echt dat het snel makkelijker wordt voor haar.
<<

Anoniem103

Bericht 25 Aug 2014 16:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Saar, hier mag je ook niet mee de klas in. De ene juf is daar wat strenger in dan de andere. Maar ik merk ook aan mijn zoontje als ik een keer mee ga dat hij dan die dagen daarna ook wil dat ik mee ga en het afscheid blijft net zo moeilijk. Dus ik snap wel een beetje dat sommige juffen het maar meteen goed aanleren.

Zijn jullie kinderen al eens op schoolreisje geweest en hoe vonden ze dat? Ze gaan hier over een paar weken en ik vind het best spannend eigenlijk. Ze gaan naar de dierentuin, dus dat vindt hij vast erg leuk. Je kan je opgeven om mee te gaan maar ik denk dat het juist goed is voor hem om zonder mij dingen te doen zodat hij door krijgt dat dat ook heel leuk kan zijn dus daar twijfel ik nog een beetje over.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Aug 2014 17:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Tania, mijn dochter is al een paar keer op schoolreisje/uitstapjes geweest en ze vond het elke keer geweldig. Ik ben zelf ook een aantal keer mee geweest, maar mijn dochter maakt het niet uit of ik er wel of niet bij ben, zij vindt het sowieso heel leuk. Ik vond de eerste keer ook heel spannend en daarom heb ik me toen opgegeven om mee te gaan, kon ik zelf ook meemaken hoe zo'n schoolreisje gaat. Voor mezelf was dat wel goed, want ik vond het na dat eerste schoolreisje niet meer spannend en liet haar met een gerust hart meegaan.

Saar, leuk dat je mee komt schrijven. Hier mogen ouders altijd mee de klas in (tot groep 8 als je wil), dat vond ik zelf heel fijn want dan kon je ook meteen even werkjes van je kind bekijken. Om half 9 moet iedereen de klas uit.
Wat naar dat je dochter zo huilend op de wc zat:-(.

Razz, hier helpen de kinderen elkaar met aan/uitkleden en knopen dichtmaken/veters strikken en als dat niet lukt dat helpt de juf.

Maia, fijn is dat dat J. alles al een beetje kent. Maar toch spannend, kent ze al kinderen uit haar klas? Succes morgen!
En heel fijn dat N. het zo naar zijn zin heeft en dat je meteen al kan zien dat de beslissing om hem naar groep 3 te laten gaan goed is.

Alibi, oh wat lastig zeg. Ik zou er ook helemaal niet blij mee zijn dat ze straffen door hem niet naar buiten te laten gaan. Kinderen moeten toch juist hun energie kwijt.

Sabje, wat fijn!

Leipe Loetje, super zeg! Dat moet goed voelen dat het zo goed gaat op school!

Fiwen, hoe is het gegaan vandaag?

Mien, wat een rotbegin:-( Hoe heeft ze het gehad vandaag?

Ik zit nog te wachten op mijn dochter, ze wordt zo thuisgebracht door oma, ik ben zo benieuwd!
Morgenochtend heeft ze meteen om half 9 gymles dus dan moeten we haar daarheen brengen (is achter de school).
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 25 Aug 2014 18:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan, lief dat je het vraagt. We hebben haar om kwart voor 12 opgehaald dus ze is 'maar' 2 uurtjes zonder ons op school geweest. Op zich is het redelijk gegaan. In het begin heeft ze nog wel een paar keer gehuild en ze wilde absoluut geen fruit eten (had ik ook niet anders verwacht, dat wil ze thuis ook niet) maar daarna heeft ze met een klasgenootje zitten kleien en verteld dat we naar Plopsaland gaan binnenkort dus dat is wel een goed teken. Ze snapt alleen nog niet zo goed alle regeltjes op school en omdat ze een meisje is dat heel graag alles 'goed' doet heeft ze daar moeite mee. Ze heeft bijvoorbeeld wel zeker 5x verteld dat ze iets voor mij gemaakt had van klei maar dat ze dat niet mee naar huis mocht nemen.
Toen we haar op kwamen halen zei ze dat het best leuk was en dat ze morgen weer wil maar toen we in de auto zaten begon ze weer te huilen dat ze toch liever niet meer wilde gaan en thuis heeft ze nog een mega huilbui gehad en snikkend gezegd "mama ik wil niet meer alleen op school blijven, je mag mij daar niet alleen achter laten". Toen moest ik ook wel weer even flink slikken hoor. Ben dus heel benieuwd hoe het morgen gaat, maar ik verwacht weer drama (en dan moet ik het alleen doen :( )
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Aug 2014 18:55

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dat is niet leuk Fiwen. Bij mij liepen toen ik de klas uitliep toen al de tranen over mijn wangen. Ik heb ook heel hard gehuild toen:-( Zelfde als toen ik mijn zoon op de psz achter liet en hij heel duidelijk zijn tranen aan het inhouden was.
Toch wel fijn dat ze al wat met een klasgenootje gedaan heeft en daar ook mee heeft gepraat, misschien dat dat een soort van houvast voor haar zijn, dat ze al iemand kent waar ze iets mee kan doen.
Kan je wel rustig afscheid nemen 's ochtends of is daar geen tijd/ruimte voor?

Mijn dochter heeft het heel erg leuk gehad op school vandaag, ze kwam enthousiast thuis. In de klas heeft ze nu haar eigen tafeltje met laatje, ze zitten in groepjes (5 kinderen, groep 3,4,5 bij elkaar) en dat groepje vindt ze leuk. Ze heeft oma vanmiddag de klas al laten zien. Ik moet morgen weer werken en ben blij dat ik haar woensdag zelf weg kan brengen en op kan halen, want ik ben ook wel benieuwd naar de klas.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers