Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verzakte baarmoeder/ blaas?

<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 19 Aug 2014 12:48

Verzakte baarmoeder/ blaas?

Ik heb het gevoel dat ik een verzakte baarmoeder ( en misschien blaas ) heb. Rond mijn eisprong en menstruatie heb ik heel veel last van de onderkant van mijn baarmoeder en heb ik het gevoel alsof er iets naar beneden zakt of tussen zit.
Ook moet ik heel vaak plassen.

Ik heb nogal een pittige bevalling gehad, wat er erg hardhandig aan toe ging, omdat mijn zoontje vast zat. Sindsdien heb ik er last van.
De huisarts dacht dat het daardoor bij mijn bekkenbodemspieren een ontwricht was. Dus die heeft me doorgestuurd naar een bekkentherapeut. Vorig jaar was dit al. Het heeft niet geholpen. En omdat ik geopereerd werd, ben ik er ineens mee gestopt, omdat ik 6 weken niets mocht doen.
Maar goed, nu heb ik er dus nog steeds heel veel last van.
Waarschijnlijk heeft het met elkaar te maken?

Heeft iemand hier ervaring mee? En is het met bekkenbodemspier oefeningen over gegaan?
Ik ben benieuwd waar de mensen met ervaring nog meer last van hadden?

Nou ja, ik ben benieuwd ;).
Ik ga trouwens binnenkort ook maar eens naar de huisarts denk ik.
Niet quoten.
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 19 Aug 2014 14:48

Re: Verzakte baarmoeder/ blaas?

Ik dacht dit ook te hebben. Dit was na de geboorte van T. Ik ben toen naar de huisarts geweest en hij gekeken/gevoeld en gaf aan dat er niets verzakt was en dat alles er normaal uitzag. Kort daarna werd ik zwanger van S. en sindsdien heb ik er ook geen last meer van.

Je kan altijd een afspraak maken.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 19 Aug 2014 15:14

Re: Verzakte baarmoeder/ blaas?

Dat is ook een oplossing, zal het even met mijn man overleggen, haha ( zwanger worden ).

Nee even serieus. Ik vind het best wel lastig, want het gevoel heb ik alleen met mijn eisprong en menstruatie. Ik denk dat het met hormonen te maken heeft, die je bekkenbodem weker maakt?

Mag ik vragen waardoor jij dat dacht? Jij had toch ook een heftige bevalling op het einde?
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 19 Aug 2014 15:18

Re: Verzakte baarmoeder/ blaas?

Ik had bij t een totaalruptuur. Het voelde net alsof er een stuk binnenkant naar buiten zakte zeg maar. Juist doordat ik een totaalruptuur had dacht ik dat het misschien toch was gaan verzakken. Vooral met zitten had ik er last van.

Wat het nu uiteindelijk geweest is?

Ik heb nIet bijgehouden of het rond mn eisprong of menstruatie was. Zou er misschien best mee te maken gehad kunnen hebben.
<<

Anoniem97

Bericht 19 Aug 2014 16:55

Re: Verzakte baarmoeder/ blaas?

Je baarmoeder staat soms heel laag rond je menstruatie bijvoorbeeld, ik denk dat je daarom meer last er van hebt ( druk op de blaas enzo)
Maar als je zeker wilt weten dan moet je even langs de HA.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 24 Aug 2014 22:11

Re: Verzakte baarmoeder/ blaas?

Ik heb/had dit rond de menstruatie, had omdat ik me nu bedenk dat ik het de laatste keer iig niet had!
Ik kon dan nog geen kwartier ergens staan zo'n pijn deed het...alsof er een bowling uit moet!
Mij is verteld dat door de hormonen op dat moment je bekkenbodemspieren heel zwak/week zijn en je daarom die pijn en het verzakte gevoel hebt.
In het begin had ik het ook buiten de menstruatie om. Ik doe nu nog steeds elke week fysiofitness.
Heb ook lage rugklachten van de bevalling overgehouden, daar had ik de laatste menstruatie juist wel ineens weer last van, nu een week later nog steeds :(
December 2009
juli 2012
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 24 Aug 2014 22:36

Re: Verzakte baarmoeder/ blaas?

PiP schreef:Ik heb/had dit rond de menstruatie, had omdat ik me nu bedenk dat ik het de laatste keer iig niet had!
Ik kon dan nog geen kwartier ergens staan zo'n pijn deed het...alsof er een bowling uit moet!
Mij is verteld dat door de hormonen op dat moment je bekkenbodemspieren heel zwak/week zijn en je daarom die pijn en het verzakte gevoel hebt.
In het begin had ik het ook buiten de menstruatie om. Ik doe nu nog steeds elke week fysiofitness.
Heb ook lage rugklachten van de bevalling overgehouden, daar had ik de laatste menstruatie juist wel ineens weer last van, nu een week later nog steeds :(


Jij beschrijft echt precies wat ik dus ook heb.
En ik dacht inderdaad al dat door de hormonen je bekkenbodemspieren weker zijn.
Maar denk je dat het door je fysio beter is geworden? Of is dat vanzelf verbeterd?
Ik had trouwens ook heel lang lage rugklachten en dat is wel overgegaan met fysio. Gelukkig gaat dat nu goed.
Afbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers