Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 20 Aug 2014 19:06

Re: Fotografie Topic

Sam, FF kan je gebruiken op crop, crop niet op FF.

Shoot me if I'm wrong.

Oreo: ja die ken ik die foto's! Ow ik hou van de duinen en de zee. Ik wou dat ik dichter bij het strand woonde. Maar aan de andere kant had ik nu dan geen mooie heide gehad :-)
<<

Anoniem205

Bericht 20 Aug 2014 20:01

Re: Fotografie Topic

En ik zou weer wat dichter in de buurt van de heide willen wonen :) Maar ja, je kunt niet alles hebben! Je was laatst nog vlakbij, met het vuurwerkfestival. Kom je volgende keer even langs? Dr.ievliet is hier echt om de hoek.

@ Sam, je hebt PB trouwens. Maar niet met foto's :) En wat Munk zegt: je kunt FF gebruiken op crop, maar crop niet op FF. Dan krijg je, zoals Zero zegt, kapotte camera's.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 20 Aug 2014 20:10

Re: Fotografie Topic

Oreo: Ow helemaal niet bij na gedacht. Wordt namelijk wel eens tijd dat we we elkaar in het echt ontmoeten ;-). Maar wie weet bij de EB meeting ;-), het begint wel echt op te schieten nu hè! Alweer 29 weken (als ik het goed heb).
<<

Anoniem205

Bericht 20 Aug 2014 20:43

Re: Fotografie Topic

EB meeting weet ik nog niet of ik erbij ben... dan ben ik ergens rond de 34 weken. Dan is het een eind rijden!
Ben nu ruim 27 weken. Gaat hard! Morgen ben je alweer "in de buurt" zag ik :P
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 20 Aug 2014 20:59

Re: Fotografie Topic

Ik reed met 41+3 dagen nog naar apeldoorn (wel met een vluchtkoffertje achterin en een matje in de auto, hahaha). ;-)
<<

Anoniem205

Bericht 20 Aug 2014 21:01

Re: Fotografie Topic

Haha dat geloof ik graag! Maar nu vind ik een half uur auto al niet meer fijn... en ik moet elke dag 40 minuten naar kantoor...
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 20 Aug 2014 21:09

Re: Fotografie Topic

Bedankt voor de uitleg. Nu weet ik zeker dat ik voor een d7100 ga tzt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem110

Bericht 21 Aug 2014 14:38

Re: Fotografie Topic

Ik heb nog een paar foto's gemaakt.
Gisteren een shoot gedaan met Miley en haar zoontje. Erg leuk om te doen en voor mij heel leerzaam.

*
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 22 Aug 2014 08:31

Re: Fotografie Topic

Ik heb even advies nodig: Ik ga op vakantie naar schotland :D en ik kan m'n canon 550D meenemen. Hebben jullie nog tips voor het fotograferen van het landschap, of dingen die ik niet moet vergeten mee te nemen?
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 22 Aug 2014 08:32

Re: Fotografie Topic

Een klein statief! En let goed op je compositie, wat moet eruit springen, staat er niet iets op wat er niet op hoort?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem119

Bericht 22 Aug 2014 08:37

Re: Fotografie Topic

Een mooie groothoek lens of in elk geval een lens met ruim bereik zodat je prachtige wijdse landschappen vast kan leggen.

Bij Schotland denk ik echt aan dit soort wijde beelden:
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 23 Aug 2014 08:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem205

Bericht 22 Aug 2014 09:19

Re: Fotografie Topic

hij doet 't niet, Marin!
<<

Anoniem119

Bericht 22 Aug 2014 09:29

Re: Fotografie Topic

Oh! Nou andere foto, doet me misschien nog wel meer aan schotland denken:

Afbeelding

Dat lijtk me nou echt een prachtig land. Veel plezier Huppakee!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 22 Aug 2014 10:37

Re: Fotografie Topic

Ojah, dat is wel een goede. Ik denk dat ik eerst zo'n converter erop ga zetten.. niet ideaal natuurlijk, maar wel goedkoper om even mee te oefenen ;)

Ik ga pas in september, maar ik zal m'n foto's wel even komen showen
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem97

Bericht 23 Aug 2014 07:07

Re: Fotografie Topic

Sam schreef:Bedankt voor de uitleg. Nu weet ik zeker dat ik voor een d7100 ga tzt.


* breekt even in*

Wij hebben deze camara nu ook ( nadat onze nikon d40 dood was gegaan) En hij is zo fijn!
Wij moesten ook de keuze maken, we wilde geen instap model meer daar zouden we spijt van krijgen, en die andere nog duurdere camera's zijn natuurlijk helemaal geweldig maar voor ons wat overbodig omdat ik in principe alleen nog maar voor mijn hobby's foto's maak en niet meer verder wil ( was daar mee bezig maar gestopt).
Dus voor deze gekozen en geen spijt van gehad.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 23 Aug 2014 07:35

Re: Fotografie Topic

Thnx Gaia! Leuk om te horen.

Ik ga, gelukkig, bijna op vakantie. Maar twijfel welke lens ik op mn camera zal meenemen.
Ik heb een kitlens 17-55, een 35 mm en een 24-70. De 24-70 heeft de voorkeur maar vind m misschien wat te zwaar.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem119

Bericht 23 Aug 2014 08:00

Re: Fotografie Topic

Ik zou zelf voor de 17-55 en de 35 mm gaan, maar als de 24-70 jouw voorkeur nu al heeft zou ik voor de 24-70 en de 35 mm gaan. De 35 dan voor de details op marktjes en dat soort dingen. Weet niet of jullie dat gaan doen, maar kan me zo voorstellen dat je daar wel mooie foto's mee kan maken van meer 'portret' achtige beelden of details.

Ik was gisteren naar een food festival en ik had m'n camera niet mee en m'n vriend had zijn camera wel mee. Dat was een rare gewaarwording! Niet alleen omdat ik dan dus als zijn assistent fungeerde (het regende dus paraplu hoog houden), maar ik blééf maar fotografisch kijken. Overal zag ik mooie doorkijkjes, mooie details en alles. Ik kan dat dan dus echt niet uit zetten in m'n hersenen. Het was best leuk om eens alleen te kijken en niet te fotograferen (simpel gezegd had ik geen zin in het gedoe om de camera mee te slepen), maar ook echt raar. En best lastig om het dan los te laten, en niet telkens tegen hem te zeggen 'maar daar een foto van, nee zo, nee zo' :palm:
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 23 Aug 2014 08:09

Re: Fotografie Topic

Ik heb even gekeken naar een groothoek converter maar deze kan alleen op m'n 50mm les (ivm de maat). Maar dan kan ik dus niet inzoomen ofzo.. Zou dat een probleem zijn? Ik neem zowieso m'n 18-135 mee, maar daar past hij niet op..
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem156

Bericht 24 Aug 2014 13:21

Re: Fotografie Topic

Hoi, ik heb een vraag! Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe camera.
Ik vind het altijd mooi als je op foto's duidelijk kunt zien dat hetgeen wat belangrijk is scherp is gefotografeerd en de achtergrond dan een beetje blurry. Heb je daar echt een spiegelreflex camera voor nodig of kan het ook met een compactcamera?
Ik heb er echt totaal geen verstand van dus ook geen idee wat een eventuele goede keuze zou zijn.
Ik zag de Canon PowerShot SX510 HS en de Nikon Coolpix L830 Zwart voor €189,-, zijn dat goede camera's voor die prijs?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 24 Aug 2014 13:46

Re: Fotografie Topic

In principe kan dat ook met conmpactcamera's, maar je zult er beperkter in zijn. Bij een simpele compact zet je de camera op macro (tulpje), maar er zijn ook compactcamera's/semi SLR waarbij je zelf het brandpunt kunt instellen en dat effect dus ook kan maken.
<<

Anoniem156

Bericht 25 Aug 2014 11:30

Re: Fotografie Topic

Thanks, Jorja! Ik ga eens spelen met m+n oude camera.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Aug 2014 11:36

Re: Fotografie Topic

Je zult bij een compact camera nooit echt hetzelfde effect bereiken als bij een spiegelreflex. Dit komt door de lens. Een lens van spiegelreflex kan je heel makkelijk en goed het diafragma aanpassen, dat is de grootte van de opening waar het licht door heen komt. Als die opening heel groot is, heb je een klein diafragma nummer, bijvoorbeeld f/2.8. Daar krijg je die mooie scherptediepte mee. Maar het gros van de compact camera lenzen kan dit helemaal niet. Ik heb wel eens gezocht naar goeie compact camera's die die optie hebben maar die zijn schaars.

Vaak heb je inderdaad wel een macro stand die dat een beetje kan, maar dan moet je wel dicht op je hoofd object gaan zitten (macro foto's dus voor details) .

Dus kort, nee je hebt niet perse een spiegelreflex nodig maar ook lang niet met elke compact zal je dit bereiken. Mocht je een nieuwe willen kopen raad ik je dus aan te kijken naar het diafragma.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Aug 2014 11:45

Re: Fotografie Topic

Ik heb wel een bridgecamera waar dat wel mee kan, die heeft een lens met een bereik van 25 tot 600 millimeter en een diafragma van f/2.8 over het hele bereik. Het nadeel van die camera is dat de prestaties bij een hogere ISO echt een stuk minder zijn dan bij mijn Nikon, maar goed, de lens is wel erg lichtsterk, dus daar heb je alleen binnen last van of buiten als het echt heel donker weer is. Ik geef nog steeds wel de voorkeur aan mijn Nikon, maar ik vind het toch wel een fijne camera voor erbij, vooral om buiten te fotograferen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem124

Bericht 25 Aug 2014 21:20

Re: Fotografie Topic

Ik heb zojuist de nikon d7100 besteld oehoe cant wait donderdag komt ie aan als het goed is!
<<

Anoniem119

Bericht 25 Aug 2014 21:23

Re: Fotografie Topic

Whohoo gaaf! Die heeft m'n vriend ook. Mooi ding. Stuk kleiner en lichter dan die van mij, maar nikon is altijd kleiner dan canon. Stom. Had ik dat maar.
Geniet ervan!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers