Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afzeggen voor bruiloft?

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 21 Aug 2014 15:41

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Ik ga het alleen nog een aan mijn ouders voorleggen (omdat zij de 'geschiedenis' van de vriendschap wel kennen) en dan hak ik de knoop door. Uiteraard zeg ik wel netjes ruim van tevoren af als ik niet ga en dan stuur ik ook nog wel een kaartje met een kleinigheidje oid erbij. Dank jullie wel ook voor de leuke tips voor een kleinigheidje!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 21 Aug 2014 17:36

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Afzeggen lijkt mij in zo'n situatie prima en geen probleem. Wel zou ik op tijd afzeggen om de redenen die Carrie en ilovethe90s zeggen. Meestal geef je van te voren door hoeveel gasten er komen en als je niet (ruim) van te voren afzegt moet het bruidspaar wel betalen. Dat is wel vervelend (en lullig als je het al ruim van te voren weet dat je niet gaat).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 21 Aug 2014 21:42

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Staat er ook echt bij dat je moet afzeggen? Ik kreeg nu dus voor de eerste keer een trouwkaart waar het echt in de tekst stond. Als ik een kaart krijg waar het niet expliciet bij staat en ik wordt uitgenodigd als avondgast dan zou ik me ook niet afmelden. Heb ik eigenlijk nog nooit bij nagedacht en is hier in mijn omgeving ook niet echt gebruikelijk. Er wordt volgens mij standaard van uit gegaan, ook bij de feestlocaties dat een x percentage niet komt.

Ik hoorde vanochtend wel van andere familieleden dat ze nog geen mail hadden gestuurd om af te zeggen (omdat dat hier dus verder ongebruikelijk is) en dat vond ik dan wel weer vreemd omdat er nu expliciet om gevraagd was.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 21 Aug 2014 22:49

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Ik zou niet gaan maar wel optijd afmelden en al helemaal niet via een kaartje. Ik vind dat echt not done, geef de mensen ook de mogelijkheid de reservering aan te passen waar ze het vieren ed.
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:33

Bericht 23 Aug 2014 09:02

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Ik zou ook niet gaan. Wel ruim van te voren afzeggen, zodat ze er rekening mee kunnen houden. Kan je haar niet gewoon bellen? Als ik de bruid was zou ik de reden wel snappen. Ik denk dat je meer bang bent voor het afzeggen zelf of niet? Ik vind dat ook altijd lastig, maar je zal toch een keer door de zure appel moeten bijten. Erna voel je je vast opgelucht!
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 23 Aug 2014 12:01

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Janelie, daar heb je zeker gelijk in. Vind afzeggen altijd moeilijk. En dat komt omdat ik zelf altijd erg teleurgesteld ben als mensen afzeggen (heb weleens verjaardagen gehad waar uiteindelijk twee mensen kwamen ofzo), terwijl anderen er meestal niet eens zo mee zitten. Maar ga het natuurlijk wel netjes doen hoor.
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:33

Bericht 24 Aug 2014 09:15

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Dat is ook helemaal niet leuk als er maar twee mensen komen. Heb ik zelf ook weleens gehad. Maar op een bruiloft is het wel anders denk ik. (ben niet getrouwd). Er komen veel meer mensen dan op je verjaardag. Plus mij maakt het vaak ook wel uit wie er af zegt. Bij hele goede vriendinnen vind ik het erger, ook al hebben zij juist vaak een goede reden.

Succes!
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers