Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kindertablet ja/nee en welke?

<<

Anoniem 82

Bericht 22 Aug 2014 14:08

Kindertablet ja/nee en welke?

Wat voor tablet hebben jullie voor de kinderen?

Ik overweeg om voor de verjaardag van A aan de opa's en oma's een kindertablet te vragen. Ze speelt nu regelmatig op mijn IPad, dus maakt al gebruik van een tablet. Alleen vind ik het zelf niet zo handig dat ze al mijn apps kan openen en bijvoorbeeld per ongeluk mails met wartaal verstuurt als ik niet oplet :laughcry: En vorig jaar heeft ze hem eens laten stuiteren per ongeluk en toen was het beeldscherm stuk (gelukkig had ik een verzekering en kreeg ik weer een nieuwe, maar toch).

Nu is mijn oog gevallen op de K3 tablet. Dan heeft ze in elk geval android, samen met iOS zijn daar de meeste apps voor. En ze kan er meer mee dan bijvoorbeeld de storio van v-tech. En leuk dat er voor onze K3 fan al wat filmpjes op staan en er een leuke beschermhoes bij zit. Alleen lees ik dat het ook weer niet de allerbeste is. Nu hoeft dat ook niet persé, zolang ze wat spelletjes /apps erop kan en YouTube filmpjes kan kijken is het al gauw goed.

Maar nu ben ik dus wel benieuwd wat voor tablet jullie hebben voor de kinderen (als jullie al een aparte hebben). Twijfel tussen een kindertablet en een gewone, of misschien wel helemaal geen tablet en toch de iPad blijven geven..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Aug 2014 14:14

Re: Kindertablet ja/nee en welke?

Wij hebben destijds voor de iPod Touch gekozen in zo'n hoes van Fisher-Price. Daar kunnen lekker alle apps op die je al hebt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 22 Aug 2014 14:26

Re: Kindertablet ja/nee en welke?

Wij hebben 2 ipads en daar mogen de kinderen op. De Ipad 1 is echt voor hen, de Ipad 2 is eigenlijk van mij, maar zolang ze gewoon op de bank zitten, mogen ze daar ook mee. Ze hebben overigens nog nooit per ongeluk een mailtje verstuurd.
We hebben allemaal ons eigen bureaublad zeg maar en aan mijn apps komen ze niet, want dan mogen ze er niet meer mee :P
<<

Anoniem193

Bericht 22 Aug 2014 14:27

Re: Kindertablet ja/nee en welke?

Ik denk trouwens als je een Ipad gewend bent, dat alle andere tablets (zeker de goedkoperen) alleen maar tegen zullen vallen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Aug 2014 14:31

Re: Kindertablet ja/nee en welke?

Alibi schreef:Ik denk trouwens als je een Ipad gewend bent, dat alle andere tablets (zeker de goedkoperen) alleen maar tegen zullen vallen.


Daarom zou ik voor de iPod Touch gaan, dat is grotendeels hetzelfde, alleen kleiner.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem103

Bericht 22 Aug 2014 15:09

Re: Kindertablet ja/nee en welke?

Wij hebben een kindertablet van een goedkoop merk met android (hij was rond de 120 euro dacht ik) en ik heb er best wel spijt van dat we die genomen hebben. We hebben ook een Samsung tablet en die is echt veel prettiger. De kinderen spelen ook weinig met de tablet, het gaat allemaal langzaam, werkt niet altijd en hij is gewoon niet zo gebruiksvriendelijk. Met onze telefoon en de andere tablet kunnen ze prima overweg maar die van hun is het gewoon net niet.
<<

Anoniem193

Bericht 22 Aug 2014 15:40

Re: Kindertablet ja/nee en welke?

Susan schreef:
Alibi schreef:Ik denk trouwens als je een Ipad gewend bent, dat alle andere tablets (zeker de goedkoperen) alleen maar tegen zullen vallen.


Daarom zou ik voor de iPod Touch gaan, dat is grotendeels hetzelfde, alleen kleiner.


Is ook een goede optie inderdaad!
<<

Anoniem 82

Bericht 22 Aug 2014 17:11

Re: Kindertablet ja/nee en welke?

Hmmmm.. Dan toch nog maar even goed nadenken dus. En sowieso even kijken voor een eigen bureaublad voor A op mijn iPad, ik wist eigenlijk wel dat dit mogelijk was maar was nog niet zo slim geweest om dat ook in te stellen. Wij hebben er dus echt maar 1, onze apps staan door elkaar. En zo kan ze ook mijn gmail in bijvoorbeeld met een druk op de knop :laughcry: Niet dat het vaak gebeurt, maar laatst had ze wel met een paar klikken mijn vriend een mail vol met wartaal gestuurd, haha.

Ik ben inderdaad ook een beetje bang voor wat jij zegt Tania, dat het erg tegenvalt zo'n kindertablet. Als ik er een zou vragen aan de opa's en oma's dan wil ik wel dat ze er echt plezier van zal hebben.

iPod touch ken ik eigenlijk niet, ik zal vanavond even kijken wat dat is, wat het kost, etc. Klinkt in elk geval goed!

Op zich is ze op één incident na (wat per ongeluk was) gewoon voorzichtig met de iPad. Misschien dan gewoon een eigen bureaublad geven en de opa's en oma's wat anders vragen. Ik ga eerst nog even kijken naar de iPod touch en voor de zekerheid nog even goed zoeken naar reviews van verschillende kindertablets. En anders heb ik nog even om iets anders te verzinnen, altijd een leuke uitdaging :laughcry:
<<

Anoniem74

Bericht 22 Aug 2014 20:12

Re: Kindertablet ja/nee en welke?

Hier speelt de oudste eigenlijk nooit meer met de ipad, maar hij heeft een eigen mapje met kinderspelletjes. Hij haalt zelf het ww eraf, en gaat vervolgens naar zijn map met apps. Of hij gaat naar youtube en zoekt in de geschiedenis.
<<

Anoniem315

Bericht 22 Aug 2014 21:29

Re: Kindertablet ja/nee en welke?

Nee. Ik ben niet van plan er eentje aan te schaffen. Ik laat mijn kind liever met 'gewoon' speelgoed, i.p.v. elektronisch speelgoed spelen. Als ze een spelletje wil doen, dan mag ze op mijn laptop en daar gaat dan een speeltijd aan vast zitten.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Aug 2014 21:32

Re: Kindertablet ja/nee en welke?

Exogenesis schreef:Nee. Ik ben niet van plan er eentje aan te schaffen. Ik laat mijn kind liever met 'gewoon' speelgoed, i.p.v. elektronisch speelgoed spelen. Als ze een spelletje wil doen, dan mag ze op mijn laptop en daar gaat dan een speeltijd aan vast zitten.


Maar is dat niet een beetje ouderwets? Is het niet juist goed als een kind een 2.0 brein ontwikkelt? Dat ze met een tablet speelt, betekent niet dat ze alléén nog maar met een tablet speelt.

Ik denk hier veel over na en ben steeds meer van mening dat dit nou evolutie is. Langzaam verandert ons brein, zoals het vroeger ook evolueerde.

Misschien te diep voor dit topic, maar ik vind dat zo interessant. Ik denk echt dat ons brein langzaamaan verandert door de technologie, maar dat je niet persé tegen moet houden of dat dat slecht is.
<<

Fiene

Bericht 22 Aug 2014 21:42

Re: Kindertablet ja/nee en welke?

Marin; ik denk dat je hierin wel gelijk hebt. Ik wil(de) het ook niet maar je kunt er haast niet meer omheen tegenwoordig. Ze zien het overal en weten op vage wijze gewoon hoe die dingen werken. Voor erbij vind ik het prima, zelfs N speelt af en toe wat mee op de Ipad.

Kinderen komen er onderhand iedere dag voortaan mee in aanraking. Zelfs in kleuterklassen zie je steeds meer en meer dit soort dingen in de klas komen.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Aug 2014 21:46

Re: Kindertablet ja/nee en welke?

Ja ik ben echt heel benieuwd over hoe de schedels er over 100 jaar dan uit zien, of die dan echt qua vorm veranderd zijn door de aanpassing van ons brein vanwege de technologie. Dat vind ik super interessant en ik denk echt dat we aan het evolueren zijn langzaam aan. En inderdaad, je ontkomt er haast niet aan.
<<

Anoniem 82

Bericht 22 Aug 2014 22:21

Re: Kindertablet ja/nee en welke?

Hier mag ze ook niet ongelimiteerd op de iPad/tablet, en ze heeft ruim voldoende 'echt' speelgoed. Maar ik gebruik hem zelf ook en je wordt overal met die dingen geconfronteerd. Niet dat je er dan in mee hoeft te gaan natuurlijk, alleen echt eraan ontkomen wordt wel steeds lastiger.

Ik zie het probleem op zich niet, als je dingen als games/tablets/tv etc met mate toelaat dan zie ik er niet al teveel kwaad in. En als ze straks misschien een eigen tablet zou hebben, dan hou ik net als ik nu al doe wel in de gaten dat ze hem niet de hele dag gebruikt. Dat werkt over het algemeen nog prima, ze doet soms spelletjes erop of kijkt filmpjes, maar speelt ook veel met 'gewoon' speelgoed of we gaan naar buiten, etc.

Heb net in elk geval even wat zitten slepen met de apps en een bureaublad voor haar gemaakt, kunnen we even kijken of dat handiger is (zal haast wel). De iPod touch heb ik nog naar gekeken, lijkt me inderdaad een goede optie, maar hij is wel een beetje klein. We hebben nu een iPad mini en ik zoek denk ik wel iets rond dat formaat, als ik besluit een tablet voor haar verjaardag te vragen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Aug 2014 22:34

Re: Kindertablet ja/nee en welke?

Het ligt er ook aan hoe je kind ermee omgaat. Mijn dochter doet regelmatig een spelletje op de tablet en kan 'm daarna ook prima weer wegleggen om iets anders te gaan doen. En ze gebruikt 'm om dansjes te leren, tablet op tafel en een youtubefilmpje aan.
Mijn zoon kan er niet goed mee om gaan, hij vindt het heel erg leuk om een spelletje te spelen op tablet/telefoon, maar hij wordt echt woest als hij ermee moet stoppen. Heel boos en ontroostbaar is hij dan. Hij mag nu van ons daarom de tablet niet meer gebruiken. Nu is dat ook geen probleem want hij vraagt er nauwelijks om.
Ik vind dat hij nu nog niks mist als hij geen tablet/telefoon/laptop heeft om spelletjes op de doen, als hij naar school gaat zal hij er wel meer mee om leren gaan (al heb ik het idee dat ze er in de kleuterklassen nog niet veel mee doen, mijn dochter deed wel eens wat op de computer in de klas, maar niet veel).

Roze, mijn dochter gebruikt mijn tablet om spelletjes op te doen. Ik vind een kindertablet zelf zonde van het geld, mijn kinderen gaan netjes met de tablet om.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Aug 2014 10:13

Re: Kindertablet ja/nee en welke?

Marin schreef:
Exogenesis schreef:Nee. Ik ben niet van plan er eentje aan te schaffen. Ik laat mijn kind liever met 'gewoon' speelgoed, i.p.v. elektronisch speelgoed spelen. Als ze een spelletje wil doen, dan mag ze op mijn laptop en daar gaat dan een speeltijd aan vast zitten.


Maar is dat niet een beetje ouderwets? Is het niet juist goed als een kind een 2.0 brein ontwikkelt? Dat ze met een tablet speelt, betekent niet dat ze alléén nog maar met een tablet speelt.

Ik denk hier veel over na en ben steeds meer van mening dat dit nou evolutie is. Langzaam verandert ons brein, zoals het vroeger ook evolueerde.

Misschien te diep voor dit topic, maar ik vind dat zo interessant. Ik denk echt dat ons brein langzaamaan verandert door de technologie, maar dat je niet persé tegen moet houden of dat dat slecht is.


Ik wil dat ze eerst haar grove motorische vaardigheden goed onder de knie krijgt en de fijne motoriek leert ontwikkelen door dingen aan te raken, in handen te houden, te voelen. Daarin vind ik een tablet of laptop te beperkt en te afleidend.

Als ze een jaar of 6 is, vind ik het weer een ander punt. Dan zal het i.v.m. cognitieve vaardigheden deels wel moeten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers