Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 12 Aug 2014 08:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hi iedereen,

Ik ben de laatste tijd ook weinig op het forum te vinden.
Probeer het soms allemaal een beetje los te laten maar merk toch dat het wel fijn is om erover te praten.

Taeda, wat fijn dat jullie nu wel een arts hebben waar jij je fijn bij voelt. Dat is wel belangrijk hoor, dan krijg je er toch meer vertrouwen in.

Inmiddels is mijn leo ingreep 5 weken geleden. Heb helaas geen eigen cyclus ervan gekregen, ergens had ik dat ook niet meteen verwacht maar wel gehoopt natuurlijk.
28 augustus hebben we weer een afspraak en dan gaan we kijken wat de planning verder is.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Aug 2014 11:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda: wat fijn dat er nu actie wordt ondernomen! Hopelijk helpt de hsg. Want het is niet brwezen maar veel vrouwen worden snel zwanger na een hsg. Ik ken er zelf 3.

Ik ga na mijn vakantie ook een hsg laten doen. En ja ben wel aan het aftellen voor de vakantie. Nog 5 dagen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 15 Aug 2014 15:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat ontzettend jammer dat je geen cyclus hebt gekregen Marinaa! Weet je al war over de opties die jullie de 28e gaan bespreken?

Shally, bijna vakantie!

Ik kijk best op tegen het HSG onderzoek en word met de dag meer gespannen. Het afgelopen jaar heb ik gedacht dat zo'n onderzoek bij ons het duwtje zou zijn dat we nodig hebben. Nu ik volgende week eindelijk het onderzoek krijg, overheerst die hoop helemaal niet meer. Ook ben ik bang dat ik er teveel hoop op vestig, hoop doet leven, maar zorgt ook voor een grotere teleurstelling. Daarnaast nog het onderzoek zelf, dit is ook geen pretje (kan meevallen).

Heeft iemand hier HSG gehad en hoe is dit bij jou verlopen?

Deze week ook gehoord dat een vriendin uit onze groep vd studie zwanger is. Ze was wel heel lief en had mij eerst een mailtje gestuurd en daarna pas de groep. Ik hield er al rekening mee, maar toch is het confronterend.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 15 Aug 2014 18:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@marinaaa, wat balen dat je geen cyclus hebt gekregen. Daar heb je zo op gehoopt na zo'n operatie. Kan het nog komen of niet?

@taeda, begrijpelijk dat je er tegen op ziet. Ik heb nog niet eens een afspraak gemaakt maar lig er 's nachts al wakker van. Het is heel pijnlijk heb ik horen zeggen maar gelukkig duurt het niet heel lang.

Heel gek is dat niet dat je je hoop vestigt op dat onderzoek. Je hebt waarschijnlijk positieve verhalen gehoord en dan hoop je dat dat bij jullie ook zo is. Ik heb dat ook wel een beetje.

Zo heb ik iemand laten pendelen op wanneer ik een positieve test heb en dat zou november 2014 zijn. Daar houd ik me nu heel erg aan vast terwijl het misschien vette onzin is en je moet er maar geloven. Ik ben helemaal niet zo zweverig maar ik heb daar nu m'n hoop op gevestigd.

Wat rot zeg dat je weer een zwangerschapsaankondiging hebt gehad. Zo rot en zo confronterend. Het lijkt bij mij elke keer erger te worden en word elke keer verdrietiger..Pff. Je komt er ook gewoon nier meer onderuit. Zelf hier op het forum vind ik het moeilijk te lezen als er weer iemand zwanger wordt. Dus ik beperk me voorlopig alleen maar tot dit topic in deze pijler.

Toi toi toi voor volgende week!! Laat je even weten hoe het is gegaan!
<<

Anoniem117

Bericht 15 Aug 2014 18:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda schreef:Wat ontzettend jammer dat je geen cyclus hebt gekregen Marinaa! Weet je al war over de opties die jullie de 28e gaan bespreken?

Shally, bijna vakantie!

Ik kijk best op tegen het HSG onderzoek en word met de dag meer gespannen. Het afgelopen jaar heb ik gedacht dat zo'n onderzoek bij ons het duwtje zou zijn dat we nodig hebben. Nu ik volgende week eindelijk het onderzoek krijg, overheerst die hoop helemaal niet meer. Ook ben ik bang dat ik er teveel hoop op vestig, hoop doet leven, maar zorgt ook voor een grotere teleurstelling. Daarnaast nog het onderzoek zelf, dit is ook geen pretje (kan meevallen).

Heeft iemand hier HSG gehad en hoe is dit bij jou verlopen?

Deze week ook gehoord dat een vriendin uit onze groep vd studie zwanger is. Ze was wel heel lief en had mij eerst een mailtje gestuurd en daarna pas de groep. Ik hield er al rekening mee, maar toch is het confronterend.



Ik heb die ingreep gehad. Het gaf een vervelend gevoel, als ik het me goed herinner te vergelijken met hevige menstruatiekrampen, maar het duurde niet heel erg lang en ik kon de pijn wel verdragen. Bij mij was alles in orde en mijn eileiders waren ook erg goed doorgangkelijk en ik denk dat dat reden is dat het voor mij goed te doen was. Als het doorspuiten niet of moeizaam gaat, doet het volgens mij meer pijn. Maar dan stoppen ze ook. Als je de pijn niet kan verdragen dan kan je dat aangeven (vooral als je eileiders niet doorgankelijk zijn). Dan plannen ze waarschijnlijk een laparoscopie in onder gehele narcose. Die ingreep heb ik ook gehad. Dan maken ze twee sneetjes, een in je buik en een andere in je navel en dan kunnen ze alles goed bekijken.

Sterkte!
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 15 Aug 2014 18:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hoi meiden,

Mag ik mij bij jullie in dit topic voegen? Na de geboorte van Levi heb ik nooit gedacht dat ik mij ooit nog eens in dit topic zou moeten voegen, maar helaas.

In februari heb ik een vroege miskraam gehad. Na deze miskraam ben ik terecht gekomen bij de gynaecoloog, omdat ik geen eisprong (meer) heb van mijzelf. Eerst was de gynaecoloog van mening dat mijn schildklierwaarde te hoog was en dat deze eerst bijgesteld moest worden, maar na een bezoek bij de internist bleek mijn waarde in orde te zijn.

Uiteindelijk heb ik vorige maand duphaston gekregen om mijn menstruatie mee op te wekken en clomid 50mg om mee te starten. Vandaag, dag 17 van mijn cyclus, is er nog helemaal niets te zien. Nu woensdag terug, maar ze verwacht dat de ronde wordt afgebroken en we verder moeten met 100mg.

Ik merk dat ik toch wel behoefte heb aan het uitwisselen van ervaringen, een plek waar ik vragen kan stellen en waar ik mijn "ei" (leuke woordspeling :smile:) kwijt kan. Maar waar ik ook anderen kan steunen uiteraard.

Voor degenen die mij niet kennen: ik ben Laced, 27 jaar en mama van Levi van bijna 3 jaar.

Hopelijk hoeft niemand lang in dit topic te blijven!
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 15 Aug 2014 19:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hoi Laced, wat verdrietig dat het bij jullie niet wil lukken. Hopelijk kan je hier je verhaal kwijt als je daar behoefte aan hebt.

Is er al een oorzaak gevonden waarom je geen eisprong hebt?
En hopelijk slaat de 100mg wel aan. Ik heb zelf ook clomid gebruikt maar was er resistent voor helaas.

En als je iets wilt weten, hier zitten inmiddels ervaringsdeskundigen, dus schroom niet om een vraag te stellen.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 15 Aug 2014 21:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda schreef:Ik kijk best op tegen het HSG onderzoek en word met de dag meer gespannen. Het afgelopen jaar heb ik gedacht dat zo'n onderzoek bij ons het duwtje zou zijn dat we nodig hebben. Nu ik volgende week eindelijk het onderzoek krijg, overheerst die hoop helemaal niet meer. Ook ben ik bang dat ik er teveel hoop op vestig, hoop doet leven, maar zorgt ook voor een grotere teleurstelling. Daarnaast nog het onderzoek zelf, dit is ook geen pretje (kan meevallen).

Heeft iemand hier HSG gehad en hoe is dit bij jou verlopen?



Ik heb het HSG onderzoek ook gehad en hoorde er hele nare verhalen over.
Mij is het ontzettend meegevallen.
Het enige waar ik redelijk veel pijn van had, was toen het even lastig ging met doorspuiten. Echt een hele heftige kramp, maar het was ook zo weer weg. Voor de rest was het alleen een zeurderig gevoel. Een beetje te vergelijken met menstruatiekrampen.
Ik moest trouwens wel Aleve slikken een paar uur ervoor en net ervoor ( ik weet niet meer precies hoeveel en wanneer ). Misschien kun je dat even navragen?

Ik ben helaas niet zwanger geworden in de 6 maanden daarna, maar ze zeggen dat heel veel vrouwen na het onderzoek wel zwanger worden.

In ieder geval heel erg veel succes!
Afbeelding
<<

Anoniem256

Bericht 15 Aug 2014 21:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik krijg aankomende week ook een HSG. Zie er een klein beetje tegenop, hoop dat het niet al te pijnlijk is. Ik moet inderdaad voor het onderzoek pijnstillers slikken, ibuprofen of naproxen dacht ik. Daarna nog een zaadonderzoek bij vriend en dan wordt er gekeken hoe nu verder. Merk dat het best soms wat spanning oplevert, staan er allebei iets anders in. Ik wil graag alle onderzoeken snel afronden om dingen uit te sluiten maar vriend is wat hoopvoller en relaxter. Soms wel lastig.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 15 Aug 2014 22:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Laced; hopelijk slaat de 100mg wel aan. Novalee hier op het forum had hetzelfde. Bij haar deed de 50mg ook zo goed als niets. Met 100mg had ze wel een eisprong en was uiteindelijk zwanger. Geef de moed niet op! :hug:
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 17 Aug 2014 14:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally, ik herken dat wel, je hoop op bepaalde momenten vestigen. Hopelijk klopt je gevoel! Fijne vakantie!

Laced, wat verdrietig dat het nu niet 'vanzelf' gaat! Ik lees ook mee over hormonen, misschien moet ik dit ook gaan slikken om mijn cyclus recht te trekken. Ik heb nog niet nagevraagd wat precies, deze staat op mijn vragenlijstje goor de volgensw afspraak.

AnnaK en Laced, bedankt voor jullie reactie! Fijn dat de (na)pijn van het onderzoek meeviel bij jullie. Dat geeft wat rust.

Punto, spannend! Laat je weten hoe het ging?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 18 Aug 2014 09:48

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda, wat fijn dat jullie nu eindelijk geholpen worden. Veel succes met het HSG onderzoek, hopelijk behoor jij tot die "hoop" vrouwen die zwanger wordt in de eerste 6 maanden na zo'n onderzoek.

Ik vraag me ook af hoe het inmiddels met Weegschaal is?

Olijfje, hopelijk heb je ondertussen een fijne vakantie waar je volop van kan genieten!
2012 & 2016
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 18 Aug 2014 10:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda: Ik hoop voor je dat het onderzoek mee valt en dat jij tot de gelukkige behoort waarbij het "resultaat" oplevert! Die aankondigingen blijven moeilijk hé. Vandaag ben ik weer aan het werk gegaan en heeft een collega aangekondigd zwanger te zijn. Super voor haar, maar ik vind het toch best wel moeilijk.
Punto: Jij ook deze week veel succes met het HSG-onderzoek!
Shally: Nee, er is geen oorzaak gevonden waarom ik geen eisprong heb. Ik heb geen PCOS. Het lijkt wel of mijn lichaam van slag is. Ïk snap je wel dat je zo "vastklampt" aan dat pendelen. Je probeert ergens hoop uit te halen, misschien om het wat dragelijker te maken?
Aagje: Hoe gaat het met jou?

We hebben afgelopen week ook de uitslag gekregen van het zaadonderzoek van mijn man. Gelukkig is alles goed. Getallen zeggen mij niet zoveel, maar was iets met 45 miljoen. Blijkbaar was dat zeer prima. Ik moet woensdag weer terug naar de arts voor een echo. Woensdag zal er worden bekeken of we de ronde afbreken en doorgaan met 100mg. Ik zit dan om dag 22. Ik hoop dat er toch wel iets te zien is, maargoed.. Afwachten.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Aug 2014 11:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dat is erg goed Laced! Hier 21&13 miljoen, dat 'zou voldoende moeten zijn'.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem256

Bericht 19 Aug 2014 13:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Laced, fijn dar het onderzoek bij je man in elk geval goed was. Hoop dat je morgen ook goed bericht krijgt..

Ik heb net HSG gehad. Viel me erg mee. Inbrengen van het slangetje heb ik niks van gevoeld. Daarna het doorspuiten van de vloeistof was wel even heel pijnlijk, soort wee. Maar dit was net goed vol te houden. Stopte precies op tijd. Voor het onderzoek wel 400mg ibuprofen gehad.

Arts zag voor nu geen bijzonderheden, moet morgen nog voor een foto om te zien of er toch nog vloeistof achter gebleven is. Als vriend ook zijn zaadonderzoek heeft gehad, moeten we opnieuw een afspraak maken voor hoe nu verder. Vriend lijkt hier alleen wat tegen op te zien, meer mannen die hier last van hebben gehad?
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 19 Aug 2014 14:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik breek eventjes in hoor.
Laced, bij mij was er ook niets te zien met 50 mg en zelfs niet bij 100 mg.
Uiteindelijk met 150 mg ben ik zwanger geraakt! Geef dus de moed niet op als er niets te zien is, er kan nog van alles gebeuren!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 19 Aug 2014 14:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dank je wel voor je berichtje Aardbei! Was er bij jou ook helemaal geen groei te zien met 50mg en 100mg? Of werden we wel wat groter maar stagneerde de groei?

Punto: Fijn dat het onderzoek meeviel! Gelukkig zijn er geen bijzonderheden gezien, hopelijk geeft het je lichaam net het extra zetje. Mijn man heeft dus ook het zaadonderzoek gedaan en stond er ook niet op te springen.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 21 Aug 2014 08:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Voor zover ik me kan herinneren helemaal geen groei!
Afbeelding
Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 21 Aug 2014 16:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Punto, wat fijn dat het onderzoek mee viel. Was de foto van een dag erna ook goed?
En hoe werkt zoiets dan, die foto van een dag erna? Toch niet weer met vloeistof?

Mijn vriend vond het ook verschrikkelijk hoor toen hij zijn zaad moest inleveren in het ziekenhuis. Dat hij daarmee naar het ziekenhuis moest en maakte zich al druk en dacht dat hij het moest afgeven bij dezelfde balie als waar je bloed inlevert enz maar er was in de hal een loket waar hij het kon afgeven. Met een luikje, dus ging gelukkig erg discreet.

Ik vind het prettig om te lezen dat het onderzoek meeviel hoewel het natuurlijk voor iedereen anders is en iedereen het anders ervaart. Ik ga er gewoon uit dat het verschrikkelijk pijn doet, dan valt het altijd mee.

Komende maandag maak ik een afspraak bij m'n behandelend arts om een HSG in te plannen en ik wil nog een stollingsonderzoek laten doen en dinsdag mijn eerste afspraak bij de psycholoog.

Taedaz, hoe is het bij jou gegaan?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 21 Aug 2014 21:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat fijn dat het meeviel Punto! Nu hopen op positief nieuws over twee weken :)

Ik moet morgen Shally!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 21 Aug 2014 21:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Succes morgen taeda!
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem256

Bericht 21 Aug 2014 22:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Foto volgende dag was echt alleen een röntgenfoto. Zo klaar, kreeg toen geen uitslag of het goed was aangezien hier mijn arts niet bij was. Dat horen we dus pas als alle uitslagen binnen zijn maar dat gaat in ons geval wat langer duren aangezien vriend dus nog moet inleveren. Vanwege zijn werk is dit lastig te plannen, kan hier alleen op vrijdagochtend namelijk.

Heb trouwens nog wel bloedverlies gehad en vandaag weer opnieuw. Ook lijkt m'n cyclus wat in de war, eisprong kwam eraan dinsdag (had een positief ovulatietest) maar lijkt niet geweest. Nu ook geen enkel teken. Ben benieuwd hoe dit verder verloopt. Maakt niet zoveel uit, zijn pas as zondag na een week weer samen dus echt deze cyclus benutten werd hem al niet.

Succes morgen taeda, hoop dat het bij jou ook meevalt!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 22 Aug 2014 09:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Helaas hier geen succesverhaal. Ik kreeg al tranen in mijn ogen van de eendenbek. Het onderzoek was ook heel pijnlijk, helaas zijn mijn eileiders niet doorgankelijk. Aan de ene kant druppelde wel iets door, dus de druk werd heel erg opgevoerd in de hoop dat het door zou schieten. Links was niks te zien.

Nu hebben we 11 september een afspraak met onze eigen gynaecoloog. Waarschijnlijk krijg ik een kijkoperatie.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem256

Bericht 22 Aug 2014 16:40

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh jeetje Taeda wat naar! Zou dat ook een verklaring kunnen zijn voor het niet zwanger worden?
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 22 Aug 2014 16:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jammer Taeda, ook niet fijn dat je zoveel pijn had. altijd leuk dat 'probeer te ontspannen' meest onmogelijke taak ooit!

Ik zit nu in de prikken fase, vind het toch elke keer weer gek mijzelf te prikken... ben benieuwd of het gaat wennen. Moet nu nog elke ochtend een drempeltje over. Het is voor het goede doel!
Ik begin me nu het dichterbij probeer te komen een beetje 'zorgen' te maken over de punctie, daar zie ik echt tegenop.
(wat het ook alleen maar erger maak en dat weet ik, maarja denk maar eens niet aan een roze olifant)
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan