Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kokosolie voor je huid

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 16 Aug 2014 16:10

Kokosolie voor je huid

Mijn jongste heeft echt een extreem droge huid. Overal schrale plekken en schilfers. Hij gaat al niet te vaak in bad, en als hij gaat met goede olie, maar na een half uurtje zitten de schilfers alweer op zijn rug. Ik las dat kokosolie niet alleen gebruikt kan worden om eten mee te bereiden, maar ook als vervanging van bodylotion, dus ik heb gister op de markt een pot gekocht. Maar nou zij de marktkoopman dat hij het niet zomaar op een kleine baby zou gebruiken, hij had er ook nog nooit van gehoord dat mensen het op hun huid gebruiken met ander doel dan zo bruin mogelijk worden... Nou lijkt mij dat er niet heel veel mis kan gaan, aangezien het 100% kokos is, maar wil het toch wel even checken voordat ik het op hem smeer(heb het wel al bij mezelf getest en verder dan dat ik heel vet werd, was er niet zoveel aan de hand)

Dus mijn vragen; zijn er hier die het op hun huid smeren? Heb je wel eens een allergische reactie op het spul gehad? En hoe lang duurde het voor je verschil merkte door het gebruik (minder droge huid)?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem83

Bericht 16 Aug 2014 16:18

Re: Kokosolie voor je huid

Ik smeer mijn kinderen(en mezelf) heel vaak in met kokosolie (wel biologische en extra vierge, dus die mét kokosgeur) ook over de oude brandwondenplekken van mijn zoontje en nog nooit een reactie gehad. Die plekken bij mijn zoontje zijn ook altijd extreem droog en hiermee ziet het er al een stuk beter uit.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 16 Aug 2014 19:14

Re: Kokosolie voor je huid

Ik smeer het ook op mijzelf, nergens last van.
<<

Penélope

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 04 Jun 2014 22:00

Bericht 16 Aug 2014 22:05

Re: Kokosolie voor je huid

Ik smeer mijn dochter vanaf dat ze 4 maanden is in met kokosolie werkt goed tegen haar eczeem en droge plekjes. Ik gebruik wel die van de natuurwinkel.
Afbeelding
<<

Anoniem180

Bericht 19 Aug 2014 20:16

Re: Kokosolie voor je huid

Kokosolie kun je zeker gebruiken, mits het 100% natuurlijk is en bij voorkeur biologisch. Ik heb het een tijdje gebruikt voor de schimmelinfectie van mijn dochter, hielp goed.
<<

Anoniem178

Bericht 19 Aug 2014 20:59

Re: Kokosolie voor je huid

Bij een echt droge huid heb je iets vetters nodig. Bij mij deed het niks omdat het niet vet genoeg was.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 20 Aug 2014 09:57

Re: Kokosolie voor je huid

Ik zou het gebruiken wel de biologische variant, zo is de olie/creme zo puur mogelijk.
Verder zou je kunnen kijken of een ander of minder wasmiddel helpt tegen de droge huid of hetgeen wat je in bad doet, Weleda Calendula zou ik aanraden.

Teveel smeren kan ook een droge huid geven, dus probeer het vooral ook te laten rusten en te drogen aan de lucht.
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 21 Aug 2014 12:52

Re: Kokosolie voor je huid

Ik gebruik het alleen voor mezelf. S. heeft het niet nodig en de jongste heeft in het begin wel last gehad van een extreem droge huid maar daar heb ik toen Balneum extra vettende badolie voor gekocht. Dat was echt fijn spul!

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers