Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gruwelijk mislukt!

<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 20 Aug 2014 17:10

Gruwelijk mislukt!

Op dit moment staat er een pavlova in de oven een pavlova proberen te zijn. Maar hij wordt maar niet hard en droog...denk dat als ik hem uit de vorm haal hij er gewoon vloeibaar uit loopt.

Vertellen jullie eens, over mislukte creaties? Voel ik me in ieder geval niet zo hopeloos!
<<

Anoniem286

Bericht 20 Aug 2014 17:27

Re: Gruwelijk mislukt!

volgens mij moet je hem gewoon niet in een vorm doen?? Misschien juist slim om hem er even uit te halen. Heb je wel goed geklopt dat je een vorm nodig had?

Pfoe er is hier al heel veel mislukt, van lekkende springvormen tot verbrande taarten, hoort erbij toch :razz:
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 20 Aug 2014 17:31

Re: Gruwelijk mislukt!

Als ik hem daar niet in deed droop het de hele oven door. Werd niet goed stijf. Dit was laatste redmiddel haha
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Aug 2014 17:51

Re: Gruwelijk mislukt!

Rottig is dat he, en zo zonde van je ingrediënten en je goeie bedoelingen :)
Ik had eergisteren een bananenbrood gemaakt voor de gezamenlijke lunch op m'n werk, maar ik had hem zo vol met noten en fruit gedaan dat hij niet omhoog ging. Hij was ook nog eens bleekbruin en zag er eigenlijk uit als een reep kots :( Hij ging trouwens wel op!
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Aug 2014 18:01

Re: Gruwelijk mislukt!

Ik heb een keer koekjes gebakken en er teveel boter en te weinig bloem in gedaan waardoor het een groot plakkaat werd in plaats van losse koekjes. Het smaakte wel erg lekker, maar het waren geen koekjes.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 20 Aug 2014 20:52

Re: Gruwelijk mislukt!

Denk dat idd dat het schuim gewoon niet goed is als het niet blijft liggen.

Hier ook al wel het een en anders mislukt, maar gelukkig niet heel veel of ernstig!
December 2009
juli 2012
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 20 Aug 2014 21:19

Re: Gruwelijk mislukt!

Uiteindelijk heeft hij 3 uur in de oven gestaan. Onderkant nog rauw, bovenkant te hard. Maar goed, volgende keer beter ;-)
<<

Anoniem122

Bericht 20 Aug 2014 21:27

Re: Gruwelijk mislukt!

Misschien was de kom niet goed genoeg ontvet, of was er een klein beetje eigeel bij gekomen? Normaal moet het opgeklopte eiwit helemaal stijf zijn en niet vloeibaar, na het kloppen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 20 Aug 2014 23:46

Re: Gruwelijk mislukt!

Ik ging ooit brownie maken. De keren ervoor was het goed gelukt. Dus ik deed gewoon mijn ding. Toen de oventijd om was, halde ik hem uit de oven, prikte ik erin met een stokje (die was proper) en wilde hem gaan omdraaien op een rooster om de brownie te laten afkoelen. Op het moment dat ik het omdraai kletst het deeg over de tafel, muur en grond.

Moraal van het verhaal: Mijn stokje is een leugenaar.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 21 Aug 2014 10:45

Re: Gruwelijk mislukt!

Een cake bakken in mijn studententijd. Op het pak lezen dat er melk in moet. Ik doe er ipv 50 cc 50 dl in, oftewel een halve liter. Kon er pannenkoeken van bakken :palm:
<<

Anoniem193

Bericht 21 Aug 2014 10:49

Re: Gruwelijk mislukt!

Atelier Madame schreef:Een cake bakken in mijn studententijd. Op het pak lezen dat er melk in moet. Ik doe er ipv 50 cc 50 dl in, oftewel een halve liter. Kon er pannenkoeken van bakken :palm:


Lekker cake-pannenkoeken :D
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 21 Aug 2014 10:54

Re: Gruwelijk mislukt!

Hier wel eens, lasagne uit een pakje, maar omdat we maar met zijn tweetjes waren gebruikte ik maar het halve pakje, en dus ook van alle ingredienten de helft. Alleen was ik dat bij het toevoegen van de melk even vergeten, dus de saus was erg uit verhouding. Ik had het toen nog niet door en ik dacht dat het wel goed zou komen als het de oven inging. Niet dus, lasagnesoep.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers