Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Aug 2014 10:53

Re: Het hardlooptopic

@ Sun.. Ik herken het. Zo heb ik echt die hardloopwedstrijden nodig (komend weekend de eerste al is dat meer een trimloop en een ronde is daarbij precies de afstand waar ik nu ongeveer op zit) voor motivatie. Dan kan ik ergens naar toe werken. Ook ben ik niet van plan om veel meer dan 5 km te gaan lopen en hoop ik mijn pr steeds te verbeteren. Eerst maar eens onder de 30 minuten komen en daarna onder de 25 minuten.

Gelukkig train ik zelf op een heel mooi parcours. Namelijk om een recreatieplas met aardig wat bomen erom heen en Schotse hooglanders (soms een beetje uitkijken voor hun uitwerpselen op het pad). Als ik rond ga kom ik soms enkele andere renners, wandelaars en fietsers tegen. Ik denk als ik elke keer zou moeten trainen in een woonwijk of zo dat ook ten kostte zou gaan van mijn plezier en dus motivatie.
<<

Anoniem321

Bericht 19 Aug 2014 11:14

Re: Het hardlooptopic

Fred, ik vind de omgeving ook wel belangrijk. Ik loop nooit in mijn dorp, maar altijd door het bos (als het hard waait) of langs de weilanden en water (als het lekker weer is). Door de natuur lopen geeft mij een gevoel van vrijheid.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Aug 2014 16:25

Re: Het hardlooptopic

@ Ragazza... Dat is het voordeel van in een dorp wonen. Meestal zijn er wel dichtbij bossen of zoals hier een recreatieplas. Nog sterker ik hoef er alleen maar achter een poort door te lopen en dan ben ik al bij de plas.

Vandaag ben ik de hardloopschoenen om wezen wisselen. Ze deden helemaal niet moeilijk en zeiden dan het een productiefout moest zijn. Ik kreeg gelijk een nieuw paar mee. Zelf dacht ik dat ze die van mij niet meer zouden hebben gezien ik het 1,5 maand in de aanbieding kocht en ik dacht dat het om een overjarig model ging. Echter ze hadden ze nog gewoon op voorraad (al was er nu geen actie meer en dat scheelde destijds 50 euro, toch heb ik ze zo mee gekregen zonder iets bij te hebben betaald).

Ook heb ik gelijk bij de kijkshop een buikband met 2 flesjes gekocht (eigenlijk meer om autosleutels etc. en eventueel mp3 speler in op te bergen), maar wellicht als het warm is en ik eventueel toch langere afstanden ga lopen zijn die flesjes ook handig. Deze is nu in de aanbieding voor 8 euro. In de winkel stond op een papiertje 10,99. Dus ik zei aan de kassa dat ik ze op internet goedkoper heb gezien op hun site. Ik kreeg ze gewoon voor 8 euro mee. Waren ze vast de prijs vergeten aan te passen in de winkel.
<<

Anoniem125

Bericht 19 Aug 2014 16:35

Re: Het hardlooptopic

@ Fred: Dat kan in de stad ook hoor. Ik woon 5 minuten fietsen van het centrum vandaan, maar als ik de ene kant opga dan kom ik in een groot park, de andere kant is een mooi gebied met weilanden/sloten op een paar minuten lopen en weer de andere richting op loop ik binnen een paar minuten langs een groot meer.
<<

Anoniem253

Bericht 19 Aug 2014 18:20

Re: Het hardlooptopic

Vandaag 4x 3 minuten hard gelopen en 4x 2 min gewandeld. Ging goed! :D wel had ik snel last van kramp in mijn kuiten. Weet iemand wat je daar tegen kunt doen?
<<

Anoniem85

Bericht 19 Aug 2014 19:48

Re: Het hardlooptopic

Hier helaas geen mooie omgeving om te lopen. Eerst stuk woonwijk, dan langs weilanden wat wel rustig is en dan weer woonwijk. Of ik zou eerst stukje moeten fietsen om wat mooier te lopen. Maar een bos is hier niet helaas.
<<

Jip

Bericht 19 Aug 2014 20:28

Re: Het hardlooptopic

Ik kan eigenlijk alle kanten op. Ik kan de natuur in, langs huizen of langs weilanden. Maar soms is het ook lekker om een paar keer hetzelfde rondje te lopen.

Fijn dat je schoenen zonder probleem omgeruild konden worden!
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 19 Aug 2014 20:39

Re: Het hardlooptopic

Ik loop langs weilanden en soms een stuk door het park. Ik vind de omgeving om te lopen prima. Vandaag les 12 van Evy gelopen en het ging niet super. Ik had last van zijsteken en daardoor heb ik wat langzamer gelopen. Ik denk dat er te weinig tijd tussen het avondeten en hardlopen heeft gezeten (ruim 1,5 uur). Volgende keer wacht ik langer of ik ga voor het avondeten.
<<

Anoniem216

Bericht 20 Aug 2014 15:17

Re: Het hardlooptopic

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 13:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 20 Aug 2014 15:49

Re: Het hardlooptopic

Sun: Hé, leuk, ik ga ook meedoen aan de Bridge to Bridge!

Champagne: Ik heb ook vaak kramp, maar niet tijdens het lopen, maar bijvoorbeeld 's nachts of tijdens yoga. Ik ben er extra magnesium bij gaan slikken, en ik smeer met magnesium olie. Ik had sowieso al regelmatig last van kramp, maar omdat ik veel sport is het erger geworden. Met extra magnesium wordt het wel wat beter.

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst 14 km achter elkaar gelopen! In 1 uur en 21 minuten, ben heel mooi constant gebleven qua tempo. Die 10 Engelse Mijl moet ik binnenkort in mijn training toch een keer kunnen lopen :)
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 20 Aug 2014 16:23

Re: Het hardlooptopic

Wat fijn Fred dat je je schoenen zo kon omruilen. Ook die buikband klinkt wel handig!

Nougat fijn dat het nog zo lekker gaat met lopen nu!

Champagne, ik had voor mijn zwangerschap veel last van kramp in mijn kuiten. Ik ben toen wat magnesium (dacht ik, weet het even niet zeker meer) erbij gaan nemen via bruistabletten van het kruidvat. Heb er nu niet heel veel last meer van. Misschien het proberen waard?

Jules, wauw! Wat goed zeg!

Sun, wat vervelend dat het zo nog voelt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het elke keer al fijner en leuker vind. Maar ik weet niet wat er hiervoor is gebeurd, omdat je schrijft wie mijn verhaal kent. Hoop dat het plezier snel weer terugkomt. Ik vind het trouwens heerlijk elke keer een ander stuk te lopen, dan zie ik weer nieuwe dingen en focus ik me niet zo op de minuten enz.

Gisteren heb ik les 2 gedaan, ging echt supergoed! Zonder enige moeite de 1 en 2 minuten gelopen en de 3 met kleine onderbreking. Daarna nog heel stuk gelopen, zat op 6.5 km bijna gisteren. Voelde echt fijn. Vandaag dan ook wat kleding gekocht :)
<<

Anoniem301

Bericht 20 Aug 2014 17:19

Re: Het hardlooptopic

Heel opbeurend maar bij mij is dat punt er nooit. Dus :smile: Ik mis het ook niet als ik een keer niet kan, behalve dan dat ik me dan schuldig voel. Maar ik weet dat het goed voor me is, ook mentaal. Zit dan beter in m'n vel dus dat is mijn motivatie. Maar moet mezelf al 4 jaar lang elke keer een schop onder m'n kont geven.
<<

Jip

Bericht 20 Aug 2014 21:20

Re: Het hardlooptopic

Ik krijg een gevoel van vrijheid, ik denk dat dat mijn drive is en het leuk houdt.

Zondag 45mimuten gelopen na dat ik 110km gefietst had. Maandag deed ik een duurloop. Na 30mimuten kreeg ik enorme buikkramp. En na anderhalf uur was ik heeeeel blij bij bosjes te lopen en wc papier bij mij te hebben...daarna ging lopen niet meer en moest ik een stuk naar huis wandelen in de regen. Vandaag weer gelopen zo'n 40 minuten, wederom na het fietsen. Ging erg lekker!

Vrijdag ga ik weer voor minimaal 1u30 en max 1u45
<<

Anoniem253

Bericht 21 Aug 2014 18:25

Re: Het hardlooptopic

Thanks voor de tips! Magnesium slik ik al maar misschien helpt magnesiumolie.. Ik ga het eens proberen. Misschien komt het ook omdat ik nooit iets aan beweging heb gedaan.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 21 Aug 2014 19:30

Re: Het hardlooptopic

Vanavond les 13 van Evy gelopen. Het ging wel prima op zich. Ik had alleen iets teveel van mezelf gevraagd en kreeg het daardoor benauwd na 25 minuten. Ik heb de les gelukkig wel uit kunnen lopen. Nu ga ik zaterdag of zondag weer.

Jip: oh vervelend zeg! Inderdaad maar goed dat je toiletpapier bij je had!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 21 Aug 2014 23:26

Re: Het hardlooptopic

Vervelend Isabel. Wel fijn dat je de les af hebt kunnen maken!

Wow Jip, echt superknap hoor!

Hier nog een keer les 2 gedaan, had een lange dag vandaag echt enorm druk gehad. Maar wilde toch gaan, viel me dan ook iets tegen en heb nu zware benen :) Tijd om naar bed te gaan dus!
<<

Anoniem321

Bericht 22 Aug 2014 09:40

Re: Het hardlooptopic

Ik heb gisteren les 30 gelopen van start to run. De laatste les van Evy.
Ik kan niet zeggen dat het makkelijk ging, want ik had geen lekker loopritme te pakken, maar conditioneel ging het goed. Ik ben erg trots en het is ook zo leuk dat Evy je aan het eind de hemel in prijst :smile: :ja:

Nu zelf weer aan de slag. Ik hoef niet persé naar de 10 km, wil gewoon plezier houden in het hardlopen.
<<

Anoniem253

Bericht 22 Aug 2014 12:01

Re: Het hardlooptopic

Ik ga vanmiddag 3x 4 minuten hardlopen en 2 minuten wandelen.. Ben benieuwd! Lopen jullie trouwens nog in een hempje?
<<

Jip

Bericht 22 Aug 2014 12:19

Re: Het hardlooptopic

Goed Ragazza!

@Champagne nee, ik loop niet meer in een hemdje. Wel als ik een wedstrijd zou doen. Ik ga vanmiddag lopen en ik moet nog even bedenken wat ik aantrek. Denk een shirt korte mouw of een dun shirt lange mouw. Ik laat dat een beetje afhangen van de wind, regen en temperatuur. Bij regen nog een waterafstotend bodywarmertje aan.
<<

Anoniem253

Bericht 22 Aug 2014 12:20

Re: Het hardlooptopic

Hmm ik heb alleen nog maar een hempje en een jasje.. Dat jasje zal te warm zijn denk ik.
<<

Jip

Bericht 22 Aug 2014 12:22

Re: Het hardlooptopic

Denk ik ook!
<<

Anoniem253

Bericht 22 Aug 2014 12:24

Re: Het hardlooptopic

Dan wordt het een top, ik ga gelijk een longsleve bestellen en shirtje met korte mouwen.
<<

Jip

Bericht 22 Aug 2014 12:28

Re: Het hardlooptopic

Doe er dan meteen een bodywarmertje bij ;-)
<<

Anoniem253

Bericht 22 Aug 2014 12:34

Re: Het hardlooptopic

Thanks Jip!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 23 Aug 2014 23:29

Re: Het hardlooptopic

Vandaag mijn eerste georganiseerde loop gehad. Een ronde was ongeveer 3,5 km (precies de afstand waar ik nu op zit). Het ging goed en ik liep het net niet in 20 minuten. Ik heb geen enkele keer gewandeld en merk dat zo in een "wedstrijd" het heel anders loopt. Met name de eerste km waarbij het veld nog dichtbij elkaar zit. Goede training on over een paar weken de 5 km te gaan doen.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers