Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oppas betalen

<<

Anoniem185

Bericht 19 Aug 2014 22:16

Oppas betalen

Ja een vraagje daar over!

Normaal paste ik op bij een meisje en verschillende andere adressen, maar vanwege mijn eigen werk en bezigheden heb ik besloten daar mee te stoppen. Nu wil mijn kleine zusje het graag overnemen en die mensen zijn er mee akkoord, maar wat is een normaal bedrag dat een bijna 16-jarige kan vragen voor op te passen? Zelf kreeg ik als 'volwassen' oppas 5 euro per uur (vanaf 20+ ben ik niet meer omhoog gegaan).

Ze heeft zelf bijna geen ervaring met oppassen, maar wel met het begeleiden van groepen van 25 kinderen tussen de 6-12.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Aug 2014 22:21

Re: Oppas betalen

Ik zou denk ik gewoon hetzelfde betalen, als ze ervaring heeft met het begeleiden van groepen dan zal ze wel weten hoe ze met kinderen om moet gaan, dat lijkt me eerlijk gezegd nog moeilijker dan oppassen. En ik zou het ook flauw vinden om voor de vorm een euro of 50 eurocent minder te gaan betalen, puur omdat zij nou eenmaal jonger is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Aug 2014 22:31

Re: Oppas betalen

Ik zou vier euro per uur een mooi bedrag vinden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Aug 2014 23:51

Re: Oppas betalen

Susan schreef:Ik zou denk ik gewoon hetzelfde betalen, als ze ervaring heeft met het begeleiden van groepen dan zal ze wel weten hoe ze met kinderen om moet gaan, dat lijkt me eerlijk gezegd nog moeilijker dan oppassen. En ik zou het ook flauw vinden om voor de vorm een euro of 50 eurocent minder te gaan betalen, puur omdat zij nou eenmaal jonger is.


Dat is heel normaal hoor, bij de meeste banen begin je met een heel laag salaris op jonge leeftijd, dat gaat dan omhoog naarmate je ouder wordt. Als je dus al bij 5 euro begint dan kan ze helemaal niet meer 'groeien' in het salaris.
Ik zou het heel normaal vinden om een stukje lager te beginnen. 3,50, 4,00 euro? Geen idee wat tegenwoordig gebruikelijk is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Aug 2014 23:58

Re: Oppas betalen

Ik weet dat het normaal is, maar het zou voor mij toch ergens een beetje flauw voelen, anders dan bij een officiële baan met salarisschalen en CAO's enzo. En dat ze niet meer kan groeien lijkt me niet zo'n ramp, stel dat ze die baan vier jaar doet, dan heeft ze er meer aan als ze die hele vier jaar lang 5 euro per uur heeft verdiend dan als ze eerst 3,50, dan 4 euro, dan 4,50 en pas in het laatste jaar 5 euro per uur heeft verdiend.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem130

Bericht 20 Aug 2014 00:17

Re: Oppas betalen

Eens met Susan (ik ben lui)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Snirp, Teun