Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Interesse bij gescheiden vaders

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Aug 2014 11:55

Interesse bij gescheiden vaders

Beetje vage titel mss, maar ik vraag me af wat de interesse is bij de gescheiden vaders.
Ex heeft in al die maanden weinig tot niet gevraagd hoe het met E is. Hij zag haar om de 1-2 weken en dat was prima, maar tussendoor vroeg hij niet hoe het ging.
Nu is het vakantie en gaat ze niet naar hem, en hij vraagt er ook niet naar. Het is nu 2 weken geleden dat ze daar is geweest, en duurt nog wel een week of 1-2, maar tot op heden geen appje oid hoe het met E is.
Nu kom ik natuurlijk ook gescheiden vaders tegen en bijna allemaal bellen 1-2x in de week met het kind oid (in geval van weekendvader zeg maar).
Kom ik nu toevallig alleen de 'goede' gescheiden vaders tegen, en zijn er meerdere vaders die als ze het kind niet hebben er ook niet naar vragen.
(Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Aug 2014 12:05

Re: Interesse bij gescheiden vaders

Dat verschilt per vader, denk ik. In jouw geval ben ik bang dat de manier waarop het destijds allemaal is gegaan al wel een voorbode was voor hoe hij zich na de bevalling op zou stellen. Daarmee wil ik uiteraard niet zeggen dat je dus niet moet zeuren of zoiets dergelijks, je hebt het volste recht om dat wel te doen. Jij hebt hem natuurlijk ook heel anders meegemaakt, in tijden dat het wel goed ging, dat hij er voor je was, dat jullie samen voor een baby gingen en hij wel zijn verantwoordelijkheid nam. Het moet heel zwaar voor je zijn om elke keer weer teleurgesteld te worden door de vader van je kind en om er dan mee geconfronteerd te worden hoe het ook kan.

Je dochter heeft geluk met een moeder als jij. Hou je daar aan vast, op moedeloze momenten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem140

Bericht 19 Aug 2014 12:10

Re: Interesse bij gescheiden vaders

Hier totaal geen contact met de vader, heeeeeeeeeel af en toe vraagt hij via facebook iets, maar de laatste keer is alweer een dik half jaar geleden, en is ook maar 3 of 4 ker voorgekomen. Een vriend van mij is heel betrokken bij zijn zoon, maar de ex van een goede vriendin van mij ook amper. Die belt zelfs heel vaak of hij zijn dochtertje eerder naar huis kan brengen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Aug 2014 12:17

Re: Interesse bij gescheiden vaders

Ik begin er aan gewend te raken ;)
In het begin deed het me veel, snapte ik ook niet dat hij dat kon. Nu leg ik me er bij neer en heb ik minder verwachtingen. Neem de vakantie. In het begin zou ik verwachten (of hopen) dat hij E een x wilde zien. Nu verwacht ik alleen nog maar dat hij een x appt ;) en zelfs dat nog niet eens in de eerste 2 weken, maar wel daarna. Ik vind het jammer voor E, dat zeker wel.
Maar daarom ook mn vraag hoe het met andere vaders is. Kom ik nu alleen de goedzakken tegen?

En bedankt voor je compliment :^^:
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Aug 2014 12:19

Re: Interesse bij gescheiden vaders

Ow miley, dat is wel heel weinig ja! Niet voor te stellen toch?
Maar je kan dit wel een plaatsje geven?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem140

Bericht 19 Aug 2014 13:43

Re: Interesse bij gescheiden vaders

Ja. In het begin vond ik het heel moeilijk, hij is toen een keer of twee geweest en ik heb daar heel veel moeite voor moeten doen. Achter hem aan bellen, smsen etc. En op een gegeven moment ging hij met alles tegenwerken, ook met de scheiding. Inmiddels woonde hij al in het buitenland en werd letterlijk onbereikbaar.
C. weet niet beter, hij herinnert hem zich ook niet. Heeft er uiteraard naar gevraagd en we kunnen daar samen heel goed over praten.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 19 Aug 2014 14:14

Re: Interesse bij gescheiden vaders

Jeetje Miley, op die leeftijd lijkt het me heel moeilijk. Dat ze echt dat besef gaan krijgen... Snap echt niet dat sommige ouders zo kunnen zijn, gewoon 0 interesse meer in je kind. Zielig ook voor je zoon, ook al ben jij vast een topmoeder voor hem, kan me voorstellen dat hij zich wel afgewezen kan voelen.

Elsa; mijn schoonzusje is uit elkaar sinds dat hun dochter 6 maanden is. De vader van hun dochter laat ook steeds minder horen. Ze hebben wel wat app contact, maar zoals nu heeft hij 4 weken vakantie en hoeft haar niet extra te zien. Of hij viert zijn verjaardag precies in het weekend dat zij zou komen, wil dan niet dat ze komt, maar vraagt ook niet of ze dan een ander weekend mag.
Mijn andere zwager toont ook weinig interesse in zijn dochter, maar dat is een wat lastiger verhaal aangezien hij autisme heeft.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem 82

Bericht 19 Aug 2014 14:34

Re: Interesse bij gescheiden vaders

Hier ook een vader die veel meer betrokken zou kunnen zijn. Op zijn manier is hij dat ook wel, in de zin dat hij haar gemiddeld eens per week ziet en dan leuke dingen met haar doet. Eerlijk gezegd valt me dat al alles mee, als je me dat vier jaar terug had gevraagd had ik eigenlijk gedacht dat hij al vrij snel helemaal afgehaakt zou zijn. Dus tot dusver valt dat me ontzettend mee.

Verder gaat het echter een beetje vaag allemaal. Tussen de bezoekjes door horen we hem nooit, hij vraagt nooit naar haar en ook de afspraken die we maken worden zo vaak veranderd en afgezegd. Heel suffe dingen hebben vaak meer prioriteit dan onze dochter. Tot nu toe heeft ze dit gelukkig zelf niet door, maar ik ben bang voor het moment dat ze wel gaat beseffen dat papa ineens liever uitslaapt als hij moe is dan dat hij haar opzoekt (zomaar een van de voorbeelden die aan de orde zijn geweest).

In het begin informeerde ik hem vaak en probeerde hem overal bij te betrekken, maar kreeg weinig interesse terug. Dus daar ben ik al mee opgehouden. Uiteraard als er iets echt belangrijks is dan hoort hij het. Maar meestal mag ik toch alles uitzoeken en alles regelen, en vind hij het al gauw best.

Ik heb hem er overigens al meerdere keren zowel vriendelijk als minder vriendelijk over aan gesproken, over hoe hij zich soms opstelt en gedraagt. Hij heeft het over het algemeen niet eens door. Vaak gaat het na een gesprek even iets beter, maar daarna gaat het weer als vanouds. Inmiddels heb ik de hoop een beetje opgegeven, hij is gewoon zo. Uiteraard als iets echt niet kan, geef ik dat wel aan. En ik hoop heel hard dat ik nu de enige ben die zich aan bepaalde dingen ergert en dingen erg vind voor onze dochter. Ik hoop dat zij straks bepaalde dingen niet doorheeft, of beter nog dat hij toch een keer inziet dat hij haar met sommige dingen tekort zou kunnen doen.

Dus aan de ene kant ben ik gezien de voorgeschiedenis allang blij dat hij haar met regelmaat ziet en dat dat leuk gaat, aan de andere kant kunnen we nooit echt van hem op aan.
<<

Anoniem59

Bericht 19 Aug 2014 16:38

Re: Interesse bij gescheiden vaders

Mijn ex doet zijn verplichtingen (helft van de weekenden en helft van de vakanties) maar ook echt geen seconde meer. Betalen is hij ook zo goed als volledig mee gestopt. Ik heb hem aangeraden dingen met zijn zoons te doen, voetbaltrainer te worden, op woensdag ergens heen te gaan met ze, maar het is allemaal te ver rijden (nog geen 20 min) en te veel gedoe. Dus tsja... Ik vind het ook weinig betrokkenheid. Maar ik push hem niet meer, hij is 37 en zou beter moeten weten.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Aug 2014 18:34

Re: Interesse bij gescheiden vaders

Hier juist een erg betrokken vader.
Zoon woont de helft van de week en de helft vd vakanties bij hem en de andere helft bij ons.
Hij wil het overal bij betrokken zijn en gaat het liefst ook nog mee bij elk huisartbezoekje etc.

Maar toen zoon 3 weken hier was en andersom toen hij daar 3 weken was, hebben we geen telefonisch contact etc.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Aug 2014 18:35

Re: Interesse bij gescheiden vaders

Volgens mij leest ex hier mee..
Krijg net een appje hoe het ging en of hij t weekend dochter ff mag hebben..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers