Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 18 Aug 2014 20:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat rot tania dat je zoon zo moest huilen. Dat is echt niet leuk weg gaan.

Fijn dat het bij de rest goed ging.
Hier ging het ook boven verwachting goed, N. vond het wel allemaal eng vanmorgen en heel spannend, hij was ook al om 6u wakker, haha. Maar ik kon rustig weggaan vanmorgen. Hij was wel echt helemaal op vanmiddag.

Vanaf welke leeftijd laten jullie de kinderen eigenlijk zelf mee fietsen naar school? N. wil zo graag op zijn eigen fiets, het is op zich ook wel een veilige route maar denk dat het nog wat te vroeg is, dat hij na school te moe is om terug te fietsen.
2010 2012 2015 2017
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 18 Aug 2014 21:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik heb geen idee, D. fietst nog steeds met zijwieltjes :wink: Fijn dat het bij N. ook goed ging!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 18 Aug 2014 21:04

Re: Schoolgaande kinderen topic

R fietst ook nog met zijwieltjes maar fietst wel al, af en toe, gewoon zelf mee. We nemen dan natuurlijk geen drukke wegen maar gaan binnen door maar ik vind het belangrijk om hem dat al vroeg te leren.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 18 Aug 2014 21:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn dochter fietste vanaf dat ze naar school ging al wel af en toe zelf. De eerste tijd nog met zijwieltjes. Toen ze 4,5 jaar was kon ze zonder zijwieltjes fietsen en ging ze regelmatig op haar eigen fiets naar school. Sinds ze 5 jaar is fietst ze vrijwel elke keer zelf.
Maar voor ons is het niet zo ver fietsen, ik denk 5-7 minuten.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 18 Aug 2014 21:08

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik denk dat wij dat ook snel gaan oefenen als ze het kan, maar ze is nu echt nog een ongeleid projectiel hahaha! Ze pakt ook het liefst haar loopfiets. Ach ja, alles op z'n tijd.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 18 Aug 2014 21:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oke bedankt voor jullie snelle antwoorden. Het is voor ons ook ongeveer 5 minuten fietsen, denk dat ik het maar eens uit ga proberen. Afgelopen zondag al een keer met hem de route gefietst, ging wel aardig goed. Hij slingert soms nog een beetje, maar dat is ook een kwestie van oefenen natuurlijk.
2010 2012 2015 2017
<<

Anoniem193

Bericht 21 Aug 2014 08:47

Re: Schoolgaande kinderen topic

:( Toen ik de jongste vanmorgen naar school bracht was het drama. En ik hoorde via een moeder van een van de andere kindjes dat hij afgelopen dinsdag niet wilde zitten op het bankje en de hele morgen heeft gestaan. :(
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 21 Aug 2014 08:53

Re: Schoolgaande kinderen topic

Pfff mijn dochter vindt het echt nog niet leuk. Ze moet elke keer weer heel hard huilen als ik wegga. Als ze 's ochtends wakker is begint het al 'maamaa ik wil niet naar schoooooll' Ik vind het wel heel zielig om haar zo huilend achter te laten. Ik ga zelf echt met een gigantische brok in mijn keel naar huis :(
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem74

Bericht 21 Aug 2014 09:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat sneu mida. Hoe pakt de juf/meester het op?
<<

Anoniem74

Bericht 21 Aug 2014 09:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

Even een vraag. Wat doen jullie kindjes tussen de middag, na de boterham?
Hier hebben ze 75 min tussen de middag. Ophalen en wegbrengen duurt 5min per keer.
Gaan ze dan nog even spelen, of even rustig zitten oid?
<<

Anoniem193

Bericht 21 Aug 2014 09:07

Re: Schoolgaande kinderen topic

Rot is dat Mida! Ging ze hiervoor ook naar een psz of kdv? En was het daar ook zo?

@Ig-nore: Dat verschilt per keer. De ene keer is het even op de Ipad, de andere keer gaat ze trampoline springen. Ligt maar net aan hoe de bui is.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 21 Aug 2014 12:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat rot mida en alibi. Ik weet helaas hoe het voelt, de eerste dag ging nog wel maar alle andere dagen tot nu dramatisch. Het begint op school, "niet weg gaan mama, nog 1 knuffel, nog 1 kusje". Huilen, huilen, hangen aan mijn broek tot de juf het maar overneemt :( nee je gaat echt niet lekker naar huis. Ik probeer hem nog wel een beetje voor te bereiden voor we weg gaan, maar dat helpt ook niet. Vindt het maar niks zo. Gisteren zei hij zelfs toen ik weg wilde gaan, "maar ik hou van jou mama!" Nou dan breekt toch je hart...
2010 2012 2015 2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 21 Aug 2014 13:09

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat sneu, al die verdrietige kindjes. Ik ben hier bij N. ook zo bang voor. Zo gaat het elke week op het KDV al. Daarbij ga ik nog enigszins gerustgesteld weg, omdat de nannies daar de tijd hebben en nemen om haar te troosten. In een volle kleuterklas zal dat een stuk minder gaan. Daarbij is het nog maar afwachten wat voor juf N. krijgt.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 21 Aug 2014 13:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik heb een vraagje. Hoeveel en wat geven jullie mee om te eten? Op sommige dagen zal Louise op school zijn van 7 tot 18, op andere van half 9 tot 18, nog andere van 7 tot 15 of van half 9 tot 15. Nuja, alles is dus mogelijk, haha. Maar ik wil niet dat ze op die lange lange dagen honger krijgt en wil voldoende meegeven; wat geven jullie mee?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fiene

Bericht 21 Aug 2014 13:38

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hoe gaat het wanneer je weg bent Mida? Vaak is het binnen een minuut over wanneer mama uit beeld is en hebben de kinderen het gewoon erg fijn. Het is natuurlijk een hele verandering waar ze echt even aan moeten wennen. Hier ging het bij R in het begin ook niet zonder slag of stoot en dan zit hij zelfs nog gewoon bij mij op school.

Slakje; gaat ze nu al naar school dan? En zit er een bso dan aan vast omdat de tijden wisselen?
<<

Anoniem331

Bericht 21 Aug 2014 13:44

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik ben ook wel erg benieuwd op wat voor dagen ze van 7 tot 18 pp school zit?
Dan zou ik het sowieso prettig vinden dat er mogelijkheid is om eten en drinken koel te zetten. Dat mis is bij onze school wel eens.
<<

Fiene

Bericht 21 Aug 2014 13:52

Re: Schoolgaande kinderen topic

Tangerine, dat mis ik idd ook. Ik heb zelf ooit een koelkastje in de klas gehad voor de kinderen uit de groep maar aan het einde van het jaar past zoiets niet meer.En ik heb geen ruimte voor een grotere koelkast in de klas.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Aug 2014 13:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Toen ik hem ophaalde zei hij dat hij school leuk vond. Een half uur later was wel alles stom. Met de juf afgesproken dat hij volgende week nog niet elke morgen komt, maar 3x.

Hier krijgen de kinderen verschillende dingen mee.
Oudste dochter als ze een hele dag naar school gaat, van 8.30 tot 15.30:
Tussendoortje voor de ochtendpauze (fruit/gekookt ei), voor middag eten 2 broodjes, wat fruit en wat lekkers. Dat lekkers kan een stukje chocola zijn, een koekje, een snoepje of een gekookt eitje. En 2 volle bekers drinken.
Zoon gaat alleen 's morgens. Hij krijgt fruit en een beker drinken mee.
<<

Anoniem331

Bericht 21 Aug 2014 14:43

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiene schreef:Tangerine, dat mis ik idd ook. Ik heb zelf ooit een koelkastje in de klas gehad voor de kinderen uit de groep maar aan het einde van het jaar past zoiets niet meer.En ik heb geen ruimte voor een grotere koelkast in de klas.



Het is ook wel begrijpelijk, maar het zou wel fijn zijn dat het wel kon. Nu geef ik nooit kaas,vlees of zuivel mee, terwijl ze daar juist gek op is.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 21 Aug 2014 14:59

Re: Schoolgaande kinderen topic

Op dagen dat de papa dubbele stiften draait, zou het zijn van 7 tot 18. Die zullen niet zo vaak voorkomen. Meer van 7 tot 15 of van.half 9 tot 18
AfbeeldingAfbeelding
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 21 Aug 2014 15:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ig-Nore schreef:Wat sneu mida. Hoe pakt de juf/meester het op?


De juf neemt het op een gegeven moment van me over en dan is het ook zo weer stil. Maar toch. Het zien van je kind die je elke ochtend huilend achterlaat....
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 21 Aug 2014 15:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

Alibi schreef:Rot is dat Mida! Ging ze hiervoor ook naar een psz of kdv? En was het daar ook zo?

@Ig-nore: Dat verschilt per keer. De ene keer is het even op de Ipad, de andere keer gaat ze trampoline springen. Ligt maar net aan hoe de bui is.


Nee op het kdv was het nooit zo. Daar was ze kind aan huis en ze vond het daar altijd heel erg leuk ( heel kleinschalige kdv van ong 2 a 3 kindjes per dag )
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem103

Bericht 21 Aug 2014 15:43

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zijn jullie kindjes ook zo moe? J. ligt nu bovenop me tv te kijken en valt bijna in slaap, normaal is het een soort wervelwindje. We gaan maar een half uurtje eerder eten zodat hij een uurtje eerder naar bed kan.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 21 Aug 2014 15:50

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik denk dat mijn zoontje dat ook zal krijgen Tania.

Maandag mag ik mij ook melden hier! Jeetje wat gaat de tijd toch snel....
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 21 Aug 2014 16:09

Re: Schoolgaande kinderen topic

Begint de school bij jullie nu al? Jullie zijn toch ook later gestart met de zomervakantie? Of hoe zit dat?

Mida, dat lijkt me echt verschrikkelijk :-(
AfbeeldingAfbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers