Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


buikslaper?

<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 08 Aug 2014 13:27

buikslaper?

Ik heb een heerlijk zoontje van 12wk, maar hij slaapt redelijk slecht.
Hij slaapt heerlijk OP mij, maar aangezien mijn ribben gaan protesteren (en het totaal niet de bedoeling is dat hij alleen bij mij slaapt) ben ik toch verder aan het zoeken. Wanneer ik hem op zijn buik naast mij leg, slaapt hij heerlijk. Dat komt omdat hij naast mij ligt, dat snap ik. Maar misschien vindt hij buikligging ook wel juist heerlijk.

Hoe ontdekten jullie dit?

En als ik hem op bed leg, wordt hij woest. Dan laat ik hen 10min huilen... dan gaat hij compleet uit zijn pannetje. 5 vd 10x valt hij dan uiteindelijk in slaap... Voor een half uur:)
Maar hoe doe je dat met een buikslaper? Lijkt me eng, volgens mij gaat hij van woede dan spugen?

Je merkt wel:; onervaren buikslaper... maar wie weet helpt het wel? ?
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 08 Aug 2014 13:31

Re: buikslaper?

F is vanaf het begin ook een buikslaper. De eerste weken sliep hij langs ons in een wieg. Hij sliep heel onrustig en bij ons op de buik inderdaad wel goed. Toen in de box eens op de buik gelegd en hij sliep rustig. Vanaf toen hebben we een aerosleepmatje gehaald en hem op zijn buik laten slapen. Tot op heden valt hij nog steeds in slaap op zijn buik.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Aug 2014 13:47

Re: buikslaper?

Swampy schreef:Ik heb een heerlijk zoontje van 12wk, maar hij slaapt redelijk slecht.
Hij slaapt heerlijk OP mij, maar aangezien mijn ribben gaan protesteren (en het totaal niet de bedoeling is dat hij alleen bij mij slaapt) ben ik toch verder aan het zoeken. Wanneer ik hem op zijn buik naast mij leg, slaapt hij heerlijk. Dat komt omdat hij naast mij ligt, dat snap ik. Maar misschien vindt hij buikligging ook wel juist heerlijk.

Hoe ontdekten jullie dit?

En als ik hem op bed leg, wordt hij woest. Dan laat ik hen 10min huilen... dan gaat hij compleet uit zijn pannetje. 5 vd 10x valt hij dan uiteindelijk in slaap... Voor een half uur:)
Maar hoe doe je dat met een buikslaper? Lijkt me eng, volgens mij gaat hij van woede dan spugen?

Je merkt wel:; onervaren buikslaper... maar wie weet helpt het wel? ?


Ik zou hem niet zo jong al zo lang laten huilen. Lekker bij je nemen en in slaap wegleggen (of niet! Baby's slapen vaak gewoon graag bij mama of papa en daar is in mijn ogen ook niks mis mee) of op zijn buik proberen. Ik zou wel een aerosleep aanschaffen voor de zekerheid.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem75

Bericht 08 Aug 2014 13:54

Re: buikslaper?

Hier hebben we een zijslaper. Hij is sinds een paar dagen uit de Puckababy (waar hij dus niet goed op zijn zij kon rollen) en hij slaapt ineens een stuk beter! Vanaf het moment dat ik zijn speentje geef en de slaapkamer uit loopt rolt hij gelijk op zijn zij en slaapt zo in die houding bijna de hele tijd. Op zijn zij is dus gewoon zijn favoriete houding en bij jou zoontje is dat misschien wel op zijn buik :) Net als wat hierboven al wordt gezegd. Misschien is een Aerosleep matje wel iets.
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 08 Aug 2014 14:00

Re: buikslaper?

Hee Carool, ben dit echt met je eens.
Maar het gaat echt niet anders. Heb er nog een van bijna 4 rondlopen... ik ben al bij de osteopaat geweest. Draag hem heel veel in de hop tye bij mij. Overdag is het nog wel te handelen maar in de nachten gaat het opbreken..snachts laat ik hem overigens nooit huilen.
En bij mij slaapt hij wel maar zodra dat lijfje en matras oid raakt; wakker! Hij ligt nooit in de wagen want dat slaapt hij niet in. In de maxicosi wordt hij woest wanneer hij moe is en gaat hij stevig huilen voordat hij in slaap valt. Alsof het erbij hoort. Ik had het liever ook niet maar weet het echt niet.
Alleen aan de borst valt hij rustig en tevreden in slaap.

Aerosleep heb ik voor het ledikant wel. Niet voor de wieg dus dan zou ik hem in zijn grote bedje gaan leggen, snik...
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem66

Bericht 08 Aug 2014 14:03

Re: buikslaper?

Gewoon lekker op zijn buik leggen joh, dat kan echt wel met 12 weken. Desnoods koop je een sensormatje (geen Aerosleep, dat is een fabeltje), die kun je vaak gewoon vergoed krijgen van je verzekering.

Mijn jongens sliepen alledrie vanaf een paar weken al op de buik, omdat ze gewoon beter slapen. Het is ook een veel natuurlijkere en veiligere (voor het gevoel) houding dan op de rug.
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 08 Aug 2014 14:05

Re: buikslaper?

Ohja; speen weigert hij. Heeft tijd in de puckababy gelegen maar dat maakt hem volgens mij alleen maar bozer. Nu dus met de puckababy met de armpjes los: als een slaapzak dus.
Op zijn zij óók geprobeerd met zo'n zijliggingskussen. Maar dat durf ik hem ook niet wakker in te leggen omdat je er toch wat bewegingsvrijheid heb een bang ben dat hij zich in vreemde houdingen wurmpt tijdens het huilen.
Ik leg hem er wel eens slapend in maar 30min is hij beetje naar achter gerold waardoor hij weer wakker wordt.
Weinig hoop dat buikslapen de oplossing is maar valt wel uit te proberen....:-)
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 08 Aug 2014 14:07

Re: buikslaper?

Maar Luce, legde je ze er ook wakker op? En huilden ze dan ook? En vielen ze dan uiteindelijk in slaap?
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem66

Bericht 08 Aug 2014 14:11

Re: buikslaper?

Wat je ook kunt doen is een gedragen shirt in de wieg/bedje leggen. Dan ruikt hij jouw geur.

Ik zorgde altijd eerst dat ik ze een beetje slaperig wiegde en dan legde ik ze over, op hun buik. Had zo'n sensormatje bij de jongste 2, maar volgens mij is dat ook meer schijnveiligheid want met een week of 12 kunnen ze echt al wel op de buik slapen. Desnoods doe je het wiegje eerst in je woonkamer, kun je zien wat er gebeurt overdag. Ben je vlakbij.

Mijn jongens jammerden op gegeven moment wel even ja. Maar dat is ook niet erg toch? Kijk, als hij nou helemaal overstuur raakt is het een ander verhaal. Maar een baby mag toch best even jammeren? Het is ook prikkelverwerking he.
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 08 Aug 2014 14:18

Re: buikslaper?

Ja, jammeren mag zeker. Deze jammert alleen niet, hij krijst!
Hij is echt woest. En dat laat ik ook 10min gaan omdat sommige babies dat echt nodig hebben. Dat weet ik. Maar deze driftkikker wordt zo boos dat ik het soort van eng vind.
Waarom weet ik niet. Ik ga het wel gewoon proberen.
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem66

Bericht 08 Aug 2014 14:24

Re: buikslaper?

En als je hem in bed legt op zijn buik en dat je een beetje gaat tikken /aaien op zijn rugje of een beetje wiegen?

Mijn middelste zoon was een slechte slaper. Waar hij rustig van werd echter was als ik een ritme ging ''trommelen'' op zijn rug. Nu nog steeds, 2,5 jaar. Als hij echt niet in slaap komt, dan tik ik in een ritme op zijn rug en dan gaat hij met het ritme mee en kan hij zich ontspannen.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 08 Aug 2014 18:55

Re: buikslaper?

Wat hier hielp was het bedje een beetje opwarmen met een kruik. Klinkt misschien gek met deze temperaturen maar als hij bij jou slaapt en dan in bed moet liggen is het bed minder lekker warm dan jij was. Hier was het een oplossing om hem op ons in slaap te laten vallen en dan het bed voorverwarmen en overleggen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 08 Aug 2014 20:00

Re: buikslaper?

Wij hebben hem de eerste tijd overdag op zijn buik laten slapen in de wagenbak, zodat we hem constant in de gaten konden houden.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 11 Aug 2014 08:02

Re: buikslaper?

Kleine update:
Ben momenteel op de camping en slaap nu met Noah naast mij. Heb hem nu 2x op zijn buik slapend naast mij neergelegd. Om 21.30 neergelegd; nacht 1 om 3.00 en voeding en nacht 2 om 5.00 een voeding. Daarna sliep hij door tot 8.30!
Hij sliep veel rustiger. Hij draaide zijn hoofdje keurig zelf om. Dit kon ik nu zelf goed zien! Feit dat ik naast hem lig zal ook bijdragen aan de betere nachtrust maar toch....
Ik heb er vertrouwen in dat hij op zijn buik kán slapen en even wat bij kunnen tanken. Nu de lijn voortzetten thuis in zijn eigen bed.
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Aug 2014 08:44

Re: buikslaper?

Fijn om te lezen!!!
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 11 Aug 2014 09:25

Re: buikslaper?

:banaan: :banaan: :banaan:
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 11 Aug 2014 09:34

Re: buikslaper?

Fijn Swampy! Hier ook een echte buikslaper, hij ligt sinds hij 2 weken oud is dag en nacht op zijn buik.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem66

Bericht 17 Aug 2014 18:56

Re: buikslaper?

Fijn!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lady, Suus