Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reizen met de trein vraag.

<<

caribbeanlover

Bericht 17 Aug 2014 00:19

Reizen met de trein vraag.

Vandaag heb ik met de trein gereisd omdat ik zo'n kaartje van Kruidvat had.
Op Utrecht CS ingechecked, uitgechecked op A'dam CS en daar direct achteraan weer ingechecked op advies van iemand bij het loket.
Toen ben ik met een sprinter naar Almere Centrum gereisd en ben tijdens die rit gecontroleerd en dat was goed.

Terug vanaf daar naar Duivendrecht gereisd, heb gevraagd waar ik uit kon checken omdat ik nergens van die apparaten zag staan. Ik zei dat ik ging overstappen op de trein naar Utrecht CS en dat ik dacht dat ik uit moest checken. Dat hoort toch?
Die man bij het loket zei dat het niet hoefde omdat ik op Duivendrecht op een andere trein overstapte.

Maar waarom moest het dan heen wel in A'dam?

Snap er geen zak van! Leuk reizen met de trein :eyes: .
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Aug 2014 00:21

Re: Reizen met de trein vraag.

Op de heenweg had je ook niet uit hoeven checken, lijkt me. Je checkt gewoon in op je beginstation en uit op je eindstation, mits alle treinen gewoon van de NS zijn. In sommige delen van het land rijden treinen van andere maatschappijen en dan moet je wel uitchecken bij de NS en weer inchecken bij de andere maatschappij.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem88

Bericht 17 Aug 2014 00:30

Re: Reizen met de trein vraag.

Je had in Amsterdam ook niet uit hoeven checken. Alleen bij het begin van je het begin van je reis en op plaats van bestemming weer. En dan bij je terugreis weer, bij het begin en aan het eind. Of je in de tussentijd nou nul of zes overstappen hebt gehad, dat maakt niet uit. En niet gelijk afgeven op het reizen mer de trein hoor, reizen met de trein kan zo leuk zijn juist :wink: De gebeuikswijze stond overigens gewoon op de achterkant van het kartonnetje waar je kaartje in zit.
<<

Anoniem88

Bericht 17 Aug 2014 00:35

Re: Reizen met de trein vraag.

Ohja, en wat Bliss zegt is waar, als je overstapt op Syntus of Arriva dan moet je wel uit hecken bij NS en inchecken bij Syntus of Arriva. Maar Arriva rijdt alleen in Noord-Nederland en Syntus volgens mij in de duurt van Arnhem/Nijmegen, dus dat was nu niet op jou van toepassing.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Aug 2014 00:44

Re: Reizen met de trein vraag.

Nee, Arriva rijdt tegenwoordig ook in het oosten (ipv Syntus - tenminste, ik weet niet of Syntus daar helemaal weg is).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem88

Bericht 17 Aug 2014 00:47

Re: Reizen met de trein vraag.

Ah, oke. Ik kom daar nooi, dus dat was me ontgaan. In Groningen zie ik Arriva wel altijd volop staan, die lekkere ronkende diesels, haha.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Aug 2014 00:51

Re: Reizen met de trein vraag.

Ik kocht altijd nog papieren kaartjes, aangezien ik nog wel eens vergeet uit te checken. En ja hoor, laatst waren de papieren kaartjes dan echt afgeschaft en moest ik dus met de chipkaart reizen. In Arnhem meteen al vergeten uit te checken bij Arriva en in te checken bij NS :palm: Komt er een conducteur aan, die gelukkig wel zag dat mijn bedoelingen goed waren (aangezien ik wel gewoon had ingecheckt bij Arriva) en daarom gaf hij me geen boete. Moest toen in Veenendaal keihard het perron over sjezen met grote koffer en al om alsnog in te checken en uiteindelijk zat ik net op tijd weer in de trein gelukkig! Ik vind het maar een gedoe, dat uitchecken ;)
❤ 7 juni 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Aug 2014 01:04

Re: Reizen met de trein vraag.

Aha oke dan weet ik dat voor de volgende keer. Wel raar dat die 2 mannen, 2 totaal verschillende dingen zeiden!
Ook apart dat bij het controleren er niks aan de hand was of maakt dat niet uit? Blijkbaar niet denk ik, want het was goed gekeurd. Ik ben echt zo'n nerd! :nerd:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Aug 2014 01:10

Re: Reizen met de trein vraag.

Nee, ingecheckt is ingecheckt!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem88

Bericht 17 Aug 2014 01:10

Re: Reizen met de trein vraag.

Misschien heb jij het verkeerd begrepen, of begrepen zij jou verkeerd. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand van NS is die zegt dat je bij een overstap moet uitchecken.
Dat het met het controleren goed was, is logisch, je was immers gewoon ingecheckt :)
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Aug 2014 01:20

Re: Reizen met de trein vraag.

Dundas schreef:Misschien heb jij het verkeerd begrepen, of begrepen zij jou verkeerd. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand van NS is die zegt dat je bij een overstap moet uitchecken.
Dat het met het controleren goed was, is logisch, je was immers gewoon ingecheckt :)


Ik denk het niet, want toen ik op A'dam CS was zei ik heel duidelijk tegen die man dat ik vanaf Utrecht kwam en nog moest uitchecken. Dat ik daarna doorging naar Almere.
<<

Anoniem88

Bericht 17 Aug 2014 01:33

Re: Reizen met de trein vraag.

caribbeanlover schreef:
Dundas schreef:Misschien heb jij het verkeerd begrepen, of begrepen zij jou verkeerd. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand van NS is die zegt dat je bij een overstap moet uitchecken.
Dat het met het controleren goed was, is logisch, je was immers gewoon ingecheckt :)


Ik denk het niet, want toen ik op A'dam CS was zei ik heel duidelijk tegen die man dat ik vanaf Utrecht kwam en nog moest uitchecken. Dat ik daarna doorging naar Almere.

Dan denk ik dat ik al weet waar de miscommunicatie ligt, waarschijnlijk dacht die man dat je nog eventjes in Amsterdam bleef en je over een uurtje misschien doorging naar Almere. Waarschijnlijk omdat je zelf aangaf nog uit te moeten checken. Maar weet je, het maakt niet uit als je tussendoor uitcheckt, het is alleen wat extra werk. Maar zo lang jij zorgt dat je altijd ingecheckt in de trein zit is het goed en maakt het echt niet uit of je bij elke overstap nu uitcheckt. Alleen als je niet met zo'n goedkoop kaartje reist, maar gewoon op OV-chip, dan zou ik dat niet zo snel doen. Want dan heb ik het idee dat je reis wel heel duur uitvalt. Ik denk namelijk dat Utrecht-Amsterdam, uitchecken en weer inchecken en dan Amsterdam-Almere duurder is dan gewoon Utrecht-Almere zonder uitchecken.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Aug 2014 02:02

Re: Reizen met de trein vraag.

Maar als ik echt nog even A'dam in wilde, dan had ik dus wel moeten uitchecken? Wat is het verschil van een uur weg gaan of direct op een andere trein stappen en ook uitchecken?
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 17 Aug 2014 09:07

Re: Reizen met de trein vraag.

Het makkelijkste is om je in te beelden dat de poortjes dicht zijn. Als je het station verlaat zul je dus moeten uit checken. Als je overstapt kom je geen poortjes tegen en hoef je dus niet uit te checken. Je kaart werd sowieso wel goed bevonden omdat je een dagkaart heb. Zelfs als je niet uit zou checken is het goed. Let wel op want met de dagkaarten van de kruidvat, blokker en dergelijke kan je niet inchecken bij andere vervoerders dan NS. Bij andere vervoerders moer je het kaartje af stempelen.
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Aug 2014 13:52

Re: Reizen met de trein vraag.

Weet ik idd, maar reis alleen met NS en ook maar zelden.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers