Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 16 Aug 2014 18:48

n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

N.a.v dat andere topic.

Hoe vinden jullie dan de tweedehands spullen? Ga je gewoon lekker rondneuzen in de kringloop winkel of op snuffelmarkten? Of zoek je heel marktplaats af? En zoek je dan specifiek op iets wat je wilt hebben of open je kinderen en babys en kijken maar?

Ik ben benieuwd!
:heart: :heart: 2011
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 16 Aug 2014 18:50

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Ik zoek vaak specifiek, bijvoorbeeld als mijn dochter een nieuwe fiets nodig heeft of als we uitbreiding willen van de duplotrein enz.
De kringloopwinkel loop ik vaak binnen zonder doel want daar moet ik vaak tegen iets aanlopen. En regelmatig ga ik daarnaartoe als ik boeken of spelletjes wil hebben, die zijn daar 50 cent per stuk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Aug 2014 18:52

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Voor kleertjes ga ik naar tweedehandswinkels en soms vind ik iets op de vrijmarkt, voor andere spullen ga ik naar de kringloopwinkel en ook naar de vrijmarkt. Specifieke spullen zoek ik op Marktplaats, ik heb bijvoorbeeld een lens die van Marktplaats komt.

Wij hebben een heel grote kringloopwinkel in de buurt en ik vind dat echt een uitje, lekker neuzen tussen de boeken en de andere spullen. Ik ben dan ook echt heel blij als ik iets moois vind, ik heb nu een heel mooie tas die ik voor 4,50 in de kringloop heb gehaald.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Patsy

Bericht 16 Aug 2014 18:53

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Toen we vertelden dat ik zwanger was kregen we van allerlei kanten veel spullen aangeboden, daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Voor de commode heb ik marktplaats afgestruind en een brocante verkoop groep op Facebook, daar vond ik deze. Kleding krijg ik van 2 bevriende stellen, hun zoontjes zijn ietsje ouder dan M.

Nou moet ik er wel bijzeggen dat wij zowel als in de familie als in de vriendengroep zo ingeveer de laatsten zijn die een kindje kregen. Volgens mij was iedereen blij hun spullen aan ons kwijt te kunnen.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Aug 2014 19:03

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Ik ben nog nooit in een kringloopwinkel geweest. Wel heb ik tweedehandsspullen in huis. Dat zijn dingen van mijn broer en zus (babyspullen) en her en der wat Marktplaats spullen en dingetjes van het forum (kleding).
<<

Anoniem162

Bericht 16 Aug 2014 19:08

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Ik ben nog nooit naar een beurs of kringloopwinkel geweest. Wil binnenkort wel een keer gaan.

Ik koop via marktplaats en soms facebook.
Kleding zoek ik gewoon, net wat hij nodig heeft, een jas of broek. Toen hij kleiner was kocht ik wel ook pakketten met rompers ofzo maar dat is nu niet meer. Ik ben nu op zoek geweest naar een winterjas al een week en heb genoeg leuks gezien maar te duur dus heb nu op wehkamp een jas besteld voor 19 euro.
Speelgoed zoek ik ook specifiek, een loopfiets of duplo.

Als hij iets leuk vindt, dan kijk ik eerst op marktplaats of het daar op staat, redelijk in de buurt en nog in goede staat. Ik koop niet zomaar wat in de winkel.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Aug 2014 19:11

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Ik zoek meestal gericht op marktplaats.

Toevallig ben ik vandaag in een kringloopwinkel geweest. Alles was hartstikke versleten, boekjes waar pagina's miste, kapot speelgoed en vieze kleding. Dat doe ik dus niet snel weer.
R. 2013
D. 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 16 Aug 2014 19:18

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Ik kijk vaak gericht op marktplaats maar meestal wel dichtbij zodat ik het kan halen. Of via de verkoophoek op FB.
Er is hier een kringloop maar die heeft niet zoveel, en een andere kringloop in de buurt die is afgebrand, daar wou ik nog gaan kijken.
M:21072011
J :08012014
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 22:43

Bericht 16 Aug 2014 19:19

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Op marktplaats, kinderkleding beurzen of in de kringloop winkel.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 16 Aug 2014 19:22

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Ik snuffel op tweedehandssites, ik ga graag naar rommelmarktjes en ik zit in veel verkoop/gratis/ruil groepen op FB. Kringloopwinkel loop ik af en toe binnen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 16 Aug 2014 19:50

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Spencer schreef:Toevallig ben ik vandaag in een kringloopwinkel geweest. Alles was hartstikke versleten, boekjes waar pagina's miste, kapot speelgoed en vieze kleding. Dat doe ik dus niet snel weer.


Ik vind er wel heel veel verschil tussen kringloopwinkels onderling zitten. In mijn woonplaats zit een heel nette waar bv de kleding ook netjes hangt en waar ook echt vaak nieuwe dingen te vinden zijn. Ik kom er te weinig maar als ik er kom zie ik meestal wel iets leuks. In nabije stad zitten er ook een paar maar die vind ik echt minder, heel rommelig en dat zoekt/kijkt niet fijn.

In de zomer heb je ook vaak kinderrommelmarkten, waar kinderen spulletjes mogen verkopen. Op die marktjes vind ik vaak speelgoed en kleding er mooier uitzien en tref je ook meer koopjes dan op die grotere georganiseerde snuffelmarkten waar mensen vaak regelmatig / maandelijks zitten om te verkopen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem286

Bericht 16 Aug 2014 19:52

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Ik ga af en toe naar rommelmarkten, ik heb de afgelopen jaren ook goede aankopen gedaan met koningsdag. Marktplaats en via facebook koop ik ook. En via hier natuurlijk.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 16 Aug 2014 19:53

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Hier ben ik echt gek op marktplaats. Echt hele mooie dingen gekocht en echt zo goed als nieuw.
Ik scan trouwens wel eerst even de andere advertenties van de verkoper, haha, om zo een beetje een beeld te vormen.
Want het moet wel nette kleding zijn.

Afgelopen koninginnedag heb ik voor mijn zoon echt 4 hele leuke, bijna nieuwe korte shorts gekocht. Bij dezelfde verkoopster. Het zag er echt supernetjes uit en 2 euro per stuk.
Daar word ik echt blij van, haha. Hij heeft ze de hele zomer aan en ze zijn nóg als nieuw :).

Op marktplaats zoek ik meestal op merk, gewoon de merken die ik leuk vind. Soms vind ik het alleen al leuk om lekker rond te speuren en af en toe koop ik iets.
Spijkerbroekjes of rokjes.

Wij hadden nu de boxen, wippers, maxi cosi's enz. nieuw gekocht omdat ik dezelfde wilde. Maar als hier nog een kleintje komt, ga ik wel even op marktplaats kijken.
Als ik kijk in welke nette ( bijna nieuwe ) staat ik mijn spullen heb verkocht voor weinig geld, doe ik het de volgende keer liever andersom ;).
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 16 Aug 2014 19:57

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

De kringloopwinkel of rommelmarkten ben ik verder niet zo van. Ik heb een hekel aan van die onoverzichtelijke kraampjes.
Het is dat mijn moeder er dus met Koninginnedag ( ons jaarlijkse uitje ;) ) zo'n neus voor heb, want zelf heb ik het altijd snel gezien.
Maar marktplaats vind ik ideaal.
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 16 Aug 2014 21:28

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Als ik specifiek speelgoed b zoek kijk ik op marktplaats.
Verder ga ik wel eens ergens naar de rommelmarkt en dan is het maar net of ik wat leuks tegen kom. Maar dat is maar heel af en toe. Koningsdag en in de zomer.
2012
2016
2020

Instagram
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 16 Aug 2014 21:44

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Als ik gericht iets wil hebben dan kijk ik vaak op Marktplaats.
Andere dingen ook wel op Marktplaats als ik iets tegen kom en de verkoop hoeken op facebook.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 17 Aug 2014 01:57

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Ik kijk vaak op marktplaats als ik echt iets zoek en soms kom ik hier iets leuks tegen en net zo op marktplaats. Ik ben weleens op zoek naar iets en dan zie ik ineens iets anders leuks, ook daar reageer ik dan soms op... Maar het meeste komt van marktplaats...
Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 17 Aug 2014 10:04

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Ik snuffel bij de kringloop winkel en soms op een kleetjesmarkt.
Op marktplaats zoek ik heel specifiek.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 17 Aug 2014 11:14

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Op marktplaats zoek ik meestal gericht naar dingen.
Vanavond gaan we bijv een hoogslaper ophalen. Ik zag daar afgelopen week leuke voorbeelden van om die te pimpen dat ik eens ben gaan kijken of er hier zo'n bed toevallig verkocht werd in de omgeving. En toevallig stond er eentje 5 km verder te koop van nog geen 2 jaar oud. Kan hem voor 50 euro overnemen ipv nieuw 130.

Dat wordt dus een leuk verjaardagscadeautje!

Verder zie ik soms dingen voorbij komen op de facebook kringloop hier in de regio. Als ik iets heel leuk vind of goed kan gebruiken reageer ik. En laatst nog een oproepje gedaan daar voor een badzitje. Had ik binnen een paar minuten al 2 aanbiedingen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 17 Aug 2014 11:17

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Ik vind het leuk om bij de kringloop te kijken. Mijn moeder doet vrijwilligerswerk bij 1 en daar koopt zij echt veel. Nu heeft ze natuurlijk ook geluk dat ze alle spullen als 1e ziet, nog voor het de verkoop in gaat. Elke zondag is hier een 2e hands markt, maar daar is veel rommel. En de dingen die mooi zijn, zijn superduur. Ze vragen daar gerust 25 euro voor een jurkje! Ik heb daar dus ook nog nooit iets gekocht, maar vind het wel leuk om er rond te kijken. Marktplaats gebruik ik alleen om te verkopen, ik heb er nog nooit iets gekocht.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Aug 2014 11:44

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

Ik zoek specifiek op wat we nodig hebben op marktplaats (bijv fiets gekocht voor D voor €50 ipv nieuw€160), maar ga ook naar kinderbeurzen voor tweedehands kleding en speelgoed. Op Fb ben ik lid van de kinderhoeken in onze regio.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 17 Aug 2014 11:50

Re: n.a.v:hoe vind je dan tweedehands spullen?

marktplaats,prikbord,facebook maar ook snuffelmarkten e.d. Ik koop soms ook wel teveel vind ik, denk ik ach voor de 50 cent...

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]