Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 15 Aug 2014 12:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem schreef:
woezel schreef:
Siem schreef:Heeft iemand nog een leuk idee/patroon voor een huwelijk? Mag ook gerust een patroon zijn dat ik moet kopen ben op zoek naar een leuk origineel kado!


Ik heb een patroon van lovebirds, die wil ik maken binnenkort, voor een bruiloft.
Dan kijken of ik een glazen stolp kan vinden om ze in te doen.


Heb je misschien een linkje?


http://www.crochetville.com/community/t ... amigurumi/

Deze, wel allemaal in het engels.
Volgende week als de kinderen weer naar school zijn, ga ik me er aan wagen
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 15 Aug 2014 15:18

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bedankt, engels maak niet uit daar ben ik inmiddels al aan gewend geraakt. Ik heb de link alvast opgeslagen dan kan ik straks nog altijd kijken wat ik ga doen! Ben wel benieuwd naar het resultaat als jij ze hebt gemaakt!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 16 Aug 2014 19:25

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Even een vraagje ik ben deze deken aan het haken: http://karinaandehaak.blogspot.nl/2013/ ... asper.html

Maar of ik lees eroverheen of het staat niet in het patroon maar die laatste rand is dat nu gewoon een rand met vasten? Ik heb de rand al eerder gebruikt voor een andere deken maar toen ben ik geëindigd met een scalloped edge en ben nu aan het twijfelen of ik dat opnieuw doe of dat ik nu eindig met een rand vasten.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 16 Aug 2014 19:48

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Zoals ik het lees zit er geen laatste rand omheen, je haakt door met 2 samengehaakte stokjes en 1 losse tot de gewenste lengte en that's it volgens mij. Je kan natuurlijk nog wel een rand vaste haken maar dan moet je sowieso opletten dat je die niet te strak doet. En een andere rand kan natuurlijk ook prima, het is maar wat je wilt!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 16 Aug 2014 20:19

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja zo las ik het inderdaad ook maar dacht aan de foto te zien dat er nog een extra randje omheen zat maar nu ik wat kritischer kijk naar de randen die ik tot nu toe heb dan geloof ik inderdaad dat je gelijk hebt!!
Ik ga hem eerst maar eens afmaken ik moet nog 2 kleuren en dan kijken of ik er nog een extra rand omheen doe!

Jullie nog leuke projecten? Ik wil op het moment echt teveel maken ik ga binnenkort nog een nieuwe trein maken en misschien zelfs 2, wil er 1 als kraamcadeau maken maar wil nog even afwachten of ze het geslacht bekend willen maken dan kan ik een beetje rekening houden met de kleuren. Maar heb besloten nu eerst af te maken waarmee ik ben begonnen en dan 1 project per keer!
<<

Anoniem205

Bericht 17 Aug 2014 14:24

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb 1 deken af, maar daar kan ik nog geen foto van laten zien... Ondertussen ook een muts gehaakt, met heel fijn garen (mooi verloop, gekocht bij Pera & Pasha).
Afbeelding

Daarnaast is mijn bol unicat garen binnen gekomen, liefde!!! Daarnaast bezig met nog een deken en eea aan amigurumi's...
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 17 Aug 2014 15:41

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Je eigen deken neem ik aan Oreo?
En wat een leuk mutsje inderdaad mooi kleurverloop!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 17 Aug 2014 18:36

Re: HaakBrei&Borduur Topic

vanaf 25 augustus hebben ze haak spullen en garen bij de Lidl
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 17 Aug 2014 22:55

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heb je al besloten wat je met de rand van het deken doet Siem?
Ik probeer ook zoveel mogelijk 1 project per keer onder handen te hebben, anders word ik onrustig.

Oreo, mooi mutsje en idd mooi verloop qua kleuren!

Volgens mij hebben verschillende van jullie het Wasabi konijn al gehaakt. Ik wil 'm ook graag gaan maken en denk aan Phildar Coton 4 als garen. Welk garen hebben jullie gebruikt? Catania Grande gaat het iig niet worden, die hebben niet de kleuren die ik zou willen.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem205

Bericht 18 Aug 2014 09:32

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb Wasabi met Grande en met phildar cotton 3 gehaakt. Vind het dikkere garen toch wel het fijnste, dat is niet zo'n gepriegel. Cotton 4 is toch niet even dik als Grande? Enige nadeel van Wasabi vind ik, is dat het hoofd en het lijf los zijn. Zou zoveel fijner zijn als dat 1 geheel is. Scheelt heel veel frustraties met het vastnaaien!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 18 Aug 2014 10:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb het patroon uiteindelijk aangehouden (niet de beste foto maar het idee is duidelijk :P ):

Afbeelding
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 18 Aug 2014 10:44

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Grande is wat dikker inderdaad. Ik ben bang dat als ik Wasabi met gewone Catania/Phildar3 haak dat hij dan wat klein wordt. Weet jij nog of er bij jou veel verschil in zat qua maat Oreo? Ja hoofd en lijfje aan elkaar is veel makkelijker dan los en elkaar naaien. Kost altijd zo veel tijd!

Leuk Siem! De rand vind ik persoonlijk zo mooi en zou ik niet anders doen.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 18 Aug 2014 10:48

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja toen ik hem af had vond ik dit ook mooier dus hij blijft zo, ik moet alleen nog de losse eindjes van de randjes afwerken en dan is hij helemaal af. En dan ga ik vanavond verder met het paardje die moet ik nu maar eens af gaan maken!
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 18 Aug 2014 13:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

oreo mooie muts
Siem die deken is mooi zo.

ik heb veel te veel projecten. Nu ook verzin ik tussendoor weer dat ik wel even potjes om kan haken als verjaardagskado ; )

Ben ook met 3 dekens bezig.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 18 Aug 2014 13:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Hier de meidenvariant, volgens het patroon af, maar ik ga hem langer maken.

Afbeelding
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem205

Bericht 18 Aug 2014 13:54

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Het verschil tussen phildar 3 en grande is echt enorm! Bij grande heb je een beest van een cm of 15 a 20, bij gewoon katoen is het een mini beestje. Heb helaas geen voorbeeld, want ik kan het beest niet meer luchten of zien :P (heb er 5 of 6 achter elkaar gemaakt...)
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 18 Aug 2014 21:38

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi Woezel!

Oreo, dat dacht ik al, dat het dan erg klein wordt en dat wil ik niet. Ga denk ik toch voor Coton 4, zou het liever nog wat dikker hebben maar Grande en Cotton Time hebben niet de kleuren die ik wil en vergelijkbaar katoen qua dikte kan ik niet vinden.
Je hebt er wel veel gemaakt ja, logisch dat je Wasabi ff niet meer kunt zien :wink: :albino:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem205

Bericht 19 Aug 2014 18:37

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Er is nog een wasabi in de maak hoor, die is voor mijn eigen mini. En dan nog een suusie het schaap, van Stip & haak, evenals Snuf konijn van Stip & Haak en die gekke teckel moet ik in tweevoud maken, ook van Stip & Haak...
En toevallig vandaag het verzoek gekregen voor een muts... plus nog 2 omslagdoeken voor mijzelf (ik heb mijzelf getrakteerd op een bol unicat garen :love: :love: :love: )
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 20 Aug 2014 14:31

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi Woezel, welk wol heb je gebruikt? Ik ben bijna klaar met het paardje en dan ga ik verder met de auto.
<<

Anoniem205

Bericht 20 Aug 2014 16:10

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik kan de deken eindelijk laten zien. Die was namelijk voor een forummer!
Afbeelding

Nu mijn deken nog afmaken. Nog een klein stukje en de rand. Dan issie klaar!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 20 Aug 2014 16:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi geworden Oreo! Ik vind dat echt een mooie steek, die wil ik ook nog een keer gaan gebruiken voor een deken!
<<

Anoniem205

Bericht 20 Aug 2014 16:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

En zoooooo makkelijk! Zo'n steek waar je niet over na hoeft te denken :-)
Deken heb ik in een weekje gemaakt.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 20 Aug 2014 16:31

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja dat is heel fijn, dat vond ik ook zo'n verademing bij het maken van de randen van de deken gewoon 1 steek niets tellen moest echt weer even schakelen naar de amigurumi..
<<

Anoniem304

Bericht 20 Aug 2014 16:35

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heel mooi Oreo!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 20 Aug 2014 18:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi Oreo!

Ik heb Stylecraft besteld en zou daar het konijn van willen maken. Ben normaal niet zo'n fan van acrylgaren voor een knuffel maar vind dit er kwalitatief gezien goed uitzien (op internet, heb het nog niet in mijn handen gehad) en heb mooie resultaten gezien. Dus ben benieuwd! Als ik het toch niets vind dan kan ik er altijd nog wat anders van maken en neem ik toch wat anders voor het konijn.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers