Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gekke namen oa een kind die Facebook heet.

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Aug 2014 18:56

Re: Gekke namen oa een kind die Facebook heet.

Dat vind ik ook Dundas.

En Linnie, spreken jullie de Z dan ook uit als Z? Of gewoon als 'Djils'.

Ik heb zelf gewoon echt niets met dat soort aparte, soms zelf bedachte namen, waarbij je tig keer moet uitleggen hoe je het spelt.
Krijg er zo'n 'kijk ons eens origineel en populair zijn'-gevoel bij, terwijl het kind z'n hele leven met die naam moet doen.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Aug 2014 19:02

Re: Gekke namen oa een kind die Facebook heet.

Lejow schreef:Dat vind ik ook Dundas.

En Linnie, spreken jullie de Z dan ook uit als Z? Of gewoon als 'Djils'.

Ik heb zelf gewoon echt niets met dat soort aparte, soms zelf bedachte namen, waarbij je tig keer moet uitleggen hoe je het spelt.
Krijg er zo'n 'kijk ons eens origineel en populair zijn'-gevoel bij, terwijl het kind z'n hele leven met die naam moet doen.


Je spreekt het hetzelfde uit als het drankje dus met een z.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 15 Aug 2014 19:07

Re: Gekke namen oa een kind die Facebook heet.

caribbeanlover schreef:In Noorwegen moet men uit een lijst kiezen staat in dat artikel.

Dat is niet waar hoor! Gelukkig niet zeg!
Je mag alleen geen naam kiezen die heel erg problematisch kan zijn voor je kind en ook geen naam die als achternaam in gebruik is, tenzij je kunt aantonen dat het in gebruik is als voornaam in Noorwegen of een ander land. Geen hele gekke wetgeving vind ik. Bovendien hoef je in Noorwegen je kind pas uiterlijk na 6 maanden een naam te geven, dus je hebt even de tijd om na te denken!

Maar omdat ik denk dat CBL me toch niet gaat geloven :angel: is hier een linkje naar de wetgeving (wel in het Noors uiteraard): http://www.norskenavn.no/navneloven.php
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 15 Aug 2014 19:35

Re: Gekke namen oa een kind die Facebook heet.

Jente schreef:
caribbeanlover schreef:In Noorwegen moet men uit een lijst kiezen staat in dat artikel.

Dat is niet waar hoor! Gelukkig niet zeg!
Je mag alleen geen naam kiezen die heel erg problematisch kan zijn voor je kind en ook geen naam die als achternaam in gebruik is, tenzij je kunt aantonen dat het in gebruik is als voornaam in Noorwegen of een ander land. Geen hele gekke wetgeving vind ik. Bovendien hoef je in Noorwegen je kind pas uiterlijk na 6 maanden een naam te geven, dus je hebt even de tijd om na te denken!

Maar omdat ik denk dat CBL me toch niet gaat geloven :angel: is hier een linkje naar de wetgeving (wel in het Noors uiteraard): http://www.norskenavn.no/navneloven.php


Toen ik dat voor het eerst hoorde vond ik het heel gek. Maar aan de andere kant wel mooi omdat ze dan echt een naam kiezen dat bij het kindje past. In Finland doen ze ook niet aan geboortekaartjes (werd heel raar aangekeken toen ik daar over vertelde) maar geven een 'naamgeeffeestje' na een paar maanden om de naam bekend te maken. Vermoed dat dat in Noorwegen ook zo is?
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 15 Aug 2014 19:47

Re: Gekke namen oa een kind die Facebook heet.

Nee, geen naamgeeffeestje. Wel worden er nog veel baby's gedoopt en dat is wat uitgebreider dan ik gewend ben, vaak met een diner voor de hele familie en een stuk of 15 taarten.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Aug 2014 20:25

Re: Gekke namen oa een kind die Facebook heet.

Jente schreef:
caribbeanlover schreef:In Noorwegen moet men uit een lijst kiezen staat in dat artikel.

Dat is niet waar hoor! Gelukkig niet zeg!
Je mag alleen geen naam kiezen die heel erg problematisch kan zijn voor je kind en ook geen naam die als achternaam in gebruik is, tenzij je kunt aantonen dat het in gebruik is als voornaam in Noorwegen of een ander land. Geen hele gekke wetgeving vind ik. Bovendien hoef je in Noorwegen je kind pas uiterlijk na 6 maanden een naam te geven, dus je hebt even de tijd om na te denken!

Maar omdat ik denk dat CBL me toch niet gaat geloven :angel: is hier een linkje naar de wetgeving (wel in het Noors uiteraard): http://www.norskenavn.no/navneloven.php


Waar slaat dat op! Ik heb het ook maar gelezen in dat artikel. Wij hebben er toch niks aan als het in het Noors is!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 15 Aug 2014 20:38

Re: Gekke namen oa een kind die Facebook heet.

caribbeanlover schreef:Waar slaat dat op! Ik heb het ook maar gelezen in dat artikel. Wij hebben er toch niks aan als het in het Noors is!

Rustig maar :D Het zou gewoon niet de eerste keer zijn dat je iets niet gelooft wat een forummer zegt, omdat jij op 1 of andere website iets anders gelezen hebt, terwijl de forummer er veel vanaf weet... En ik snap dat je geen Noors kan lezen, maar ik wilde er wel een bron bij zetten en zulke dingen zijn nou eenmaal niet in het Nederlands. Maar met google translate kom je ook heel ver mocht je t willen lezen!
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 15 Aug 2014 20:41

Re: Gekke namen oa een kind die Facebook heet.

caribbeanlover schreef:In Noorwegen moet men uit een lijst kiezen staat in dat artikel.


Je hebt je vergist in het land, CBL. Het land dat in het artikel genoemd wordt is Denemarken. Bij foto 5 staat het.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 15 Aug 2014 20:51

Re: Gekke namen oa een kind die Facebook heet.

Verde schreef:Je hebt je vergist in het land, CBL. Het land dat in het artikel genoemd wordt is Denemarken. Bij foto 5 staat het.

Dan nog klopt die info niet, er staat dat je uit 7000 namen kunt kiezen, maar het zijn er 28972 om precies te zijn :P En met goedgekeurde namen als Abdillahiburhan en Ajda Filucca geloof ik niet dat iemand een redelijk normale naam gaat vinden die niet goedgekeurd gaat worden :D
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 15 Aug 2014 21:07

Re: Gekke namen oa een kind die Facebook heet.

Jente schreef:
Verde schreef:Je hebt je vergist in het land, CBL. Het land dat in het artikel genoemd wordt is Denemarken. Bij foto 5 staat het.

Dan nog klopt die info niet, er staat dat je uit 7000 namen kunt kiezen, maar het zijn er 28972 om precies te zijn :P En met goedgekeurde namen als Abdillahiburhan en Ajda Filucca geloof ik niet dat iemand een redelijk normale naam gaat vinden die niet goedgekeurd gaat worden :D


Haha oké, het artikel klopt dus gewoon niet :D
Bovendien mag je ook nog gewoon een verzoek indienen voor een naam die niet op de lijst staat, dus komt het haast nog op hetzelfde neer als hier in Nederland.
<<

Anoniem148

Bericht 16 Aug 2014 08:28

Re: Gekke namen oa een kind die Facebook heet.

Verde schreef:
caribbeanlover schreef:In Noorwegen moet men uit een lijst kiezen staat in dat artikel.


Je hebt je vergist in het land, CBL. Het land dat in het artikel genoemd wordt is Denemarken. Bij foto 5 staat het.


bij foto 20 staat Noorwegen. Staan wel belachelijke namen tussen bv die hele lange. Slaat toch echt nergens op.
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 16 Aug 2014 16:23

Re: Gekke namen oa een kind die Facebook heet.

Ik ken een kindje die Google heet ook best apart..
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers