Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar laten jullie de vodden?

<<

Nyx

Bericht 17 Sep 2013 20:16

Waar laten jullie de vodden?

Ik heb zojuist mijn hele kledingkast uitgezocht en drie stapeltjes gemaakt.

Stapel 1 kan ik wellicht nog verkopen via marktplaats. En zo niet dan gaan ze in de bak van een goed doel.
Stapel 2 ga ik in de kledingbak voor een goed doel gooien.
Stapel 3 zijn kapotte kleding oftewel vodden.

Waar moet ik met stapel 3 naartoe. Vuilniszak en naar de ondergrondse brengen kan, maar dat kost me bakken met geld. Dus ik vroeg me af of er nog andere oplossingen zijn?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Sep 2013 20:31

Re: Waar laten jullie de vodden?

Afhankelijk van de soort stof gebruik ik het als poetsdoek voor mijn motor. Of anders poetsdoek voor iets anders, waarna ik het alsnog weg gooi.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 17 Sep 2013 20:35

Re: Waar laten jullie de vodden?

Afgeven bij de kringloop?
03/2019
11/2020
<<

Anoniem287

Bericht 17 Sep 2013 20:40

Re: Waar laten jullie de vodden?

In mijn woonplaats zijn er speciale kledingcontainers voor kapotte kleding zodat het kan worden recyclet. Ook kan het bij de Kringloop in mijn woonplaats in worden geleverd. Weggooien bij het afval zou ik niet doen, zonde van het milieu.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 17 Sep 2013 20:42

Re: Waar laten jullie de vodden?

Het ligt eraan hoe kapot het is. Vaak doe ik het gewoon bij de zak in. Het gaat dan wel om kleine dingetjes die nog gemaakt kunnen worden. Als er echt niks meer van te maken is, doe ik het bij het vuilnis.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Sep 2013 20:49

Re: Waar laten jullie de vodden?

ik zou zeggen in de container . Maar dat is voor jou geen optie dus. Zijn ze echt erg kapot? Anders kan je ze ook bij leger des heils bak doen
Afbeelding
<<

Nyx

Bericht 17 Sep 2013 20:53

Re: Waar laten jullie de vodden?

Siamsa, dat heb ik hier nog nooit gezien. Zou wel handig zijn inderdaad. Het bleek hier alleen om een hele oude spijkerbroek (tien jaar oud) waar de gaten in waren gevallen bij het kruis en een pyjama broek te gaan, dus die heb ik maar bij het vuil gegooid.

Huispakken, T-shirtjes, vestjes e.d. heb ik in de zak gedaan voor het goede doel.

Jasjes, blousjes, broeken e.d. moet ik allemaal nog op de foto zetten. Ben al bijna in staat om het ook te doneren aan het goede doel. Maar goed, wie niet waagt...
<<

Anoniem29

Bericht 18 Sep 2013 11:08

Re: Waar laten jullie de vodden?

Ik gooi altijd alles in de bakken voor het leger des heils. Daar zitten soms ook dingen bij met gescheurde naden o.i.d.

Misschien kunnen ze die nog maken.

Kleding die echt zo versleten is (ondergoed, shirtjes o.i.d.) gooi ik gewoon in een vuilniszak en zet ik aan de straatkant. Nooit geweten dat dat niet mag. Die vuilniszakken zijn ontzettend duur hier in Nijmegen. Ik gooi het daar mooi bij haha.
<<

Anoniem12

Bericht 18 Sep 2013 11:10

Re: Waar laten jullie de vodden?

Daar poetst m`n vriend de auto`s mee.
<<

Nyx

Bericht 18 Sep 2013 11:18

Re: Waar laten jullie de vodden?

Om de auto te poetsen gebruik ik de vodden van mijn vader. Ik moet mijn auto dan ook op zijn inrit poetsen.

Intoxicated; Hier kost een zak deponeren in de ondergrondse €1,80 per zak en als ik een volle zak had gehad, wat ik wel had gedacht, dan denk ik niet dat ik ze zo makkelijk had weggegooid. Vind dat toch echt zonde van het geld.
<<

Anoniem12

Bericht 18 Sep 2013 11:19

Re: Waar laten jullie de vodden?

Nyx schreef:Om de auto te poetsen gebruik ik de vodden van mijn vader. Ik moet mijn auto dan ook op zijn inrit poetsen.

Extra vodden voor je vader, problem solved :thumbup:
<<

Anoniem29

Bericht 18 Sep 2013 11:22

Re: Waar laten jullie de vodden?

Ja hier betaal je iets minder. 10 vuilniszakken voor €9.80.

Ze zijn echt gek geworden. Maar goed. Wij hebben zo'n klein balkon dat we geen afval scheiden (m.u.v. papier). Daar zouden we veel geld mee kunnen besparen. Want plastic kun je in een gratis zak stoppen en gft kan in een groenbakje. Maar goed.
<<

Nyx

Bericht 18 Sep 2013 11:32

Re: Waar laten jullie de vodden?

Haha Rush, jij komt ook altijd met oplossingen die ook zelf wel had kunnen bedenken. Maar nooit doe...

Intoxicated; Ik heb ook een klein balkon, maar ik scheid mijn afval wel. Ze kunnen mij de pot op. Ze krijgen puur vuil en etensresten van me, plastic zet ik netjes gratis aan de weg. Scheelt echt enorm. Al betaal ik nog 120 euro vastrecht en elk half jaar 12 euro aan zakken. Ongeveer een zak per maand.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 18 Sep 2013 11:36

Re: Waar laten jullie de vodden?

Ik gebruik veel oude kleding/lappen als poetsdoeken, als het een beetje kapot is gooi ik het ook gewoon in de kledingcontainer. Ik las een keer dat ze daar ook heel blij mee zijn, want veel is nog heel goed te herstellen.
<<

Anoniem29

Bericht 18 Sep 2013 11:41

Re: Waar laten jullie de vodden?

Ja dat is echt zoveel beter. Eigenlijk zouden wij dat ook moeten doen. Maar mijn vriend heeft er niet zoveel zin in en dan merk ik toch dat het er bij mij ook insluipt om het niet te doen. 'Omdat het wel lekker makkelijk is'. Hij vind het ook niet duur om gemiddeld 2 zakken per week te betalen.

Wij zijn gewoon €100,- aan zakken kwijt en dan ook nog elk jaar iets van €95,- aan afvalkosten die je per woning moet betalen.

Als we zouden scheiden zouden we sowieso €50,- kunnen besparen per jaar en dat vind mijn vriend het dus niet waard. De moeite. En ik vind dat weer onzinnig, maar in mijn eentje scheiden heeft ook geen zin als hij niet meewerkt.
<<

Nyx

Bericht 18 Sep 2013 11:56

Re: Waar laten jullie de vodden?

Als hij een beetje van dure schoenen houdt, hem zeggen dat hij vanaf nu maar schoenen mag kopen van 'slechts' 50 euro mag kopen en dat als hij duurder wil, dat hij moet beginnen met besparen. Kijken of dat werkt? :P

Ik vond het voorheen ook onzin. Tot ik me vorig jaar afvroeg of het echt zoveel moeite was als ik dacht en eigenlijk valt het me heel erg mee. Natuurlijk moet ik het plastic omspoelen/schoonmaken (bijvoorbeeld shampooflessen), maar dat is het werk niet. Ik ben zo blij dat ik om ben. Het is gewoon een gewoonte geworden. Ik bespaar niet zoveel, volgens mij, maar alles is mooi meegenomen.
<<

Anoniem 63

Bericht 18 Sep 2013 19:04

Re: Waar laten jullie de vodden?

Ik gooi kapotte kleding gewoon in de vuilnisbak eigenlijk... Maar het is ook nooit heel veel tegelijk. 't Meeste gaat in de zak van Max of idd proberen te verkopen.
<<

SnowWhite

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:55

Bericht 20 Sep 2013 11:01

Re: Waar laten jullie de vodden?

Misschien is dit een idee?
http://www.hm.com/nl/longlivefashion

Je mag twee (plastic) tassen per dag inleveren.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers