Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als je je strepen hebt verdiend...

<<

Anoniem75

Bericht 01 Aug 2014 20:38

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb er strepen aan over gehouden maar bij de oudste waren die voor 3/4 deel verdwenen en heel licht van kleur. Ik hoop dat ze dat nu weer worden. Als ik alleen strepen zou hebben zou ik zeker nog in bikini gaan maar ik heb er helaas ook een flinke buik aan over gehouden door de zwangerschap/keizersnede en dat gaat denk ik ook niet meer goed komen. Ook niet door sporten. Dus voor mij echt geen bikini meer.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 01 Aug 2014 20:43

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb sinds de pubertijd ontzettend veel striemen op mijn bovenbenen/billen. En een giga sinaasappelhuid. Ik had er enorme complexen over. Nu niet meer. Ik heb met de zwangerschap/bevalling enkele striemen bijgekregen op mijn buik, maar die vind ik niet storend, wel dat vet/huidrolletje net boven mijn bikinibroek. Volgens die van de fitness helaas weinig aan te doen, net zoals die sinaasappelhuid. Ik fiets nog steeds ruim anderhalfuur per dag, maar het gaat niet weg.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 02 Aug 2014 18:14

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik vind straie niet mooi om te zien, en nee, ik zou er niet blij mee zijn als er bij een streep/strepen zou komen. Maar als ik ze zie bij andere vrouwen, denk ik 'ach zij heeft een kindje gekregen en dat "hoort erbij"'.
Wel zie ik soms dat het een vrouw onzeker kan maken, dat vind ik wel zonde. Niemand is perfect, en als iemand er in jou ogen wel perfect uitziet, heeft diegene vast paars schaamhaar ;-)
Afbeelding
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 02 Aug 2014 19:01

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik had al striae (en overgewicht) door medicatiegebruik vóór de zwangerschap, maar tijdens de zwangerschap enorm veel strepen bijgekregen. Nu ben ik pas 3 weken geleden bevallen, dus de strepen zijn felrood, mijn buik 'hangt' en ik heb nog de hoop dat e.e.a. nog wat bijtrekt, maar voorlopig gaat niemand mij in bikini zien en wellicht nooit meer. Ik weet dat de strepen lichter van kleur gaan worden, maar mijn volledige buik is gestreept en ik geloof niet dat ik daarmee ooit nog op mijn gemak ga zijn in een bikini. Betekent niet dat ik vind dat een andere vrouw met striae ook niet meer in bikini mag of kan, als je je daarin op je gemak voelt: vooral lekker doen. Ik vind het maar een nare eigenschap van mensen om elkaar op uiterlijkheden te willen beoordelen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem127

Bericht 02 Aug 2014 20:47

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Het zou me opvallen als iemand onder de striae zit maar ik vind dan niet dat iemand maar een zwempak aan moet in plaats van een bikini.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Aug 2014 21:10

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb ze zelf op mijn bovenbenen en billen (groei in puberteit) en ben me er zeer van bewust. Bij andere mensen vallen ze me ook altijd wel op, maar vind ik het niet onsmakelijk ofzo. Ik vind niet dat je het moet bedekken, maar als de strepen vers zijn, zou ik er niet mee in de volle zon gaan liggen. Voor het oordeel van een ander zou ik het niet laten!
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 02 Aug 2014 22:41

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ookal heb je je strepen niet 'verdiend', elk lichaam is zoals hij is. Wie ben ik om daar een oordeel over te vellen?

Ik vind de reacties op het artikel 'dat ze maar een badpak aan had moeten trekken' echt triest. Dat als ze geen commentaar wil hebben, ze maar geen bikini aan moet trekken. BELACHELIJK. Dat zit in hetzelfde straatje dat een vrouw maar geen kort rokje aan moet trekken als ze niet aangerand wil worden.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 02 Aug 2014 23:02

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb mijn strepen niet "verdiend" door een kind maar helaas door snel aankomen en afvallen. Echt heel lelijk en zonde maar het zit er en gaat niet meer weg. Inmiddels ben ik weer wat afgevallen en probeer ik na jaren badpak toch echt vaker mijn bikini aan te doen. Vind het als ik met bekenden weg ben toch wel lastig want ik schaam mij voor de striae.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 03 Aug 2014 11:52

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Als je mij achter de tralies in Artis zet tussen de tijgers ziet niemand het verschil.
Ik kan ook goed grommen namelijk...

Maaaar.... Ik vind dat niemand z'n strepen heeft verdiend. Het is gewoon een kloterig bijkomend kado als je het geluk hebt om een kindje (of 2 in mijn geval) te dragen.
En dat is mooi, en tuurlijk staan die strepen daar symbool voor maar ik HAAT ze echt heel erg.
Zie het ook niet echt als een verdienste. Degene die daar die uitvinding voor vindt mag wat mij betreft president worden.
Maar goed, ik heb ze geaccepteerd enzo, want wat moet je anders, maar nee... Ik vind het niks.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 08 Aug 2014 20:51

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb inmiddels ook een zebrapad op mijn buik. Daarbij hangt hij en is echt uitgelubberd. Maar als hij weer een beetje minder hangt ga ik (waarschijnlijk) gewoon weer in bikini. Die strepen op zich vind ik niet erg, het hangen en lubberen van mijn buik wel.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 11 Aug 2014 15:40

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

inmidds heb ik het geaccepteerd dat het niet weggaat en door dat ik andere vrouwen zag durf ik zelf ook.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 14 Aug 2014 17:19

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik vraag me af hoe het komt dat de ene wel striae krijgt en de ander niet. In mijn omgeving (vriendinnen/familieleden) zie ik het namelijk niet, of nauwelijks, terwijl hier op het forum kennelijk veel vrouwen rondlopen die er erge last van hebben. Ik lees dat het een aantal oorzaken kan hebben, zoals bijvoorbeeld teveel aankomen tijdens de zwangerschap, niet genoeg water drinken/groente en fruit eten, droog worden van de huid (niet insmeren met een goede crème. Hoe zit dat bij jullie? Heeft jouw moeder ook striae?

Ben gewoon even nieuwsgierig!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Aug 2014 17:24

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Erfelijkheid.
Smeren tegen straien heeft geen zin.
Ik heb ze gekregen door het doen van en sportopleiding. Ik ben in een paar maanden tijd behoorlijk gespierd geraakt, sneller dan mijn huid aankon. Ik heb ze voornamelijk op mijn benen staan. In die periode smeerde ik mij dagelijks in met bodylotion omdat ik veel in het zwembad lag. Mijn huid hielt ik behoorlijk vet. Doordat ik veel sporten dronk ik de hele dag water. Ook dat werkte niet.

Helaas maar waar, erfelijkheid speelt een grote rol.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem186

Bericht 14 Aug 2014 17:32

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik zie tegenwoordig juist steeds meer mensen met striae.

Mijn moeder heeft helemaal geen striae. Ik wel. Ik had het al op m'n benen en heupen van de puberteit en in m'n eerste zwangerschap kwamen ze ook op m'n buik.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Aug 2014 17:34

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Denk dat je het tegenwoordig meer ziet, doordat mensen overgewicht hebben/snel afvallen/aankomen/afvallen, etc?
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 14 Aug 2014 17:59

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Striae is inderdaad erfelijk. Ik heb striae gekregen tijdens mijn zwangerschap en ik heb overgewicht. Maar mijn zus heeft nog veel meer striae overgehouden aan de zwangerschap en zij heeft absoluut geen overgewicht.

Edit: bij ons heeft het trouwens een generatie overgeslagen. Mijn moeder heeft geen striae maar mijn oma had het ook heel erg.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Aug 2014 18:47

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Isabel, dat was hier ook het geval. Mijn oma had het ook heel erg.

Nougat, ik denk niet dat dat er mee te maken heeft. Ik ken ook genoeg slanke vrouwen die striae hebben. En het schijnt zelfs dat een jonge huid er gevoeliger voor is.
En er zijn ook genoeg oudere vrouwen die het hebben, alleen valt het dan niet meer zo op. Ik was er een tijdlang nogal op gefocust en toen viel dat me echt op.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 14 Aug 2014 19:13

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik zie eigenlijk alleen maar sinaasappelhuid, zelden veel striae, en als het me dan al opvalt is het vaak heel de buik vol door (naar mijn vermoeden) een zwangerschap.

Striae door zwangerschap, als je er kans op hebt door erfelijkheid, daar kan je volgens mij echt niets aan doen.

Ik heb bijvoorbeeld tijdens de bevalling bij elk meisje striemen gekregen, niet gedurende de zwangerschap.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 14 Aug 2014 20:04

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb hele kleine witte striae op mijn de zijkant van mijn bovenbenen/billen.

Ik ben nooit te zwaar geweest of zelfs richting. Bij mij is het gekomen toen ik een jaar of 12/13 was. Ik ging echt van een zwaar smal lijfje ineens naar heupen/bil. Als ik foto's van mezelf zie als kind dan lijk ik serieus net een veulen. Super lang, latterig, vormloos en mega lange benen.

Als ik dan foto's van mijn 14e zie dan ben ik ineens echt een jonge vrouw met een kont (niemand dacht volgens mij dat ik die ooit zou krijgen) en heupen.

Hoi striae.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Aug 2014 20:28

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Haha hier exact hetzelfde, Marni.
Ik leek op de basisschool op Olijfje. :laughcry: En op m'n veertiende kwam er opeens vorm in. En toen had ik de mooiste billen van de klas, hahaha. Dat was een wedstrijdje, hoe erg is dat! :palm:
<<

Flippin' Bitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:56

Bericht 14 Aug 2014 22:02

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb ook lichte strepen op binnenkant bovenbenen, heupen en borsten. Ik ben mij er niet van bewust, het hoort bij mijn lichaam. Bij anderen denk ik er ook niks van.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 14 Aug 2014 22:09

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik had veel striae op mijn borsten. Inmiddels zijn de strepen zo licht geworden dat je ze niet meer ziet, behalve als je t weet en op 10 cm afstand kijkt.
Laatst gewijzigd door Jente op 04 Nov 2014 18:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem147

Bericht 15 Aug 2014 12:46

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Dat laatste heb ik ook. Die witte streepjes die ik zie, ziet niemand anders. Ja mijn vriend misschien als ik zeg dat hij heel goed moet kijken.

Maar op het strand zie je 'gelukkig' niets. Want hoe je het ook bekijkt, het is natuurlijk jammer als ze er zitten. Of je er nu wat aan kan doen of niet.
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers