Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


6 maanden vrij! Wat kunnen we doen?

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 14 Aug 2014 01:54

6 maanden vrij! Wat kunnen we doen?

In Oktober zit het wintersport seizoen erop hier en dus hebben we dan geen baan meer. Gezien mijn 'hogere' functie bieden ze me voor volgend seizoen een sponsorschap aan en die kans wil ik graag nemen. Dit betekent dat we 6 maanden vrij zijn!

Hebben gekeken naar een seizoen in Japan maar Nederlanders kunnen geen working holiday visum krijgen. Alle VISA voor Canada zijn al vergeven.
Europa zoekt alleen maar chalet hosts en dat is fysiek te zwaar voor mij. Mocht iemand iets weten over de hele wereld voor 6 maanden vanaf November dan hou ik me aanbevolen!

Enige optie die tot zover overblijft is vrijwilligerswerk. Niet ideaal maar beter dan niets :) Dus nu hoop ik dat jullie leuke projecten kennen. Voorwaarde is wel dat we verblijf (en liefst 2 maaltijden) vergoed krijgen. We hebben 6 maanden geen inkomen dus kunnen ons geen betaald vrijwilligerswerk veroorloven!

Hoop dat jullie met me mee willen denken :)
<<

Anoniem119

Bericht 14 Aug 2014 03:38

Re: 6 maanden vrij! Wat kunnen we doen?

Wil je persé naar een ander land dan nieuw zeeland? Kan je daar niet weer gaan rond trekken en andere kleine baantjes aannemen zoals in het begin? Ik snap niet zo goed waarom je persé alleen vrijwilligerswerk zou kunnen doen in de tussentijd, of kan dat visa technisch niet anders?
Kun je niet goedkoop ergens gaan reizen door Azië en dan na zes maanden terugkeren naar nieuw zeeland?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 14 Aug 2014 05:40

Re: 6 maanden vrij! Wat kunnen we doen?

Ons werkvisum verloopt in november. We gaan een toeristenvisum kopen voor 320 dollar in totaal om hier nog even rond te reizen. Azië willen we ook heen maar ik weet dat ik in de stress schiet als ik alleen maar geld uitgeef elke dag. Bovendien zijn we gelukkiger als we iets nuttigs doen I.p.v. alleen maar reizen. Vandaar dat we dachten aan werken tegen kost en inwoning. Hebben wat leuke projecten gezien op Samoa en de Cook Islands maar er zullen ongetwijfeld nog meer leuke dingen zijn :)
<<

Anoniem122

Bericht 14 Aug 2014 05:57

Re: 6 maanden vrij! Wat kunnen we doen?

Als Thailand jullie trekt, hier staan een aantal projecten tussen waarbij je gratis verblijf hebt:
http://www.volunteerworkthailand.org/vo ... ailand.php
<<

Anoniem122

Bericht 14 Aug 2014 06:06

Re: 6 maanden vrij! Wat kunnen we doen?

En ik weet misschien ook nog wel een leuk project in India, maar geeen idee wat je daar betaald. Het is een op zichzelf staande stichting. Een weeshuis voor gehandicapte kinderen, gerund door een Nederlandse oefentherapeute, voor een aantal jaar nu. Ze is daar járen geleden zelf eens heen gegaan als vrijwilliger en nu jaren later zit ze er nog, heeft het weeshuis overgenomen, er is een nieuw gebouw en de kinderen hebben eindelijk een dagbesteding. Echt super wat ze daar bereikt heeft.

Ik volg al jaren haar blog en van wat ik begrepen heb slapen de vrijwilligers gewoon bij de kinderen in het weeshuis er bij.
Dit is haar blog:
http://maartjevdbrand.waarbenjij.nu/
En dit is de stichting en de info over het vrijwilligerswerk:
http://www.japthi.nl/helpen/contact

Ze is trouwens ook in 2007 in tv programma "Aanpakken en wegwezen" geweest. Hierin zie je heel goed hoe het weeshuis en de kinderen er aan toe waren toen zij daar voor het eerst kwam. En als je dan de foto's ziet van het nieuwe gebouw, hoe de kinderen er bij lopen etc, is dat echt een wereld van verschil.
http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/6673485/0
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 14 Aug 2014 06:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem222

Bericht 14 Aug 2014 06:50

Re: 6 maanden vrij! Wat kunnen we doen?

Kijk anders eens op de site van be more Feline!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 14 Aug 2014 06:59

Re: 6 maanden vrij! Wat kunnen we doen?

Onuitschrijfbare naam, die eerste link dat is wel een leuk project bij het asiel. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heel goed ben met kinderen maar dat ik wel heel erg gek ben op dieren.

Harrie, bedankt voor de site. Het is alleen bijna alleen maar opvang tehuizen e.d. Ik heb dat in Afrika meegemaakt en ik weet niet of ik daar goed tegen kan, ben nogal gevoelig voor dat soort dingen.

Heb via workaway leuke dingen gezien op Rarotonga en andere eilanden, daar kun je personeel computerles geven e.d.
<<

Anoniem147

Bericht 14 Aug 2014 09:43

Re: 6 maanden vrij! Wat kunnen we doen?

Als je de kans hebt om naar die eilanden te gaan zou ik het zeker doen. Ik ben vroeger op de Cook Island en Samoa geweest en daar waren echt veel mensen die hun steentje bijdroegen aan de maatschappij o.a. backpackers. Ik was nog heel jong (8 jaar) maar dat staat mij echt nog heel erg bij. Dat ik toen dacht 'Oh als ik later groot ben dan wil ik dan ook doen' haha.

Sowieso is die locatie echt geweldig natuurlijk.

En natuurlijk gefeliciteerd met je baan volgend jaar! Echt geweldig leuk natuurlijk.
<<

Anoniem222

Bericht 14 Aug 2014 09:56

Re: 6 maanden vrij! Wat kunnen we doen?

Dat is helemaal niet leuk hoor. Dat betekent dat ze op zn vroegst pas volgend jaar november terug zijn.
<<

Anoniem147

Bericht 14 Aug 2014 09:58

Re: 6 maanden vrij! Wat kunnen we doen?

Harrison schreef:Dat is helemaal niet leuk hoor. Dat betekent dat ze op zn vroegst pas volgend jaar november terug zijn.


Haha wat ben jij toch ook een egoïst he :face:

Hahaha nee dat is inderdaad niet leuk! Misschien zoeken ze nog vrijwilligers in het bejaardenhuis in Lutjebroek :D
<<

Anoniem222

Bericht 14 Aug 2014 09:58

Re: 6 maanden vrij! Wat kunnen we doen?

Hahaha, ja wel een beetje. Je hebt gelijk. Sorry!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 14 Aug 2014 23:50

Re: 6 maanden vrij! Wat kunnen we doen?

Haha Harrie, dat betekent volgens mij gewoon dat jullie maar eens een ticket moeten gaan boeken ofzo ;)
Maar we wilden ook graag een wintersport seizoen in Europa doen zodat we ook even langs huis konden.. Tot zover geen geschikte vacatures kunnen vinden. Alleen maar instructeurs, barpersoneel of schoonmakers.

Marni, ik wil je knuffelen! Vind je laatste zin zo schattig met je 'geweldig natuurlijk' :) We zouden bijna een baan hebben op de Cook Islands deze winter hier, kennen iemand daar maar bleek uiteindelijk toch geen mensen nodig te hebben. Het zou me zoveel rust geven als we hierna weer een baan zouden hebben, dan zouden we nu wat meer kunnen genieten in plaats van alleen maar sparen!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers