Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 13 Aug 2014 21:47

Re: Draagdoekentopic

Wat een geweldige draagfoto's Slakje en Snoezel, zo lief :love:

Ik draag tegenwoordig het meest met de Hoppediz Hop Tye, bevalt prima! Rugdragen durf ik met de jongste nog niet goed aan, geen idee waarom eigenlijk ;-) Ik ga het snel nog eens proberen, want uiteindelijk vond ik dat ook altijd heel fijn dragen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:41

Bericht 13 Aug 2014 21:58

Re: Draagdoekentopic

Iemand ervaring met de Tula en/of een Wompat?

Ik draag onze jongste nu met een Beco Butterfly, maar hier word ze een beetje te groot voor en nu wil ik dus graag een andere drager kopen. Ik twijfel tussen een Tula of een Wompat.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 13 Aug 2014 22:19

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een wompat :love:
Erg tevreden over, eigenlijk gewoon gevallen voor het uiterlijk. Draagt ook prima, ook al is de babyversie nog eigenlijk nog steeds wat te groot voor M. Maar goed, verder geen vergelijkingsmateriaal, heb geen tula gehad.. Dus of dit een nuttige bijdrage was...? :eyes: Tweedehands doen die dragers het ook nog gewoon goed, dus ik vond het eigenlijk ook niet zonde van mijn geld ofzo...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:41

Bericht 13 Aug 2014 22:31

Re: Draagdoekentopic

Snoezel qua uiterlijk vind ik de wompat ook meer spreken dan de tula. Twijfeltwijfel!!!!!!
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 13 Aug 2014 22:56

Re: Draagdoekentopic

@FF ik heb ooit een beco gehad en ik heb nu een tula baby. De tula baby is ruimer dan de beco iets breder vlgs mij. De tula heeft ook iets bredere banden en de heupband is veel steviger dan de beco.
De tula baby is vanaf broekmaat 68
De tula toddler is vanaf maat 86/92
Je kan er verbreders opzetten zodat hij langer meegaat.

Wompat nooit geprobeerd, die heeft 3 versies, baby/dreumus en kleuter geloof ik.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem97

Bericht 14 Aug 2014 07:53

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een wompat!
Je mag gerust een keer komen proberen.
Ik ben er iig heel blij mee, super fijn ding, en wil eigenlijk ook een maatje groter hebben.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 14 Aug 2014 08:17

Re: Draagdoekentopic

Mooie foto's, Snoezel. De sling bevalt uiteindelijk dus toch :-)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Aug 2014 09:14

Re: Draagdoekentopic

Flip Fluitketel schreef:Iemand ervaring met de Tula en/of een Wompat?

Ik draag onze jongste nu met een Beco Butterfly, maar hier word ze een beetje te groot voor en nu wil ik dus graag een andere drager kopen. Ik twijfel tussen een Tula of een Wompat.


Ik heb een Tula Toddler, ben echt gróót fan. Ik heb de Wompat van Gaia geprobeerd, die vond ik ook fijn. Oh en Flip, ik weet niet waar je woont, maar je bent uiteraard van harte welkom om de Tula Toddler een keer te proberen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 14 Aug 2014 10:00

Re: Draagdoekentopic

Ik heb ook een Tula Toddler. Ik vind hem erg fijn dragen. En Louise is er ook dol op. "MIJN draagdoek!" Zegt ze dan.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 14 Aug 2014 11:27

Re: Draagdoekentopic

Mooi die draagfoto's :heart:

Ik ga morgen voor een week op vakantie, neem wel de wagen mee zodat hij daar eventueel in kan slapen als we daar in de enorme tuin zitten (vind ik toch fijner dan in het huis, al heb ik een babyfoon mee). Verder hoop ik hem weinig te gaan gebruiken! Al lijkt mijn moeder het een beetje zielig om lange periodes in de draagdoek te zitten als we een dagje weggaan :laughcry:

Ik heb trouwens een Sevensling besteld, vooral om te kijken of ik het wat vind om te heupdragen qua gewicht. Dat valt me alles mee, dus ik denk dat ik stiekem toch graag nog een RS aan mijn collectie wil toevoegen. Maar nu vraag ik me af, wat is handig qua materiaal? Zoon is nu ongeveer 10kg.. Heb een mooie katoenen gezien van Little Frog, maar misschien is iets met linnen erdoor beter? Vind de jeansversie van Bykay ook mooi! En dan de lichte, donkere heb ik al een doek van.

En iemand interesse in een Sevensling maat 5 (kleur/print: daze) tegen vergoeding van de verzendkosten? Hij past op zich wel, maar ik vind het niet fijn dat je niks kunt aanpassen / aanspannen. Wilde puur even kijken wat ik van het heupdragen zou vinden qua gewicht.. Dus als iemand interesse heeft, laat maar weten.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 14 Aug 2014 14:17

Re: Draagdoekentopic

Roze, ik draag J (14 kg) regelmatig in een 100% katoenen RS en dat gaat op zich prima. Volgens mij zijn de Little Frog doeken van katoen ook lekker draagkrachtig maar als je het zekere voor het onzekere wilt nemen dan zou ik voor een doek met linnen kiezen.

Ik heb een bykay denim mei tai delux gekocht :D
Vond hem zo mooi en nu J weer dagelijks gedragen wordt vond ik dat een goed excuus om er een te kopen :angel:

Afbeelding

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem97

Bericht 14 Aug 2014 14:42

Re: Draagdoekentopic

Mooi fiwen! Fijn dat ze weer gedragen wil worden.

Roze, als je echt een sterke doek wilt dan is met linnen wel aan te raden of hennep. Maar een 100% katoenen doek moet ook kunnen hoor, en little frog zijn wel sterke doeken.
<<

Anoniem 82

Bericht 14 Aug 2014 15:23

Re: Draagdoekentopic

Die is mooi Fiwen! Ik ben echt fan van de denim spulletjes van Bykay, ben echt blij met mijn denim doek. Maar de mei Tai is ook supermooi!

Hmmm.. Dan twijfel ik nog even door, zie zoveel mooie RS voorbij komen! Ik twijfel nu tussen een lichte denim van Bykay, de opal stone van little frog en de Hoppediz brest. En dan heb ik nog niet eens heel uitgebreid gezocht. In de vakantie nog maar even denken en misschien bestellen, dan kan hij mee met de volgende vakantie, lijkt me bij het zwembad (Center Parks) wel handig binnen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 14 Aug 2014 16:54

Re: Draagdoekentopic

Oh, die is mooi, Fiwen!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:41

Bericht 14 Aug 2014 20:03

Re: Draagdoekentopic

Gaia voorlopig kom ik niet in A. want BB is op vakantie en als zij terug is gaan wij weer op vakantie. Mocht ik tegen de tijd nog niet uit mijn keuze zijn dan hoor je het. Maar in ieder geval bedankt voor het aanbod!

Pompoen ik woon in een stad onder Den B.osch. En jij?

Stel dat ik de wompat koopt welke maat zou ik dan moeten hebben de medium of de toddler. De maten overlappen elkaar zag ik. Onze jongste zit nu in 80/86 (neigt meer naar 86) qua bovenkleding. Broekjes/rokjes 74/80. Wat denken jullie?
Mocht ik de Tula kopen ga ik natuurlijk voor de toddler.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 14 Aug 2014 21:16

Re: Draagdoekentopic

Flip, ik heb als opvolger op de Beco een Rose & Rebellion toddler gekocht. Als je die wilt proberen ben je welkom, ik woon onder Tilburg dus dat is niet al te ver voor je. Moet wel een beetje vlot want morgen komt een vriendin van mij passen en evt overkopen. Weet zeker dat ze het totaal geen probleem vind als ik em nog even hou zodat je kunt passen, maar niet te lang natuurlijk ;)
Laat maar weten.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Aug 2014 21:25

Re: Draagdoekentopic

Ik woon in Amersfoort Flip!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 14 Aug 2014 21:29

Re: Draagdoekentopic

Flip, ik heb een Wompat Toddler en woon vlakbij Den Bosch (volgens mij aan de andere kant, jij woont in Gelderland toch?). Maar je mag 'm bij mij ook proberen. Wat je ook kan doen is bij Babybij een drager lenen voor 2 weken om uit te proberen. Ik zie op de site dat de inloopochtenden zijn gestopt, dat is wel jammer, ik heb daar toen verschillende maten van de Wompat uitgeprobeerd voor ik mijn keuze maakte.
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:41

Bericht 15 Aug 2014 11:58

Re: Draagdoekentopic

Fiwen Helaas vandaag geen tijd om richting Tilburg te rijden.

Liadan Waar woon je? Ik woon inderdaad nog net in Gelderland 5 á 10 min van Den. Bosch af.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Anoniem136

Bericht 15 Aug 2014 12:14

Re: Draagdoekentopic

Flip ik heb ook een medium wp en ben dit weekend (za middag tot zo middag) in DB.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 15 Aug 2014 12:36

Re: Draagdoekentopic

Ik heb gister via de doekenbieb de ergobaby original mogen ontvangen. Owh wat een verschil dan ineens met die stokke 3 in 1 carier! Ik voelde het alleen voornamelijk bij mijn schouders, en met T op de rug de draagzak goed doen lukte niet echt. Hij is veel te beweeglijk daarvoor. Eenmaal na hulp met vriend vond ie het wel mooi, althans hij had een big smile. :smile:
<<

Anoniem106

Bericht 15 Aug 2014 15:48

Re: Draagdoekentopic

Hoe krijg ik mijn dochter goed op de rug met een storchewiege? Heb het van de week even geprobeerd, maar ze vond het niet leuk.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 15 Aug 2014 16:18

Re: Draagdoekentopic

lintje schreef:Hoe krijg ik mijn dochter goed op de rug met een storchewiege? Heb het van de week even geprobeerd, maar ze vond het niet leuk.


Ik vond de storchenwiege niet zo fijn op mijn rug, dus die heb ik verkocht en een tula voor gekocht.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem106

Bericht 15 Aug 2014 16:57

Re: Draagdoekentopic

Voor mezelf vond ik het nog wel fijn zitten, maar mijn dochter waarschijnlijk niet.
Ik durf alleen niet iets anders aan te schaffen, want deze drager heb ik niet zo lang gebruikt. Hij hangt al een tijdje niets te doen aan de kapstok.

Dus ik wilde eerst met de storchewiege 'oefenen' (kijken of mijn dochter nog gedragen wil worden), voordat ik iets anders aanschaf.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 15 Aug 2014 17:28

Re: Draagdoekentopic

Je kunt ook een Tula of iets anders huren en testen met je dochter. Stel dat zij je huidige drager niet lekker vindt zitten, zal ze het dragen natuurlijk nooit leuk vinden.

Mooie draagfoto's dames, erg lief!
L2014 & H2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom, Ginny