Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Zero

Bericht 14 Aug 2014 13:48

Re: Katten Topic <3

@ Weetjewel : zag m al op facebook, weer zo'n fabulous beest :queen: daar vallen jullie ook echt op he? Lekker fluffy!



@ Carrie : Nee, mijn kat is dood :snik: die moest ik in laten slapen. Ben er nog steeds ziek van.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Aug 2014 14:01

Re: Katten Topic <3

Ach nee Zero, wat ontzettend verdrietig! Dat wist ik helemaal niet. Sterkte :hug:
<<

Anoniem149

Bericht 14 Aug 2014 14:04

Re: Katten Topic <3

Aah Zero wat verschrikkelijk :(
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 14 Aug 2014 14:27

Re: Katten Topic <3

Oh Zero sterkte, wat moet dat een gemis zijn :(

Ik heb na wat wikken en wegen besloten een kat(je) te nemen. Ik ben redelijk veel alleen in huis en het lijkt me een leuk gezelschap (en natuurlijk een goede muizenverjager..). Maar hoe pak ik dit aan? Aan welke prijs moet ik denken en wat moet ik minimaal aanschaffen? Ik dacht aan: voer, bench, krabpaal, toiletbak, kleine speeltjes. Wat vergeet ik?

Het maakt mij niet uit of het een jonge of een lieve oudere kat is. Het zou natuurlijk fijn zijn als ik een kat in nood kan helpen. Ik heb al op de site van het asiel gekeken maar zag nog niet een match. Degene die ik op andere sites tegenkwam en 'leuk' vond waren rond de 600 euro, oeps.
Weetjewel, die van jou is ook superschattig! Maar ook prijzig denk ik?
<<

Anoniem273

Bericht 14 Aug 2014 16:41

Re: Katten Topic <3

Lara, als je maar één kat wilt, zou ik voor een oudere asielkat gaan die graag alleen is. De meningen zijn erover verdeeld hier, maar ik vind een kitten helemaal alleen zielig. Die hebben echt een maatje nodig in de vorm van een andere kat. Ik denk dat een echte match pas in het echt komt, tijdens een bezoekje aan een asiel. Bij ons kost een kat uit het asiel €90 en die zijn gechipt, ontwormt en geholpen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Aug 2014 16:48

Re: Katten Topic <3

Weetjewel wat een mooie kat

Zero wat erg je kat moeten laten inslapen sterkte
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 14 Aug 2014 17:07

Re: Katten Topic <3

Zero, sterkte!
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 14 Aug 2014 17:27

Re: Katten Topic <3

Ja, een oudere kat is misschien beter. Ik ga binnenkort even kijken bij het asiel. Spannend!
<<

Anoniem273

Bericht 14 Aug 2014 17:29

Re: Katten Topic <3

.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 21 Aug 2014 17:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 14 Aug 2014 19:15

Re: Katten Topic <3

Weet je wel, wat een plaatje zeg!

Ellus, wat leuk zeg!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jip

Bericht 21 Aug 2014 08:20

Re: Katten Topic <3

Onze kat begint om 5:30/6:00 aan de deur te krabbelen en te miauwen. Elke dag. Ik kan er niet meer door uitslapen of doorslapen tot 6:30. Hoe gaan we hem dat afleren? We reageren er niet op. Maar als we al zuchten of omdraaien dan gaat ie harder miauwen en krabbelen...
<<

Anoniem114

Bericht 21 Aug 2014 18:51

Re: Katten Topic <3

Mijn mooie, mooie meisjes:

Afbeelding
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Aug 2014 19:30

Re: Katten Topic <3

Aah, om op te eten Snooki! :heart:

Lastig Jip! Wil jullie kat gewoon aandacht of is zijn/haar eten of drinken op? Mag hij overdag wel in de slaapkamer komen?

Onze kat kan erg moeilijk alleen zijn, ze is alleen gelaten in een woning dus er aanhankelijk. Bij ons werkt het dus ook niet om haar allen in een ruimte te laten want dan raakt ze in paniek. Wij hebben dus vanaf het eerste moment toegegeven en nu slaapt ze eigenlijk altijd op het voeteneinde. Ik snap dat niet iedereen dat wil maar voor ons was dat de beste oplossing (daarnaast ook gewoon heel gezellig :heart: ). Daarbij kan die van ons ook deuren openmaken dus al zou ik willen dat ze op het overloop blijft, het kan niet eens..
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Aug 2014 19:38

Re: Katten Topic <3

oooh Snooki te lief :love:
Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 21 Aug 2014 19:43

Re: Katten Topic <3

Wat ontzettend lief, Snooki :love: En zo mooi en pluizig! :love: Hoe oud zijn ze nu? Zijn het zusjes?

Weetjewel, prachtige foto's! Mooi is ze! En je zoon ook uiteraard, wat wordt hij groot! De tijd gaat snel.

Jip, wat vervelend. Onze Yuga deed dat ook, we hebben van alles geprobeerd, dingen ervoor leggen etc. We hebben toen ook beslist dat ze gewoon de slaapkamer in mogen altijd. Nu krabt hij bijna nooit meer aan de deuren gelukkig. Heeeel zelden nog. Misschien dat je ook eens op een kattenforum kan informeren?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem331

Bericht 21 Aug 2014 20:12

Re: Katten Topic <3

Oh Weetjewel; Prachtig! Zowel die mooie kat als dat lieve ventje er achter :)
<<

Anoniem114

Bericht 21 Aug 2014 21:09

Re: Katten Topic <3

Nee, mijn meisjes zijn geen zusjes! Heb nu 3 kittens uit 3 nesten, maar ze gaan heel goed samen! Molly (de zwarte) is precies 4 maanden, Bobbi is 4 maanden en 3 dagen en mijn Izzy is 4,5 maand.

Izzy:

Afbeelding

Bobbi:

Afbeelding

Alledrie samen op de bank:

Afbeelding

En onze Koekie, kater van 2 jaar :D

Afbeelding
<<

Jip

Bericht 21 Aug 2014 21:39

Re: Katten Topic <3

We hebben twee katten en ze komen nooit op de kamer. We zorgen in de avond ervoor dat de voerbakjes vol zijn en het weer vers is. Dus daar kan het niet aan liggen. Eentje mocht vroeger wel eens op de kamer als we uitsliepen (toen hadden we er nog maar eentje) maar nadat hij drie keer op bed geplast had hebben we besloten dat er nooit meer een kat op de kamer mag..
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 22 Aug 2014 06:58

Re: Katten Topic <3

Joan, wat erg dat jullie kat alleen is gelaten in een woning, kan me wel voorstellen dat ze nu niet alleen in een ruimte wil/kan zijn. Onze katten komen ook op bed hoor, juist zo gezellig :heart:
Springt jullie kat dan naar de deurklink en doet ze hem zo open?

Snooki, ah wat lief! Wat zijn ze mooi en schattig allemaal! :heart: Ging het ook meteen goed met de kater toen de meisjes kwamen?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Nigella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 113

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:37

Bericht 23 Aug 2014 20:32

Re: Katten Topic <3

Wat een lieve poezels allemaal! :heart:

Advies gevraagd:

Begin dit jaar heb ik een asielkat in huis gehaald. Op internet werd zij omschreven uit een rustige poes, die goed alleen kan zijn, erg verlegen is maar, bij voldoende geduld, zich ontpopt als een knuffelpoes. Toen ik in het asiel ging kijken, kwam mevrouw uit haar mandje en kreeg ik, héél voorzichtig, wat kopjes. Ik was verkocht, en heb haar geadopteerd.

Maar... nu, een half jaar later, is ze nog steeds erg schuw, komt heel af en toe eens kijken, maar blijft op afstand. Het enige moment waarop zij was interesse in mij toont is 's ochtends, wanneer poes honger heeft. De mensen in het asiel vertelden destijds dat zij (na veel geduld van mijn kant) wel zou 'ontdooien', maar inmiddels heb ik het idee dat er geen verbetering meer in zit.

Ik vind het erg jammer dat het (nog) niet de poes is die ik graag zou willen (lees: de hele avond een poes op schoot als ik thuis ben). Aan de ene kant vind ik dat het asiel misschien een vertekend beeld heeft gegeven, maar om haar weer terug te brengen is ook weer wat wreed. Maar aan de andere kant: ik heb wel aangegeven dat ik knuffelkat wilde die ook goed alleen kan zijn, en die heb ik nu niet.

Hebben jullie tips en/of ervaringen?
<<

Anoniem190

Bericht 24 Aug 2014 15:07

Re: Katten Topic <3

Ik ben zooo verdrietig, sinds vrijdagavond is onze gecastreerde kater weggelopen. Waarschijnlijk is hij uit het raam of vanaf het balkon gevallen. Hij is nog nooit langer als een half uur weggeweest, hij is een binnenkat, zo is hij zijn 4,5 jaar altijd binnen geweest, alleen af en toe een ontsnapping die snel weer ten einde kwam omdat hij snel bang is.

Ik mis hem verschrikkelijk en hoop heel hard dat hij weer thuis komt. :cry:

http://www.amivedi.nl/DierDetail.aspx?MeldingId=930770
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 24 Aug 2014 15:26

Re: Katten Topic <3

Nigella, ik heb niet echt advies. Wel jammer dat het eigenlijk tegen valt.

Twisted angel :hug: wat verschrikkelijk, wonen jullie hoog? Misschien zit hij ergens in een schuurtje vast oid? Ik hoop dat hij gauw weer terug komt!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem190

Bericht 24 Aug 2014 15:35

Re: Katten Topic <3

JE zult het niet geloven! ons maatje is net thuis gekomen!!! Na uren en uren gezocht te hebben is hij net weer aan komen lopen. Ik ben zoo ontzettend blij!
Dit maakt mijn week van ongeluk weer goed. (na een kapotte auto, diefstal van mijn telefoon en portemonee, kapot gaan van tablet en vermissing van gizmo...)
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 24 Aug 2014 16:15

Re: Katten Topic <3

Wij hebben deze twee boeven nu sinds een weekje in huis! :love:
Nizzy (met het witte befje/sokjes) en GiGi (met zwarte sokken, lichtere vacht). Nizzy leek niet anders gewend en was vanaf het eerste moment heerlijk vrij. GiGi begint sinds een paar dagen los te komen, die had iets meer tijd nodig. Heerlijke poezen beesten! :heart:

Nizzy:
Afbeelding
Afbeelding

GiGi:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Nigella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 113

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:37

Bericht 24 Aug 2014 18:16

Re: Katten Topic <3

Wat fijn TA!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers