Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem205

Bericht 23 Jul 2014 12:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb aan een aantal vriendinnen met kind gevraagd of ze de hoofd omtrek willen doorgeven met het aantal maanden erbij. Dat probeer ik aan te houden. Mutsen voor volwassenen pas ik op mijn eigen hoofd :)
Mutsen voor kinderen maak ik aan de hand van opgemeten hoofdomtrek (ik laat de ouders altijd rondom en van kruin tot nek meten). Voor de allerkleinsten houd ik meestal de maten aan die het CB in het boekje had geschreven.

En vanaf november kan ik mijn eigen ukkie gebruiken als graadmeter :)
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jul 2014 12:18

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jerry ik heb het patroon zo niet voor handen, maar die kan ik nog wel even opzoeken.

Het patroon is idd Engels (us) en in de openingspost van dit topic staat een handig vertaalschema. Daar ga je het zeker mee redden!
<<

Anoniem260

Bericht 23 Jul 2014 16:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oreo schreef:Ik heb aan een aantal vriendinnen met kind gevraagd of ze de hoofd omtrek willen doorgeven met het aantal maanden erbij. Dat probeer ik aan te houden. Mutsen voor volwassenen pas ik op mijn eigen hoofd :)
Mutsen voor kinderen maak ik aan de hand van opgemeten hoofdomtrek (ik laat de ouders altijd rondom en van kruin tot nek meten). Voor de allerkleinsten houd ik meestal de maten aan die het CB in het boekje had geschreven.

En vanaf november kan ik mijn eigen ukkie gebruiken als graadmeter :)



Maar hoe bepaal je dan hoeveel steken je uiteindelijk op uit moet komen? Daar ga ik altijd mee de mist in... Wat ik deed was een streng lossen haken tot de lengte van de omtrek van het hoofd en tel dan het aantal steken. Maar kom er uiteindelijk op uit dat dat altijd veel te groot is...

Cotton schreef:Jerry ik heb het patroon zo niet voor handen, maar die kan ik nog wel even opzoeken.

Het patroon is idd Engels (us) en in de openingspost van dit topic staat een handig vertaalschema. Daar ga je het zeker mee redden!


Dat zou fijn zijn! Vond 't eerder een beetje een gedoe om dan de engelse vertaling telkens op te zoeken, maar ach, ik heb vakantie, tijd zat :P Schema'tje ook maar uitprinten dan! :ja:
<<

Anoniem205

Bericht 23 Jul 2014 18:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Daar heb ik inmiddels een "handigheidje" in gekregen...
Bij de puffstitch begin ik eigenlijk altijd met 4 steken, dan dubbel naar 8, dan 12, en dan kijk ik hoeveel ik ongeveer moet hebben en hoeveel cm dat is. Afhankelijk daarvan meerder ik door of stop ik :)
<<

Zero

Bericht 23 Jul 2014 23:37

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bwah ik loop te prutsen. Ik denk dat mijn wol te dun is, kan dat?
Ik moet het gewoon een keer goed zien.

Oh en mutsen voor volwassenen, daar heb ik nog niet eens aan gedacht! Ik draag graag debiele dingen op mijn hoofd, zou ideaal zijn als ik die zelf kon maken.
<<

Anoniem205

Bericht 24 Jul 2014 09:19

Re: HaakBrei&Borduur Topic

ja hoor, dat kan. Of je naald te dik... Maar als je zo'n starters setje koopt, is de naald in principe goed voor het draad.


Kom nou maar gewoon binnenkort even langs, dan ga ik het je leren :P
<<

Anoniem205

Bericht 24 Jul 2014 18:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

iemand nog catania grande nodig? 2 euro per bol... Beperkte beschikbaarheid!
http://www.ylalifestyle.nl/c-2202336/ca ... e_29960483

ik doe het niet :P
<<

Anoniem260

Bericht 25 Jul 2014 13:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Cotton schreef:Jerry ik heb het patroon zo niet voor handen, maar die kan ik nog wel even opzoeken.

Het patroon is idd Engels (us) en in de openingspost van dit topic staat een handig vertaalschema. Daar ga je het zeker mee redden!


Had je nog dat linkje voor me..? :angel:
Druk bezig met vakantiespullen pakken en wil 'm graag mee!
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jul 2014 15:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

http://notyouraveragecrochet.com/as-we- ... y-blanket/

Sure. Ik moest ook gewoon even Googlen haha!
<<

Anoniem260

Bericht 25 Jul 2014 16:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

super, thanks!!!
Moet niet al te moeilijk zijn als ik dat zo zie, ook vooral heel veel van 'tzelfde :banaan:
<<

Anoniem205

Bericht 04 Aug 2014 18:43

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Hoe gaat het met het haken, dames?
Mijn eigen deken schiet al op, al ga ik 'm een stuk kleiner maken dan in eerste instantie de bedoeling was. Nog 1 bol van elke kleur erin en dan ga ik een rand maken. Ondertussen ben ik ook met een andere deken bezig, zelfde steek maar andere kleuren. Als kadootje voor iemand. Die heb ik wel het aantal steken van het patroon gegeven. Inmiddels ben ik met bol 3 bezig, volgens mij gaan daar max 5 bollen per kleur in. Hopelijk is die dit weekend af!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 04 Aug 2014 20:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb mijn grannysquares inmiddels af maar moet ze nu nog aan elkaar maken en dan een aantal randen erom heen. Maar ik denk dat ik hem deze week nog wel af krijg. Van het paardje moet ik nog de krullen en het paardje daadwerkelijk in elkaar zetten dat ga ik volgende week doen en daarna ga ik de auto afmaken.

Ben benieuwd naar het resultaat Oreo!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 13 Aug 2014 22:39

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heeft iemand nog een leuk idee/patroon voor een huwelijk? Mag ook gerust een patroon zijn dat ik moet kopen ben op zoek naar een leuk origineel kado!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 13 Aug 2014 23:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik zie wel eens een gehaakt bruidspaar op een doosje voorbij komen op Facebook.

Ik ben met een nieuw project bezig. Regenboog dekentje voor mijn schoonzusje die eind december uitgerekend is. Ik haak hem met de stokjes methode. Als hij af is kom ik hem uiteraard showen, maar ik heb maar de kleine momentjes om te haken ivm de kleine meid als ze in dromenland ligt :).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 14 Aug 2014 06:57

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben nu met twee CAL dekens tegelijk bezig, voor mn zus en voor mn vriendin, die beide 'n kindje krijgen (oktober en december). Ben op vakantie gestart met de oktober-deken (heb later pas bedacht dat ik voor haar ook 'n deken ga maken) en het gaat aan de ene kant best snel (in 2 weken ben ik bij week 17, dus niet eens aan het Engelse toegekomen :angel: ) maar als ik bedenk hoeveel ik dan nog moet...!

Wat ik alleen niet zo goed snap: ik werk met 168 steken. Alleen af en toe zeggen ze dan dat ik 'weer op 169 steken moet zitten', maar dat zit ik dus nooit! Ik kom wel altijd mooi uit, ook met de wheels, granny's, sterren en stippen, dus ga maar vrolijk verder, al weet ik dus niet wat ze daar dan mee bedoelen...
<<

Anoniem304

Bericht 14 Aug 2014 09:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem schreef:Heeft iemand nog een leuk idee/patroon voor een huwelijk? Mag ook gerust een patroon zijn dat ik moet kopen ben op zoek naar een leuk origineel kado!

Ik heb uit het boekje 'Aapjes haken' van Christel Krukkert het bruidspaar gehaakt en die zittend in folie gedaan. Samen hielden zijn een enveloppe met inhoud vast.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 14 Aug 2014 09:21

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Cotton schreef:
Siem schreef:Heeft iemand nog een leuk idee/patroon voor een huwelijk? Mag ook gerust een patroon zijn dat ik moet kopen ben op zoek naar een leuk origineel kado!

Ik heb uit het boekje 'Aapjes haken' van Christel Krukkert het bruidspaar gehaakt en die zittend in folie gedaan. Samen hielden zijn een enveloppe met inhoud vast.


Dat is een leuk idee!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 14 Aug 2014 11:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Cotton schreef:
Siem schreef:Heeft iemand nog een leuk idee/patroon voor een huwelijk? Mag ook gerust een patroon zijn dat ik moet kopen ben op zoek naar een leuk origineel kado!

Ik heb uit het boekje 'Aapjes haken' van Christel Krukkert het bruidspaar gehaakt en die zittend in folie gedaan. Samen hielden zijn een enveloppe met inhoud vast.


Heb dat boekje niet maar zie dat ik het patroon los kan kopen die is wel heel leuk (ik heb nog wel even gelukkig) dus die hou ik zeker in gedachten. Is dat rokje nu met tule gemaakt? En is dat een beetje makkelijk? Echt naaien kan ik nl niet..
<<

Anoniem304

Bericht 14 Aug 2014 11:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem schreef:
Cotton schreef:
Siem schreef:Heeft iemand nog een leuk idee/patroon voor een huwelijk? Mag ook gerust een patroon zijn dat ik moet kopen ben op zoek naar een leuk origineel kado!

Ik heb uit het boekje 'Aapjes haken' van Christel Krukkert het bruidspaar gehaakt en die zittend in folie gedaan. Samen hielden zijn een enveloppe met inhoud vast.


Heb dat boekje niet maar zie dat ik het patroon los kan kopen die is wel heel leuk (ik heb nog wel even gelukkig) dus die hou ik zeker in gedachten. Is dat rokje nu met tule gemaakt? En is dat een beetje makkelijk? Echt naaien kan ik nl niet..

Het is een gewoon wit voeringgstofje en tule erover heen. Je hoeft niet te kunnen naaien. Je moet alleen aan de bovenrand de draad erdoor rijgen zodat het om het lijfje past en daarna komt er een gehaakte band overheen. Eventueel kan je de onderkant van de voeringsstof even met de hand omzoomen, maar dat is heel simpel en hoeft niet persee.

Dit kan echt iedereen!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 14 Aug 2014 13:24

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Top bedankt! Ik heb nog even dus kan ik nog even kijken of ik het patroon koop of het hele boekje, zie nl dat er wel meer leuke patronen in staan!
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 14 Aug 2014 13:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem schreef:Heeft iemand nog een leuk idee/patroon voor een huwelijk? Mag ook gerust een patroon zijn dat ik moet kopen ben op zoek naar een leuk origineel kado!


Ik heb een patroon van lovebirds, die wil ik maken binnenkort, voor een bruiloft.
Dan kijken of ik een glazen stolp kan vinden om ze in te doen.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 14 Aug 2014 16:52

Re: HaakBrei&Borduur Topic

woezel schreef:
Siem schreef:Heeft iemand nog een leuk idee/patroon voor een huwelijk? Mag ook gerust een patroon zijn dat ik moet kopen ben op zoek naar een leuk origineel kado!


Ik heb een patroon van lovebirds, die wil ik maken binnenkort, voor een bruiloft.
Dan kijken of ik een glazen stolp kan vinden om ze in te doen.


Heb je misschien een linkje?
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 14 Aug 2014 17:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb al enkele keren de bruid en bruidegom gelukspoppetjes gehaakt! Meestal geef ik daar geld bij, met een klein cadeautje. Dat pak ik dan in met inpakfolie en hang de gelukspoppetjes er met een satijnlijnt ofzo aan.

Heeft er iemand al eens een knuffel met Stylecraft gehaakt?
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Aug 2014 18:20

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb weer een borduurproject. Iets waar mijn moeder 6 jaar geleden aan is begonnen, maar het niet kan afmaken. De rede is dat haar leesgedeelde van haar bril steeds minder wordt ( in combinatie met te weinig tijd). Ik mag nu het geboortepatroon van mijn oudste neefje afmaken. Als ik een foto heb, zal ik deze plaatsen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 14 Aug 2014 20:14

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron