Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verse spinazie

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 10 Aug 2014 20:15

Verse spinazie

Wat doen jullie daarmee. Ik heb het gekocht (was maar 70 cent), maar mijn ervaring is dat het binnen 2 dagen weg kan.
Hoe bewaar je het zodat het langer goed blijft? En hoe krijg ik het zo snel mogelijk op?
Ik heb er vanmorgen een groen sapje van gemaakt en doe dat morgenochtend ook. Vanavond heb ik een deel gewokt voor het avond eten. Morgen gaat er een beetje door mijn salade en voor 's avonds moet ik nog wat verzinnen.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 10 Aug 2014 20:16

Re: Verse spinazie

Heb je zoveel gekocht dan?
Hier gaat een zak bijna altijd in 1 keer op.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 10 Aug 2014 20:20

Re: Verse spinazie

Limburg schreef:Heb je zoveel gekocht dan?
Hier gaat een zak bijna altijd in 1 keer op.


Ik heb gewoon zo'n zak in de supermarkt gekocht, dat is behoorlijk veel vind ik ( en ben alleen)
<<

Anoniem186

Bericht 10 Aug 2014 20:31

Re: Verse spinazie

Wij gaan morgen een variant op deze eten:
http://leogoespaleo.wordpress.com/2013/ ... estamppot/
<<

Anoniem186

Bericht 10 Aug 2014 20:33

Re: Verse spinazie

Je kan zoveel met spinazie.

Als je geen moeite hebt met het eten van rauwe spinazie, dan kan het door de smoothie of een salade van maken.

Stamppotten met spinazie zijn lekker.

Roerei (of gewoon gebakken) met spinazie.

Spinaziesoep.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 10 Aug 2014 20:41

Re: Verse spinazie

Oh spinzaiesoep! Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Heb ik laatst voor het eerst gegeten en was super lekker, dus dat ga ik morgen maken :)
<<

Anoniem186

Bericht 10 Aug 2014 20:43

Re: Verse spinazie

Ja, lekker is dat hè. En je bent zo door je zak heen dan.
<<

Anoniem147

Bericht 10 Aug 2014 20:50

Re: Verse spinazie

Spinazie omelet! Even roerbakken en erbij gooien.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Aug 2014 20:53

Re: Verse spinazie

Mijn lievelingssalade is salade van verse spinazie met kikkererwten, rode bietjes, spekjes en geitenkaas <3
En daarna maak ik er idd smoothies van, lekker met munt en banaan.
#teammaple🍁
<<

Anoniem222

Bericht 10 Aug 2014 21:07

Re: Verse spinazie

Oh lekker spinazie!
Ik maak er soep, salade, smoothies en nou echt van alles mee. Ik heb net nog een smoothie gemaakt met appel, sinaasappel, limoen, grapefruit en spinazie.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 10 Aug 2014 22:21

Re: Verse spinazie

Nog even een vraagje over spinazie, halen jullie altijd het steeltje eraf?
Ik heb gehoord dat dat niet goed voor je is? Iemand enig idee hoe dat zit?

Bij ons gaat een zak altijd meteen op. Maar het is ook heerlijk in een omelet inderdaad. Of een pasta met spinazie en uitgebakken spekjes.
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 10 Aug 2014 22:29

Re: Verse spinazie

Lana, bij wilde spinazie wel, dat is taai. Maar bij gewone spinazie hoeft dat niet.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 11 Aug 2014 20:08

Re: Verse spinazie

Eerste keer dat ik spinaziesoep maakte, maar hij was erg lekker!
<<

Anoniem186

Bericht 11 Aug 2014 21:14

Re: Verse spinazie

Mooi zo!!

Wij hadden dat stamppotje uit de link die ik hierboven plaatste gegeten, was echt super lekker! Ik had de uitjes samen met de erwtjes gebakken en een beetje sojasaus doorheen gedaan. En ook 2 lepels creme fraiche door de aardappels gedaan. Smaakte erg goed.
<<

Anoniem123

Bericht 12 Aug 2014 11:43

Re: Verse spinazie

Wij vinden spinazie lekker met tagliatelle en stukjes kipfilet in een roomsaus. Of gewoon simpel met aardappelen, een gekookt eitje en vissticks.

Ook heb ik al eens een quiche ervan gemaakt, maar als je alleen bent is dat wel erg veel. Of je moet een mini quiche maken.

Of spinazie flapjes van bladerdeeg.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 12 Aug 2014 11:58

Re: Verse spinazie

Jans schreef:Mooi zo!!

Wij hadden dat stamppotje uit de link die ik hierboven plaatste gegeten, was echt super lekker! Ik had de uitjes samen met de erwtjes gebakken en een beetje sojasaus doorheen gedaan. En ook 2 lepels creme fraiche door de aardappels gedaan. Smaakte erg goed.


Bij ons staat het voor donderdag op het menu, ik ben erg benieuwd!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Aug 2014 12:43

Re: Verse spinazie

Een salade maken van de spinazie, geroosterde amandelen en/of pijnboompitten en feta.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 12 Aug 2014 14:41

Re: Verse spinazie

Oh zoveel goede ideeen! Thanks, nou ga ik het zeker weer vaker halen! (haald het nooit meer omdat ik dus altijd een halve zak kon weggooien die niet meer goed was :S, gebruikte het alleen voor sapjes, maar daar zit natuurlijk een limiet aan per dag)
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 12 Aug 2014 14:43

Re: Verse spinazie

Spinazielasagne! Een favoriet hier thuis.

Uitje, knoflook en stukje rode peper fruiten in olijfolie. Vervolges 400/500 gram spinazie erbij wokken, wanneer dit is geslonken tomatenpassata erbij gooien (wij doen meestal 1000ml voor 4 personen) en dan kun je de lasagne gaan opbouwen. Afsluiten met een laagje kaas.

Serveren doen wij altijd met verse pesto, gebakken pijnboompitjes en provolone of parmezaanse kaas.
2014 2016 2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Aug 2014 22:02

Re: Verse spinazie

Ik vind het, het lekkerst als salade, lekker op Griekse wijze met wat citroensap, verkruimelde feta, tomaat, olijven, rode ui enz.

En soep inderdaad, heel simpel met een bouillon blokje en de spinazie, staafmixer er door en daar doe ik vaak na het koken ringetjes lente-ui en verkruimelde feta en flink wat peper in.

Of lasagne, maar dan weer totaal anders dan hierboven, de spinazie wokken, daar roomkaas door laten smelten en wat zout toevoegen en dan ook een tomaten/gehaktsaus maken en om en om laagjes bouwen, lekker!
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers