Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


een serieus probleem

<<

Anoniem148

Bericht 11 Aug 2014 17:53

een serieus probleem

Nee geintje. Ik wil een blik tomatensoep in de pan gieten en dat gaat nooit zonder spatten bij mij. Hoe doen jullie dat zonder dat je witte blouse onder de spetters zit?
En net als het gebruik van de staafmixer. Dan zit ik ook helemaal onder. Wat doe ik verkeerd?
<<

Anoniem156

Bericht 11 Aug 2014 17:54

Re: een serieus probleem

Ik doe zo'n oldskool schort om :smile:
De muur zit wel onder de spatten trouwens, maar die kan ik naderhand altijd nog wegvegen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Aug 2014 17:57

Re: een serieus probleem

Dat van dat blik soep is herkenbaar, van de staafmixer niet. Bij een staafmixer moet je gewoon zorgen dat je hem niet al draaiende uit de massa haalt, gewoon onder het vocht houden, dan doet hij ook gewoon zijn werk. En dat zonder te spatten.
<<

Anoniem178

Bericht 11 Aug 2014 17:57

Re: een serieus probleem

Staafmixer moet helemaal ondergedompeld zijn. Maar ik houd mijn kleren schoon door mijn vriendje het te laten doen terwijl ik om het hoekje kijk. Om daarna met liefde zijn shirt te wassen.

Bij het erin gieten denk ik een diepere pan nemen? Dan spat het tegen de wanden.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Aug 2014 18:00

Re: een serieus probleem

Gewoon rustig gieten en niet in 1x erin klappen zeg maar.
<<

Anoniem130

Bericht 11 Aug 2014 18:02

Re: een serieus probleem

Blik in de pan houden terwijl je giet, dus vlak boven de bodem van de pan gieten. En rustig gieten inderdaad. Dan spettert het nauwelijks. Staafmixer inderdaad goed onder houden, eventueel pan in de gootsteen zetten.
<<

Anoniem88

Bericht 11 Aug 2014 18:42

Re: een serieus probleem

En als je het blik in de hand houdt en dan de pan er op z'n kop een soort 'op' zet, en je dan de pan samen met het blik omdraait? Blik in de ene hand en pan in de andere?

Sowieso heb ik volgens mij nooit spatten van de bliksoep, maar geen idee hoe ik het er dan in giet.
<<

Anoniem122

Bericht 11 Aug 2014 18:44

Re: een serieus probleem

Het blik niet helemaal openen, en dan langzaam er in gieten. Blik diep in de pan houden. En als al het vocht er uit is, verder open doen en wat is achter gebleven er uit scheppen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 11 Aug 2014 21:49

Re: een serieus probleem

Soms helpt het ook om de soep via een lepel in de pan te gieten. Dus lepel in de pan houden en daar de soep op gieten.
<<

Anoniem280

Bericht 11 Aug 2014 22:29

Re: een serieus probleem

Ik hou de pan altijd iets schuin wanneer ik een blik soep erin wil schenken. Heb nooit geen spetters in mijn kleren.
Mixer zet ik altijd goed onder de schaalinhoud, zo spettert het ook niet.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 11 Aug 2014 23:47

Re: een serieus probleem

Caramba schreef:Ik hou de pan altijd iets schuin wanneer ik een blik soep erin wil schenken. Heb nooit geen spetters in mijn kleren.
Mixer zet ik altijd goed onder de schaalinhoud, zo spettert het ook niet.


Ik doe het net zo.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem186

Bericht 12 Aug 2014 06:48

Re: een serieus probleem

Ik gebruik met m'n staafmixer altijd zo'n spatdeksel, of hoe noem je dat, zo'n plastic ding iig met een gat in het midden. Die gebruik ik ook voor gewoon mixen. Handig.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 12 Aug 2014 07:43

Re: een serieus probleem

Ik heb het ook altijd als ik soep heb gemaakt en dan als laatste de balletjes erin mik. Dan spring ik bij ieder balletje achteruit.

Staafmixer probleem heb ik niet, idd altijd ondergedompeld houden. (Met de gewone mixer daarentegen...... :palm: )
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Aug 2014 12:44

Re: een serieus probleem

Ik sfeer ook bij mijn keukenschort!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 12 Aug 2014 12:46

Re: een serieus probleem

Lady schreef:Ik sfeer ook bij mijn keukenschort!

Ja, issie zo gezellig? :smile:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Aug 2014 12:47

Re: een serieus probleem

Haha Cotton je bent me net voor, ik wilde precies hetzelfde typen! :D

Ik eet nooit bliksoep en ik heb ook geen staafmixer, probleem opgelost! :P

♥♥
<<

Anoniem216

Bericht 13 Aug 2014 08:47

Re: een serieus probleem

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 11 Okt 2017 16:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem104

Bericht 13 Aug 2014 09:31

Re: een serieus probleem

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 14:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 13 Aug 2014 11:54

Re: een serieus probleem

Ik sta altijd met zo ver mogelijk gestrekte armen voor me uit te gieten op de manier zoals Whatever het zegt. Ik houd de pan en het blik vast en kijk erbij alsof het elk moment kan ontploffen, aldus mijn vriend :laughcry:
<<

Anoniem148

Bericht 13 Aug 2014 12:42

Re: een serieus probleem

Jans schreef:Ik gebruik met m'n staafmixer altijd zo'n spatdeksel, of hoe noem je dat, zo'n plastic ding iig met een gat in het midden. Die gebruik ik ook voor gewoon mixen. Handig.


Die ga ik zoeken. Iederedn bedankt voor de tips. Ga wat tips uitproberen.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers