Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oorsuizen? Gevoelige oren?

<<

Anoniem253

Bericht 04 Aug 2014 17:20

Oorsuizen? Gevoelige oren?

Ik heb ook weer iets.. Als mensen hard praten of dicht bij mij zitten en praten krijg ik een soort van oorsuizen. Ken iemand dit? Als ik muziek luister die wat harder staat (niet te hard) dan heb ik dit niet. Het voelt alsof mijn oren heel gevoelig zijn. Zou dit door stress kunnen komen? Iemand die dit ook heeft? Als er een deur hard dicht wordt gegooit klappert mijn gehoor ook even.

Iemand ervaring en/of tips?
<<

Anoniem65

Bericht 07 Aug 2014 14:13

Re: Oorsuizen? Gevoelige oren?

Ik heb dat ook, net of je hoofd dan opeens even op extra druk komt te staan ofzo. Of dat de binnenkant van je hoofd heel even een beetje uitzet, hoop dat ik het zo een beetje kan omschrijven. Heel vervelend. Ik heb het dagelijks als ik uit mijn werk kom. Ik heb dan een half uur in de auto gezeten (buiten vakantieperiode 3 kwartier tot anderhalf uur) en als ik dan thuis kom heb ik denk ik een half uur echt last van oorsuizen. Heel erg vervelend. Ik denk dat het stress is. Het kan ook door je bloeddruk komen, want eigenlijk is het toch het bloed wat je hoort stromen?
Ik heb het soms ook erger dan andere keren. Soms moet ik de tv zachter zetten omdat het normale volume te hard binnen komt en soms zet ik hem zelfs helemaal uit. Op andere momenten zet ik juist iets aan, omdat de stilte dat oorsuizen zo aanwezig maakt.
<<

Anoniem253

Bericht 07 Aug 2014 19:29

Re: Oorsuizen? Gevoelige oren?

Ja je omschrijft het goed! Wat doe jij er tegen? Ik merk dat ik niet goed tegen drukte kan of drukke mensen omdat het geluid zo hard binnen komt. Het is niet dat het heel de tijd suist maar ben wel echt heel gevoelig voor geluid. Heb nu nasonex neusspray omdat het soms ook lijkt dat mijn oren half dicht zitten. Heb jij op je werk zelf geen last?
<<

Anoniem65

Bericht 08 Aug 2014 14:18

Re: Oorsuizen? Gevoelige oren?

Ik doe er niks aan, ik weet niet wat ik er aan kan doen. Ik heb er op mijn werk geen last van, dan staat de muziek aan en de airco te loeien dus dan zal ik het wel niet horen denk ik. Het vervelendst vind ik het als ik thuis kom, het dan stil is en ik dat gesuis zo goed hoor. Soms zet ik de tv wel zachter, als ik last heb van binnenkomend geluid, of even geen geluid om me heen. Mijn vriend kan soms in de auto de muziek ook op zo'n volume zetten dat mijn oren van mijn hoofd af lijken te vliegen, en dan staat het niet eens hard.
Volgens mij heeft het te maken met HSP (Hoog sensitief persoon), ik heb dat ook wel eens met licht en gewoon drukte om me heen. Bv in een discotheek, de ene keer totaal geen last van, de andere keer word ik daar helemaal gek van alles om me heen.
<<

Anoniem253

Bericht 08 Aug 2014 17:18

Re: Oorsuizen? Gevoelige oren?

Ik heb het gevoel alsof ik in het vliegtuig zit.. Heel irritant. Ga maandag even naar de huisarts.. Fijn dat jij er op je werk geen last van hebt. Bij mij komen alle geluiden heel scherp binnen.
<<

Anoniem65

Bericht 12 Aug 2014 16:07

Re: Oorsuizen? Gevoelige oren?

Wat zei de huisarts? Ben wel benieuwd waar dat nou eigenlijk vandaan komt.
<<

Anoniem253

Bericht 12 Aug 2014 19:12

Re: Oorsuizen? Gevoelige oren?

Ik heb medicijnen gekregen, er is iets met de spiertjes achter mijn trommelvlies (ofzo). Een week deze medicijnen proberen en als het dan niet over is moet ik weer terug komen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers