Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet meer zo'n goed gevoel bij psycholoog

<<

Anoniem321

Bericht 08 Jul 2014 12:04

Niet meer zo'n goed gevoel bij psycholoog

En ik heb nog niet eens mijn eerste gesprek gehad. Ik ben in januari naar de huisarts geweest voor een doorverwijzing. Met de doorverwijzing ben ik terecht gekomen bij een particuliere instantie. Daar heb ik de intake gehad en is het behandelplan met mij besproken.
So far so good.
Ik heb een paar maanden op de wachtlijst gestaan, maar vorige maand zou ik dan eindelijk kunnen beginnen met de gesprekken.

De eerste keer werd het afgezegd omdat ze per ongeluk een dubbele afspraak had staan. Maar ik was opnieuw ingepland op een andere datum.
Ik had bij de intake aangegeven dat ik alleen een bepaalde dag in de week kon, maar ze hadden me op een andere dag ingepland.
Dit had ik aangegeven. Foutje, moet kunnen, dus nu op de juiste dag ingepland.
2 weken geleden zou het eerste gesprek alsnog plaatsvinden. Deze keer ging het weer niet door omdat de psychologe ziek was. Kan gebeuren. Er was een nieuwe afspraak gemaakt op, je raadt het al, een verkeerde dag.
Dit opnieuw aangegeven, uiteindelijk zou ik vorige week toch het 1e gesprek hebben. Dit is weer afgezegd omdat de psychologe nog steeds ziek was. Er was wederom op een verkeerde dag een afspraak voor me gemaakt ergens deze week. Dus weeeeer aangegeven dat ik alleen de donderdag kan.
Dus zou ik a.s. donderdag gesprek hebben. Word ik vanmorgen gebeld dat deze afspraak helaas ook niet door kan gaan, omdat de psychologe een week extra vakantie heeft opgenomen. (De 2 weken daarna zou ze officieel gaan)
Maar er was een nieuwe afspraak gemaakt voor over 3 weken op.... :palm: :palm: de verkeerde dag.
Deze moest dus weer verzet worden en nu heb ik over 3 weken op de juiste dag een afspraak staan. Voor zover die doorgaat, veel vertrouwen heb ik er niet meer in.

De intake heb ik met een andere psychologe gehad, ik heb nog niet kennis gemaakt met mijn psychologe, dus het is nog maar afwachten of het gaat klikken. Maar dat er nu al zoveel 'mis' gaat vind ik een slecht teken.

In ben nu geneigd weer terug te gaan naar de huisarts en een doorverwijzing naar een andere instantie te vragen. Uiteraard moet ik ook daar rekening houden met wachtlijsten en zal ik vast niet gauw terecht kunnen..

Wat zouden jullie doen. Afwachten en het nog een kans geven of een andere instantie zoeken?
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 08 Jul 2014 12:12

Re: Niet meer zo'n goed gevoel bij psycholoog

Jeetje, wat een verhaal! Ik zou het geen kans meer geven en iets anders gaan zoeken. Je bent al zo lang bezig, terwijl je al lang hulp had kunnen krijgen.

Ik mocht van mijn huisarts zelf bellen naar diverse psychologen om een afspraak te maken. Ik krijg een lijstje mee met diverse psychologen in de buurt en kon dan zelf kiezen.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Jul 2014 12:17

Re: Niet meer zo'n goed gevoel bij psycholoog

Ik neig nu inderdaad ook steeds meer naar het zoeken van een andere instantie.

In het begin, tijdens de intake, en het bespreken van het behandelplan, had ik er een heel positief gevoel over en op zich staat de organisatie ook wel goed aangeschreven, maar wat heb ik aan goede ervaringen van andere mensen als ik het zelf niet meer als positief ervaar?

Ik wil hulp. Dat wilde ik in januari al. Nu is het juli en zijn we een half jaar verder! Dus ik denk dat ik maar weer eens een afspraak met mijn huisarts ga maken voor andere doorverwijzingen.
<<

Patsy

Bericht 08 Jul 2014 12:30

Re: Niet meer zo'n goed gevoel bij psycholoog

Ik zou op zoek gaan naar een andere psycholoog. Ik vind het echt niet kunnen hoe ze met jou omgaan hierin. Toen ikzelf onder behandeling was bij een psycholoog was dit iets waar ik totaal niet tegen kon.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 08 Jul 2014 12:38

Re: Niet meer zo'n goed gevoel bij psycholoog

Vreselijk irritant is dat. Ik heb ook zoiets gehad jaren geleden en ben er toen ook niet meer mee doorgegaan. Nu een paar jaar later, ben ik weer bij dezelfde instantie en nu gaat alles eigenlijk prima. Gelukkig maar, want dit wordt vergoed (psyq) en de rest niet, daar geldt een eigen bijdrage voor...

Hopelijk komt het goed bij jou! Ik zou anders eens bellen en je klacht doorgeven, kijken hoe ze dat oppakken. En desnoods een andere psycholoog binnen die organisatie vragen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Jul 2014 12:56

Re: Niet meer zo'n goed gevoel bij psycholoog

Dat is ook wel een idee, Poppy. Als ze goed omgaan met mijn klacht, dan zou dat wel weer voor ze spreken.
En als uiteindelijk de hulp goed blijkt te zijn, ben ik ook wel weer tevreden. Het is alleen jammer dat het zo lang moet duren.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 09 Jul 2014 09:48

Re: Niet meer zo'n goed gevoel bij psycholoog

wow.. dat een afspraak 1 of 2 keer niet door kan gaan kan ik nog begrijpen maar dit is wel heel extreem. En dat je er dan ook nog steeds achteraan moet omdat je weer op een verkeerde dag wordt ingepland. Zou het vertrouwen in de organisatie/psycholoog dan ook wel beetje kwijt zijn. Vind het niet netjes hoe ze met je om gaan. Zou misschien inderdaad nog 1 keer contact gaan opnemen en aangegeven dat je hier echt ontevreden over bent.. en als ze dan nog steeds niet echt moeite doen dan op zoek naar een andere instantie.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem321

Bericht 09 Jul 2014 10:26

Re: Niet meer zo'n goed gevoel bij psycholoog

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb besloten een mail te sturen. Op papier kan ik dingen beter verwoorden dan mondeling.
En dan maar even afwachten hoe ze reageren.
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:11

Bericht 09 Jul 2014 11:00

Re: Niet meer zo'n goed gevoel bij psycholoog

Je hebt inmiddels een mail gestuurd, heel goed! Ik hoop dat je een goede reactie terug krijgt. Overigens zou ik toch al op zoek gaan naar een andere instantie omdat dit geen vertrouwen geeft... je gaat niet voor niets op zoek naar een psycholoog en ik zou dit verhaal altijd in mijn achterhoofd houden. Het is gewoon een verkeerde start!
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Anoniem321

Bericht 11 Aug 2014 08:27

Re: Niet meer zo'n goed gevoel bij psycholoog

Het is tijd voor een update.
Om te beginnen moet ik even zo eerlijk zijn om te zeggen dat ik me weliswaar heb voorgenomen een mail te sturen, maar dit uiteindelijk niet heb gedaan.
Ik heb mijn kop in het zand gestoken en heb alles op zijn beloop gelaten.
Eind juli zou ik dan eindelijk een afspraak met mijn psycholoog hebben en ook die is niet doorgegaan. Surprise, surprise.
Toen kreeg ik het wel even voor mijn kiezen en heb ik een flinke dip gehad. Ook kwaad op mezelf omdat ik niet eerder actie had ondernomen.
Dus uiteindelijk in overleg met mijn vriend de huisarts gebeld. Helaas kon ik daar niet terecht omdat hij op vakantie was.
Ondertussen kreeg ik bericht van de instantie dat er opnieuw een afspraak bij de psycholoog was gepland voor vorige week donderdag.
En deze afspraak is wel doorgegaan.
En ik moet zeggen dat ik een heel goed gevoel heb bij de psychologe. Het klikte eigenlijk meteen en heb donderdag een goed gesprek met haar gehad waar ik nu mee verder kan. Dus uiteindelijk zou je kunnen zeggen dat alles op zijn pootjes terechtgekomen is.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 11 Aug 2014 08:33

Re: Niet meer zo'n goed gevoel bij psycholoog

Wat rommelig allemaal zeg! Ze moeten zich daar een potje schamen! Maar een goed gevoel hebben bij een psychologe is wel onwijs belangrijk. Hopelijk gaan de afspraken nu gewoon door!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 12 Aug 2014 16:41

Re: Niet meer zo'n goed gevoel bij psycholoog

Jeetje wat heeft dat lang geduurd dan zeg voordat je terecht kon. Ik had ondertussen zelf denk al naar een andere psycholoog gezocht.
Wel fijn dat je inmiddels een gesprek hebt gehad en daar ook een goed gevoel bij hebt! Nu hopen dat de volgende afspraken in 1 keer goed worden ingepland en ook door gaan.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem186

Bericht 12 Aug 2014 17:19

Re: Niet meer zo'n goed gevoel bij psycholoog

Wat een gedoe, daar zou ik ook klaar mee zijn.

Ik zou trouwens voor een vrijgevestigde psycholoog gaan. Je kan bij je ziekenfonds nagaan bij welke praktijken ze zijn aangesloten

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers