Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 11 Aug 2014 09:31

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Nens!
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem199

Bericht 11 Aug 2014 10:03

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Jij ook gefeliciteerd Travel!

Heb net ook gebeld met de verloskundige. 9 september een intakegesprek en 24 september de termijnecho. Dan staat dat iig al en dan kunnen we naar die datum toeleven.
<<

Anoniem280

Bericht 11 Aug 2014 10:34

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Nens: Nogmaals Gefeliciteerd!
Travel: Gefeliciteerd met je 2de zwangerschap!

Ik heb mijn gynaecoloog gebeld nadat ik de 2de positieve test in handen heb gehad.
28 juli heb ik de eerste echo gehad en natuurlijk was het een schok toen we te horen kregen dat het niet 1 maar 2 zijn.

Wij hebben het de ouders verteld toen ik bijna 8 weken zwanger was.
Hadden de dag van de 2de positieve test vakantie gekregen en zijn daarna naar Frankrijk/Spanje gegaan.
En meteen na de echo hebben we verteld dat het er 2 zijn.

Op mijn werk heb ik het na de echo verteld. Is misschien (te) vroeg, maar mocht het misgaan, weten ze ook meteen waarom ik niet happy in mijn vel zit.

Morgen dus 2de echo, zijn de berichten goed, dan gaan we het de vrienden vertellen met een foto van de 2 koesdoeken die ze van opa en oma krijgen en de sokjes die ik van een collega heb gekregen. Zijn dan ook zeer benieuwd hoe de vrienden zullen gaan reageren, al heb ik het vermoeden dat ze het toch stiekem al wat weten.

Ik mocht ook altijd graag een drankje met ze meedoen, maar ja dat doe ik al een tijd niet meer. Steeds maar weer het smoesje verzinnen, voel me niet zo fit, zit in de nacht etc.
<<

Anoniem112

Bericht 11 Aug 2014 13:09

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hoi!

Wij zijn weer terug van twee weken vakantie.
Helaas ziek thuis gekomen.. Behoorlijk keelpijn.

Ik voel me nog steeds knap beroerd... Belgh hele dagen misselijk en de emesafene lijkt ook niks meer te doen helaas.

Voor de nieuwe zwangeren gefeliciteerd!
Heb niet alles terug gelezen, sorry!
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 11 Aug 2014 21:07

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik wil ook wel mee komen kletsen, heb gisteren positief getest, kan het bijna nog niet geloven haha. Wel heel spannend weer. Het is ons 3e kindje en denk dat weinig mensen het verwachten van ons. Ben benieuwd naar de reacties tegen die tijd. We houden het eerst nog lekker even voor ons.

Nens en travel, ook gefeliciteerd!
2010 2012 2015 2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Aug 2014 21:11

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd! Travel, Nens en Nosa!

Had jij eerst een andere naam?
<<

Anoniem74

Bericht 11 Aug 2014 21:12

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat leuk Nosa! Gefeliciteerd!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 11 Aug 2014 22:03

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat leuk Nosa! Gefeliciteerd!
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem280

Bericht 11 Aug 2014 22:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Nosa gefeliciteerd!
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 11 Aug 2014 22:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bedankt dames! Ik was hiervoor Monnie lejow, maar ben nooit zo actief geweest met posten hoor. Misschien ken je me nog uit het voorjaar2012 topic :wink:
2010 2012 2015 2017
<<

Anoniem97

Bericht 12 Aug 2014 06:47

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Leuk nosa! Ook een derde kindje :D Gefeliciteerd!
<<

Anoniem280

Bericht 12 Aug 2014 07:19

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Heb net ontbijtje gehad en zal zo douchen, 10 uur ziekenhuis, vind het zo spannend weer, maar ook zo leuk.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Aug 2014 07:22

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Nosa schreef:Bedankt dames! Ik was hiervoor Monnie lejow, maar ben nooit zo actief geweest met posten hoor. Misschien ken je me nog uit het voorjaar2012 topic :wink:


Ja ik wou al zeggen, zo aan je onderschrift te zien hebben we kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd :P
Die naam zegt me nog wel wat hoor :)

Leuk!
<<

Anoniem199

Bericht 12 Aug 2014 07:46

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Nosa, van harte gefeliciteerd!
Caramba, heel veel succes en plezier!

Heb het net verteld tegen mn directe collega. Zij is zwanger van de tweede, dus kan ik wat dingen vragen etc. En moest het gewoon echt even aan iemand kwijt haha. Nu kan ik het denk ik ook wat beter voor me houden bij vriendinnen etc.

Edit: ben trouwens ook wel een beetje misselijk sinds vandaag. Maar wet eigenlijk ook niet of het echt misselijk is. Meer een misselijkheid die je krijgt als je niet voldoende eet, maar heb echt genoeg gehad vanmorgen. Pffff, straks maar weer wat eten.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 12 Aug 2014 07:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Nosa, Nens en Travel: Gefeliciteerd!!! Wat een babyboom ineens, haha.

Caramba, veel plezier straks in het ziekenhuis! Weer even gluren naar jullie kindjes.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 12 Aug 2014 07:50

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Nens, dat gevoel herken ik maar al te goed!
Normaal kreeg ik gewoon alleen een rommelende maag als ik trek had, maar de afgelopen paar weken (vanaf week 5/6) werd ik ook echt gewoon misselijk als ik niet voldoende at.
Er gewoon voor gezorgd dat ik altijd eten bij me had en elke 2 uur at ik standaard dan iets kleins.

Leuk dat je het aan iemand hebt verteld! Fijn he, kan je het in elk geval met één iemand delen op de werkvloer :)
<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:22

Bericht 12 Aug 2014 07:51

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Nosa schreef:Ik wil ook wel mee komen kletsen, heb gisteren positief getest, kan het bijna nog niet geloven haha. Wel heel spannend weer. Het is ons 3e kindje en denk dat weinig mensen het verwachten van ons. Ben benieuwd naar de reacties tegen die tijd. We houden het eerst nog lekker even voor ons.

Nens en travel, ook gefeliciteerd!


Leuk!! Gefeliciteerd! :-)

Ook voor de rest van de zwangere dames uiteraard!
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Anoniem199

Bericht 12 Aug 2014 08:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Snirp schreef:Nens, dat gevoel herken ik maar al te goed!
Normaal kreeg ik gewoon alleen een rommelende maag als ik trek had, maar de afgelopen paar weken (vanaf week 5/6) werd ik ook echt gewoon misselijk als ik niet voldoende at.
Er gewoon voor gezorgd dat ik altijd eten bij me had en elke 2 uur at ik standaard dan iets kleins.

Leuk dat je het aan iemand hebt verteld! Fijn he, kan je het in elk geval met één iemand delen op de werkvloer :)


Heb vanmorgen idd maar wat extra eten mee genomen van huis.

Idd fijn om het er met iemand over te hebben die weet wat het is.
<<

Anoniem104

Bericht 12 Aug 2014 08:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd aan de nieuwe zwangere dames!

Nens, ik had hetzelfde als jij! Wat bij mij hielp was een bak druiven (bijvoorbeeld) en elke 5 minuten een druifje eten.
Gewoon wat meer eten dus en goed verspreid over de dag.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 12 Aug 2014 08:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Nens gefeliciteerd! leuk en spannend weer!

Ik heb ook totaal niet de drang om het te vertellen aan iedereen(wat ik bij de 1e van de daken wilde schreeuwen) vind het wel lekker nog even samen met mijn man over te hebben als geheimpje. Na de echo vertellen we het pas aan de rest.

Caramba : spannend, succes zometeen~!
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem199

Bericht 12 Aug 2014 08:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ah, dat is een goede en lekkere tip! Hopelijk werkt dat bij mij ook.

Voor de sportende zwangeren. Ik ga vanavond weer sporten als ik me goed voel, maar vanaf wanneer mag ik eigenlijk geen rechte buikspieren meer doen? Ik dacht ongeveer vanaf 3 maanden, maar kan nergens echt een goed antwoord vinden.
<<

Anoniem280

Bericht 12 Aug 2014 11:36

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Jaaa, onze kindjes doen het super.
Ze groeien goed, hartjes klopten goed, ook gehoord.
Zelfs weer tranen gelaten en het was zo'n mooi gezicht, 1 van de kindjes zat te zwaaien en de ander maakte een sprong en ze zochten steeds elkaars handjes op. Daarna waren ze even rustig en gingen beide precies hetzelfde liggen.
Zo mooi, maar toch nog steeds onwerkelijk.
En er is ons nog zoveel meer duidelijk geworden. Hun tussenschot is zo'n ontzettend dun vliesje dat wij nu ook met trots kunnen zeggen dat het echt een eeneiige tweeling is.

Zostraks de vrienden het in de groepsapp verteld, met fotootje van de koesdoeken en de sokjes.
Leuk leuk. Hun reacties. Ow, een tweeling?! Serieus? WOW!

Over 2 weken weer, vind het alleen maar leuk.
Heb trouwens tot oktober al afspraken staan voor iedere 2 weken.
En met 20 weken, dit was het advies van de gynaecoloog, moet ik al minderen met werken, en met 28 weken moet ik al stoppen. Met 37 weken zouden ze gehaald worden, dus denk dat het Valentijnskindjes gaan worden.
En nu ik er zo over nadenk, met 9 weken al minderen, wat inhoudt, mag dan al niet meer zwaar tillen en werk in de zorg.
Laatst gewijzigd door Anoniem280 op 12 Aug 2014 11:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem97

Bericht 12 Aug 2014 11:40

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat leuk caramba! Bijzonder om 2 kleine mensjes in je buik te hebben en dat ze nu al zo veel interactie heen :love:
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 12 Aug 2014 13:20

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wow, wat klinkt dat gaaf Caramba! Superfijn dat ze het zo goed deden :)
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 12 Aug 2014 13:57

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gaia: dank je, ja leuk dat er nu meer meiden zwanger zijn van hun 3e.

Callie: bedankt voor je felicitatie, maar wie was jij hiervoor? Heb wel een vermoeden maar weet het niet zeker.

Caramba: wat bijzonder, een eeneiige tweeling! Fijn dat het zo goed gaat met de kindjes.

Bedankt voor de felicitaties. Heb vanmiddag de verloskundige gebeld, mag 4 september komen voor een echo. Ben dan ongeveer 8 weken. Verder heb ik nog geen last van klachten, maar dat ik had ik bij mijn zoon en dochter ook niet. Hopelijk blijft het zo!
2010 2012 2015 2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers