Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezond ontbijten

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 10 Aug 2014 20:57

Gezond ontbijten

Ik eet tegenwoordig praktisch elke dag griekse yoghurt met (suikervrije) muesli, lijnzaad, zaden en pitten of havermoutpap (volle melk) met banaan en lijnzaad.

Mijn vriend en dochter eten vaak gewoon brood (of dochter eet met mij mee). '

We willen nu (nog) minder brood gaan eten. Mijn vriend eet doordeweeks wel 8 plakken. Welke ontbijt ideeen zijn makkelijk en het liefst een avond van tevoren te bereiden?

Ik heb zelf bedacht:

Smoothies
Overnight oats
Omelet
Pannenkoeken
Ontbijtmuffins (glutenvrij?)

Wie heeft er lekkere recepten? Vriend is niet dol op banaan.

Banaan-ei pannenkoekjes eten we (dochter en ik) regelmatig als lunch.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Aug 2014 20:59

Re: Gezond ontbijten

Griekse yoghurt met een wilde perzik zonder schil in stukjes, aardbeien en blauwe bessen.
Beetje met een vork stampen en dan heb je je eigen vruchten yoghurt. Heerlijk!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Aug 2014 21:01

Re: Gezond ontbijten

Yoghurt met havermoutvlokken en diepvriesfruit (avond ervoor even uit de vriezer halen, of de ochtend zelf even in de magnetron). Je hebt bramen, frambozen, bosfruit, aardbeien! Lekker!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 10 Aug 2014 21:02

Re: Gezond ontbijten

Fruitsalade
Aardbei met slagroom
Roggebrood (vult veel beter dan gewoon brood) met appelstroop.
R. 2013
D. 2016
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 10 Aug 2014 21:48

Re: Gezond ontbijten

Kun je die Griekse yoghurt oid met fruit ook de avond van tevoren klaarmaken of is dat niet zo lekker? Als ik weer aan het werk ben heb ik 's ochtends namelijk geen tijd om allerlei fruit te schillen (en vers fruit vind ik wel het lekkerst).
<<

Anoniem186

Bericht 11 Aug 2014 06:31

Re: Gezond ontbijten

Hangop maken: een doek (ik gebruik m'n hydrofieldoeken) in een vergiet leggen en daar yoghurt in gieten, dat in een pan zetten een een nacht in de koelkast zetten.
Heerlijk met wat room of creme fraiche, of met fruit, kaneel of honing.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Aug 2014 09:22

Re: Gezond ontbijten

Havermout/lijnzaad pannenkoeken.
20gr lijnzaad
50gr bloem
40gr havermout
75ml yoghurt
150ml melk
2 eieren.

Volgens het recept moet er ook suiker doorheen, maar die laat ik achterwege.
Deze pannenkoeken zijn niet heel stevig door de yoghurt, maar wel erg lekker ( en machtig).
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 11 Aug 2014 09:47

Re: Gezond ontbijten

Char schreef:Kun je die Griekse yoghurt oid met fruit ook de avond van tevoren klaarmaken of is dat niet zo lekker? Als ik weer aan het werk ben heb ik 's ochtends namelijk geen tijd om allerlei fruit te schillen (en vers fruit vind ik wel het lekkerst).

Als ik meer dan 5 minuten tijd heb, dan schil ik zo`n wilde perzik. Nouja, dat vel trek je er een beetje af. Heb ik weinig tijd dan maak ik griekse yoghurt met een paar lepels havermout, een lepel lijnzaad en aardbeien of blauwe bessen. Daarvan hoef je niks te schillen, gewoon in een kommetje gooien.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 11 Aug 2014 12:03

Re: Gezond ontbijten

Cotton schreef:
Char schreef:Kun je die Griekse yoghurt oid met fruit ook de avond van tevoren klaarmaken of is dat niet zo lekker? Als ik weer aan het werk ben heb ik 's ochtends namelijk geen tijd om allerlei fruit te schillen (en vers fruit vind ik wel het lekkerst).

Als ik meer dan 5 minuten tijd heb, dan schil ik zo`n wilde perzik. Nouja, dat vel trek je er een beetje af. Heb ik weinig tijd dan maak ik griekse yoghurt met een paar lepels havermout, een lepel lijnzaad en aardbeien of blauwe bessen. Daarvan hoef je niks te schillen, gewoon in een kommetje gooien.


Dank je voor je reactie. Ik ben echt geen ochtendmens, dus vijf minuten 'over' heb ik helaas nooit :p
<<

Anoniem304

Bericht 11 Aug 2014 12:12

Re: Gezond ontbijten

Ik was het ook nooit hoor. Maar sinds ik aan het afvallen ben, moet ik van mezelf ontbijten en nu vind ik het een heerlijk momentje 's ochtends.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Aug 2014 13:11

Re: Gezond ontbijten

Tuurlijk kun je het ook de avond vantevoren klaarmaken.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 11 Aug 2014 21:33

Re: Gezond ontbijten

Ja doe ik ook, ik schil een kiwi of nectarine en zet dat in een bakje klaar met wat blauwe bessen of bramen. Gaat prima.
Smile, it's free!
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 11 Aug 2014 21:42

Re: Gezond ontbijten

Fijn, moet ik dat misschien ook maar gaan proberen. Heb nu eerst in ieder geval een potje ingemaakt fruit (zonder suiker) uit de tuin van mijn ouders meegekregen. Daar hoef ik sowieso niks aan te doen :)
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 12 Aug 2014 08:07

Re: Gezond ontbijten

Dan denk ik wat, wat zijn nou 5 min? eten is zo gemaakt ;) Maar goed ik sta ruim van te voren op, en moet rustig aan kunnen doen voor ik moet werken bijvoorbeeld haha. Ik neem dus wel de tijd.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 12 Aug 2014 10:50

Re: Gezond ontbijten

Geloof mij maar, die vijf minuten zijn voor mij heel veel 's ochtends, haha. 's Avonds vijf minuten langer bezig zijn vind ik dan weer geen probleem. Maar de trein wacht helaas niet op mij....

Ik ga straks boodschappen doen en denk dat ik Griekse yoghurt of havermout ga meenemen om te proberen.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers