Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem23

Bericht 16 Sep 2013 12:46

Re: Clean, fit & healthy-topic

I love pompoensoep! Helaas vind mijn vriend dat niet zo lekker, dus maak ik het op mijn werk voor de lunch haha!

Ik heb echt een mega ongezond weekend gehad maar eigenlijk maak ik me daar niet druk om, moet ook af en toe kunnen. Ik merk wel dat ik er dan echt lamlendig van wordt, maar ik moest toch studeren het hele weekend dus hoefde niet echt actief te zijn.

Heb gister super lekkere biologische groenten/kippensoep gemaakt met zelf gebakken speltbrood. Was echt heel lekker.
Dat van jou ziet er lekker uit I. Misschien maak ik dat vanavond wel!
<<

Anoniem273

Bericht 16 Sep 2013 12:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Intoxicated schreef:Ik ben bezig met mijn eetlijstje voor aankomende week. Maar weet gewoon niets voor zaterdag en zondag.

Ik heb spullen nodig die wat langer houdbaar zijn, want ik haal ze morgen. En ik eet al een keer een chili, curry en pasta. Ik wil eens wat anders. Het liefst iets waarmee ik een groente leuk kan oppimpen en dan met een zoete aardappel ofzo.


Afgelopen week heb ik dit recept gemaakt en het was echt zo ontzettend lekker! Ik moet hem echt met jullie delen!

Afbeelding

http://thesimpleveganista.blogspot.nl/2 ... racha.html


Heb je het sausje ook gemaakt?
<<

Anoniem29

Bericht 16 Sep 2013 13:17

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja, maar de consistentie was bij mij een stuk minder vloeibaar. De smaak was 'mwah'. Ik had ook niet de juiste chilisaus en heb daardoor zelf nog wat lopen klooien haha.

Maar goed, ik blijf met dat soort dingen altijd proberen tot dat ik hem lekker vind. Uiteindelijk heb ik snel een mosterdsausje met yoghurt gemaakt en die gebruikt. Was ook lekker in combinatie met de avocado en brocolli.
<<

Anoniem273

Bericht 16 Sep 2013 13:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik zou dan denk ik ook een ander sausje maken, de ingrediënten voor het originele sausje lijken me erg lastig te vinden ;)

Oh, hier gaat het trouwens slecht. Ik kwam net beneden en heb alle restjes lekkere dingen opgegeten uit de la. Dit weekend waren m'n moeder en schoonzusje hier dus ik had van alles in huis gehaald. Ik heb nu als ontbijt tijgernootjes, naturel chips en m&m's met nootjes op :nopompom: Ik lust niet eens chocolade...
<<

Anoniem29

Bericht 16 Sep 2013 13:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mijn sausje zag er meer zo uit.

Afbeelding
<<

Anoniem29

Bericht 16 Sep 2013 13:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bleegh dat ik altijd balen he! Ik wil het vaak weggooien maar dat vind ik dan ook weer zonde, dus eet ik het maar op.. Zodat ik er niet meer mee hoef te dealen.

Ik vond trouwens wel de cashew smaak lekker. Maar dus veel te dik. En als ik er water bij deed werd hij weer heel flauw.
<<

Anoniem273

Bericht 16 Sep 2013 13:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Inderdaad, nu is het tenminste weg! Ik heb ook nog niet gesport. Even die rommel laten zakken en dan zo toch maar even shredden ;)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 18 Sep 2013 19:17

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hello allemaal, hier al een tijdje niet meer zo clean, fit en healthy en misschien raar... Maar ik voel me echt super goed. :cheering: Nu heb ik 3 weken vakantie gehad en ben ik er helemaal niet zo veel mee bezig geweest maar ik zit echt beter in mijn vel en zie er ook beter uit als ik de mensen om me heen mag geloven. Toen ik was losser werd ging m'n lichaam ineens werken. (Da's een ander topic :wink: )Ik geloof dat ik gewoon teveel hier mee bezig ben geweest. Nu ik dat een beetje los heb gelaten voel ik me echt beter. En aangekomen ben ik ook bijna niets dus best wel chill. :D Natuurlijk is de basis hier nog steeds gezond en ik eet nog steeds bewust maar gewoon niet meer zo streng. Hopelijk kan ik dit een beetje vast houden.
<<

Anoniem29

Bericht 18 Sep 2013 19:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb hetzelfde SoGood. Ik eet eigenlijk voor 80% waar ik zin in heb. Snoep koop ik gewoon echt niet meer omdat ik dat pure rommel vind. Maar ik eet genoeg chips en chocolade. Veel broodjes met mozarella en pesto. Vaak een hamburgertje 's middags. Veel in roomboter gebakken eitjes en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik kom geen grammetje aan voel mezelf energiek. Heerlijk!

Vind het wel leuk dat ik snoep gewoon echt niet meer koop (en dan heb ik het over haribo ofzo). Ik sta voor dat schap en ik denk gewoon alleen maar 'bah'. En dan loop ik door naar de chips :P hahahaha.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 18 Sep 2013 19:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha, ja zo herkenbaar! Ik snoep nog weleens hoor, want mijn vriend is een grote snoeperd dus zo nu en dan eet ik ook wel snoep maar nu ik mezelf dat ook meer 'gun' is de behoefte daar ook gewoon minder naar ofzo. Chippies eet ik ook heel graag en chocolade ook. Ook veel meer broodjes, eerst at ik veel minder koolhydraten maar ik merk dat mijn lijf daar toch gewoon goed op werkt.
<<

Anoniem273

Bericht 18 Sep 2013 20:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Fijn SoGood! Ik eet ook overwegend gezond maar ook vaak gewoon waar ik zin in heb. We eten regelmatig een keer patat of pizza en ik ben dol op chips ;)
Vandaag wel een overwegend gezonde dag. Ik drink nu een lekkere smoothie met spinazie, avocado, banaan, blauwe bessen, kiwi, citroensap en water. M'n man drinkt 'm ook ;)
<<

Anoniem186

Bericht 18 Sep 2013 20:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha, herkenbaar hoor!
Wij eten meestal wel 1 keer per week patat. Ik ben gek op kipnuggets van de Mac. Ik eet 1 a 2 zakken chips per week. :dance: Moet kunnen hoor. Het moet wel leuk blijven. Overigens weet ik wel nog steeds graag wat ik in m'n mond stop.

Vandaag een lekkere dag.
Ontbijt: 2 speltboterhammen met kalkoen.
Lunch: spelt pannenkoeken
Diner: spiesjes met gegrilde courgette, ui, champignon, paprika en varkenshaas met gebakken zoete aardappels.
<<

Anoniem4

Bericht 19 Sep 2013 08:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Knap dat jullie dat zo goed los kunnen laten!
Kan echt niet genieten van iets minder gezonds zonder me er rot over te voelen.

Gisteren ook een goede dag gehad:
Ontbijt: twee speltboterhammen en twee rijstwafels met kipfilet en 40+ smeerkaas.
Lunch/tussendoor: overnight oats (cacaopoeder, cacaonibs en cranberry),twee speltboterhammen met filet américain, een handje cashewnoten en en handje amandelen, twee bananen, een appel en drie wortels.
Avondeten: kipfilet, komkommersalade en twee geroosterde speltboterhammen met pesto (weinig voor mijn doen, maar kwam pas laat thuis van sporten en moest snelwat eten)
<<

Anoniem29

Bericht 19 Sep 2013 17:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb net zelf een soepje gemaakt.

Pompoen, 4 wortels, halve brocollie, 2 groenteblokjes met een liter water, 5 romaatjes, knoflook, uitje en nog wat kruiden.

En biologische roomboter met basilicum en zeezout.

Lekker!

Afbeelding
<<

Anoniem4

Bericht 19 Sep 2013 17:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er heerlijk uit, Intoxicated!
Die roomboter heb je gewoon gemengd met het zout en de basilicum?
<<

Anoniem29

Bericht 19 Sep 2013 18:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja. Dat was nog het lekkerste van het hele diner haha.

Gewoon de verse basilicum van een plant gebruikt en die iets fijner gesneden, maar niet te.. Want ik vond die grote stukjes wel lekker :)
<<

Anoniem4

Bericht 19 Sep 2013 18:05

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik weet wat ik binnenkort ga maken :P
<<

Anoniem29

Bericht 19 Sep 2013 18:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha jummie!

Het is trouwens dit 'ambachtelijke' meergranen stokbrood van Albert Heijn. Zitten geen E-nummers in en er is zuurdesem in gebruikt (ook nog wel gist, maar een stuk minder dan 'normale' broodjes). Ik vond het in iedergeval echt een lekker stukje brood.

Afbeelding
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 19 Sep 2013 18:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Goede tips, Intoxicated! Ik ga die roomboter zeker een keer maken. En die soep en dat brood klinken ook goed.

Misschien een heel gekke vraag, maar waarom eten jullie zoete aardappels? Zijn die gezonder of lekkerder dan 'gewone' aardappels?

Verder gaat het hier vrij aardig. Er zitten wel dagen bij dat ik wat meer snoep, alleen over het algemeen is mijn eetpatroon gezond. Ik heb vier dagen achter elkaar gesport, dus dan kan dat snoepen ook wel. En die zak taai-taai kon ik echt niet laten liggen. Ik merk wel dat ik sneller vol zit van ongezond eten. Vroeger kon ik veel chocolade of koekjes achter elkaar op, maar nu heb ik al snel zo'n vol gevoel en vind ik het erg zoet allemaal.
<<

Anoniem29

Bericht 19 Sep 2013 18:59

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik wissel de normale aardappel af met de zoete aardappel. De zoete aardappel heeft een lagere glycemische index.

Glycemische belasting
De hoogte van de glycemische waarde van voedsel toont aan hoe snel het de bloedsuikerspiegel laat stijgen. Voedsel met een hoge glycemische belasting laat de bloedsuikerspiegel sneller stijgen doordat de suikers, uit de aardappel bijvoorbeeld, snel worden opgenomen door het lichaam.[1]
Dit hoeft overigens geen probleem te zijn.

De zoete aardappel heeft een lagere glycemische belasting dan de normale aardappel. Dit betekent dat de koolhydraten uit een zoete aardappel an sich meer geleidelijk worden opgenomen in het bloed dan de normale aardappel.[2] Hoe de opname precies verloopt is in de praktijk ook afhankelijk van de rest van de maaltijd.

Hier staan de voor/nadelen van beide aardappels.

http://personalbodyplan.com/artikelen/5 ... -aardappel
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 19 Sep 2013 22:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bedankt voor je uitleg! Ik ga de zoete aardappel eens uitproberen.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Sep 2013 07:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat soepje ziet er heerlijk uit!
Goed idee om er broccoli doorheen te doen.
Is het trouwens alweer pompoenentijd? Ik dacht dat dat pas later is.

Ik merk echt heel goed verschil tussen gewone aardappels en zoete. Na het eten van gewone aardappels heb ik 's avonds standaard snaai trek. Mijn lichaam reageert daar echt heftig op.
Ik vind zoete aardappels ook veel lekkerder trouwens.

Gister mc Donalds op, slecht, haha! We aten bij m'n man z'n oma, ze was jarig. De chilichicken vind ik zo lekker. :P

Vanavond maar weer even wat lekkers gezonds maken. Zo ff kijken wat er in m'n groentepakket zit. Ik denk dat ik m'n abonnement stop ga zetten. We gaan de kolentijd weer in. En ik HAAT kolen, bah. Dus als jullie nog recepten weten, heel graag.

Gisteravond geen tijd gehad om m'n lunch klaar te zetten voor op m'n werk vandaag. Vanmorgen redde ik het ook niet. Ook geen ontbijt op. Slecht begin van de dag!
Ik heb alleen maar wat droge speltcrackers en wafels bij me. En een appel.
<<

Anoniem29

Bericht 20 Sep 2013 09:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Volgens mij start de pompoentijd nu weer. Ik zag laatst ook weer een bord langs de weg met pompoenen waar normaal gesproken altijd kersen verkocht worden. Die switch is er meestal rond de herfst.

Hij was in iedergeval erg lekker haha. En die brocolli had ik over en wilde ik niet weggooien, dus gewoon erbij :)

Ik vind zoete aardappels ook echt heel erg lekker. Ik moest er de eerste 2 keer echt aan wennen, raar iets hartigs wat zoet smaakt. Maar nu vind ik het heel erg lekker. Mijn vriend wil alleen nog wel wat afwisselen. Gewoon voor de afwissling, dus doen we dat. Ik pak altijd wel meer zoete aardappel dan gewone aardappel.

Ik ben ook echt niet van de kolen. Vooral. boerenkool, zuurkool en rode kool vind ik echt niet lekker. Ik hou wel van andijvie. (Dat is ook een redelijke wintergroente toch?).

Maar goed, ik eet gerust 2 pompoenen per week in de winter haha.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 20 Sep 2013 09:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Maar kun je van zoete aardappels ook aardappelpuree maken of boerenkoolstamppot? Of gaat dat dan heel vreemd smaken?
<<

Anoniem29

Bericht 20 Sep 2013 09:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Een rijtje wintergroente. Een aantal dingen heb ik nog nooit gegeten.

Spruitjes
Spruitjes zijn de meest vitaminerijke wintergroente en zijn rijk aan vitamine B6, foliumzuur, vitamine C en kalium.

Boerenkool
Boerenkool bevat bijna alle vitamines en mineralen en is vooral rijk aan (pro)vitamine A, B2, B6, C, foliumzuur en calcium.

Winterpostelein
Rijk aan (pro)vitamine A, foliumzuur, kalium, calcium, ijzer en magnesium

Groene kool
Groene kool bevat relatief veel vitamine B1, B2, foliumzuur en vitamine C.

Knolselderij
Knolselderij bevat relatief veel vitamine B6, foliumzuur, ijzer en kalium.

Koolraap
Koolraap bevat met name vitamine C en calcium.

Pastinaak
Pastinaak bevat vitamine B1, B3, magnesium.

Prei
Bevat met name vitamine B6 en foliumzuur.

Zuurkool
Bevat vitamine B6, vitamine C en calcium.

Winterwortel
Wortelen zijn met name zeer rijk aan (pro)vitamine A.


Knolselderij vind ik ook erg lekker. Vooral knolselderij frietjes met wortelfrietjes. Gewoon alles in frietvorm haha :D

Pastinaak heb ik nog nooit op en koolraap ook niet. Dat wil ik dit jaar wel gaan eten.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers