Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 10 Aug 2014 13:23

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb alleen in het begin moeten kolven om de productie goed op gang te krijgen direct na de bevalling ivm mijn keizersnede. En nu heb ik een klein voorraadkelder in de vriezer, erg handig dus. Ik kon de kolf huren van de Kraamzorg.
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:07

Bericht 10 Aug 2014 13:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb pas een kolf gekocht toen ik weg moest en Mats dan dus de fles moet hebben. In de eerste tijd helemaal niet nodig gehad. Nu kolf ik elke avond voor dat ik ga slapen even kort voor een voorraadje.

Slapen met zo'n stretchtopje deed ik ook, niet eens vanwege lekkende borsten, maar sliep toen echt lekkerder.
<<

Anoniem97

Bericht 11 Aug 2014 07:45

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nou ik kan t haast niet geloven maar vannacht heeft ze 2keer om borst gevraagd maar na een nee ging ze gewoon weer slapen..
Had ik dit nou maar veel eerder gedaan, jeetje wat is dit heerlijk zeg!
Ik hoop dat t zo goed blijft gaan.
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:07

Bericht 11 Aug 2014 08:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat lijkt me ook heerlijk voor je! En knap van je dochter!
<<

Anoniem272

Bericht 11 Aug 2014 10:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gaia schreef:Nou ik kan t haast niet geloven maar vannacht heeft ze 2keer om borst gevraagd maar na een nee ging ze gewoon weer slapen..
Had ik dit nou maar veel eerder gedaan, jeetje wat is dit heerlijk zeg!
Ik hoop dat t zo goed blijft gaan.
Goed van jullie! Kan me je opluchting helemaal voorstellen.

Wij hadden vannacht ook zoiets. I. werd om 4u wakker. Normaal haal ik haar dan uit bed en voed ik haar, maar nu was mijn man me voor. Hij gaat naar haar toe, zegt op een lieve toon 'het is nog nacht, ga maar lekker verder slapen'. En dat deed ze :yes:
<<

Anoniem97

Bericht 11 Aug 2014 10:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Haha wat fijn!

Ja ik ben heel trots op haar! Ik zag er zo tegenop om te stoppen, zag allemaal slapenloze nachten voor me maar tot nu toe valt het me mee :)
<<

Anoniem180

Bericht 11 Aug 2014 13:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wanneer zijn jullie gestopt met de late voeding (van +/- 22.30 uur)? Ik zit te twijfelen of ik er al mee kan stoppen of niet. Ik moet haar namelijk altijd wakker maken voor deze voeding, ze meldt zichzelf niet. Dit is ook de enige voeding die ik op mijn verzoek doe. Ze drinkt dan wel wat, maar niet heel actief. Denk dat ze maar de helft drinkt van een 'normale' voeding. In de vooravond tankt ze zich behoorlijk vol, dus ik denk ook dat ze niet zo heel hongerig is op dat moment. Zou ik al kunnen stoppen met die laatste voeding? Of is ze daar nog te jong voor (3 maand). Ik gok dat ze zo'n 6 kg is.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 11 Aug 2014 13:58

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik was er op die leeftijd al mee gestopt, ik voedde haar toen alleen nog op haar eigen verzoek. Soms werd ze wel eens wakker rond dat tijdstip, maar meestal sliep ze vanaf een uur of 9 door tot de volgende ochtend.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem97

Bericht 11 Aug 2014 14:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zou gewoon is kijken wat ze doet als je hem niet geeft.
Ik heb nooit gevoed op mijn verzoek, wakker maken al helemaal niet :)
<<

Anoniem 82

Bericht 11 Aug 2014 14:14

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat goed Gaia!

Robin, als ze zich zelf niet meldt dan zou ik gewoon eens kijken wat er gebeurd als je die voeding laat vallen. Misschien komt ze dan bijvoorbeeld 's nachts weer, weet je dat ook gelijk. Of misschien gebeurt er niks en slaapt ze lekker door! Ik zou het uitproberen, wie weet heeft ze het niet eens meer nodig.

Mijn kleine speklapje lijkt de laatste weken eerder vaker te komen voor voeding dan dat hij gaat minderen. Voor de groei heeft hij het niet heel hard nodig ofzo, maar heeft blijkbaar toch vaker honger. Hij komt nu vaker 's nachts dan dat hij in het begin deed :laughcry: Hij weegt gewoon al om en nabij de 10kg nu, kleine hongerlap. Ik vind het overigens wel heel schattig staan, al die babyspekjes die hij overal heeft, en dan zijn vrolijke hoofd erbij :heart:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Aug 2014 14:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb heel weinig op mijn verzoek gevoed. Alleen als we ergens heen gaan, leg ik hem aan. Het kan geen kwaad om te kijken hoe het gaat als je haar gewoon lekker laat liggen.
L2014 & H2017
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:07

Bericht 11 Aug 2014 15:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Met 4 maand werd mijn zoon woest als we hem nog wakker maakten voor een late voeding. Toen dus gestopt. Dat was ook een voeding op mijn verzoek, dan kon ik even eerst een paar uur slapen. Ik zou gewoon eens kijken hoe het gaat! Ben benieuwd!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Aug 2014 20:45

Re: Het grote borstvoedingstopic

Filoria schreef:
Gaia schreef:Nou ik kan t haast niet geloven maar vannacht heeft ze 2keer om borst gevraagd maar na een nee ging ze gewoon weer slapen..
Had ik dit nou maar veel eerder gedaan, jeetje wat is dit heerlijk zeg!
Ik hoop dat t zo goed blijft gaan.
Goed van jullie! Kan me je opluchting helemaal voorstellen.

Wij hadden vannacht ook zoiets. I. werd om 4u wakker. Normaal haal ik haar dan uit bed en voed ik haar, maar nu was mijn man me voor. Hij gaat naar haar toe, zegt op een lieve toon 'het is nog nacht, ga maar lekker verder slapen'. En dat deed ze :yes:



Wow, Filoria en Gaia, gaat lekker! :cheering:
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 12 Aug 2014 07:12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Vannacht is ze 1 keer opzoek geweest naar de borst, maar viel zelf weer in slaap zonder te mopperen of vragen :)

De nachten zijn nu al zoveel beter, heel fijn!
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 12 Aug 2014 08:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben kort zwanger maar denk toch alweer aan het moment dat de kleine spruit op de wereld is.
Ik heb bij mijn dochter borstvoeding gegeven (12 weken) en als ik eraan terugdenk kan ik gewoon bijna weer gaan huilen van ellende. Borstontstekingen, kloven, afkolven en zoveel pijn dat ik het hels vond en huilend met 11 weken en een beetje de moed heb opgegeven. Ik was toen zooooo blij dat ik de fles kon gaan geven.
Daarna heb ik altijd geroepen nooit meer borstvoeding te gaan geven.
En nu ik zwanger ben.....wil ik toch weer het beste voor mijn kindje en denk ik er toch aan het wel weer te gaan doen.
Maar ben wel nu al een soort van bang voor wat komen gaat.
Ik hoop zo dat het beterder gaat als vorige keer, want wil toch wel borstvoeding gaan geven weer.

Voor de dames met meerdere kindjes; merkte je verschil in borstvoeding per kind? beterder of slechter of makkelijker?
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Aug 2014 08:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Travel: herkenbaar! Bij de eerste 4wk ellende en kolven en gestopt met 'Dit NÓÓIT meer'...
Tijdens mijn zwangerschap gaan twijfelen en een borstvoedingsvoorlichtingsavond bijgewoond. Toen bevallen met een 'we proberen het wel....'
En nu.... Al 12wk genieten van borstvoeding geven! Wauw... wat een genot:)
Dus... Laat je niet leiden door het verleden:)
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 12 Aug 2014 08:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh Swampy wat goed om te horen! Ik hoopte zoiets al te lezen!
wat fijn dat je na een nare ervaring nu een goede hebt!
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Aug 2014 10:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gefeliciteerd nog met je zwangerschap! !
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem180

Bericht 12 Aug 2014 10:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bij mijn oudste was borstvoeding geven ook een rampenplan. Ik vond het vreselijk om te moeten stoppen, maar het ging gewoon echt niet. Bij de tweede wilde ik hoe dan ook weer borstvoeding geven en had me er nog veel beter in verdiept. Toen ze 45 minuten na de geboorte voor het eerst bij me dronk (en direct goed aanhapte),wist ik dat het dit keer wel ging lukken. Het is vanaf toen eigenlijk altijd goed blijven gaan en daar kreeg ik heel veel vertrouwen van. In mezelf en in haar. Natuurlijk wel wat opstart moeilijkheden gehad, maar dat heeft bijna iedereen. Ik moet wel zeggen dat mijn tweede kindje ook een veel makkelijker kindje is dan de eerste, dat helpt ongetwijfeld ook. Dus als het bij de eerste niet lukt, is het zeker niet zo dat het bij de tweede ook niet lukt. Ze krijgt nu 3 maanden volledige borstvoeding en ik moet er niet aan denken om te stoppen hiermee. We genieten er allebei ontzettend van.
<<

Anoniem97

Bericht 12 Aug 2014 11:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik had een heel verhaal getypt maar toen lag de site eruit..
Dus nog maar een keer.

Travel, ik zou dit keer meteen een LK inschakelen, kloven, borstontstekingen enzo horen er in principe niet bij.

Bij mijn eerste ging het ook niet gemakkelijk, mijn zoontje hapte niet goed aan dus dat zorgde voor veel stress en borstontstekingen.
Maar bij mijn dochter ben ik er gewoon weer open in gegaan, een nieuwe kans en na het lezen van steeds meer onderzoeken wilde ik ook gewoon geen flesvoeding meer geven.
Mijn dochter kroop zelf naar de borst, hapte zelf meteen goed aan en hebben nooit problemen gehad in de afgelopen 28 maanden..

Ik zou er dus weer open in gaan en meteen een LK inschakelen.
<<

Anoniem 82

Bericht 12 Aug 2014 11:45

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb de oudste geen BV gegeven omdat het werd afgeraden ivm medicatiegebruik. Bij de jongste kon het wel, en omdat tijdens de zwangerschap al duidelijk werd dat dit als het goed is onze laatste is, wilde ik het deze keer des te meer laten slagen. Ik heb veel gelezen, zowel boeken als op internet. In het begin waren er wel problemen, zoon had opstartproblemen en had de eeste dagen een sonde en daarna was mijn productie nog niet hoog genoeg met kolven. De kraamhulp heeft toen een lactatiekundige voor advies gebeld en een aantal dagen later is ze thuis langs geweest. Ik weet natuurlijk niet hoe het was gegaan als ik niks had gedaan qua voorbereiding en hulp inschakelen, maar ik denk dat dit voor een groot deel ervoor heeft gezorgd dat ik nu nog probleemloos BV geef. Heb namelijk met name in het begin ook onzinnige dingen gehoord en geadviseerd gekregen van sommige mensen in bijvoorbeeld het ziekenhuis, en als ik daar op af was gegaan was ik vrij snel op fv over gegaan.

Dus ik zou me denk ik zo goed mogelijk inlezen en voorbereiden en meteen hulp inschakelen als je in het begin denkt dat het niet goed gaat. Dat scheelt echt al een hoop!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 12 Aug 2014 13:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bij de jongste ging de bv beter dan bij de oudste. Oudste heeft 9 maanden gehad maar dat ging niet makkelijk, ik had tepelkloven, zo erg dat het bloed eruit liep. Pas met 2 maanden werd het beter.

Bij de jongste alleen spruw gehad toen hij 3 weken was, dit was pijnlijk en pas na ruim een week medicatie ging het weg. Daarna 2 dagen alleen gekolft omdat mijn tepels zeer deden van het vele loslaten. Bij de jongste geen kloven gehad. Inmiddels is hij 7 maanden en het loopt prima.
M:21072011
J :08012014
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 12 Aug 2014 14:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor jullie verhalen!

Bij de eerste was ik helemaal ingelezen, en naar bv-avonden geweest etc.
Wil er nu weer voor gaan en anders zeker een lk inschakelen gelijk.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 14 Aug 2014 12:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Voor de meiden die al gestopt zijn met bv of het nog weten van de vorige keer. Hoelang duurde het voordat de druk er compleet af was? T drinkt nu al ruim een week niets meer, maar ik heb steeds harde plekken (verstopte melkkanaaltjes) die ik eruit moet drukken, wat behoorlijk pijnlijk is. Dat ik niet helemaal opdroog neem ik maar voor lief, maar die druk mag er nu zo stadig aan wel af gaan.
<<

Anoniem97

Bericht 14 Aug 2014 13:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ben je in 1 keer gestopt?
Want dan kan t denk ik wel even duren voor t helemaal stopt.
Ik heb bij de oudste elke keer 1 voeding laten vallen en toen t klaar was nergens last van gehad. NU met de jongste gaat t ook heel geleidelijk ze drinkt nog wel maar ik heb niet zo heel veel melk meer, ik zie wel hoelang ze wil blijven drinken.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers