Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Drugs vraagje

<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 01 Aug 2014 01:17

Drugs vraagje

Misschien een random vraag zo uit het niets.
Maar waar aan kun je een cocaïne verslaafde herkennen? En dan niet persé als hij/zij onder invloed is maar ook in het gewone leven.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 01 Aug 2014 01:25

Re: Drugs vraagje

Opgefokt, geen rust in zn gat en egocentrisch gedrag en denken dat hij bovenop de apenrots stond. Andere momenten juist heel moe/op, snel verveeld en ruziëzoekend.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem173

Bericht 01 Aug 2014 06:32

Re: Drugs vraagje

Geldgebrek?
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 01 Aug 2014 06:52

Re: Drugs vraagje

Denk ergens wel dat het ook heel erg van de persoon afhangt. Een familielid van mij waar wij thuis als gezin erg close mee waren, bleek al jaren te gebruiken en ondanks dat we wisten dat er bepaalde problemen speelden, hebben we nooit gemerkt dat er cocaïne/drugs gebruikt werd.

Maar nadat het bekend werd vang je wel signalen op. Ik kan t ruiken iig.
03/2019
11/2020
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 01 Aug 2014 08:12

Re: Drugs vraagje

En schichtig? (Weet niet of ik het goed spel) gedrag, ze denken dat iedereen het aan ze merkt.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 02 Aug 2014 23:23

Re: Drugs vraagje

Dat hangt voor zover ik kan zeggen geheel van de persoon af. Er worden hier al aardig wat kenmerken genoemd maar het is niet voor iedereen hetzelfde. De één heeft inderdaad altijd geldgebrek, is egoïstisch, is opgefokt, bang dat anderen erachter komen, is dwars, is ongeïnteresseerd in het leven (van een ander), is pas "zichzelf" als hij/zij gebruikt heeft. Er is (helaas) geen standaard kenmerkenlijstje voor. Sommigen kunnen het heel goed verbergen en anderen vallen snel door de mand. Ik heb het meerdere keren met personen meegemaakt en kon mijn vinger er niet altijd op leggen maar ik had altijd wel het idee dat er iets niet goed zat, maar wat? Achteraf vallen dan vele puzzelstukjes op zijn plaats.
Afbeelding
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 08 Aug 2014 19:32

Re: Drugs vraagje

Reva schreef:Opgefokt, geen rust in zn gat en egocentrisch gedrag en denken dat hij bovenop de apenrots stond. Andere momenten juist heel moe/op, snel verveeld en ruziëzoekend.


Bij iemand waarvan ik het weet was het ook heel duidelijk dit, maar inderdaad, anderen hebben daar dan weer juist veel minder last van.
Soms zie je nog wit op iemands gezicht als je er op let. En ook kan het voorkomen dat iemand veel ontstoken pukkels krijgt. Maar dat is natuurlijk ook weer niet bij iedereen hetzelfde en kan het ook gewoon een slechte huid zijn.
<<

Anoniem114

Bericht 08 Aug 2014 19:41

Re: Drugs vraagje

Zijn/haar financiële situatie.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 09 Aug 2014 05:32

Re: Drugs vraagje

Veel bloedneuzen
<<

Anoniem280

Bericht 09 Aug 2014 10:44

Re: Drugs vraagje

Ken er ook een paar die dit gebruiken, maar die toch een goede baan hebben en niet zoveel financiële problemen hebben.
Heb nu geen contact meer met ze.
Tijdens het gebruik waren ze hyperactief. Echte stuiters.
Toch ook wel steeds naar iemand toetrekken waar zij zich veilig bij voelen.
Bij het niet gebruiken, was dit ook niet aan de orde.
Ook waren ze dan moe en futloos. Je kon dan weinig tot niets met ze beginnen.
Kort voor de kop etc.
<<

Anoniem125

Bericht 09 Aug 2014 12:50

Re: Drugs vraagje

Haha, zo grappig die cliché antwoorden! Het zal best kloppen hoor, maar voor een beperkte groep mensen. Er zijn ontzettend veel mensen die gewoon een goede baan hebben, prima functioneren en ook nog empathisch vermogen hebben die aan de coke zitten. Ik ken er een paar van. Daar zul je niks aan merken. Zien er niet slecht uit. Eten gezond, sporten veel, maar snuiven ook veel coke. Ik zou niet weten waaraan je ze kan herkennen, nergens aan eigenlijk.

Het scheelt natuurlijk wel of je nu 1500 euro verdient met je werk en daarvan gaat 500 op aan coke per maand, of je verdient 3000 euro per maand en daarvan gaat 500 euro op aan coke. Voor de laatste groep is het een dure hobby, de eerste groep zal vast naar verloop van tijd geldproblemen krijgen. En als je gewoon goed voor jezelf zorgt, dan ga je er ook niet ineens slecht uitzien. Ruzie maken? Niet perse. Kan natuurlijk wel voorkomen als je er open over bent en je omgeving het niet accepteert. Egoistisch? Mwa, hoogstens tijdens het gebruik wat vol van jezelf, veel praten en openhartig zijn over jezelf, maar in mijn omgeving zie ik vooral wederzijdse intieme gesprekken ontstaan, dus nog altijd oprechte aandacht voor elkaar.

Tsja, niks is zwart/wit. Dat is hetzelfde als zeggen dat mensen die alcohol drinken, luidruchtig zijn, dingen op straat vernielen, hun gezin verwaarlozen en voortdurend aan het kotsen zijn.

Er is dus geen eenduidig antwoord.
<<

Anoniem237

Bericht 10 Aug 2014 15:58

Re: Drugs vraagje

Ik ben het met je eens Nougat. Ik denk dat er vooral mensen reageren die zelf niet gebruiken.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers