Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Sep 2013 09:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zit ook in therapie, ik ben alleen, heb nogal wat meegemaakt én ik heb een gezinsbegeleider maar voor zo ver ik weet heeft niemand een melding bij bureau jeugdzorg gemaakt. Er zijn zo veel mensen die problemen hebben, het wordt volgens mij pas een meldingsgeval als iemand géén hulp zoekt en zijn kind echt dingen aan doet. Dat loopt allemaal echt zo'n vaart niet. En áls ze al een melding maken dan is er nog geen man overboord, ik geloof dat ze dan eerder hulp aanbieden dan dat je gelijk als probleemgeval te boek staat en je kind zou kwijtraken of iets dergelijks.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 13 Sep 2013 09:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Eens met pompoen. Ook ik heb veel meegemaakt en ben alleen.
Ik zat bij een praktijkondersteuner ggz, die me nu doorstuurt naar een psycholoog ivm depressieve klachten. De huisarts is vanaf t begin op de hoogte (hij heeft mij ook doorgestuurd naar de praktijkondersteuner).
Vanuit het cb krijg ik nog persoonlijke begeleiding.
En dat allemaal om mij te helpen, en me niet op mn vingers te kijken. Juist niet..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 15 Sep 2013 14:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik werk op een speciaal onderwijs/ kliniek school en heb regelmatig met bureau jeugdzorg te maken.
Er staat in de dossiers alleen wat over zulke dingen als ouders bijv hun kind verwaarlozen of niet voor ze kunnen zorgen.
En mochten ouders bijv. als het kindje problematiek heeft, zelf hulp zoeken staat dat vaak als pluspunt in het dossier bijv. Moeder staat open voor hulp,toont goed initiatief en inzet.

In jouw situatie zou ik me dus geen zorgen maken
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Sep 2013 20:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bedankt voor jullie antwoorden, dit stelt me wel gerust. Ook heb ik afgesproken om eerst te mogen lezen wat ze doorstuurt naar de huisarts.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Sep 2013 09:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

De laatste 3 weken zit ik niet zo goed in m'n vel door wat stress op het werk en omdat ik me even lichamelijk niet goed voel. Ik merk dat ik erg kortaf ben tegen mijn kind. Ik heb een erg kort lontje en ik schreeuw veel. Ik merk nu al dat mijn kindje mijn geschreeuw over neemt lijkt wel en dat zien ze op school ook. Ons kind duwt ineens andere kindjes en thuis geeft ons kind vaak een grote mond. Kan ons kind echt ineens zo veranderd zijn door mij in die korte tijd? Normaal heb ik meer geduld en praat ik kalm. Ik voel me echt enorm schuldig en ik heb gisteren gewoon zitten huilen bij mijn vriend. De stress op mijn werk is nu grotendeels opgelost en aankomende week krijg ik meer duidelijkheid over mijn lichamelijke klacht. Ik hoop zo dat het dan weer normaal wordt hier. Of ben ik te laat en blijft mijn kind zo'n houding geven door mijn gedrag van de laatste tijd? :(
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 17 Sep 2013 13:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat vervelend dat je niet goed in je vel zit Biechtje, en dat je kortaf reageert tegen jullie kind. Ik denk dat het heel goed is dat je je bewust bent van hoe je naar hem/haar reageert en dat hij het geschreeuw overneemt. Ik denk dat het wel kan dat hij zo veranderd is in korte tijd doordat hij jou gedrag kopieert, al kan er natuurlijk veel meer spelen in zijn leven (school, vriendjes). Ik denk dat het wel weer goed komt, je bent echt nog niet te laat.
:hug:
19-12-2012
04-07-2015
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 18 Sep 2013 14:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik gebruik het biechtaccount om even anoniem iets van me af te schrijven. Ik ben vorige maand gestopt met de pil en mijn gevoel zegt dat ik nu al zwanger ben! Zaterdag kan ik testen maar ik kan bijna niet wachten. Ik probeer niet al te enthousiast te zijn om een teleurstelling te voorkomen maar mijn lijf lijkt zwanger te zijn. Hadden jullie voor het testen al zwangerschapsverschijnselen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 18 Sep 2013 15:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat vinden jullie van de naam Liam? Het staat op plaats 18/19/20 in de afgelopen jaren maar ik vraag me af of je het echt veel hoort? Ik ken geen Liams namelijk.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 18 Sep 2013 16:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou je enthousiasme nog iets temperen. In theorie is het zeker mogelijk dat je zwanger bent, maar vaak is zijn de verschijnselen puur hormonaal en passend bij een aankomende menstruatie. Ik had de eerste maand ook allemaal zwangerschapsverschijselen. Achteraf denk ik dat ik zo graag zwanger wilde zijn dat ik alles wat ik voelde schoof op zwangerschapsverschijnselen.

Ik ben vandaag ongesteld geworden na ronde drie. Liever was ik natuurlijk zwanger geweest, maar ik begin nu meer regelmaat en inzicht in mijn cyclus te krijgen en daar ben ik zo blij om. Ik heb nu zekerheid over dat ik mijn mijn eisprong kan voelen en dat geeft weer kansen voor de volgende ronde!

Ik hoop voor jou dat je toch positief test zaterdag!

Naam-biechtje, ik vind Liam leuk! Ken zelf ook een heel lief jongetje dat Liam heet.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 18 Sep 2013 19:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje dat zwanger denkt te zijn; ik had elke maand alle klachten en was niet zwanger. De maand dat ik geen klachten had én geen zwangerschap verwachtte was ik in verwachting. Dus hoop niet te veel!

Liam vind ik een mooie naam!

Schreeuw-biechtje; ik denk dat je kind je goede gedrag ook wel weer over neemt. Nu kun je misschien uitleggen dat jij schreeuwde en snel boos was omdat je je niet lekker voelde, en dat het geen juist gedrag is?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Sep 2013 19:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje dat zwanger denkt te zijn; in tegenstelling tot mijn voorgangers wil ik zeggen dat het zeker wel kan hoor. Ik had ook de stellige overtuiging, een paar dagen na de bevruchting al zeker te weten zwanger te zijn, en dat bleek later ook zo te zijn. Het kan zeker :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem20

Bericht 18 Sep 2013 19:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Wat vinden jullie van de naam Liam? Het staat op plaats 18/19/20 in de afgelopen jaren maar ik vraag me af of je het echt veel hoort? Ik ken geen Liams namelijk.





Ik ken er 2 op ons kdv :)
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 18 Sep 2013 20:03

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje wat zwanger denkt te zijn: ik voel me iedere maand hartstikke zwanger. Kwaaltjes die zo erg op een zwangerschap leken maar tot op heden nog niet zwanger geworden.
Natuurlijk kun je best zwanger zijn hoor.

Liam is een leuke naam! Hoor hem niet veel.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 18 Sep 2013 20:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

biechtje wat denkt zwanger te zijn. Ik was er ook stellig van overtuigd zwanger te zijn. Had zoveel klachtjes. Een heleboel hier verklaarden me haast voor gek, maar ik was(en ben nog steeds!!) wel degelijk zwanger!! Het enige verschil is dat ik al een jaar van tevoren van de pil af was i.v.m. lichamelijke klachten dus bij mij kon het gewoonweg geen ontpillen meer zijn. Hopelijk heeft je gevoel bij jou ook gelijk.
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Sep 2013 08:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Liam stond bij ons ook op het lijstje, maar is het niet geworden omdat ik bang was dat sommige mensen in onze omgeving het niet goed zouden uitspreken. Ik wilde geen naam waarvan je de hele tijd moet uitleggen hoe je het moet zeggen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem17

Bericht 19 Sep 2013 12:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Liam kun je toch maar op één manier uitspreken?

Ik ken er trouwens ook één, ik vind het een hele leuke naam!
<<

Anoniem20

Bericht 19 Sep 2013 12:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Je kunt het uitspraken als lie-jam en als lie-jum
Laatst gewijzigd door Anoniem20 op 19 Sep 2013 14:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Sep 2013 13:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hoi meiden,

Over 4 dagen moet ik pas ongesteld worden en ik heb een aardige regelmatige cyclus van 29 dagen.
De laatste 3 maanden verlies ik elke keer 4 dagen voor dat ik ongesteld moet worden wat troep (bruinige troep geen rose of rood te bekennen) echt maar een klein beetje. Daarna dan is dit weer over en zet het ongeveer 3 dagen daarna goed door.

nu moet ik aankomende zondag ongesteld worden en heb ik gisteren een hele kleine bloeding gehad van wat rose slijm en roze bloed i.p.v dat bruinige troep dit is dus 5 dagen van tevoren. vandaag was dit weg en was het ook alleen wat bruin. Net bij de grote boodschap was het weer een klein beetje rose.

Is dit normaal? of kan dit ook iets van een innesteling zijn?
Ik ben me echt van alles in mijn hoofd aan het halen want ik wil dus heel graag.

Normaal heb ik geen rose verlies van tevoren maar dit is nu al de tweede dag (bij de grote boodschap)

sorry voor het viezige wat onsamenhangende verhaal maar wilde het even kwijt en vraag me heel erg af wat dit kan zijn. Ik wil zo graag wat hoop koesteren.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Sep 2013 14:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat juani zegt dus. Ik zou het ook willen uitspreken als Lie-jum en ik weet dat er mensen in mijn omgeving zijn die er Lie-jam van zouden maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Sep 2013 14:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat vinden jullie van deze namen?

meisje:
Emily
Nikkie

jongen:
Kay
Alec
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 19 Sep 2013 15:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Emily en kay vind ik leuke namen
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Sep 2013 15:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wij hebben twee kinderen. Leuke kinderen ook wel, kunnen het goed met elkaar vinden, kunnen goed samen spelen, geen noemenswaardige problemen. Allebei de kinderen zijn ook even leuk, ik heb geen voorkeur voor één van de kinderen, maar het gevoel dat we er één teveel hebben overvalt me steeds vaker. Het is op zich niet ergens op gebaseerd, financieel kunnen we twee kinderen onderhouden, we hebben de ruimte voor twee kinderen en ik vind twee kinderen ook niet zwaarder dan één kind. Toch schiet me steeds vaker door het hoofd dat ik er eigenlijk maar eentje had gewild en dan niet perse het oudste kind of de jongste.

Ik weet dat ik hier niks meer aan kan veranderen. Ik hou ook super veel van mijn kinderen en zou ze nooit kwijt willen, de gedachte dat ik er eentje zou moeten missen maakt me al misselijk, maar als ik het opnieuw had moeten doen, dan hadden we het bij één kindje gelaten.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 19 Sep 2013 19:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Heel verhaal, bedankt voor het lezen.
Laatst gewijzigd door Thunder op 22 Sep 2013 22:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Artemis

Bericht 19 Sep 2013 20:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Oh jeetje, wat een gedoe Thunder...

Ik zou zeggen dat hij maar even niet meer zelfstandig buiten kan spelen. Hij laat immers zien dat hij dat niet kan ,want zo kun je hem niet vertrouwen.
En bespreken wat dan maakt dat hij meegaat met die jongens, waarom hij niet eerst naar huis komt, enzovoorts. Uitleggen wat het betekent als hij geld van iemand houdt, enzovoorts. Uitleggen en dan maar even niet alleen buiten. En dan weer oefenen met alleen naar buiten: eerst op het pleintje, een uurtje, en dan weer naar binnen, laten zien dat hij zich komt melden als hij ergens anders naartoe wil, enzovoorts.

Ik zou overigens geen weken het buitenspelen verbieden, maar 1 of 2 dagen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 19 Sep 2013 21:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bedankt Artemis. Dat is idd hetgeen wat ik net met mijn man afgesproken heb. Hij was niet thuis vanavond, maar ik heb hem net ingelicht.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers