Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Motorrijden.

<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 07 Aug 2014 14:59

Re: Motorrijden.

Het duurde even, maar kan nu toch eindelijk melden dat ik vandaag geslaagd ben voor mn motorrijbewijs! in 1x, best wel trots op mezelf haha! :cheering:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Aug 2014 21:49

Re: Motorrijden.

Gefeliciteerd Beachfirl.
Een hoop veilige kilometers gewenst en snel richting Luxemburg of de eiffel voor de leuke bochten ( of naar het Zwarte Woud :D)
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 08 Aug 2014 09:56

Re: Motorrijden.

Wow wat een stoere meiden hier! Zou het zelf doodeng vinden dat motorrijden, geef mij maar 4 wielen :smile:
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 09 Aug 2014 21:59

Re: Motorrijden.

Nog leuker.... vandaag een motor gekocht! :cheering: Volgend weekend staat ie bij mij voor de deur!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 09 Aug 2014 22:01

Re: Motorrijden.

iloverocknroll1984 schreef:Wow wat een stoere meiden hier! Zou het zelf doodeng vinden dat motorrijden, geef mij maar 4 wielen :smile:


Al mijn exen reden motor dus heb vaak achterop gezeten en vanaf mn 18e begon t eigenlijk meteen al te kriebelen.
Ben nu 27 dus het heeft nog wel ff geduurd voordat ik de stap durfde (en financieel kon) te nemen. Vond de eerste paar lessen ook best heel spannend hoor, en vandaag een proefritje op een motor van iemand anders (met een stuk meer pk's :shock: ) vond ik ook nog steeds spannend! Maar het is zo leuk!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Aug 2014 22:34

Re: Motorrijden.

Beachgirl schreef:Nog leuker.... vandaag een motor gekocht! :cheering: Volgend weekend staat ie bij mij voor de deur!

:good:
Wat heb je gekocht?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 10 Aug 2014 00:17

Re: Motorrijden.

Silly-One schreef:
Beachgirl schreef:Nog leuker.... vandaag een motor gekocht! :cheering: Volgend weekend staat ie bij mij voor de deur!

:good:
Wat heb je gekocht?


Mijn droommotor! :heart: (zie een van mijn eerdere posts)

Een Suzuki GSR600 en dan de Yoshimura uitvoering. (dus met o.a. andere dempers en ABS)

En krijg/koop er van de vorige eigenaar nog een extra kuipruitje bij, een duoseatcover, een schijfremslot en een druppellader.
Vanmiddag al even (illegaal, want heb mijn officiele roze pasje nog niet) proefgereden en jeetje wat is dat een verschil met m'n lesmotor zeg! Heerlijk!


Wat rij jij eigenlijk Silly-One?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Aug 2014 08:26

Re: Motorrijden.

Tja, iedere motor is weer anders. Ik weet nog dat ik op BMW rijlessen had. Daarna een half jar niet gereden ( december mijn rijbewijs gehaald). Toen een Fazer gehuurd, daar helemaal blij mee. Uiteindelijk een Bandit gekocht. Deze reed ook heerlijk, maar toen hij werd gestolen toch een Fazer gekocht. En wat is dat een heerlijk beestje.

Ik rij dus een Fazer s600 uit 2002. Niks ABS of speciale uitlaten. Beesje heeft genoeg vermogen van zichzelf. Er zit vanuit de fabriek een tergetuned R6 blok in. Die is minder fel van de R1, maar heeft ook nog genoeg vermogen.
Binnen de motorverenging werd het eerst als een saaie motor gezien, ondertussen heeft iemand anders er ook eentje en ik krijg toch wel meer te horen dat het echt een ideale motor is. Heerlijk om mee te beginnen omdat hij soepel stuurt, maar zodra je verder bent heeft hij wel het vermogen en de mogelijkheden om er leuk mee te spelen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 10 Aug 2014 10:13

Re: Motorrijden.

Een Bandit heb ik ook nog naar gekeken maar héél toevallig stond er dus een GSR te koop in mijn eigen woonplaats dus ik kon het niet laten daar eerst te gaan kijken. Alsof hij gewoon op me stond te wachten haha! Nooit gedacht meteen al een GSR onder mn kont te hebben als eerste motor. Gelukkig schijnt dit ook een goede beginners motor te zijn, wendbaar, leuk formaat etc anders had ik er niet mee begonnen.
ABS wilde ik wel heel graag omdat ik de motor ook voor woon werk verkeer ga gebruiken en ik me niet laat afschrikken door regen o.i.d. Ook had mijn lesmotor ABS en heb ik dus met noodstoppen oefenen gevoeld wat dat doet. Ben ook niet van plan om deze motor snel weer in te ruilen voor iets anders dus ben heel blij dat ik er n u toevallig eentje met ABS heb kunnen kopen want veel zie je ze niet binnen mijn budget.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Aug 2014 10:32

Re: Motorrijden.

Op mijn lesmotor dat ABS (geloof ik), maar ik mis het nu totaal echt niet. Je motor heeft zoveel remkracht, dat het niet veel verschil maakt. Eigenlijk iedereen die ik ken rijdt liever zonder ABS. Vooral omdat je moet leren doseren met je achterrem. De keren dat ik verkeerd remde, was omdat ik teveel druk op mijn achterrem gooide. Hierdoor blokkerde deze en ging de motor glijden.

Als je veel woon-werk gaat rijden pas op voor platte banden. Zorg er dan voor dat je banden hebt die daar beter voor geschikt zijn. Dus meer harder rubben in het midden en ander rubber aan de zijkant. Een goede garage weet je hier meer over te vertellen. Ik heb daardoor gekozen voor een iets duurdere band, die wel langer mee kan. Ik merk ook echt dat mijn banden weer toe aan vervanging zijn ( 10.000 gereden) doordat ik veel woon-werk rij met mijn motor.

Bandit is op zich een leuke motor, maar veel minder wendbaar dan de fazer die ik nu heb.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 10 Aug 2014 10:48

Re: Motorrijden.

Dank voor je tips!

Er zit nu een bijna nieuwe Bridgestone band op achter. De voorband is wel matig, voel nog nét aan verschil tussen de indicator en het profiel. Oude eigenaar beweerde dat ik er nog wel 5000 mee kan rijden maar daar geloof ik niks van. Dus ga zodra ik de motor heb even langs een vriend van me die ook motorgek is, ff vragen wat hij ervan vind.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Aug 2014 12:18

Re: Motorrijden.

Banden kunnen nog best lang mee, maar het is vooral een gevoel. Ik merk ook echt wel een verschil tussen banden die op de motor liggen. Ik heb nu een conti-attack en ik vind het een heerlijke band. Vrienden van mij via de motorvereniging zijn ook te spreken over die band. Eentje heeft er zelfs eenje onder een ducati liggen.

Verder bedenk wel dat je nu een hoop onderhoud aan je motor hebt he. Ketting smeren, olie bijhouden, poetsen en zo sneller mankementen zien. Ik hoop dat er een bok op zit, het is zoveel prettiger met onderhoud dan de shivy.

Na kilometers maken is de volgende stap, slapen op de motor en geloof mij dat kan en het ligt niet eens vervelend. Als ik een weekend weg ben, is mijn motor vaak nog een extra stoel, ga ik er achterstevoren op zitten, biertje erbij en de dag bespreken van de heerlijke wegen die er gereden zijn.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 10 Aug 2014 13:07

Re: Motorrijden.

Silly-One schreef:
Verder bedenk wel dat je nu een hoop onderhoud aan je motor hebt he. Ketting smeren, olie bijhouden, poetsen en zo sneller mankementen zien. Ik hoop dat er een bok op zit, het is zoveel prettiger met onderhoud dan de shivy.


Nee er zin geen bok op, heb er wel een paddock standaard bij gekregen dus dat komt goed
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Aug 2014 12:06

Re: Motorrijden.

Nog gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs Beachgirl. Ik heb zelf helaas een tijdje al niet gereden. Had een tijd terug i.v.m. werk er niet echt veel tijd voor, motor kon niet bij eigen huis staan dus toen maar verkocht. Tja en daarna geld in andere zaken gestoken (bruiloft, huis, family car) en erg druk geweest dus nog steeds niet veel tijd. Ik hoop volgend voorjaar weer een motor te kunnen kopen, maar ga tegen die tijd denk ik wel een paar "herintredings"lessen nemen als ik het zo kan noemen, om even weer wat zelfvertrouwen te krijgen m.b.t. het motorrijden.
<<

Anoniem193

Bericht 15 Aug 2014 12:33

Re: Motorrijden.

Beachgirl, dit weekend je motor ophalen!! Ik ben jaloers.
Mijn motor (gsr ook;) ) is helaas door een valpartij kapot. Gelukkig heb ik zelf niks, maar ik moet even het verzekeringsgeld afwachten voor ik wat nieuws kopen kan.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 15 Aug 2014 19:16

Re: Motorrijden.

Alibi schreef:Beachgirl, dit weekend je motor ophalen!! Ik ben jaloers.
Mijn motor (gsr ook;) ) is helaas door een valpartij kapot. Gelukkig heb ik zelf niks, maar ik moet even het verzekeringsgeld afwachten voor ik wat nieuws kopen kan.


Heb hem al zelfs :wink: :banaan:

Helaas gister al in de regen gereden haha, en vanavond ff lekker een rondje. Merk wel dat ik echt nog als een schijterd op deze motor zit, hoop dat dat gevoel snel weg is. Moet nog wel ff wennen aan de power van de GSR zegmaar...
Heb ik de bochten heel sterk t gevoel dat mijn voorband wegglijdt. Dat ik onderuit ga zegmaar. Voel me dus ook nog niet echt zeker op deze motor.
Dus net even langs een motorzaak gereden om ff te informeren. Moet sowieso een nieuwe voorband op. Deze is vierkant, vandaar mijn valgevoel in de bochten. Middenstuk is plat en als ik dan dus afschuin dan "valt"ie als t ware over die rand heen.

Ben je onderuit gegaan? Gelukkig maar dat je zelf niks hebt. Was de schade groot? Wat voor GSR heb je (jaartal, kleur).
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem193

Bericht 16 Aug 2014 09:58

Re: Motorrijden.

Platte banden is drama ;)
Lekkere vuurdoop dus al gehad. Ja het is even wennen, maar hij rijst zo lekker als je bandjes goed zijn.
Ja voorkant is vlak achter het balhoofd afgebroken van het frame. Verder wat kromme of afgebroken onderdelen zoals stepjes/spiegel en hendels. Dus total loss. Hij is van 2007 in het grijs. Verder gewoon standaard uitvoering.
Ben nu aan het kijken naar een v-strom. Maar eens een proefrit op maken om te kijken of ik dat wat vind.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 16 Aug 2014 12:26

Re: Motorrijden.

Alibi schreef:Platte banden is drama ;)
Lekkere vuurdoop dus al gehad. Ja het is even wennen, maar hij rijst zo lekker als je bandjes goed zijn.
Ja voorkant is vlak achter het balhoofd afgebroken van het frame. Verder wat kromme of afgebroken onderdelen zoals stepjes/spiegel en hendels. Dus total loss. Hij is van 2007 in het grijs. Verder gewoon standaard uitvoering.
Ben nu aan het kijken naar een v-strom. Maar eens een proefrit op maken om te kijken of ik dat wat vind.


Auuuwww :thumbdown: dat is flink balen zeg. Maar goed dat je er zelf goed vanaf bent gekomen. Al ben ik altijd wel zon muts die zich meer druk maakt om de auto/motor schade dan om mezelf haha :palm:

Dus geen GSR meer?? Jammer hoor :P
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 16 Aug 2014 16:30

Re: Motorrijden.

Heb inmiddels een nieuwe voorband, de oude was idd nogal raar afgesleten. Merkte meteen verschil!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Aug 2014 20:37

Re: Motorrijden.

Leuk he Beachgirl nieuw speelgoed.

Ik rij voorlopig niet door een rugblessure, maar vandaag hebben wel vrienden op mijn motor gereden. Een vriendin wil ook een fazer kopen, maar mocht geen proefrit maken. Dus ze zijn die van mij even komen halen. Zij vind hem helemaal geweldig, dus binnen de vereniging van 35 leden een 4de fazer. Haar vriend heeft er ook even op gereden na wat vragen van haar over gas in de 1ste versnelling en hij vond het ook goed speelgoed. Zeker omdat hij zag dat ik nu 54.000 op de teller heb staan en hij was verbaast hoe goed hij nog liep ook qua geluid. Er moet wel het e.a. aan gebeuren qua onderhoud, maar dat komt de komende tijd wel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Aug 2014 20:37

Re: Motorrijden.

O ja, beachgirl, al de nodige kettingspray gebruikt de afgelopen dagen?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 17 Aug 2014 17:02

Re: Motorrijden.

Silly-One schreef:O ja, beachgirl, al de nodige kettingspray gebruikt de afgelopen dagen?


Nee nog niet, gisteren hebben ze de motor even kort nagekeken toen de band erom werd gelegd en de ketting was nog vet zat.

Is wel iets wat je vooral met nat weer vaak moet doen toch? Waar maak jij je ketting mee schoon?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Aug 2014 18:30

Re: Motorrijden.

Ik kijk vaak naar de binnenkant van de ketting, glimt deze dan spuit ik opnieuw in. De zijkant van mijn ketting is super vet, maar dat maak ik niet echt schoon. Je moet oppassen vanwege de o-ringen die in de ketting zitten. Eigenlijk vet ik mijn ketting alleen in en ontvet ik deze nooit.

Als je met nat wegdek rijdt is je ketting sneller droog als met droog weer. Na een behoorlijke bui kan ik gelijk sprayen, terwijl met droog weer kan ik gerust 1000 km rijden zonder te sprayen.

Ik heb nog wel een pompje liggen om met olie te kunnen invetten, mar deze nog nooit op mijn motor geplaatst met tie-rips. Dat moet ik eigenlijk wel gaan doen. Je moet dan bij iedere tankbeurt even op het pompje drukken en je ketting wordt tijdens het rijden vet gehouden/gemaakt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem193

Bericht 17 Aug 2014 19:29

Re: Motorrijden.

Ik heb een super vette witte gsr gezien! Iets boven budget, dus nog ff met mijn man overleggen ;)

Ik smeer ook amper. Eigenlijk te weinig, ik denk er gewoon niet aan. Mijn man heeft cardan, dus hij hoeft het nooit te doen.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 17 Aug 2014 20:03

Re: Motorrijden.

Gaaf Alibi! Heb het zelf niet zo op wit, maar heb zelf ook op een witte GSR gezeten bij de dealer een tijdje terug en die was toch wel erg gaaf. Ik heb zelf de mat zwarte/zilveren uitvoering.

Waarschijnlijk gaat a.s. dinsdag mn motor even een tijdje binnen staan bij mijn vader op zn werk. Het wordt zulk dramatisch nat weer en ik heb nog geen hoes (is onderweg). Rij er toch nog niet mee naar mijn werk dus dan zet ik hem liever lekker ff binnen.
Zal dan meteen ff naar de ketting kijken. Heb een volle bus kettingspray van de vorige eigenaar gekregen.

Vriendelijke buurman van me wil hier bij de flat een anker voor me in de muur boren zodat ik hem met een kettingslot daar aan vast kan zetten. Helemaal top!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers