Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 07 Aug 2014 16:16

Re: Fotografie Topic

@Charles: Mooie sfeer heb je neergezet, al vind ik dat het kindje in de kleding heel erg afsteekt in de sfeer en jammer dat je maar de helft van het hoofdje zie.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 07 Aug 2014 16:18

Re: Fotografie Topic

Stuit, mooi. Nu zijn gezicht en ogen iets gaan ophelderen.
<<

Anoniem110

Bericht 07 Aug 2014 16:27

Re: Fotografie Topic

Thnx Munk! Hoe bedoel je dat? Heeft dat met de bewerking te maken? Of juist met een bepaalde instelling van de camera?
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 07 Aug 2014 16:30

Re: Fotografie Topic

Nee, dat heeft echt met bewerking te maken.
<<

Anoniem110

Bericht 07 Aug 2014 16:39

Re: Fotografie Topic

Ah oke. Ja daar snap ik al helemaal niks van hahaha.
<<

Anoniem110

Bericht 07 Aug 2014 16:44

Re: Fotografie Topic

Ik vind het verslavend haha dat fotograferen. En vooral daarna bekijken wat er uit gekomen is. :banaan:
<<

Zero

Bericht 07 Aug 2014 21:38

Re: Fotografie Topic

Stuit: Inderdaad een mooi shot. Aandachtspunt : weer die kruin ;) Of helemaal er op, of een duidelijk stuk er af. Nu is er slechts een heel klein stukje dat er niet op staat.
Met bewerking zou je hem verder nog kunnen ophalen (gezicht lichter) maar dit gaat al de goede kant op hoor!


Ik ben vandaag weer druk bezig geweest met klussen in mijn nieuwe pand.
Eigenlijk word ik een beetje langzaam gek :') ik ben vandaag een afspraak vergeten (niet heel erg maar toch...) want ik heb zo veel aan mijn hoofd... en om het mezelf nóg even moeilijker te maken, ben ik stiekem al vast gaan kijken naar een nieuwe kat voor over 2 weken of zo. Ik mis mijn poes zó enorm, ik ben er gewoon ziek van als ik thuis ben.
En dan heb ik nog een bruiloft volgende week, sollicitaties, Lowlands (oh god, wat heb ik daar een behoefte aan... even 72 uur compleet weg van alles zijn) jurk passen met mijn zusje en de rest regelen in de toko.
En dan ook nog eens op dieet zijn en niet je stress weg kunnen knauwen met chocola.

Misschien explodeer in binnenkort wel.
Nou ja, ook weer een ervaring rijker dan.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Aug 2014 12:38

Re: Fotografie Topic

Mooi Charles, heb je een 'achtergrond' als vloer gebruikt of is dat jullie vloer :heart:

Dames, heeft iemand advies voor mij? Ik heb voor mijn Canon 600D nu een Tamron 18-200 lens, heerlijk om mee te werken, want dichtbij of veraf het kan allemaal. Maar toch merk ik nu ik een cursus doe dat de kwaliteit toch echt minder is dan bij een Canon lens. Daarom ben ik aan het kijken naar iets anders. Maar wat? Het probleem is dat ik heel graag dit grote bereik wil blijven houden.
Laatst gewijzigd door Bisq op 09 Aug 2014 06:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem205

Bericht 08 Aug 2014 14:03

Re: Fotografie Topic

canon heeft ook een fijne 18-200 (wel loeizwaar vind ik)
<<

Anoniem110

Bericht 08 Aug 2014 17:28

Re: Fotografie Topic

Bisq mooi die foto van de kat! Echt super.

Zero thnxx voor je uitleg. Ik heb vandaag van mijn ex schoonvader de photoshop lightroom en de volledige versie gekregen.
Eens kijken en een beetje uitvogelen hoe ver ik ermee kom.

Deze heb ik gisteren nog gemaakt. Nog niks aan bewerkt overigens alleen wat vlekjes weg gehaald.

**
Laatst gewijzigd door Anoniem110 op 08 Aug 2014 23:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 08 Aug 2014 18:21

Re: Fotografie Topic

Stuit, deze foto vind ik persoonlijk te krap gekaderd (beetje benauwend). Ik zou hem zelf iets ruimer nemen. Ik vind het wel de mooiste scherpste foto tot nu toe (wat ik dan gezien heb). Veel succes met LR en PS!
<<

Anoniem114

Bericht 08 Aug 2014 18:39

Re: Fotografie Topic

Meiden, ik heb een vraag. Ik heb op Marin's website gekeken en op P.ixxi naar de prijzen van bruidsfotografie en die prijzen zijn gebaseerd op 6 uur ongeveer. Stel dat een bruidspaar een aangepast programma heeft/wil, waarbij er maar 2 -3 uur een fotograaf 'nodig' is. Gaat die prijs dan omlaag of houden jullie je aan de pakketten?
<<

Anoniem119

Bericht 08 Aug 2014 18:59

Re: Fotografie Topic

Ik doe het af en toe wel maar eigenlijk vind ik dat niet fijn. De reistijd blijft t zelfde en het is uiteindelijk minder uur tijd, maar productie kosten blijven t zelfde. En je planned je dag er toch om heen, dus vrij. Zelf niet zo'n fan van en heb het nu nog wel een keertje in de planning maar in de toekomst wil ik dat niet meer..
Hoezo?
<<

Anoniem114

Bericht 08 Aug 2014 19:06

Re: Fotografie Topic

Mijn vriend en ik hebben 't over trouwen, maar wij gaan absoluut niet groot trouwen. 't Wordt een maandag-bruiloft met een luxe lunch-receptie en verder niet een grandioos groot feest voor 100 man.. Maar ik wil wel mooie foto's! Geen idee wat daar de middenweg in is.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 08 Aug 2014 19:07

Re: Fotografie Topic

Leuk snooki!
<<

Zero

Bericht 08 Aug 2014 19:29

Re: Fotografie Topic

Op maandagen t/m donderdagen is dat voor ons geen probleem, een paar uurtjes. Op vrijdagen en zaterdagen doen we dat eigenlijk pas vanaf 4 a 5 uur. De kans bestaat dan gewoon dat we die dag een bruiloft van 6-8 uur kunnen boeken en als wij dan al een bruiloft hebben staan van "slechts" 2 uur, dan lopen wij een heleboel geld mis en je snapt natuurlijk dat we dat niet willen :')

Maar doordeweeks is voor mij geen probleem voor korte tijd. Liefst maak ik een offerte op voor min. 3 uur, maar met hoge uitzondering (en als het in de buurt is) doe ik het voor minder. Onze prijs is c.a. € 115 per uur (excl. reiskosten) maar voor doordeweekse bruiloften kunnen we wel een scherpere offerte maken in principe...
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Aug 2014 19:54

Re: Fotografie Topic

Dat meen je niet Snooki, wat leuk!!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem114

Bericht 08 Aug 2014 20:03

Re: Fotografie Topic

Haha bedankt! :) Voorlopig nog niet, hoor.. Ik zit zelf te denken aan voorjaar 2016. Ik wil zelf eerst nog verloofd zijn (vind ik leuk) maar m'n vriend wil me nog niet vragen. Mijn beste vriendin wil namelijk heel erg graag trouwen, die heeft spaarrekening al vol, is al 8 jaar samen etc. Maar hij vriend heeft haar nog steeds niet gevraagd..

Als mijn vriend me nu vraagt, is het beetje thunderstealing en hij wil niet dat haar vriend denkt dat 't een set-up is. Klinkt allemaal heel stom, maar m'n vriend en ik zijn natuurlijk nog maar kort samen. Dus voor ons is 't niet een ramp nog te wachten :) Ik wil toch alleen maar trouwen om van mijn naam af te komen! GP kan dan ook, maar zoals wij willen trouwen is een bruiloft maar iets duurder en gezelliger ;)
<<

Anoniem119

Bericht 08 Aug 2014 20:08

Re: Fotografie Topic

Oh wat leuk Snooki!
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 08 Aug 2014 22:13

Re: Fotografie Topic

@Snooki: wat leuk!

Ik doe dit wel, ik heb ooit al wel eens nagedacht om ook alleen bruidsreportages aan te bieden (dus niet het gemeentehuis enz enz, maar echt alleen de officiële fotoshoot.
<<

Zero

Bericht 08 Aug 2014 22:50

Re: Fotografie Topic

Ik vind het juist zo leuk om ook de voorbereidingen te doen, dat mis ik niet graag (al snap ik ook wel dat sommige mensen me daar niet bij hoeven)
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 09 Aug 2014 06:51

Re: Fotografie Topic

Dank je Oreo, ga ik daar eens naar kijken.
Thx Stuit, vind hem zelf ook goed gelukt.
Insta: je_ei_kwijt
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 09 Aug 2014 11:31

Re: Fotografie Topic

Ik vind de voorbereidingen ook erg mooi om vast te leggen, maar ik snap heel goed dat niet iedereen het geld heeft. Het komt dus best wel voor dat mensen een op maat gemaakte offerte willen (vaak allen het officiële gedeelte + bruidsreportage). Bij mij is de regel, wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Tja dan kan ik een grote bruidsreportage mislopen, maar dat is dan maar niet anders.
<<

Zero

Bericht 09 Aug 2014 16:04

Re: Fotografie Topic

Ik zou willen dat ik het me kon permitteren om zo te denken. Gelukkig zijn we met z'n tweetjes dus als er een grote bruiloft komt, is er altijd nog een andere fotograaf beschikbaar, maar ik zou er best ziek van zijn als ik op zo'n dag € 500 mis loop. Dat is de helft van mijn salaris o_o'

Maar daarom hebben we voor laagseizoenen en doordeweekse dagen niet de regel dat de reportage vanaf 5 uur te boeken valt, maar ook minder. Vaak trouwen mensen die een bepaald budget aan willen houden of geen grote feesten willen geven doordeweeks.
Dan maakt het me niet uit als ze maar voor een paar uurtjes een fotograaf willen boeken en werk ik ook op offerte per uur.

Overigens komt het zelden voor bij me dat iemand een pakket af neemt. Ze vragen altijd een offerte op.
<<

Anoniem205

Bericht 09 Aug 2014 19:11

Re: Fotografie Topic

Ik doe ook offertes op maat en heb heel bewust geen standaard prijzen voor mijn reportages. Liever ga ik met een bruidspaar praten en stel ik een offerte op maat op. Tenslotte leer ik ook van zulke gesprekken en vind ik ze ook gewoon erg leuk om te voeren! Korte reportages zou ik wel "fijn" vinden, want het is voor mij niet mijn hoofdbaan zoals bij Zero.

Hier morgen nog 2 reportages. Spannend! Duimen dat het droog blijft :) En dan volgende week dat huwelijk. Ook super spannend (5D is in huis btw, Zero). En daarna alleen nog maar lekker voor mijzelf fotograferen! En uiteraard veel doen voor EB, maar dat krijg je als je bestuurslid bent... :P
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers