Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kopenhagen

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Aug 2014 16:37

Kopenhagen

Binnenkort ga ik twee nachtjes naar Kopenhagen. De eerste dag komen we vrij laat aan (rond etenstijd), en de laatste dag willen we ook niet al te laat weer weg. We hebben dus eigenlijk maar een volle dag om Kopenhagen te verkennen.

Welke wijkjes, bezienswaardigheden en restaurantjes mogen we echt niet missen?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem119

Bericht 07 Aug 2014 17:54

Re: Kopenhagen

Wat leuk!

Ik vond Kopenhagen altijd een leuke stad om te zijn (heb er een tijdje praktisch gewoond), maar niet direct super Scandinavisch, het had ook Duitsland kunnen zijn, deed me af en toe zelfs beetje aan Amsterdam denken.

Maar wat tips van wat ik nog weet:

- De Rundetaarn (ronde toren, goh), is wel een leuk bezoekje waard. Geen ellenlange trappen lopen, maar gewoon al lopend omhoog klimmen. Halvewege zit ook nog een leuk museumpje, en er zit een mooie kerk aan. En het uitzicht is leuk over de hele stad:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


- Leuk shoppen voor je interieur kan zeker in Kopenhagen, bij Illums Bolighus (wel prijzig, maar van dat prachtige Deense design)

- Christiania is een apart wijkje, soort hippie vrije staat net buiten het centrum

- Tivoli, het pretpark midden in het centrum kun je overslaan, zeker als je zo kort de tijd hebt. Beetje vergane glorie en overpriced.

- Super schattig cafeetje: Mormors:

Afbeelding
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Aug 2014 18:49

Re: Kopenhagen

- Wisseling van de wacht de Amalienborg
- Huisjes bij Nyhavn
- Marmorkirken (Marble Curch)

Deze 3 dingen bevinden zich op loopafstand van elkaar.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem119

Bericht 07 Aug 2014 19:14

Re: Kopenhagen

Dat cafeetje Mormors is ook vlakbij de marmerkerk. Is idd ook mooie kerk. En amalienborg (het koninklijke paleis) is ook mooi.
Daar in de buurt zit ook Grönningen, een soort vesting waar je leuk over kunt wandelen.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 07 Aug 2014 19:41

Re: Kopenhagen

Even een rondje lopen in Christiania! Dat is een soort zelf verklaarde zelfstandige stad in Kopenhagen. Alles kan en alles mag daar, ze verkopen allerlei soorten drugs gewoon in een soort markstalletje op straat, het is een hele gemeenschap die daar samen leeft en woont, soort hippie gebeuren ;) Er is ook een meer in de 'stad' waar je omheen kunt lopen.
En nyhavn kun je ook zeker niet overslaan!

Ik ben ook vaak uitgeweest in kopenhagen, weet niet of je daar ook tips voor wil? Want dan moet ik nog wel even research doen naar de namen :p
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Aug 2014 19:43

Re: Kopenhagen

Henque schreef:Even een rondje lopen in Christiania! Dat is een soort zelf verklaarde zelfstandige stad in Kopenhagen. Alles kan en alles mag daar, ze verkopen allerlei soorten drugs gewoon in een soort markstalletje op straat, het is een hele gemeenschap die daar samen leeft en woont, soort hippie gebeuren ;) Er is ook een meer in de 'stad' waar je omheen kunt lopen.


En een regionaal gebrouwen drankje nuttigen op het terras!
08/2018
05/2021
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Aug 2014 21:26

Re: Kopenhagen

Bedankt!! Wat een leuke tips staan ertussen! Nu ben ik bang dat twee nachtjes toch te kort is. Echt uitgaan gaan we denk ik niet doen, we slapen in een airbnb appartementje een beetje uit het centrum omdat we met de auto zijn en 'm daar goed kunnen parkeren. Maar wel lekker uit eten en ergens wat drinken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Aug 2014 21:34

Re: Kopenhagen

Ik denk dat je aan 1 dag echt wel genoeg hebt hoor. Ik heb persoonlijk niet echt tips voor je, ik vond Kopenhagen echt een van de minst leuke steden in Europa waar ik geweest ben (en dat zijn er veel). Leuk om een keer geweest te zijn en even rond te lopen, maar meer ook niet. Maar goed, ik weet dat veel mensen het niet me eens zijn hoor, dus wie weet vind jij het wel erg leuk!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 07 Aug 2014 21:39

Re: Kopenhagen

Ik vond Kopenhagen precies leuk genoeg voor een paar dagen. De dingen die genoemd zijn, zijn inderdaad leuk. (Ben wel met Mizz_S eens dat er leukere steden zijn, maar daar gaat het nu niet om.)
Het stomste vond ik de enorm hoge prijzen van eten en drinken, daardoor ging ik niet heel 'relaxed' uit eten omdat je er zowat failliet vandaan kwam (oke, we waren met mijn studievereniging, dus niemand had veel geld en dat maakt het allemaal wat ingewikkelder). Als je geen strikt budget hebt is het al leuker denk ik.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 07 Aug 2014 21:41

Re: Kopenhagen

Bij dit restaurant hebben wij een keer gegeten en het was heerlijk (en dus betaalbaar voor studenten ;))! http://cocksandcows.dk/menu/
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 08 Aug 2014 09:58

Re: Kopenhagen

Ik vond zelf 2 nachten prima, inderdaad best leuke stad om rond te lopen maar enorm duur en voor mij ook niet één van de leukste steden van Eruopa.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers