Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Obstipatie bij peuter

<<

Anoniem313

Bericht 06 Aug 2014 16:47

Obstipatie bij peuter

Zo zielig, mijn zoontje van tweeenhalf is ineens volledig verstopt. Hij moet geregeld huilen dat zijn billen zo'n pijn doen :snik:

Ik heb Roosvicee Laxo gekocht op aanraden van de HA, en heb hem wat gedroogde pruimen als tussendoortje gegeven. Tot nu toe nog geen ontlasting. Hebben jullie nog tips? Ik dacht zelf misschien nog een lepeltje olijfolie, al vraag ik me af of hij dat gaat slikken.
<<

Anoniem97

Bericht 06 Aug 2014 16:50

Re: Obstipatie bij peuter

Pruimen, vezelrijk voedsel, buik masseren, lauw water geven, kiwi's als ontbijt, warm bad.
Mocht dat niet helpen zou ik weer naar de HA gaan.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 06 Aug 2014 16:54

Re: Obstipatie bij peuter

Ach gossie wat sneu voor je zoontje dat hij zo verstopt zit! Bij mijn dochtertje helpt de laxo gelukkig goed, al is dat meestal pas na een 2de beker ervan.
Wat je eventueel ook nog kan proberen is om te tempen, hierdoor gaan zijn darmen een beetje samentrekken waardoor de ontlasting wat meer naar buiten geduwd wordt. Ik zou hem niet een lepeltje olijfolie geven, dat is echt zo vreselijk vies! Ik heb dat wel eens geprobeerd omdat ik ook heel erg last had van obstipatie tijdens de zwangerschap, maar ben daar heel snel mee gestopt en heb daarna ook de laxo gedronken en dat hielp bij mij ook wel aardig.
Je zou wel een klein beetje olijfolie over zijn avondeten kunnen sprenkelen zodat hij het wel binnenkrijgt, maar niet echt proeft.

Sterkte met je kleine man!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 06 Aug 2014 17:01

Re: Obstipatie bij peuter

Die van mij kreeg Forlax, echt een verschil van dag en nacht, maar mijn zoontje had er al maanden last van en had al van alles geprobeerd. Hielp erg goed.
Moet je wel voorgeschreven krijgen van de ha.
Nu is hij er helemaal vanaf.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem205

Bericht 06 Aug 2014 17:01

Re: Obstipatie bij peuter

ach, zo sneu en pijnlijk :(

Wat bij mij helpt (want laxo en dergelijke haalt vrij weinig uit) is veel kiwi's eten. Of op een nuchtere maag een sapje van verse jus d'orange icm kiwi (gepureerde kiwi). Tsja, en koude chocolade(melk) op een nuchtere maag doet bij mij ook wonderen.... maar dat lijkt me voor een peuter niet zo verstandig ;-)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Aug 2014 17:07

Re: Obstipatie bij peuter

Forlax helpt inderdaad erg goed. Wel even zoeken naar de goede dosering, in eerste instantie kreeg ze twee zakjes per dag, toen kwam het er binnen een paar dagen heel snel uit, het was wel fijn dat de verstopping daardoor weg was, maar daardoor ging het weer iets te makkelijk waardoor ze steeds ongelukjes had. Nu krijgt ze een zakje per dag en dat gaat goed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 06 Aug 2014 17:15

Re: Obstipatie bij peuter

Ja die van ons kreeg ook 1 zakje per dag en langzaam aan 1 per 2 dagen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Calimero

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 493

Geregistreerd: 05 Okt 2013 16:28

Bericht 06 Aug 2014 18:34

Re: Obstipatie bij peuter

Je hebt ook druppels van vsm wat de ontlasting zacht maakt. Mijn dochter van 3,5 heeft er ook last van, nu we die druppels hebben gebruikt gaat het heel goed. En vooral goed drinken dat is ook heel erg belangrijk.
<<

Anoniem313

Bericht 06 Aug 2014 18:39

Re: Obstipatie bij peuter

Bedankt allemaal! Temperaturen met wat olie heeft geholpen, hij moest verschrikkelijk huilen en 5 min later kwam er iets uit, zo hard als steen. Nu is hij weer vrolijk dus ik hoop dat dat het was. Ik sla de tips op voor een volgende keer.
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 06 Aug 2014 19:42

Re: Obstipatie bij peuter

Hier hielp uiteindelijk alleen een klysma nog... Het is zo sneu als ze verstopt zijn. Sterkte ermee!
<<

Anoniem127

Bericht 06 Aug 2014 22:45

Re: Obstipatie bij peuter

Hier hetzelfde als Sjaak Trekhaak, Microlax hadden we altijd. Oudste dochter heeft zeker twee jaar aan de lopende band last gehad van verstoppingen, we hebben echt tig keer zo'n ding gegeven.

Is het al over?
<<

Anoniem313

Bericht 07 Aug 2014 06:53

Re: Obstipatie bij peuter

Hij is vrolijk gaan slapen, ik haal hem er zo uit en ik hoop enorm dat het dan voorbij is! Dankjewel.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Aug 2014 07:14

Re: Obstipatie bij peuter

Fijn dat het over is!

Voorkomen is trouwens beter dan genezen. Wellicht is er iets te verbeteren aan zijn eet of drinkpatroon.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Aug 2014 08:19

Re: Obstipatie bij peuter

Hij heeft hier nooit eerder last van gehad, en hij eet ook altijd goed en gezond. Maar dit weekend was hij bij mijn ouders en daar kreeg hij kant-en-klare poffertjes. Ik ben bang dat het daarvan komt, hij krijgt dat niet meer in ieder geval.
<<

Anoniem198

Bericht 07 Aug 2014 16:54

Re: Obstipatie bij peuter

Mijn baby heeft ook veel moeite met zijn ontlasting en van de kinderarts de tip gekregen om zonnenbloemolie te geven. De smaak daarvan is milder dan olijfolie. Wat ook kan helpen zijn de vliesjes van een uitgepersde sinaasappel.

Succes erg vervelend voor de kleintjes!
<<

Fiene

Bericht 07 Aug 2014 20:21

Re: Obstipatie bij peuter

Hier hielp het ook om hem voor de tv op het potje te zetten. Hij was dan zo rustig tv aan het kijken dat hij opeens weer kon poepen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi