Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 15:10

Bericht 05 Aug 2014 14:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik heb daarom mijn spiraal laten verwijderen , hij zat ook best laag zei de gynaecoloog . Ik was die contact bloedingen echt zat.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Aug 2014 16:01

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Spark schreef:Ik heb daarom mijn spiraal laten verwijderen , hij zat ook best laag zei de gynaecoloog . Ik was die contact bloedingen echt zat.


Komt dat echt door de spiraal dan? Ik vind dat echt een heel eng idee. Straks beschadigt het iets in de baarmoeder.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Aug 2014 16:40

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Daarom durf ik (nog) geen spiraal te nemen.
<<

Anoniem315

Bericht 05 Aug 2014 19:04

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik ben anti spiraal. Bij mij komt er niet zo'n ding in. Ik hoor er weinig bijwerking-vrije verhalen over.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Aug 2014 19:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Aletta schreef:
Biechtje schreef:Tabbie, we hebben inmiddels gepraat. Hij was niet erg verbaasd. Voelt ook wel een beetje dat t misschien beter is om uit elkaar te gaan. In augustus gaan we op vakantie. Misschien wel even goed, of juist niet. Maar denk wel goeie test. En verder zien we het wel.
In therapie gaan we niet. Zijn we al geweest en heeft maar tijdelijk geholpen.

@ Biechtje dat denkt aan scheiden

Het is duidelijk dat er iets moet veranderen. Je kinderen moeten niet in een huishouden zitten waarin de hele tijd geruzied wordt. Ik vraag me toch af of je niet beter het nog kunt blijven proberen. Voor de duidelijkheid: ik weet natuurlijk helemaal niet goed wat er speelt. Dus het kan zijn dat ik daardoor onbegripvol overkom. Maar ik ga alleen even af of wat je hier zegt.

Je zegt dat je al therapie hebt gehad, en dat vind ik super van je. Maar is het niet het overwegen waard om het nog een keer te proberen? Ik heb geen ervaring met relatietherapie, maar wel met therapie in het algemeen. En ik heb gemerkt dat het superveel uitmaakt wie je therapeut is en wat voor therapie je geeft. Aan de ene heb je (bijna) niks, de ander kan je uit een dal halen. Bovendien is soms 1 keer therapie gewoon niet genoeg. En heb je nog meer therapie nodig. Of nog meer therapie.
Dus als je dan zegt dat het zo weinig geholpen heeft, vraag ik me af of je niet het niet nog eens kunt proberen bij een ander. Zeker ook omdat ik de indruk krijg dat je man wel de wil heeft om iets te doen (want hij doet soms wel wat om te veranderen, alleen gaat het na een week vaak weer mis).

Bovendien vind ik ook de dingen die je dwarszitten niet heel groot. Het geruzie erover en jouw gevoel dat het allemaal van jouw kant komt, is natuurlijk wel erg. Maar de oorzaken daarvan (dat hij bijv. slordig is en weinig initiatief neemt, enz.) vind ik allemaal niet echt dealbrekers. Zou er niet een manier kunnen zijn waarop jullie samen kunnen leren daar beter mee om te gaan?

Ik zou zeker actie ondernemen om ervoor te zorgen dat het geruzie ophoudt (in ieder geval ervoor zorgen dat de kinderen er geen last van hebben). Maar ook nog een poging wagen om je relatie te redden. Misschien is het omdat ik single ben, maar ik denk: wees zuinig op wat je hebt.


Dank je voor je berichtje. Ik denk zeker te weten dat therapie bij een ander niet gaat werken. Dit omdat de dingetjes die tussen ons spelen, en dan met name de irritaties, we weten van elkaar en we weten hoe we er mee om moeten gaan.

Ik realiseer me al te goed dat ik zuinig moet zijn met wat ik heb. Maar dan zie ik dat weer van een andere kant. Ik ben niet gelukkig, mijn man is niet gelukkig en de kinderen op deze manier ook niet. Ik wil dat iedereen gelukkig is, en op deze manier is dat niet zo.

We hebben de afgelopen tijd veel gepraat, met elkaar maar ook met vrienden. En heel veel nagedacht.
Maar we weten beide eigenlijk wel zeker dat dit niet meer goed gaat komen. We zijn zo enorm uit elkaar gegroeid. En dan zeggen mensen misschien dat we weer moeten zorgen om naar elkaar toe te groeien, zoals het vroeger was. Maar we zijn beide tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk nooit fantastisch is geweest. Ik denk dat ik nooit echt verliefd op hem geweest. We hadden het al snel heel fijn samen, wilde ook al heel snel alleen maar bij elkaar zijn, hield van hem en het was allemaal veilig. Maar het is nooit geweest zoals een "echte" relatie hoort.
En dat realiseert hij zich ook.
We hebben nooit echt kunnen lachen samen. Als we uit eten gingen hadden we het over praktische dingen ipv dat we t gezellig hadden.
Nu is het natuurlijk heel gek om dit te lezen en we wel samen 2 kinderen hebben.
Ik heb echt wel veel van hem gehouden en vroeger gedacht dat ik oud met hem wilde worden. Maar dat was denk ik op basis van die veiligheid en vertrouwdheid.
Kan het moeilijk uit leggen zo.
We hebben al heel veel uitgezocht, al gepraat hoe we de kinderen gaan verdelen en de spullen.
We gaan hier gewoon niet meer uit komen.
Ook al denk ik soms dat ik gewoon nog even door moet zetten. Maar dan gebeurd er weer wat en slaat t weer om.
En dat doorzetten is dan echt alleen voor de kinderen zodat zij nog een papa en mama hebben die samen zijn.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Aug 2014 19:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Stuit schreef:Jeetje wat een situatie en herkenbaar ook. Ik lees dat jullie al veel hebben gedaan om het te herstellen maar merk dat het van jou kant uit meer klaar is.
Hoe denkt hij er momenteel over? Neemt hij wel genoegen hoe het nu verloopt.
Miss eens samen proberen te praten erover en ook serieus aangeven waar je gedachten nu naar uit gaan.
En hem ook om zijn gevoel vragen.

Wbt de kinderen ben je idd verplicht het beste eruit te halen. Maar als het op is, is het op en de kinderen hebben er ook niks aan dat mama of papa zo dood ongelukkig is. Dat merken ze ook heel erg.
In dat geval moet je ook voor jezelf kunnen kiezen. De situatie zal niet ideaal zijn, maar als beide ouders zich er gelukkiger door voelen, zullen de kinderen dat ook zijn.

Sterkte ik heb dit gevoel toen ook gehad en het is compleet slopend.
Hopelijk komen jullie er samen uit welke keuze er ook uit zal komen.


Ben jij gescheiden of nog steeds samen?
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Aug 2014 19:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wat rot dat jullie toch de beslissing hebben moeten nemen om te scheiden. Heel veel sterkte ermee!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Aug 2014 20:02

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Heel veel sterkte biechtje!

Dus jullie wachten niet meer de vakantie af?

Wat dan ook: ik hoop dat nu iedereen en elke partij gelukkig kan worden :hug:
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 15:10

Bericht 05 Aug 2014 21:02

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Bij mij kwam het wel door het spiraaltje.
Hij is toen opnieuw geplaatst omdat hij best laag zat , maar de bloedingen bleven. Volgens mij is dat niks ernstigs , qua gevaar voor beschadigingen , maar het is wel erg vervelend.
Ze hebben toen ook nog een uitstrijkje gemaakt voor eventuele baarmoederhals kanker of een soa maar dat was allemaal prima en toen de spiraal er uit was , was het meteen over.
<<

Anoniem125

Bericht 05 Aug 2014 21:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Als een spiraal onvruchtbaarheid zou kunnen veroorzaken, dan zouden doktoren dit echt niet aanbieden en zouden niet zoveel vrouwen ervoor kiezen.
<<

Anoniem110

Bericht 05 Aug 2014 21:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:
Stuit schreef:Jeetje wat een situatie en herkenbaar ook. Ik lees dat jullie al veel hebben gedaan om het te herstellen maar merk dat het van jou kant uit meer klaar is.
Hoe denkt hij er momenteel over? Neemt hij wel genoegen hoe het nu verloopt.
Miss eens samen proberen te praten erover en ook serieus aangeven waar je gedachten nu naar uit gaan.
En hem ook om zijn gevoel vragen.

Wbt de kinderen ben je idd verplicht het beste eruit te halen. Maar als het op is, is het op en de kinderen hebben er ook niks aan dat mama of papa zo dood ongelukkig is. Dat merken ze ook heel erg.
In dat geval moet je ook voor jezelf kunnen kiezen. De situatie zal niet ideaal zijn, maar als beide ouders zich er gelukkiger door voelen, zullen de kinderen dat ook zijn.

Sterkte ik heb dit gevoel toen ook gehad en het is compleet slopend.
Hopelijk komen jullie er samen uit welke keuze er ook uit zal komen.


Ben jij gescheiden of nog steeds samen?


Uiteindelijk zijn we uitelkaar gegaan. Maar wel pas nadat ik het gevoel had dat het niet meer te redden was en er alles aan gedaan had. Zeker omwille van mijn zoon.
<<

Anoniem66

Bericht 07 Aug 2014 11:32

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Ik wil heel graag mijn verhaal kwijt. En dit leek mij daar het goede topic voor.

Ik ben ruim 11 jaar samen met mijn man. Waarvan 6 jaar getrouwd. We hebben 2 kinderen van onder de 7 jaar.
We gingen al binnen een jaar samen wonen, toen was ik 19.
De laatste 2/3 jaar gaat het erg slecht tussen ons. We hadden erg veel ruzie. We weten dat aan het feit dat ons jongste kindje de eerste 2 jaar erg slecht sliep 's nachts. Daardoor waren we sneller geprikkeld en geirriteerd.
Na 2 jaar hadden we geen gebroken nachten meer, maar de problemen bleven. Hij is een enorme sloddervos, ik hou van een geordend en opgeruimd huis. Dit was sowieso al iets wat altijd al erg botste (zoals in heel veel andere relaties ;) )
Moest er wat gerepareerd worden, dan bleef dit gerust een paar weken zo liggen omdat hij de spullen er niet voor had.
De opvoeding van de kinderen komt ook veel op mij terecht. We werken allebei, maar 's ochtends ben ik degene die ervoor zorgt dat de kinderen te eten krijgen en worden aangekleed.
Dat soort dingetjes.
Een jaar geleden ging het echt niet meer tussen ons, en hebben we besloten om even een weekje afstand te nemen. Hij heeft toen een week bij een vriend gewoond, en ik thuis met de kinderen.
Het voelde voor mij heerlijk, ik had rust, was veel ontspannender en er was opluchting.
Toen hij weer thuis kwam, wilde we wel allebei er alles aan gedaan hebben om onze relatie te laten slagen.
We zijn toen samen in therapie gegaan. Bovenstaande dingen zijn niet erg veranderd, maar ik maak mij er minder druk om, wat wel ten goede komt.
We moesten meer samen gaan doen, en zijn dat ook gaan doen. Dit kwam wel bijna altijd vanuit mijn kant.
Een tijdje ging het wel goed. Maar na een tijdje merkte ik weer dat er weer veel op mij terecht kwam. Ik heb dat wel aangegeven bij hem, ging het weer een weekje goed, maar dan sloop het er toch weer in.
De laatste paar weken gaat het echt weer heel slecht. Ik heb het een soort van opgegeven. Ik doe niks meer. Waardoor er ook echt niks meer in onze relatie gebeurd.
Ik wil dat niet meer, er in me eentje voor gaan, elke keer moeten zeggen dat het niet goed gaat, dat er meer van zijn kant moet komen.
Het sloopt enorm.
Ik irriteer me aan alles wat hij doet en zegt. De sex was al nooit geweldig, maar nu, ik moet er niet aan denken!
Zelfs als hij me aanraakt krijg ik een benauwd gevoel dat ik dit niet wil!
Ik ben geen knuffelkont, hij wel. Sinds de therapie ben ik dat wel meer gaan doen.
De laatste paar weken denk ik aan scheiden. Ik wil weer gelukkig zijn, rust hebben, genieten van het leven, niet steeds in strijd moeten gaan.
Maar ja, ik ben niet alleen. We hebben 2 kinderen. En ik wil ze een scheiding echt niet aan doen!
Voelt alsof ik heel erg egoïstisch ben.
Maar ook merk ik aan de kinderen dat dit ook niet goed voor ze is.
Ze merken de spanningen, zijn daardoor vervelend. Roepen heel hard: papa, mama, niet ruzie maken!
Als ik alleen met ze ben, is het ontspannen, luisteren ze goed, is t gezellig.
Zodra mijn man maar 1 voet over de drempel zet, begint het te stormen in huis. En dan hebben we nog niet eens een woord tegen elkaar gezegd. Als hij alleen met ze is, gaat het ook een stuk beter.
De laatste weken voel ik me enorm gespannen, zenuwachtig, benauwd, onzeker, in tweestrijd en zou de hele dag wel kunnen huilen.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Voor mijn gevoel hebben we alles gedaan, of toch niet?
Moet ik door gaan in een relatie waarin ik niet gelukkig ben? Voor de kinderen?
Kunnen we nog gelukkig worden samen?
We lachen niet samen, hebben geen lol. Nooit echt gehad ook.

Maar ja, ik ben niet alleen.


Stoppen. Je maakt jezelf kapot en dat is sowieso niet goed voor de kinderen. Soms is een scheiding beter. Ja, dat zeg ik die tot in den treure door is gegaan in haar relatie omdat ik het mijn kinderen niet aan wilde doen.
Maar soms is het echt beter. Ik zie hoe erg mijn kinderen ervan opgeknapt zijn dat er geen ruzie, spanning en strijd meer is. Ik dacht echt dat het heel slecht met ze zou gaan, maar ze zijn zoveel meer ontspanner en vrolijker.

En in je eentje voor een relatie vechten moet je niet doen, want dat wordt 'm niet. Je hebt gelijk, als jullie er niet samen voor gaan kun je net zo goed stoppen. Er zijn écht wel partners die dat WEL doen!

Luister naar je gevoel. Met je kinderen komt het wel goed, als je er voor ze bent en goed voor ze zorgt.
<<

Anoniem125

Bericht 07 Aug 2014 16:50

Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:We hebben al heel veel uitgezocht, al gepraat hoe we de kinderen gaan verdelen en de spullen.

Dit zinnetje viel me op. Spullen kan je verdelen, ja. Kinderen niet.
<<

Burgemeester Bo

Bericht 07 Aug 2014 19:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dames, de voorgaande discussie is verwijderd. Het moge duidelijk zijn dat het niet de bedoeling is dat dergelijke berichten onder een biechtaccount geplaatst worden en wij treden daar dus tegen op. Ik wil jullie verzoeken het biechttopic nu weer te gebruiken waar het voor bedoeld is.
<<

Anoniem58

Bericht 07 Aug 2014 19:09

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Hoe word er tegen op getreden? Door ze te verwijderen? Alles mag maar gezegd worden blijkbaar hier. Ik ben er helemaal klaar mee.
<<

Anoniem125

Bericht 07 Aug 2014 19:10

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Waar is mijn eerdere reactie op een ander Biechtje gebleven? Ik merkte op dat je spullen kan verdelen, maar kinderen niet. Had niks met de voorgaande discussie te maken.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 07 Aug 2014 19:10

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Exogenesis schreef:Ik ben anti spiraal. Bij mij komt er niet zo'n ding in. Ik hoor er weinig bijwerking-vrije verhalen over.
Ik heb geen bijwerkingen hoor. :P
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Burgemeester Johanna

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 384

Geregistreerd: 01 Feb 2014 08:40

Bericht 07 Aug 2014 19:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Bolletje schreef:Hoe word er tegen op getreden? Door ze te verwijderen? Alles mag maar gezegd worden blijkbaar hier. Ik ben er helemaal klaar mee.


De betreffende forumster heeft een waarschuwing gekregen. Bij herhaling volgt volgens de forumregels een ban voor 24 uur, gevolgd door eventueel 2 weken en tot slot een permanente ban.
<<

Anoniem88

Bericht 07 Aug 2014 19:19

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vind het wel erg licht allemaal, het kost het forum nu een leuke forummer die zich blijkbaar genoodzaakt voelt haar account hierom te laten verwijderen. En degene die haar aanvalt kan na een waarschuwing gewoon doodleuk verder. Dus eigenlijk kun je nog heel ver gaan voordat het écht consequenties heeft. Maargoed, als dat de regels zijn, so be it.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Aug 2014 19:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Jeetje heb het laatste niet meer kunnen lezen. Maar door 1 berichtje voor dit kan ik heel goed inschatten hoe heftig dit was. Wie is er nu weg? Hopelijk niet bolletje. Echt jammer dit.
<<

Anoniem88

Bericht 07 Aug 2014 19:22

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wel Bolletje.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Aug 2014 19:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Oh nee. Niet leuk! Ben gewoon echt verdrietig nu. Dit is echt oneerlijk zeg en zo hard tegen haar :snik:
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 07 Aug 2014 19:29

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vind dit wel erg mild.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 07 Aug 2014 19:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vind dit wel erg mild.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem110

Bericht 07 Aug 2014 19:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Edit
Laatst gewijzigd door Anoniem110 op 07 Aug 2014 19:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers