Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 16 Sep 2013 22:14

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Parel schreef:Aimee, snap ik hoor, ik zou me ook doodschrikken! Mijn vriend helemaal, die is namelijk 1/2 van een tweeling.



Mijn vriend ook, wilde het zelf niet haha.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem57

Bericht 16 Sep 2013 22:34

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Die van mij krijgt nu al een hartverlamming.
Bij een echo van L, moesten we een afspraak maken bij de assistente voor de volgende echo, toen had de gynaecoloog per ongeluk 'meerling' aangevinkt, kon hem nog net opvangen haha
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 17 Sep 2013 08:36

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Zo terug van een heerlijke vakantie in Italië, en eindelijk even de tijd gehad om bij te lezen!

Ik zal me eerst nog even voorstellen. Op het oude forum werd ik net wat actiever maar ik zal nog wel niet zo heel bekend zijn denk ik. Ik ben Knillis, 30 jaar, 6 jaar getrouwd en woon in Gelderland. Ik heb 2 kinderen, een zoon van bijna 4 en een dochter die net 2 is geworden. En nu dus zwanger van de derde!

Ik heb PCOS dus zwanger worden gaat niet zo makkelijk. Bij mijn zoon en dochter ben ik met behulp van Clomid zwanger geworden. Vorig jaar september zijn we weer gestart met het ziekenhuis. Na een half jaar bleek dat de Clomid niet meer aansloeg en moest ik over op de hormooninjecties. Dit sloeg wel goed aan, met als resultaat dat ik gelijk de eerste ronde zwanger was. Helaas bleek bij de eerste echo met 8 weken dat het vruchtje met 6,5 week gestopt was met groeien. Nu in de 2e ronde na de miskraam dus weer positief getest! Ik vind het allemaal erg spannend maar heb er wel een goed gevoel over. Met de miskraam voelde het vanaf het begin al niet goed, nu voelt het wel anders. Maar goed, het is en blijft afwachten natuurlijk!

Ik heb nog niet zoveel last van kwaaltjes. Wel een beetje gevoelige borsten (dit heb ik bij alle andere zwangerschappen niet gehad) en mijn buik is erg opgezet, als het zo doorgaat dan kan ik binnenkort ook weer overstappen op de positiekleding. Ik heb tot nu toe altijd makkelijke zwangerschappen gehad, weinig misselijk, geen gekke dingen, dus ik hoop dat alles goed blijft gaan en ik deze trend door ga zetten :)

Aimee en Swampy: gefeliciteerd!! Swampy ik zal ook nog even reageren in het moeilijk zwanger worden topic.

2 oktober heb ik de eerste echo, ik mag zo snel al komen omdat ik een miskraam gehad heb. Nog maar 2 weken, erg spannend!!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 17 Sep 2013 10:34

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hey Knillis, leuk om jou hier ook weer tegen te komen. Wat een topvakantie werd het voor jou zo!
En ook over 2 weken je echo, ik ook! Toevallig....al ben ik dan nog maar 6.5 week. Dit doen ze ivm het IVFtraject.
Fijn dat je weinig kwaaltjes hebt!

Aimee, 2oktober heb ik dus de eerste echo, dan zal ik 6, 5 week zijn. Ze zei dat ze dat doen om te kijken of het op de goede plaats zit en of het hartje al klopt.
Wanneer heb jij de eerste echo?

Hier alles goed. Flink door mijn rug gegaan dus veel pijn. Bij mijn vorige zw had ik last van bekkeninstabiliteit dus houd mijn hart vast. Ben ook erg moe en volgens vriend zijn mijn borsten gegroeid. Hij kijkt er te blij naar!
Heb veel last van krampjes maar dat herken ik wel van de vorige keer.
Merk dat ik erg blij ben, zo de eerste ICSI zwanger, maar dat ik ook elke keer niet te blij wil zijn.
Het is toch heftig alle emoties van de afgelopen tijd...
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem25

Bericht 17 Sep 2013 11:01

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Swampy, ik heb 1 oktober de eerste echo :) Volgens de VK de 9 weken echo, maar ik weet vrij zeker dat ik dan nog niet zo ver ben. Vervelend dat je zo door je rug bent gegaan! Hopelijk blijft de BI voorlopig uit...

Knillis, ook al bijna aan de positiekleding! Ik moet zeggen dat ik het stiekem ook wel een beetje een verademing vind, heeeerlijk die buikbanden aan je broek :) Weten jullie andere kindjes al dat je weer zwanger bent?


Ik weet niet of ik nou heel blij ben, of vooral heel bang. Ik wil gewoon die eerste echo gehad hebben, weten of het hartje klopt en alles goed zit. Bij Luuk was ik (toen het bloedverlies gestopt was) helemaal niet meer bang voor een miskraam, ik kocht al spulletjes en zat echt op een roze wolk. Nu vind ik het allemaal veel enger en ben ik veel voorzichtiger. We hebben het ook alleen nog maar onze ouders verteld en wat goede vrienden, bij Luuk had ik het overal al meteen verteld.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 18 Sep 2013 09:55

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Veel echo's binnenkort!
Wij hebben volgende week de eerste echo, en ik vind het heel erg spannend!
Ik zou dan negen weken moeten zijn.

Weet iemand hoe zo'n echo in zijn werk gaat? De eerste echo is een inwendige echo, en ik kan mij daar niet veel bij voorstellen.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 18 Sep 2013 10:41

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wauw wat een echos binnenkort. Ik herken de spanning wel. Je hebt alleen maar een positieve test en misschien wat kwaaltjes. De echo maakt het wel concreet. Ik had vanaf dat moment ect het gevoel van; er groeit een mensje in mijn buik, het wbeweegt en er klopt een hartje. Zo bijzonder!!
Bij mij was de eerste echo inwendig. Uitwendig konden ze de baarmoeder niet vinden. De eerste keer inwendig ook niet. Een week later gelukkig wel. Het kindje ligt bij mij erg diep.
Ik heb ook 3 positiebroeken gekocht. Zo'n verademing. Ik had echt buikpijn aan het einde van de dag.
30 september heb ik weer een echo. Ik ben dan 12 weken. Spannend hoor.
Ik heb trouwens erg veel last van mijn darmen. Ik kan al dagen niet naar de wc. Ik heb de huisarts gebeld en krijg extra medicijnen. Herkennen jullie dit?
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 18 Sep 2013 10:44

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

solei schreef:Veel echo's binnenkort!
Wij hebben volgende week de eerste echo, en ik vind het heel erg spannend!
Ik zou dan negen weken moeten zijn.

Weet iemand hoe zo'n echo in zijn werk gaat? De eerste echo is een inwendige echo, en ik kan mij daar niet veel bij voorstellen.


ik vond het ook een raar idee. Zo'n ding bij je naar binnen. Maar als je daar eenmaal ligt, wil je je kindje dolgraag zien. Als je gewoon ontstaat verneemt je er niks van. Het voelt alleen een beetje gek. Het draaien en bewegen voel je natuurlijk ook.
Afbeelding
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 18 Sep 2013 18:06

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

tip voor de inwendige echo: trek een tuniekje aan. Dan kunnen "hun" er gewoon goed bij en heb jij iet het gevoel dat je in je blote niksie ligt te paraderen!

Het is een lange dunne staaf met een soort condoom er overheen. Daar zit geloof ik ook wat gel op. Hij gaat er naar mijn ervaring niet zo heel ver in, maar een klein stukje. Soms drukken ze een beetje tegen de vaginawand. Dit doet geen pijn, maar kan wel een beetje gek voelen. Het is meer het idee dat het gek is dan dat het daadwerkelijk pijn doet.
Afbeelding
<<

Anoniem57

Bericht 18 Sep 2013 21:25

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Het is net als een piemel, gewoon ontspannen en denken aan waar je het voor doet.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Sep 2013 22:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Parel schreef:Het is net als een piemel, gewoon ontspannen en denken aan waar je het voor doet.


Haha, als ik nu ooit een inwendige echo krijg, krijg ik echt een binnenpretje hoor! :lol:

Oh en binnenpret klinkt wel weer dubbel in deze context :laughcry:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem57

Bericht 18 Sep 2013 22:47

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hahahaha
Ja dat snap ik wel, maar er is geen woord aan gelogen!
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 18 Sep 2013 22:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

nou ik ben toch wel wat meer gewend hoor van een piemel hahaha. Ik vergeleek het van tevoren daar ook mee, maar toen ik de echo had dacht ik echt is dit alles???
Afbeelding
<<

Anoniem57

Bericht 18 Sep 2013 23:18

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dat kan ook wat zeggen over het formaat piemel dat je gewend bent haha
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Sep 2013 06:29

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Er zit zoveel glijmiddel op, dat je de piemel niet eens voelt!
Enneh....vind het een vrij imposante piemel, hoor Parel!
Nu heb ik meerdere malen per week inwendige echo's gehad,maar vind het echt peanuts!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 19 Sep 2013 08:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Parel schreef:Dat kan ook wat zeggen over het formaat piemel dat je gewend bent haha


Ik heb zeer zeker niets te klagen hahaha :silent:
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 19 Sep 2013 18:31

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Taeda schreef:
Parel schreef:Het is net als een piemel, gewoon ontspannen en denken aan waar je het voor doet.


Haha, als ik nu ooit een inwendige echo krijg, krijg ik echt een binnenpretje hoor! :lol:

Oh en binnenpret klinkt wel weer dubbel in deze context :laughcry:


Ja, en ik dus ook! :lol:
<<

Anoniem25

Bericht 20 Sep 2013 20:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

solei schreef:Veel echo's binnenkort!
Wij hebben volgende week de eerste echo, en ik vind het heel erg spannend!
Ik zou dan negen weken moeten zijn.

Weet iemand hoe zo'n echo in zijn werk gaat? De eerste echo is een inwendige echo, en ik kan mij daar niet veel bij voorstellen.


Bij mijn verloskundige proberen ze de eerste echo (ook met 9 weken) in eerste instantie uitwendig. Gek dat dat zo verschilt per bureau. Al ga ik er van uit dat het bij mij uiteindelijk ook inwendig wordt. Ik vond het bij Luuk wel even ongemakkelijk, maar zodra je die boon met kloppend hartje ziet ben je het vergeten :heart:

Het komt wel steeds dichterbij, ben zo nieuwsgierig!!! In de avond ziet mijn buik er ook al zo uit, ben benieuwd hoe lang ik het nog verborgen kan houden op m'n werk (met avonddiensten dan vooral...)
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 21 Sep 2013 11:21

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Aimee zo ziet het er bij mij ook 's avonds uit! Ik had gisteren personeelsuitje van mijn werk, 2 mensen weten het en die zeiden ook dat je het al kan zien. Het gaat echt niet lukken om het heel lang verborgen te houden. Sowieso weten heel veel mensen van het ziekenhuis traject en de miskraam. Ik wil de eerste echo afwachten en dan ga ik er niet meer geheimzinnig over doen. Ik zal ook eens een foto maken dit weekend!

Ik ben vandaag 6 weken en voel me ineens op en top zwanger! De moeheid begint toe te slaan, mijn borsten doen zeer, ik heb last van mijn darmen... alleen de misselijkheid ontbreekt nog. Ineens besef ik het ook dat ik echt zwanger ben en dat als alles goed gaat we in mei met z'n vijven zijn!! De echo komt nu dichtbij, nog 1,5 week, het wordt zo spannend nu!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 21 Sep 2013 12:28

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik denk dat ik hier heel voorzichtig mee mag gaan schrijven. Heb donderdag op mijn nod een test gedaan. Heel licht streepje, moest echt turen. Vanmorgen weer gedaan. Streepje is nog niet heel duidelijk, maar wel zichtbaarder dan donderdag. Ik heb dus maar een paar testen extra gehaald. Heb wel steeds een soort buikpijn links onderin mijn buik en ben erg moe. Ik hoop dat ik mee kan blijven schrijven!
Voor alle anderen gefeliciteerd!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 21 Sep 2013 13:05

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Piertje gefeliciteerd!!! Ik hoop dat de testen snel duidelijker worden!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 21 Sep 2013 13:06

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Kunnen jullie trouwens mijn ticker zien? Ik weet niet zeker of ik de goede code gebruikt heb...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 21 Sep 2013 15:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Piertje, Swampy en Knillis: gefeliciteerd allemaal!

Ik ben vandaag 12 weken, maar blijf hier nog heel even hangen totdat ik de nekplooimeting heb gehad. Vind dat toch iets voor het eerste trimester.

@ Eppie: hoe gaat het met je? Wanneer heb je weer een echo?

@ Aimee: je gaat hard! Volgens mij heb ik die broek ook. Van de H&M toch? Hebben mensen het al gezien aan je?

@ all: de weken zijn echt omgevlogen! Donderdag heb ik de nekplooimeting. Lekker uitgebreid naar de baby kijken dus.
Positiebroeken heb ik ook maar aangeschaft, aangezien de knoop niet meer dichtging van mijn spijkerbroeken. Wat een opluchting is dat zeg, zo'n broek! Ik heb het nog niet op m'n werk verteld, ben dat vrijdag van plan. Moeilijk, want heb het gevoel dat iedereen het weet. Mn buik moet ik ook echt inhouden omdat hij anders echt dik is. Wanneer vertellen jullie het op het werk?

Zijn jullie nog misselijk en moe? Ik alleen nog moe en af en toe knallende koppijn. En veeeeeeel slapen.

Zal deze week een buikfoto posten.
04-2014
10-2015
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 22 Sep 2013 15:05

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hey gefeliciteerd Piertje! Heb he nog doorgetest?

Knillis, ik zie je ticker hoor! Heb er ook gelijk een aangemaakt! Vind ik toch weer spannend!

Aimee, MOOI buikje al! Dat wordt inderdaad lastig verbergen! Wanneer wil je het gaan vertellen?
Mijn darmen zijn ook behoorlijk van slag, echt vervelend. Hele opgeblazen buik met de nodige krampen...

Morgen komt moeder voor moeders. Natuurlijk doe ik daar aan mee, heb zelf pregnyl gespoten!
Toch weer spannend, ook al heb ik het eerder gedaan!
Ik blijf onzeker, test iedere dag! Gelukkig zijn ze nu op....heb er echt 10 gedaan! Schaam me dood...haha
De laatste was clearblue en die gaf 3+ aan!
Yeah! Toch blij mee...
Gelukkig morgen werken, dan gaat de tijd weer wat sneller...
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem198

Bericht 22 Sep 2013 16:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik mag hier ook mee komen schrijven!
Afgelopen week een positieve test gehad. 2e ronde al raak, zo snel niet verwacht! Maar dol gelukkig maar nog wel een beetje wennen aan het idee.
Zal ook wat over mezelf vertellen ik ben 29 en vriend is 37. Dit is ons eerste kindje.

Heb al zo'n 1,5 week last van mijn onderbuik, moe en vlagen van misselijkheid. Net heb ik mij aangemeld bij een verloskundige. Ik ben benieuwd wanneer wij mogen komen voor een echo.

Zo Aimee jij hebt idd al best een buikje voor 6 weken!

Piertje, ik hoop dat je snel een hele duidelijke test hebt!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron