Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


PDS

<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 16:10

Bericht 03 Aug 2014 08:38

Re: PDS

Zolang ik me al kan herinneren heb ik al last van mn darmen.
Sinds 2 weken ben ik erachter , nadat ik gezonder en cleaner wilde eten , dat ik gluten echt heel slecht verteer.
En als ik gluten eet krijg ik weer "aanvallen" van een ontzettende zere harde opgeblazen buik alsof ik 4/5 maanden zwanger ben. Ineens vielen puzzel stukjes op zijn plek. Mijn stoelgang is stukken beter en mijn lichaam voelt veel beter.
Ik ben al zo vaak bij artsen geweest en bloed testen gehad , ook getest op coeliakie maar dat is sowieso lastig vast te stellen via bloed.
En een darm onderzoek was ik veel te bang voor dus wilde ik niet. Ik ga niet zelf voor arts spelen , maar ik ben me er nu bewuster van wat ik allemaal naar binnen werk en dat helpt enorm!
<<

Anoniem253

Bericht 03 Aug 2014 10:24

Re: PDS

Bij mij is het geen coeliakie, daar ben ik dmv een gastroscopie op onderzocht. Ze hebben toen een biopt afgenomen. Ik probeer nu geen yoghurt/kwark meer te nemen als ontbijt en heb wel het idee dat dat werkt. Helemaal glutenvrij eten schijnt niet goed te zijn als je geen coeliakie hebt omdat je dan bepaalde voedingsstoffen zou missen?
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 16:10

Bericht 03 Aug 2014 10:51

Re: PDS

Champagne schreef: Helemaal glutenvrij eten schijnt niet goed te zijn als je geen coeliakie hebt omdat je dan bepaalde voedingsstoffen zou missen?


Precies , daarom wil ik zelf ook niet voor arts gaan spelen. Maar ik merk dat ik niet goed tegen brood en bijvoorbeeld pasta kan. Daar heb ik andere alternatieven voor. Verder ben ik me er bewust van en let ik gewoon op hoe mijn lichaam reageert. Want na de laatste "aanval" duurde het een dag of 6 voordat mn buik weer fijn aanvoelde. En als ik dat voorkomen door brood te laten staan dan heb ik dat er graag voor over :)
<<

Anoniem186

Bericht 03 Aug 2014 11:43

Re: PDS

Champagne schreef:Helemaal glutenvrij eten schijnt niet goed te zijn als je geen coeliakie hebt omdat je dan bepaalde voedingsstoffen zou missen?


Wie zegt dat? En waarom denk je dat dat zo is?
<<

Anoniem253

Bericht 03 Aug 2014 12:05

Re: PDS

Jans dat zegt mijn MDL-arts
<<

Anoniem253

Bericht 03 Aug 2014 12:07

Re: PDS

Spark schreef:
Champagne schreef: Helemaal glutenvrij eten schijnt niet goed te zijn als je geen coeliakie hebt omdat je dan bepaalde voedingsstoffen zou missen?


Precies , daarom wil ik zelf ook niet voor arts gaan spelen. Maar ik merk dat ik niet goed tegen brood en bijvoorbeeld pasta kan. Daar heb ik andere alternatieven voor. Verder ben ik me er bewust van en let ik gewoon op hoe mijn lichaam reageert. Want na de laatste "aanval" duurde het een dag of 6 voordat mn buik weer fijn aanvoelde. En als ik dat voorkomen door brood te laten staan dan heb ik dat er graag voor over :)

Ja dat snap ik! Dat zou ik dan ook doen.. :-)
<<

Anoniem186

Bericht 03 Aug 2014 21:24

Re: PDS

Champagne schreef:Jans dat zegt mijn MDL-arts


Oké. Ik vind het een vreemde uitspraak voor een arts.
<<

Anoniem253

Bericht 04 Aug 2014 07:15

Re: PDS

Waarom Jans? Hij zegt dat als je glutenvrij gaat eten je bepaalde voedingsstoffen mist. Daarom worden patienten met coeliakie doorverwezen naar een dieetist in het ziekenhuis. Aldus mijn MDL-arts.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers