Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 31 Jul 2014 19:50

Re: Draagdoekentopic

Ik heb vandaag voor het eerst een aquasling gebruikt. Uk heeft al 4 dagen koorts en moest dus echt wel eens gewassen worden. Normaal is het krijsen in de douche/in bad. En nu, nu viel ze gewoon lekker tegen me in slaap. Ik kon haar nadien zelfs afdrogen, insmeren met zalf en luier aantrekken zonder dat ze wakker werd. Dat heb ik nog nooit kunnen doen!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 31 Jul 2014 20:19

Re: Draagdoekentopic

Jaa, net zoon voor het eerst met succes zelf op mijn rug geknoopt gehad. Ik heb vervolgens rustig staan koken terwijl hij mijn rug onderkwijlde :smile: . Dank je wel Gaia voor de duidelijke foto's!
Afbeelding
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 31 Jul 2014 21:24

Re: Draagdoekentopic

Gaia schreef:https://www.facebook.com/CarryInStyleRentAWrap
http://www.babybij.nl/doekenbieb
http://www.ooiebeest.nl/draagdoek-huren
http://www.justcarry.nl/draagdoek-draag ... ager-lenen
http://www.draagrijk.nl/draagdoek-draagzak-lenen/
http://durftedragen.nl/ergobaby/

Daar allemaal gekeken? Er zijn heel veel winkels en consulten die dat aanbieden :)


Eerlijk? Nee daar nog niet allemaal gekeken, nu wel. Ik heb nu een berichtje achter gelaten voor de Ergobaby , wij passen wel in dat plaatje van actieve ouders. :) Ben zeer benieuwd! Die lijkt me ook ideaal voor het boodschappen doen enzo, het zal mij benieuwen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 31 Jul 2014 21:39

Re: Draagdoekentopic

Oh, dat klinkt echt fijn Slakje. :)
<<

Anoniem97

Bericht 01 Aug 2014 07:12

Re: Draagdoekentopic

Ahh wat fijn slakje!

Silver, haha, fijn dat je wat hebt gevonden!

Moulette, ja wat goed! Veel draagplezier!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 01 Aug 2014 14:25

Re: Draagdoekentopic

Hebben jullie tips om een dunne doek goed te knopen zodat die niet snijdt? Ik hou er niet zo van als hij over mijn gehele schouder zit, maar anders snijdt hij. Ik knoop iig tibetaans af en dan is het minder. Heb reinforced ruck gedaan bij Julie, had schrik dat de banen anders in haar beentjes zouden snijden.

Nuja, dus, tips? Ik test een Calin Bleu uit.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 01 Aug 2014 15:06

Re: Draagdoekentopic

Slakje schreef:Nuja, dus, tips? Ik test een Calin Bleu uit.
Ben ik ook benieuwd naar, we hebben ook een Calin Bleu, maar heel weinig gebruikt omdat de Hoppediz zoveel comfortabeler is.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 02 Aug 2014 17:24

Re: Draagdoekentopic

Up! Gaia?

We vertrekken morgenochtend, dus ik ben wat gehaast, haha :p
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 02 Aug 2014 18:06

Re: Draagdoekentopic

Ik heb zelf geen ervaring met een hele dunne doek.
Wel wat tips voor je, zorg dat er geen druk punten komen en als je t niet fijn vindt om de doek te spreiden en dan terug te vouwen en dat eventueel nog een keer te doen zodat t alsnog goed verdeeld wordt.
Een dunne doek vraagt om heel netjes en goed te te knopen wat wat oefening eist.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 02 Aug 2014 18:38

Re: Draagdoekentopic

Ik heb nu een Storchenwiege en vraag me iets af. Ik heb de jongste er nu een paar keer geprobeerd in te doen. Op zich lukt dat allemaal goed. Het enige is dat hij zijn neus plat tussen mijn borsten drukt, zijn hoofd dus niet opzij draait waardoor ik het gevoel krijgt dat hij stikt. Is dit normaal? Zit hij te hoog of te laag? Hierdoor vind ik het dragen nu nog niet echt fijn.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem275

Bericht 02 Aug 2014 18:46

Re: Draagdoekentopic

knillis, dat had ik met L ook. ik probeerde zijn hoofdje wel wat opzij te doen, maar dan draaide hij zelf weer tussen mijn borsten. het ging wel beter toen hij wat ouder werd, weet niet meer wanneer, volgens mij was het na een paar weken.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 02 Aug 2014 18:47

Re: Draagdoekentopic

Ik heb ook een storchenwiege en Nora nu een paar keer kort gedragen maar bij mij draait ze haar hoofdje wel iets naar links of rechts.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem97

Bericht 02 Aug 2014 18:55

Re: Draagdoekentopic

Knillis schreef:Ik heb nu een Storchenwiege en vraag me iets af. Ik heb de jongste er nu een paar keer geprobeerd in te doen. Op zich lukt dat allemaal goed. Het enige is dat hij zijn neus plat tussen mijn borsten drukt, zijn hoofd dus niet opzij draait waardoor ik het gevoel krijgt dat hij stikt. Is dit normaal? Zit hij te hoog of te laag? Hierdoor vind ik het dragen nu nog niet echt fijn.


Dat geeft niet, in principe krijgen ze genoeg lucht. Wat je bij jezelf kan doen is je puntje van je neus omhoog duwen, dan krijg je meer lucht binnen dan gewoon, dat is bij baby nog standaard waardoor ze gemakkelijk zuurstof krijgen, ook aan de borst en dus ook in de doek.
Natuurlijk moet je altijd je kindje in de gaten houden.
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 07:50

Bericht 02 Aug 2014 19:29

Re: Draagdoekentopic

Iemand interesse in een seven sling? Ik heb de verkeerde maat besteld. Mijn grote cupmaat vult de hele sling op :smile:

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 02 Aug 2014 20:19

Re: Draagdoekentopic

Misschien wel! Welke maat is het?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Aug 2014 20:41

Re: Draagdoekentopic

Knillis, ik probeerde dan haar hoofdje wat te draaien, maar ze draaide soms ook weer terug.
Als ze in slaap viel draaide ik haar wel goed en bleef ze meestal wel beter liggen.
Ik luisterde meestal of ik nog een ademhaling hoorde haha.

Ik heb afgelopen week weer een stuk meer gedragen. We waren een midweekje weg en naar het zwembad of strand was een buggy onhandig met duwen of laten staan. Dus steeds de hop tye gebruikt!
Ze vind het nog steeds heerlijk gelukkig en kan nu ook lekker rondkijken en heel soms viel ze in slaap.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 07:50

Bericht 04 Aug 2014 17:57

Re: Draagdoekentopic

De maat erbij is wel handig! Het is een maat 7.

Heb nu een 9 besteld, print is heel mooi.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Aug 2014 19:34

Re: Draagdoekentopic

Jammer, ben bang dat die te groot zal zijn als ik zo die tabel zie.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 05 Aug 2014 13:00

Re: Draagdoekentopic

Hoi,

Ik zag net een vrouw op de fiets met haar baby in een draagzak. Vinden jullie dit verantwoord? Het was ook een chicco-geval waarbij de beentjes maar een beetje slap bungelden, vond het er maar gevaarlijk uitzien.... :palm:
04-2014
10-2015
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 05 Aug 2014 14:32

Re: Draagdoekentopic

Oh dat zou ik echt nooit durven! Vind het ook wel heel onverantwoord eigenlijk, al kan ik me voorstellen dat sommige vrouwen deze keuze maken als een fiets je enige vervoermiddel is. Maar ik zou het nooit doen, je baby is wel heel erg kwetsbaar op die manier...
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem97

Bericht 05 Aug 2014 14:46

Re: Draagdoekentopic

Op de buik nooit. Op de rug wel eens gedaan omdat het niet anders kon maar liever niet.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Aug 2014 15:23

Re: Draagdoekentopic

Op de buik zou ik het echt nooit doen, op de rug vind ik een twijfelgeval. Ik doe het zelf in elk geval liever niet, heb het een enkele keer wel gedaan. Een keer omdat Lucas net in slaap was gevallen op mijn rug en verder kan ik me het eigenlijk niet eens herinneren dus dat was misschien zelfs wel de enige keer.
<<

Anoniem111

Bericht 08 Aug 2014 08:16

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een vraagje... Gisteren voor het eerst mijn Sleepy Wrap uitgeprobeerd en dat beviel best wel goed! L. viel na een minuut of tien in slaap en leek het wel prima te vinden in de doek. Ik moest nog wel ff wennen aan het feit dat het best wiebelig is (wat logisch is, maar had me daar een beetje op verkeken), maar dat komt wel goed.

Nu vraag ik me af, wat doen jullie allemaal met kind in de draagzak? Ik kan ermee gaan wandelen, het is handig om boodschappen te doen, maar wat kun je nog meer doen? Het probleem is namelijk dat L. s middags eigenlijk alleen maar op mijn arm wil zijn en gaat huilen als ik haar in de box leg oid. Van de hele middag op de bank zitten met haar word ik zelf enorm kriegelig en het voelt beklemmend omdat ik dan gewoon helemaal niets kan. Ik wil iedere middag in ieder geval een wandeling gaan maken (deed ik iedere dag s ochtends, maar ga ik dan nu s middags doen), maar om nou ook nog iedere middag boodschappen te gaan doen, gaat me wat ver :-P
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Aug 2014 08:26

Re: Draagdoekentopic

Ik zou er zelf niet snel voor kiezen om te fietsen met de draagdoek, al heb ik er wel over nagedacht. Lijkt me heerlijk om weer eens goed te fietsen. Maar ik ben een beetje bang voor het op en afstappen, en vooral het andere verkeer. Ik woon nogal stedelijk zeg maar. Onverantwoord vind ik het niet dat anderren er wel voor kiezen. Ik zie zelf alleen te veel gevaren.

Pitufo, ik draag vooral tijdens wandelen en winkelen. Waarschijnlijk ga ik a.s. Zondag naar de dierentuin, maar valt wat mij betreft onder wandelen. Ik heb juist heel erg de tijd genomen om ook met hem op de bank te zitten.
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 08 Aug 2014 08:46

Re: Draagdoekentopic

Pitufo, als je de doek goed strak knoopt dan moet hij stevig zitten en je kindje ook, maar dat is wel even oefenen :)
Ik doe en deed alles met mijn kinderen in de doek, juist omdat ze zo dichtbij je willen zijn. Gewoon lekker t huishouden, boodschappen, eten maken, wandelen, wassen of op de bank een film/serie kijken.
Maak t je zo gemakkelijk mogelijk en accepteren dat baby's nog bij mama horen als ze nog klein zijn heeft mij heel erg geholpen. Als ze groter worden gaan ze vanzelf steeds meer afstand nemen van je.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat, Minx