Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Yoghurt maken

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 30 Jun 2014 13:36

Re: Yoghurt maken

Jans schreef:
Wolfinschaapskleren schreef:Oh, dat wist ik niet meer! Jammer, ik herinnerde mij vooral dat het lang moest staan en lekker dik werd.

Dat gezond voor de darmen klinkt erg goed, alleen is dat denk ik enkel bij lactoseintolerantiemensen/darmen?


Nee hoor, dat geldt voor iedereen. In het bijzonder voor mensen met een lactose intolerantie. Maar in principe is deze yoghurt voor iedereen beter te verteren.

Jorja, het was alsnog een geklieder hoor. Ik las net dat je ook gewoon keukenpapier kan gebruiken en dat met zeef en al kan omkeren. Dat ga ik ook eens proberen.


Jammer dat ik nu geen rauwe melk mag dan! Juist nu kan ik wel zoiets gebruiken.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Jul 2014 13:34

Re: Yoghurt maken

Ik heb net van de hangop roomkaas met knoflook en kruiden gemaakt. Zo lekker! Voor vanavond bij zalm.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 02 Jul 2014 17:36

Re: Yoghurt maken

Waar koop je eigenlijk rauwe melk?

Of moet je dan echt langs een boer ofzo?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 02 Jul 2014 18:59

Re: Yoghurt maken

Ja, dat wilde ik ook vragen; waar koop je rauwe melk?

Ik wil het ook wel eens proberen!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 02 Jul 2014 19:44

Re: Yoghurt maken

Bij de boer uit de tank :smile:
denk niet dat veel boeren deze zomaar zullen verkopen. Heeft een artikel in de Boerderij gestaan. Wij zijn nog opgegroeid met rauwe melk en kunnen dus tegen de bacteriën die erin zitten, natuurlijk wordt de melk altijd gecontroleerd door de melkboer maar er was een boer die een kan had verkocht aan een burger em had problemen gekregen. Die man had diarree gekregen dus de boer werd aangeklaagd. Dus om problemen te voorkomen zullen ze dat niet meer doen. Daarnaast mag het volgens mij niet van bv de campina omdat er een contract is.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Jul 2014 20:38

Re: Yoghurt maken

Bij de boer inderdaad. Rauwe melk mag alleen rechtstreeks bij de boer vandaan verkocht worden.

Op internet staan diverse lijsten waar je het kan kopen. Dit is er 1 van:
http://www.voedingisgezondheid.nl/rauwe_melk.html

Mijn adresje staat hier niet tussen. Ik koop het bij een zorgboerderij hier een paar minuten lopen vandaan. Ik zie de koeien staan als ik er langs loop, lekker gras aan het eten op het weiland.
Echt zo leuk. Ik probeer tegenwoordig steeds meer om producten uit de streek te kopen. Direct daar waar het vandaan komt, zonder grote winkels of supermarkten er tussen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 02 Jul 2014 21:01

Re: Yoghurt maken

Ik hoop dat ze het hier in de buurt verkopen. Maar van gewone supermarktmelk kan het ook wel?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 02 Jul 2014 21:03

Re: Yoghurt maken

Ja hoor, dat kan prima. Alleen heb je dan gewone gepasteuriseerde melk en mis je dus de gezonde bacteriën. Maar de werkwijze is hetzelfde.
<<

Anoniem97

Bericht 07 Jul 2014 08:52

Re: Yoghurt maken

Wat leuk!
Dat wil ik ook is proberen.

Kijken of ik hier ergens rauwe melk kan kopen.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Jul 2014 22:28

Re: Yoghurt maken

Leuk! Ben benieuwd naar je ervaring.

Ik wil ijs gaan maken van zelfgemaakte hangop.

Eieren splitsen, eiwitten stijfkloppen, beetje honing en dooier door elkaar roeren.
Hangop met ongeklopte slagroom mengen.
Wat geprakte frambozen erdoor.
Voorzichtig eiwitten en dooiers erdoorheen mengen.
Paar uurtjes in de vriezer. En klaar.

Lijkt me heerlijk!!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Jul 2014 22:40

Re: Yoghurt maken

Ik ga het morgen proberen. Ik kan alleen nergens in de buurt rauwe melk kopen, helaas.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 08 Jul 2014 12:26

Re: Yoghurt maken

Hier ook geen rauwe melk te koop helaas. ( maar dat zou ik toch niet mogen nu haha)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 15 Jul 2014 12:33

Re: Yoghurt maken

Ik zag in de folder dat de Lidl nu (of volgende week, kijk nooit naar de datum) een zelf yoghurt maak set heeft. Wellicht handig?
<<

Anoniem186

Bericht 16 Jul 2014 08:53

Re: Yoghurt maken

Jorja schreef:Ik zag in de folder dat de Lidl nu (of volgende week, kijk nooit naar de datum) een zelf yoghurt maak set heeft. Wellicht handig?


Ik zie hem op internet niet staan.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2014 08:57

Re: Yoghurt maken

Jans schreef:
Jorja schreef:Ik zag in de folder dat de Lidl nu (of volgende week, kijk nooit naar de datum) een zelf yoghurt maak set heeft. Wellicht handig?


Ik zie hem op internet niet staan.

In de online folder staat ie wel. Pagina 26 van 30 en dan vanaf MA 21 juli.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Jul 2014 11:28

Re: Yoghurt maken

Thanx! Nu zie ik het ook.
Voor hier is het niks. Ik maak het per 2 liter tegelijk. Die kleine potjes zijn hier niet handig.
<<

Anoniem186

Bericht 17 Jul 2014 20:53

Re: Yoghurt maken

En heeft iemand het al geprobeerd?

Hier staan er weer 3 potten op zolder.

Ik ga binnenkort (melk)kefir maken. Jaren geleden ook al eens gedaan, nu nog maar eens een poging wagen.
<<

Anoniem126

Bericht 01 Aug 2014 21:46

Re: Yoghurt maken

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 22:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Aug 2014 02:23

Re: Yoghurt maken

Wat goed, may! Ja, voor mensen met een lactose intolerantie is het zeker goed. Verstandig!
Ik ben heel benieuwd wanneer je verschil merkt.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers