Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


moeite met verloop keizersnee

<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 01 Aug 2014 13:20

moeite met verloop keizersnee

2.5 week geleden ben ik d.m.v. een keizersnede bevallen van ons mooie meisje Nora. De keizersnee was gepland i.v.m de complicaties die er waren bij de geboorte van Luuk.
De bevalling van Luuk is heftig geweest.
We hadden afgesproken dat ik een natuurlijke keizersnee zou krijgen. Vooral dat Nora meteen na de bevalling bij me zou komen te liggen vond ik heel belangrijk. Echter kreeg ze tijdens de keizersnee veel vruchtwater binnen waardoor ze moeite had met ademhalen en ze meteen mee genomen werd. Ze had een apgar van 4 later 6 en toen 8. Ik heb haar even een minuutje mogen zien en toen is mijn man met haar naar de neonatologie gegaan. Gelukkig ging het wel snel goed met haar. Tijdens het hechten en op de verkoever was ik dus alleen en na ongeveer 2 uur zag ik mijn man en Nora weer terug. Op het moment zelf heb ik dit gewoon ondergaan en voelde het als het is niet anders maar ik merk dat ik er nu meer moeite mee begin te krijgen. Ik had zo gehoopt op een minder heftig einde van de bevalling maar helaas was het nu weer erg heftig.

Weet eigenlijk niet wat ik met dit topic wil, maar wou het graag even kwijt.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 01 Aug 2014 13:28

Re: moeite met verloop keizersnee

Wat naar dat je het zo ervaren hebt..:( ik kan je helaas niet helpen maar wil je wel een dikke knuffel geven.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem97

Bericht 01 Aug 2014 13:29

Re: moeite met verloop keizersnee

Wat vervelend dat het weer zo heftig is verlopen. Heb je het er al over gehad met de gyn? Ik denk dat dat je kan helpen om het te verwerken.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 01 Aug 2014 13:31

Re: moeite met verloop keizersnee

Dankjewel.

Gaia, nee heb de nacontrole nog niet gehad. Maar denk inderdaad goed om dit nog wel te bespreken.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 01 Aug 2014 13:37

Re: moeite met verloop keizersnee

Wat vervelend Amber, kan me voorstellen dat je daar nu anders tegenaan kijkt. Op het moment dat het gebeurd deal je ermee, omdat het simpelweg even niet anders is denk ik. Misschien is een nagesprek of een gesprek sowieso wel verstandig met de gynaecoloog en veel praten met mensen in je omgeving is misschien ook wel fijn. Sterkte!
<<

Anoniem272

Bericht 01 Aug 2014 13:38

Re: moeite met verloop keizersnee

Amber, je mag me pm-en als je ervaringen wilt uitwisselen.

I. werd na de keizersnede ook meteen meegenomen (haar apgarscore was ook 4 en bleef 4). Je stelt je zo in op dat moment dat je baby'tje bij je is, en dan gaat het anders. Rot is dat he :(
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 01 Aug 2014 14:27

Re: moeite met verloop keizersnee

Het klinkt heel rot meis! Ik zou het zeker bespreekbaar maken. Hopelijk helpt dat gesprek jou om het een plekje te geven. Dat lijkt me ook heel erg moeilijk! :hug:
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 01 Aug 2014 14:56

Re: moeite met verloop keizersnee

F is ook via keizersnede geboren, toen bleek dat hij écht niet door mijn bekken zou passen. Helaas had ik tijdens de weeën koorts gekregen en daarvoor preventief antibiotica. Daardoor werd F ook direct meegenomen naar de couveuseafdeling, om antibiotica te krijgen voor het geval hij een infectie zou hebben. Hij is om 10.36 geboren, ik zag hem pas weer rond 13.30, want hij mocht niet bij mij op de uitslaapkamer en ik mocht niet eerder naar hem, dan dat de ruggenprik uitgewerkt was.
Ik hoop heel erg dat het dit keer anders zal verlopen. De kans bestaat dat ik een geplande keizersnede krijg, als deze baby ook groot wordt geschat. Hopelijk mag de baby dan wel bij mij blijven. Ik ga dit wel allemaal aangeven bij de gyn, want ik word sowieso overgedragen met 36 weken.

Ik wil je een dikke knuffel geven :hug: Zo had je het je niet voorgesteld natuurlijk. Vooral omdat het de eerste keer zo hectisch en heftig was allemaal. Ik zou het zeker bespreken, als je de nacontrole hebt. Het is niet meer te veranderen, maar door erover te praten, kun je het wel beter verwerken.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 01 Aug 2014 15:07

Re: moeite met verloop keizersnee

Geen ervaringen, maar ik vind het wel heel naar voor je, knuffel!!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 01 Aug 2014 15:11

Re: moeite met verloop keizersnee

Hier ook 2 keer een keizersnee, de oudste kreeg ik binnen 5 minuten al te zien en de jongste pas na 20 minuten. Hij had wat moeite met zelf ademen, ze kwamen wel steeds zeggen dat hij het goed deed. ik ging wel gelijk terug na de kraam omdat het nog nacht was.

Hoe vind jou man het?
M:21072011
J :08012014
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 01 Aug 2014 16:22

Re: moeite met verloop keizersnee

Herkenbaar. .hier ene dochter zelfs apgar 1 en 1...uitzicht op reanimatie. . Andere dochter 1 minuut bij me gelegd maar kon haar niet vasthouden. Na 2 uren mocht ik naar ze toe op de kinderafdeling maar kreeg ik hevige bloeding en uiteindelijk heb ik ze pas na bijna 2 dagen bewust een paar minuten bij me gehad. Daarna terug naar IC..en zij naar kinderafdeling.
Absoluut niet hoe ik het me had voorgesteld.
Na half jaar slijt het allemaal wel wat. Heb er veel over gepraat maar nu niet zoveel zin meer in. Af en toe komt het terug. Bijvoorbeeld toen vriendin een ideale bevalling had en baby vanaf de start lekker bij zich.
Sterkte!
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Aug 2014 16:33

Re: moeite met verloop keizersnee

Ik had R wel snel bij me maar heb echt wel een tijd moeite gehad met hoe het allemaal is gegaan. Ik hoorde opeens alleen maar verhalen van vrouwen die dezelfde dag alweer rondliepen en ik lag huilend in bed toe te kijken hoe mijn baby verzorgd werd. Logisch dat je er over wil 'praten' hoor, sterkte.
R. 2013
D. 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 01 Aug 2014 16:36

Re: moeite met verloop keizersnee

Praten is het enige dat helpt, samen met de tijd die ervoor zorgt dat het allemaal wat slijt. Niet helemaal vergelijkbaar maar bij de oudste heb ik een spoed keizersnede onder algehele narcose gehad. Dikke paniek, discussie want ze wilden dat ik niet onder narcose ging ivm de verwerking van de bevalling maar het kon niet anders. Pas 2 uur na zijn geboorte heb ik hem voor het eerst gezien. Na een paar weken kreeg ik daar last van en heb ik heel wat afgehuild over hoe het gegaan was. Ik heb er heel veel over gepraat en het ging bij mij pas echt over toen dochter werd geboren. Zij is op de normale manier geboren en toen ik kon vergelijken merkte ik dat er totaal geen verschil zat in mijn gevoelens voor hen (iets waar ik heel bang voor was). Pas toen kon ik accepteren hoe de eerste bevalling was gegaan en het echt een plekje geven.

Erg vervelend dat je je zo voelt :hug:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 01 Aug 2014 16:56

Re: moeite met verloop keizersnee

Meiden lieve en fijne reacties allemaal. Ik reageer vanavond even persoonlijk en uitgebreider zit nu met mobiel op het forum.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 01 Aug 2014 19:17

Re: moeite met verloop keizersnee

Wat vervelend dat het zo heftig gegaan is Amber!
Ik kan me voorstellen dat je daar moeite mee hebt en het graag anders had gewild!
:hug:
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem75

Bericht 01 Aug 2014 21:20

Re: moeite met verloop keizersnee

Bij de oudste heb ik ook een spoed ks gekregen en dat is ook allemaal niet goed verlopen. Ik werd platgespoten toen ik tijdens de ks het uitgilde van de pijn. Het bleek dat ze een zenuw hadden geraakt. Een kwartier na de geboorte van S. werd ik wakker en kreeg ik S. 10 tellen onder m'n neus geschoven. Hij was al schoongewreven, lag in een doek gewikkeld en had een mutsje op. Na 10 tellen werd hij meegenomen want hij moest op een andere afdeling in een couveuse worden gelegd en na 1,5 uur mocht ik daar pas naar toe. De kraamweek verliep ook niet soepel want ik werd heel ziek en door dit alles kreeg ik een postnatale depressie. Op dat moment zat ik erg in de knoop met alles en ik verdrong het. Pas toen ik zwanger was van de tweede kreeg alles een naam. Ik trok namelijk aan de bel bij de verloskundige want ik kreeg enorme angst. Die zorgde ervoor dat ik terecht kon bij de Pop poli.

Mijn tip is dus praten, praten, praten en mocht je professionele hulp willen ga naar je huisarts want die kan je weer doorsturen.

Bij de geplande ks van de jongste verliep alles trouwens wel volgens het boekje en dat heeft me erg veel goed gedaan.

Niet quoten graag

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers