Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Anoniem104

Bericht 01 Aug 2014 09:04

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dat wist ik niet.. Vriendinnen/bekenden geven hun jonge kinderen allemaal slimpie, omdat dat een gezonde ranja zou zijn.. :silent:
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Aug 2014 10:01

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mijn vader gebruik slimste ivm zijn diabetes.
Hij gaf aan bij zijn diëtiste dat onze dames het ook lekker vinden, bij hij kreeg bijna op zijn donder! Volgens mij staat het ook op de verpakking.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 01 Aug 2014 12:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dandelion, ik deed het halfstaand zeg maar. Dat werkte wel, in de wc hangen vond ik zo'n vies idee.

Ik zou inderdaad geen zoetstoffen nemen, gewone suikers zijn dan beter.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 01 Aug 2014 12:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Believe schreef:Dat wist ik niet.. Vriendinnen/bekenden geven hun jonge kinderen allemaal slimpie, omdat dat een gezonde ranja zou zijn.. :silent:


Het is maar net wat je gezond vind natuurlijk, daar zijn zoveel meningen over. In mijn zwangerschap heb ik geen light producten, zoetstoffen gebruikt/ genomen. Alles natuurlijk wel met mate.
<<

Anoniem104

Bericht 01 Aug 2014 12:39

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Het is wel goed om je er bewust van te worden inderdaad. Alleen maar handig dat er dit soort tips gegeven worden, daar leer je weer veel van als je voor het eerst zwanger bent/moeder wordt.
<<

Anoniem148

Bericht 01 Aug 2014 15:21

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ben blij dat ik dan nog niet in de winkel ben geweest. Fruit erbij werkt goed en is lekker. Had het andere topic gevonden.

Ik kan nu half hangend in de maatbeker plassen. Laatste beetje plas Ik wel zittend eruit zodat ik zeker weet dat mijn blaas leeg is.

Bedankt voor de tips! Echt fijn want op onze ouders na weet niemand het dus ben blij dat ik het jullie kan vragen. Is voor mij de eerste keer dus erg onwennig. Deze week ook 2 keer wezen lunchen waar ze een beperkte kaart hadden. Moest echt zoeken naar wat ik mocht en lust. Dus iets gepakt wat ik minder lekker vind maar wel de betere keuze.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Aug 2014 15:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik hield die maatbeker tussen mijn benen door onder me. Wat een rotklus elke keer was dat. Maar goed, je helpt er wel mensen mee en destijds hoorde ik heel veel dat mensen hun behandeling moesten staken omdat dat medicijn niet leverbaar was. Dus ik deed het maar braaf. Ik kreeg daarna nog een mooie wikkeldoek! Echt een enorm fijn ding, alleen daarom zou ik het al bijna weer doen een volgende zwangerschap.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem148

Bericht 01 Aug 2014 16:22

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Doek heb ik al gekregen. Heerlijk zacht!
Ik vind het een kleine opoffering voor vrouwen die het nodig hebben zoals een vriendin van mij. Zij heeft het medicijn moeten gebruiken en heeft nu een prachtige zoon en de tweede Op weg. Dus dat beetje ongemak wat ik ervan heb neem ik graag voor lief. Als ik het nodig heb wil ik ook dat het er is. Zie het net zoals donor zijn, vind ik dan.
<<

Anoniem166

Bericht 01 Aug 2014 17:04

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik doe ook mee met MvM, maar ik vind het best een gedoe eigenlijk. Met mijn strakke skinny jeans krijg ik die witte maatbeker amper tussen mijn benen. En plassen doe ik vooral 's nachts. Als ik dan al durf op te staan (bang om te moeten spugen), dan vang ik niet ook nog eens mijn urine op, maar wil ik zo snel mogelijk weer in bed liggen. Deze week heb ik wel een dagje thuis gewerkt, dat zorgt wel voor een betere productie voor MvM haha.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 02 Aug 2014 08:06

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Nog 3,5 uur, dan hebben we de echo!!!!
Zit met moeite een ontbijtje weg te werken...
Pfff, vind het echt superspannend.
Zal zsm een update geven :).
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Aug 2014 08:09

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Succes Snirp!
<<

Anoniem97

Bericht 02 Aug 2014 08:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Succes snirp!
<<

Anoniem280

Bericht 02 Aug 2014 16:31

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

En en en? Ben zo benieuwd voor jullie.
<<

Anoniem280

Bericht 03 Aug 2014 07:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Vandaag precies 10 weken. Volgende week dinsdag Gup en Mup weer bewonderen en daar heb ik zo'n zin aan. Aankomende week zal dan ook wel vrij snel voorbij gaan.
Na die echo gaan we het iedereen vertellen. Mijn vriend had het van de week zijn beste kameraad verteld. Hij schrok enorm toen hij hoorde dat het er 2 zijn.
Wel is hij super blij voor ons, want we zijn echt lang bezig geweest.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 03 Aug 2014 07:59

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

10 weken alweer, goed hoor :).
Zag dat je mijn berichtje in het andere topic al had gelezen, was vergeten te kopiëren ;).
Leuk hoor, om het iedereen te gaan vertellen!
Wij weten nog niet wanneer we het echt 'wereldkundig' gaan maken, ook omdat ik nu weer een weekje terug gezet ben.
Ach, nu we de echo-foto's hebben ben ik benieuwd hoe lang ik die voor mezelf kan houden ;).
<<

Anoniem97

Bericht 03 Aug 2014 15:14

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn dat de echo goed was Snirp.

Hier gaat t met de misselijkheid gelukkig een stuk beter, moet wel blijven eten dus ik eet lekker veel fruit momenteel :)
En verder nog wel ontzettend moe maar ja uitrusten kan niet met 2 kinderen en nog steeds gebroken nachten.
Gelukkig heb ik een lieve moeder die me af en toe komt helpen of waar de kinderen kunnen spelen zodat ik even kan bijtanken.
<<

Anoniem280

Bericht 11 Aug 2014 08:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Is hier alweer een week stil, maar hoe gaat het hier verder dames?

Ik heb morgen eindelijk de 2de echo!
Verder ben ik nog steeds erg moe en steken in mijn baarmoeder zijn soms net iets feller aanwezig.
Sommige luchten kan ik echt niet verdragen en ben soms ontzettend chagrijnig, of juist heel erg vrolijk, en daarna weer ontzettend emotioneel. Mijn vriend word er nu al gek van me, en moet nog wel even :palm:
<<

Anoniem97

Bericht 11 Aug 2014 08:43

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Haha caramba, herkenbaar.

Ik heb woensdag weer een echo, vind het wel fijn zo snel weer.
Ik heb sinds een paar dagen ook een doppler in huis maar natuurlijk nog niets te vinden, meestal rond 12 weken pas dus ik ben benieuwd.
<<

Anoniem199

Bericht 11 Aug 2014 08:46

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik kom me hier ook voorzichtig melden. Heb afgelopen zaterdag positief getest. Ben nu denk ik 4 tot 5 weken zwanger. Vind het nog steeds zo onwerkelijk. Op dit moment nog niet veel klachten. Ben een beetje moe, moet vaak plassen en heb steekjes in mn buik de hele dag. Heb vanmorgen gelijk vitaminen gehaald voor de zwangere vrouw. Zal ik vandaag de verloskundige al bellen of kan dat nog wel even wachten? Heb nu al zin om het aan mensen te vertellen. Gelukkig zijn mn ouders nog op vakantie haha. Weet niet of we het gelijk aan gaan vertellen als ze er weer zijn, misschien wachten we ook nog wel even. We kunnen het zelf nog niet eens geloven. Zie er wel tegen op om het op mn werk te vertellen, het komt niet heel erg goed uit met de planning. Gelukkig heb ik nog even de tijd om me er op voor te bereiden. Nu eerst zelf maar aan het idee wennen en hopen dat alles goed blijft gaan.

Edit: ik heb ook zo ongeveer de hele dag honger, dat is wat minder leuk haha.
<<

Anoniem97

Bericht 11 Aug 2014 08:53

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Nens, je kan nu de vk bellen, dan maken ze een afspraak voor een intake en soms al een echo. Meestal heb je de eerste afspraak rond 7/8 weken.
Ik zou lekker je ouders straks vertellen, dat is toch fijn om dat te delen? Ook als het mis zou gaan is het fijn als je dat kan delen.
<<

Anoniem97

Bericht 11 Aug 2014 08:53

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Oh en gefeliciteerd natuurlijk!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 11 Aug 2014 09:05

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Nens, GEFELICITEERD!!!!! :)
Echt superleuk!

Ik heb heb meteen aan mijn ouders verteld toen we terug kwamen van onze huwelijksreis (we wisten het toen 5 dagen).
Daarna eigenlijk ook snel aan andere goede vrienden verteld, kon het gewoon niet meer voor me houden.
De VK heb ik ook snel gebeld, de afspraak die we toen hebben gemaakt was ongeveer met 6/7 weken.
Vorige week zaterdag een echo gehad en volgende week dinsdag de 2e controle.

Hier eigenlijk weinig nieuws te melden...
Kwaaltjes raken langzamerhand op de achtergrond.
Ben alleen 's middags nog heel moe als ik de ochtend heel actief ben geweest, zoals afgelopen zaterdag, toen we 40km hadden gefietst. Dan ga ik 's middags nog wel even op de bank liggen.
Misselijkheid is er eigenlijk ook niet meer, voel nu redelijk aan wanneer ik weer wat moet eten.

Caramba, veel plezier morgen met de echo!!! :)
Ik herken dat emotionele ook wel! Gister deed ik in mijn ogen iets stoms en kreeg er zowaar een hele jankbui door.
Mijn man wist even niet wat hij ermee aan moest, maar heeft me heel lief getroost en gevraagd of dit nou 'de hormonen' waren ;)

Gaia, jij veel plezier met de echo woensdag!
Wij hopen volgende week met de controle het hartje te kunnen horen.
Mogen daarna van vrienden ook een doppler lenen, dus daarna kunnen we zelf hopelijk wat vaker luisteren.
Volgende echo is pas weer 27 september :P
<<

Anoniem199

Bericht 11 Aug 2014 09:15

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Thanks!!

Zal het er vanavond eens met mn vriend over hebben. Volgende week is zijn moeder jarig en wat is nou een mooier cadeau :) En dan zijn mn ouders er ook weer en mn moeder was jarig tijdens de vakantie. Voor vrienden kan ik het denk ik nog wel even voor me houden. Lijkt me zo leuk om hun met een foto van de echo te verrassen. Eind deze maand nog wel een feest in het dorp, dan zal ik dus niet drinken haha. Gelukkig komt dat wel vaker voor. Zeg wel dat ik niet helemaal fit ben ofzo. Sommige zullen het dan al wel door hebben, maarja.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 11 Aug 2014 09:24

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hallo dames.

Ik kom mij ook voorzichtig melden. Ben 5,5 week zwanger.
net kontakt gehad met de verloskundige en MvM.
Doe met MvM voor het eerst mee. Bij de 1e kwam het door omstandigheden niet uit. Dus moet nog ervaren wat voor gedoe het is ;-)

Hebben al een dochter die nu 1,5 jaar is en zijn erg blij met deze 2e zwangershap.
in september hebben we de 1e echo!net voot manlief voor 3weken op oefening gaat.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem92

Bericht 11 Aug 2014 09:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat leuk Travel, gefeliciteerd!
Nens, jij natuurlijk ook gefeliciteerd!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Zora