Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eczeem

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 31 Jul 2014 19:58

Re: Eczeem

Ng nooit van grhoord van die kleding, ik zal t onthouden!
E heeft t alleen maar op haar beentjes, wat er dus echt niet uitziet en ze ook regelmatig aan krabt. Maar gelukkig lijdt haar humeur er niet onder, en slaapt ze gewoon goed.

Zout is idd optie. Stom dat ik daar niet aan heb gedacht, want toen ze een x in zeebwas geweest zag t er ff weer wat beter uit
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 31 Jul 2014 20:03

Re: Eczeem

Ik heb ook al van alles geprobeerd, hier helpt de ROC bodycreme Enydrial extra emollient erg goed.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 31 Jul 2014 20:10

Re: Eczeem

Hier ook een kindje met eczeem. Zodra hij met zwitsal in aanraking komt zit hij er weer onder. Nu het steeds zo warm is heeft hij het ook wel, in zijn knieholtes, maar hij lijkt er geen jeuk aan te hebben.

Ik smeer hem in voor het voeden, dan kan het intrekken en is hij even bezig. Wel met een handdoek tussen ons in. Misschien dus een fles of iets lekkers te eten geven zodat ze er even niet aan denkt?
R. 2013
D. 2016
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 31 Jul 2014 20:16

Re: Eczeem

Hier ook, maar dan voornamelijk door allergie. Het komt ook op bij ziekte. Wij gebruiken Balneo badolie en een magistrale bereiding van zalf.
AfbeeldingAfbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 31 Jul 2014 20:29

Re: Eczeem

Als haar huid kapot is zou ik uitkijken met zout, dat prik behoorlijk.

Mijn moeder draaide vroeger na het insmeren en voor het slapen verband om onze eczeem plekken (knieholtes bijv).
Ik zou denk ik wel terug gaan naar de huisarts, over het algemeen slaat hormoonzalf namelijk vrij snel aan, of in ieder geval even overleggen met de assistent hoe nu verder.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 31 Jul 2014 21:20

Re: Eczeem

Niet alle hormoonzalf is zo'n troep als jullie beschrijven.
Je moet je alleen goed laten adviseren. Wij lopen met onze oudste (7) bij een dermatoloog en we gebruiken hormoonzalf omdat ze echt niet zonder dit spul kan.
Daarnaast ligt ze als sinds ze 1 is in een anti krabpak. Dit is veel luchtiger om in te slapen.
En zout zou ik zeker niet doen dat bijt in de eczeem.
<<

Anoniem255

Bericht 31 Jul 2014 21:46

Re: Eczeem

Wij krijgen drie pakjes per maat vergoed van de verzekering.

Hier wordt het met het weer alleen maar erger.
Op vakantie ging het de eerste 4 dagen geweldig.
Maar ineens kreeg hij een reactie op de zonnebrand. Terwijl we al maanden met dezelfde smeren.
De rest van de vakantie hebben we lopen tobben.

Zeezout is inderdaad goed maar als de wondjes open zijn dan doet het echt heel veel pijn!
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 31 Jul 2014 22:09

Re: Eczeem

Mijn meiden hebben ook allebei eczeem en voor ons is de Lipikar Baume van La Roche-Posay een wondermiddel. N. is er inmiddels bijna overheen gegroeid, heeft het eigenlijk alleen als ze niet lekker in haar vel zit. Ik smeer haar eigenlijk alleen in als ze in bad is geweest. F. smeer ik twee keer per dag in en daarmee krijgt ze weer zo'n babyzacht velletje :love: De hormoonzalf hebben we dan helemaal niet meer nodig.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers