Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stand voeten/benen

<<

Anoniem113

Bericht 30 Jul 2014 18:41

Stand voeten/benen

Het valt ons en nu ook al drie andere personen op dat T erg naar binnen staat met zijn benen.

Als jullie dit zien was is jullie mening dan? Is dit nog normaal en trekt dit bij of moeten we aan de bel trekken bij de huisarts of consultatiebureau?

Afbeelding

Afbeelding
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 30 Jul 2014 18:54

Re: Stand voeten/benen

Ik heb laatst ergens gelezen dat de beentjes bij het beginnen met lopen o beentjes zijn en als ze lopen worden het xbenen en dan rond een jaar of 10 gaan ze in de normale stand zeg maar. Weet alleen niet meer waar ik dit heb gelezen. Denk dus dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar je kan het altijd navragen bij het cb.
14-01-2011
01-04-2013
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 30 Jul 2014 19:39

Re: Stand voeten/benen

M.aaike heeft dit ook.
Volgens de podotherapeut trekt dit nog bij en is dit heel normaal. Rond de 4 jaar gaan ze goed staan, tussen de 2 en 3 jaar is het op zijn ergst.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 30 Jul 2014 19:40

Re: Stand voeten/benen

Lijkt wel een beetje op x benen.
Heb ik vroeger ook gehad. De schoolarts adviseerde toen te gaan zwemmen. Dat heeft mij wel iets geholpen.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 30 Jul 2014 19:41

Re: Stand voeten/benen

Vancity_girl schreef:Ik heb laatst ergens gelezen dat de beentjes bij het beginnen met lopen o beentjes zijn en als ze lopen worden het xbenen en dan rond een jaar of 10 gaan ze in de normale stand zeg maar. Weet alleen niet meer waar ik dit heb gelezen. Denk dus dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar je kan het altijd navragen bij het cb.


Ik heb precies hetzelfde gelezen.
R. 2013
D. 2016
<<

Jip

Bericht 30 Jul 2014 20:55

Re: Stand voeten/benen

Ik denk dat ik dat geschreven heb ;-)
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 30 Jul 2014 20:56

Re: Stand voeten/benen

Haha dat zou best kunnen Jip. Klopt het wat ik onthouden heb?
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem122

Bericht 30 Jul 2014 21:00

Re: Stand voeten/benen

Doel je op de stand van de voetjes? Dit is normaal bij kinderen. Ze noemen dit een valgus stand, en bij kinderen zie je bijna altijd een pes planovalgus, dat zijn plat knik voeten. (Pes planos is platvoet, peg valgus is knikvoet). Dit komt eigenlijk bijna altijd weer vanzelf goed en kan enkele jaren duren.

Ook een x stand van de knieën (Genu Valgus, O benen wordt Genu varus genoemd) is normaal. Tot 1,5 jaar zie je vaak een O stand en dat veranderd dan naar een X stand. Vanaf een jaar of 7/8 zie je een "normale" stand.
<<

Anoniem255

Bericht 30 Jul 2014 22:13

Re: Stand voeten/benen

Mijn dochter heeft het ook heel erg.
Dat ze niet over haar eigen benen/voeten struikelt/in de knoop komt is me een raadsel.
De kinderfysio gaf bij haar aan dat ze zéér flexibel is en ze hierdoor haar evenwicht beter kan bewaren.
In de loop van de tijd zou het dan beter moeten gaan en in de pubertijd gaan met name meisjes vaak weer zo staan omdat het veel in modebladen staat ;)
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 31 Jul 2014 15:27

Re: Stand voeten/benen

Heeft mijn zoon ook zo erg.
Heeft echt goede schoenen nodig anders loopt hij buiten de zool. Struikelt over eigen benen...
Al paar keer bij de fysio geweest om het te laten checken.
Het hoort erbij en corrigeert vanzelf, aldus de fysio...
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem113

Bericht 31 Jul 2014 16:13

Re: Stand voeten/benen

Bedankt voor jullie reacties!


Vandaag had ik een afspraak bij het cb voor S. Ik had de foto laten zien en hij gaf aan dat als zijn voet soepel kan bewegen en rond jan draaien het over het algemeen goed komt. Hij vroeg of hij wel gewoon loopt en ook op zijn tenen kan lopen. Beide kan hij en doet hij. Het duurt vaak jaren voordat de voeten/benen in de juiste houding komen te staan.
<<

Anoniem 77

Bericht 31 Jul 2014 19:56

Re: Stand voeten/benen

Fijn om dit te lezen! Y heeft dit ook een beetje. Ik was ook al van plan om het op het cb te vragen, maar mijn vraag lijkt beantwoord!
<<

Jip

Bericht 31 Jul 2014 21:24

Re: Stand voeten/benen

Vancity_girl schreef:Haha dat zou best kunnen Jip. Klopt het wat ik onthouden heb?



Klopt helemaal!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers